Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          Karl webmaster J...
          Skickat den: 08-04-2026, 02:59


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          RYOBI One+ OLT1832 grästrimmer KÖPES

          KÖPES: RYOBI One+ OLT1832 grästrimmer med tillhörande RC18150 18V laddare och RB1840X batteri. Eller annat original Ryobi batteri i bra skick.

          Skicka bilder, inköpsdatum och skick samt pris naturligtvis. Helst Kalmar med omnejd (ca 10 mils radie från Kalmar). Men kan du paketera väl och skicka med Schenker alt DHL så går hela Sverige bra. 😉

          BILD >>> RYOBI OLT1832

          MIN EGNA SIDA >>> RYOBI OLT1832
            Avdelning: Redskap, maskiner, växtbelysning · Visa i tråden: #1787719 · Svar: 0 · Visningar: 27 239

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 31-03-2026, 14:49


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          RYOBI Ono+ OLT1832 grästrimmer KÖPES


          KÖPES: RYOBI Ono+ OLT1832 grästrimmer med tillhörande RC18150 18V laddare och RB1840X batteri. Eller annat original Ryobi batteri i bra skick.

          Tänkte bara kolla om någon ev har en grästrimmer liggandes som inte används och som istället vill "byta" den mot lite friskt kapital så här på våren när vi vanligtvis lägger många slantar på våra trädgårdar?

          Skicka bilder, inköpsdatum och skick samt pris naturligtvis. Helst Kalmar med omnejd (ca 10 mils radie från Kalmar). Men kan du paketera väl och skicka med Schenker alt DHL så går hela Sverige bra. yes.gif

          Kolla gärna in min hemsida för mer info och bild på vad jag söker:
          https://www.karl-webmaster-johansson.top/ry...er-olt1832.html
          RYOBI Ono+ OLT1832 grästrimmer KÖPES

          Önskar er alla en fin och under vår nu när vi äntligen rent metrologiskt har kommit in i våren när vi passerat vårdagjämningen fredagen 20 mars. kompiskram.gif

            Avdelning: Småprat · Visa i tråden: #1787711 · Svar: 0 · Visningar: 26 025

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 29-03-2026, 19:13


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Nu får vi njuta av våren och att vi med gott samvete får vara i våra underbara trädgårdar eftersom det idag fredag 20 mars är...



          Mvh... Karl
          Min egna sida
          Min egna sida där jag söker en fastighet i lantlig miljö i Småland
          Min favoritdrink på stranden sommartid >>> SEX ON THE BEACH
            Avdelning: Småprat om trädgård · Visa i tråden: #1787709 · Svar: 0 · Visningar: 40 742

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 11-02-2026, 04:53


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Det ska naturligtvis stå... Den arktiska kylan slår till mot norra Europa... och ingenting annat... jag beklagar felskrivningen. thumbdown.gif
            Avdelning: Småprat om trädgård · Visa i tråden: #1787551 · Svar: 6 · Visningar: 27 220

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 10-02-2026, 21:52


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Igår (söndag 1 februari 2026) hade vi nationellt isdygn i Sverige. Dvs temperaturen ligger under "nollan" dvs det är MINUSGRADER hela dygnet i HELA Sverige. Och det är inte varje år, eller ens varje årtionde - det händer. Den extrema vintern i år beror enl forskarna på att Golfströmmen ändrade riktning i höstas, vilket kan hända något år då och då vilket iof sig inte är något att bekymra sig över. Det enda vi får lida av är väl höga uppvärmningskostnader den här vintern.

          Just för dagen är det svårt att tro det eftersom allt tyder på att även idag, måndagen (2 feb -26), även ska kunna bli ett nationellt isdygn. Men - om SEX VECKOR är det vårdagjämningen. smiley_small_hug.gif

          Mvh... Karl
          Min egna sida
          Min egna sida där jag söker en fastighet i lantlig miljö i Småland
          Min favoritdrink på stranden sommartid >>> SEX ON THE BEACH kram1.gif
            Avdelning: Småprat om trädgård · Visa i tråden: #1787550 · Svar: 6 · Visningar: 27 220

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 09-02-2026, 06:24


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Vill man ha billig fågelmat idag 2026 så är det väl billigaste att besöka Lantmännen, Granngården eller likvärdiga företag som säljer på "bulk".

