Åh, tack så mycket för den användbara kaloriräknaren. Det är ju så bra att det finns så många verktyg idag för att komma i form eller leva hälsosammare. Min syster och jag har alltid varit olika i våra former och kroppar, hon var alltid så smal som en riven morot, medan jag alltid hade några extra kilo. Men idag har jag funnit många saker som hjälpte mig att gå ner i vikt. Det finns ju de här apparna som räknar kalorier – en
kaloriräknare app. Jag använder den varje dag. Så nu vet jag vad jag åt, och den är verkligen så lätt att använda. Sådana saker fanns inte förut, men nu finns de här, och de är ju helt fantastiska. Jag känner att jag har bättre koll på vad jag äter, och det känns verkligen bra. Förr brukade jag ofta tappa kontrollen och inte ens komma ihåg vad jag åt. Men nu, med appen, har jag fått en helt annan syn på min kost och hälsa.
Kaloriunderskott är verkligen viktig. Om man håller sig till den så ser man resultat så mycket snabbare, verkligen. Min farbror provade viktminskningsrecept, men han går alltid över sina kalorigränser och ser inte de förändringar han önskar. Jag önskar att han hade lyssnat på mig och minskat sin belastning på 120 kg. Hans sköldkörtel driver honom galen. Såklart, om man har så mycket vikt.
Tack!
Redigerat av Peter Schnauss: 14-04-2025, 02:27