          Önskar er en fortsatt fin.... men inte så kall... vinter! rolleyes.gif

          Cheers...
          Karl
          Min egna sida
          Min rgna sida där jag söker en fastighet i lantlig miljö i Småland coolgleam.gif
            Avdelning: Natur · Visa i tråden: #1787546 · Svar: 6 · Visningar: 186 971

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 10-12-2025, 23:57


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Tänkte bara tipsa på den alltmer bortglömda surfplattan (tablet) nu när i princip alla har en mobiltelefon. Mitt tips är - SURFPLATTAN! tummenupp.gif

          Vi håller själva på att leta upp en eller ett par bra och kraftfulla surfplattor som du kan se på den här länken:
          https://www.karl-webmaster-johansson.top/sa...atta-kopes.html

          Enda nackdelen med surfplattan är väl att den är lite större att bära med sig överallt. Men de två "nackdelarna" som mobiltelefonen har... dvs batteriets begränsade livslängd och likaså den begränsade livslängd som operativsystemet Android har, det får vi leva med. angry.gif



            Avdelning: Datorfrågor · Visa i tråden: #1787319 · Svar: 0 · Visningar: 122 050

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 02-11-2025, 19:00


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Det var ju en intressant tråd som man kan lyfta 21 år senare när vi fått lite distans till bilarna från 1990-talet och början an 2000-talet. coolgleam.gif

          Vi kan väl så här 20 år senare konstatera att vissa bilar som omnämns i den här tråden har slutat rulla på våra vägar och har hamnat på skroten för många många år sedan. Mestadels på grund av rost. Vårt vansinniga saltande av vintervägar för att förhindra halkolyckor kostar tyvärr väldigt många bilar dess "liv". Dessutom har väl knappast biltillverkarna kommit på något superpreparat för att förhindra rost. Samt att mängden rostskyddsmedel som bilarna behandlas med idag har minskat på grund av ekonomiska orsaker från biltillverkarens sida. Rostskyddsgarantierna som biltillverkarna dessutom utlovar brukar dessutom vara rena skämtet. ranting.gif

          Jag ska lyfta FYRA billtillverkare, TRE av dom finns fortfarande i produktion idag, som jag anser är riktigt bra bilar.

          SAAB så klart - vår svenska stolthet som slutade tillverkas 2011. En av världens bästa bilar! Att inte samarbetet fungerade mellan SAAB i Trollhättan och GM är bara beklagligt. -cry-.gif Dessvärre håller priserna på att stiga för hyfsat nya lågmilare i fint skick.

          VOLVO likaså - ett klockrent köp om man kan hitta gamla fina 745 och 945 med låga mil på vägmätare i hyfsat rostfritt köp. Helst med få ägare! Men även här har priserna börjat stiga. Även V70 kan vara ett vettigt köp.
          https://www.karl-webmaster-johansson.top/vo...45-940-945.html

          MERCEDES-BENZ W124 dvs årsmodellerna 1984 - 1996. Allmänt kallad E-klass. Världens bäst byggda MB! Finns i allt ifrån 2.0 motor (2 liters 200 E) till 5.0 (5 liters 500 E) motor. Kombin finns rent allmänt med 2.4 liters motor samt två mycket sällsynta modeller med "stora" motorer - 5 liters V8 och 6 liters V12. Priserna på W124 i fint skick från 80 och 90-tal är dessvärre skyhöga. -cry-.gif
          https://www.karl-webmaster-johansson.top/

          TOYOTA - söker själv en Avensis från 2009. Toyota är väl kända för sin höga kvalitet. Det mest negativa med Toyota är något höga reservdelspriser samt att även tillgången på reservdelar är ännu sämre. angry.gif
          https://www.karl-webmaster-johansson.top/20...nsis-kombi.html

          Eftersom jag har ett stort bilintresse, främst gamla bilar från 50-, 60- och 70-tal så kommer jag att uppdatera tråden framöver och hoppas att den kan FÖRBLI FRI FRÅN SPAM FRÅN MASSA SPELSAJTER MM!!! ranting.gif ... devil.gif
            Avdelning: Småprat · Visa i tråden: #1767318 · Svar: 31 · Visningar: 60 604

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 01-11-2025, 16:19


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          GÖDSLA OCH KALKA!
            Avdelning: Ogräs och skadedjur · Visa i tråden: #1767313 · Svar: 3 · Visningar: 35 130

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 01-11-2025, 16:15


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Enligt mig kan man helt nonchalera att hålla på och räkna kalorier. Ät vettigt istället och motionera genom att GÅ någon mil varje dag. Skippa all skitmat och skitdrycker som allt ifrån godis till fanta och cola och är vettigt griskött, nötkött, fågel och fisk och satsa på potatis och välj bort feta såser och ut och motionera genom att GÅ I RASK TAKT VARJE DAG!

          Lycka till! kram2.gif

            Avdelning: Hälsa och friskvård · Visa i tråden: #1767312 · Svar: 2 · Visningar: 241 643

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 01-11-2025, 16:07


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Krävs det bara mer KVÄVE så blanda 1 del urin och 9 delar vatten och vattna med detta så ska du se på resultat!
            Avdelning: Jord, kompost och gödning · Visa i tråden: #1767311 · Svar: 2 · Visningar: 27 397

          Omröstning: Katt eller hund
          Karl webmaster J...
          Skickat den: 01-11-2025, 16:04


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Synd att man inte kunde rösta på båda. cool.gif Nu röstade jag iof sig på katt fast jag har flera katter och en hund. kram1.gif
            Avdelning: Husdjur · Visa i tråden: #1767310 · Svar: 2 · Visningar: 309 312

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 01-11-2025, 16:00


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Oavsett om det är morot eller potatis så är det snarare MER rekomenderbart att äta skalet än att man skalar bort det och lägger det på komposten. MEN - tvätta dvs skrubba morot och potatis VÄL innan du äter den. Moroten föredrar jag personligen att äter rå... dvs OKOKT. Medans sjjälvklart potatisen skall kokas!
            Avdelning: Mat och recept · Visa i tråden: #1767309 · Svar: 2 · Visningar: 76 502

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 01-11-2025, 15:53


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          CITAT (Greenlight48 @ 21-07-2018, 22:01) *
          Ingen som har någon tips som systemkamera idag runt 5-10.000? Kommer mest att fota i natur smile.gif

          Nu har ju ditt inlägg och förfrågan 7 år på nacken. Dessutom var ditt inlägg det enda du gjort på det här forumet så sannolikheten att just DU lär läsa detta är väl mycket liten. Men för alla andra kan jag ge två tips!

          En bra kamera som tagits emot väl men har några år på nacken - NIKON D5600
          Test Kamera & Bild: https://www.kamerabild.se/tester/test-nikon...atering/1433645

          En ännu BÄTTRE FULLFORMATSKAMERA (motsvarande 36 mm) som går att få loss begagnad för ungefär samma pris som kamera ovan - NIKON Z6
          Test Kamera & Bild: https://www.kamerabild.se/tester/test-nikon...llebror/1304884

          Lycka till! cool.gif
            Avdelning: Fotografering · Visa i tråden: #1767308 · Svar: 36 · Visningar: 387 638

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 31-10-2025, 23:53


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Än så länge har vi inte haft minusgrader eller frost på marken i Öland och Kalmarregionen. Men nu går vi ju över till vintertid, eller normaltid som det egentligen heter. Så det är väl en påminnelse att vi får börja fundera på att plocka in växter som inte tål vinterkylan framöver.

          Önskar en fin höst! blomma.gif
            Avdelning: Småprat om trädgård · Visa i tråden: #1767305 · Svar: 0 · Visningar: 7 112

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 31-10-2025, 23:45


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          CITAT (johnny_j @ 11-06-2018, 15:30) *
          P.S. Vad tusan är Pyttemjuk?

          "Liten" och (öd)mjuk i Seattle ... smile.gif

          Nu är jag troligen äldre än vad de flesta är på det här forumet. Men en av mina första PC datorer med nyinstallerat MS Win 95 köpte jag 1995 av ett svenskt dataföretag & webhotell som låg stationerat i Kalmar och just hette "Pyttemjuk AB". Tyvärr gick företaget i konkurs, eller om det blev uppköpt gissningsvis i början av 2000-talet.

          Ja, mycket har hänt på datorfronten sedan slutet av 1980-talet. Köpte min första ATARI 1040 stfm sent 80-tal. rolleyes.gif
            Avdelning: Datorfrågor · Visa i tråden: #1767304 · Svar: 17 · Visningar: 175 893

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 03-08-2025, 14:03


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          För att slippa bli alltför övervakad av MS så är mitt tips att ni håller er kvar på MS Win 10 Pro. Win 11 Pro är inte dålig men det ligger med mängder med spionprogram som övervakar dig som användare. Mest till från MS sida för att kunna övervaka dig som användare, vad du har för intressen, vad du har för shoppningmetoder, vad du mest handlar på nätet, hur du mest investerar ditt sparkapital mm mm mm. Alt är att du går över till LINUX!
            Avdelning: Datorfrågor · Visa i tråden: #1767120 · Svar: 17 · Visningar: 175 893

          Karl webmaster J...
          Skickat den: 03-08-2025, 13:54


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          03-08-2025
          Medlem nr: 99 761


          Övervattning alt skadedjur, vilket iof sig är mindre risk i Sverige är min vilda chansning. Övervattring är det mest troliga.
            Avdelning: Krukväxter · Visa i tråden: #1767119 · Svar: 2 · Visningar: 20 373


          Öppet inlägg (nya svar)  Öppet inlägg (nya svar)
          Öppet inlägg (inga nya svar)  Öppet inlägg (inga nya svar)
          Hett inlägg (nya svar)  Hett inlägg (nya svar)
          Hett inlägg (inga nya svar)  Hett inlägg (inga nya svar)
          Omröstning (nya röster)  Omröstning (nya röster)
          Omröstning (inga nya röster)  Omröstning (inga nya röster)
          Låst inlägg  Låst inlägg
          Flyttat inlägg  Flyttat inlägg
          Trådar med gul markering har du skrivit i  Tråd du skrivit i 
           

          Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 10:19
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon