Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nä nu drar jag till bröllopet!, Snart åker man till Det Kungliga Bröllopet
          theseraphim
          Inlägg 21-06-2010, 11:32
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 00:41) *
          Du startar en tråd och väljer att kalla den för " det kungliga bröllopet" och säger att det inte fanns nåt politiskt syfte med tråden. Ville bara påminna dig om att kungen är statschef i Sverige. De folkvaldas arbete varje höst börjas inte förrän kungen har hållit sitt tal. Du kan inte starta en tråd kopplade till kungen och kalla det för icke-politisk tråd, det är lurenderi. Ditt syfte är att tysta kritiker och det är illa.

Nästa gång vill du inte ha politisk debatt i din tråd, får du avstå att starta en, för varje tråd blir kopplade till olika statsvetenskapliga grenar och en politisk debatt är nödvändigt där, även om du och några till tycker annat ( av välkända skäl).

Kallar jag den för det kungliga bröllopet...nej den heter "Nä nu drar jag till bröllopet!". Sedan så har han ingen politiskt makt och talet är en symbolisk handling, hade han helt plötsligt vägrat så hade inte demokratin upphört i Sverige.

Mitt mål är inte att tysta kritiker eller liknande och som sagt så sa jag bara att jag skulle upp till stockholm för en weekend med min fru och dotter och att du hackar på mig för det gör att jag känner för att be dig dra åt något väldigt varmt ställe men jag avstår men i framtiden kommer jag inte kommentera sådan påhopp från dig för vad jag gör på min fritid med min familj angår inte dig. nono.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 21-06-2010, 11:59
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 12:32) *
          Kallar jag den för det kungliga bröllopet...nej den heter "Nä nu drar jag till bröllopet!". Sedan så har han ingen politiskt makt och talet är en symbolisk handling, hade han helt plötsligt vägrat så hade inte demokratin upphört i Sverige.

Mitt mål är inte att tysta kritiker eller liknande och som sagt så sa jag bara att jag skulle upp till stockholm för en weekend med min fru och dotter och att du hackar på mig för det gör att jag känner för att be dig dra åt något väldigt varmt ställe men jag avstår men i framtiden kommer jag inte kommentera sådan påhopp från dig för vad jag gör på min fritid med min familj angår inte dig. nono.gif

jag tycker att om man tänker sig en helg i Sthlm så var väl denna helg alldeles utmärkt. så mycket folk och så mycket att se är det sällan det är i den här hålan smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 21-06-2010, 12:21
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och tack vare en del så fick vi antagligen inte se några bilder eller höra vilka kungligheter och kändisar han sett. crying.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Malvia
          Inlägg 21-06-2010, 12:41
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

CITAT (Berith @ 21-06-2010, 13:21) *
          Och tack vare en del så fick vi antagligen inte se några bilder eller höra vilka kungligheter och kändisar han sett. crying.gif

Precis, det förstår jag om han inte har lust med.

Måste VV göra politik av allt och förstöra trevliga trådar för oss andra?

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 21-06-2010, 12:52
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Malvia @ 21-06-2010, 13:41) *

Hade ni haft minsta lilla argumentationsförmåga, så hade ni inte tagit åt er på det sättet ni gjorde. Man kan inte förbjuda folk att diskutera bara för att motparten inte kan försvara sina åsikter smile.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 21-06-2010, 12:56
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Måste VV göra politik av allt och förstöra trevliga trådar för oss andra?[/color]

Han tror han e bäst för han har upplevt saker som han tror vi andra inte har upplevt.... Han blev ju avstängd för något över två år sedan.

Men det "roligaste" med allt det är att VV inte vet särskilt mkt om tex vårt kungahus eller Somalia. Hur många här vet att det var bland annat en känd svensk författare som stödde den numera styrande regimen i Somalia?

Redigerat av Ralf: 21-06-2010, 12:57

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Berith
          Inlägg 21-06-2010, 13:37
          Länk hit: #187

Medlem

Jaa och för att inte tala om dom som tvunget måste svara honom hela tiden.

Blir lite av kasta-pinne-till-hund-effekten... unsure.gif Vem ska tröttna först?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Malvia
          Inlägg 21-06-2010, 13:48
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

CITAT (Berith @ 21-06-2010, 14:37) *
          Jaa och för att inte tala om dom som tvunget måste svara honom hela tiden.

Blir lite av kasta-pinne-till-hund-effekten... unsure.gif Vem ska tröttna först?

Ja bästa är nog att ignorera.

Bilder från bröllopet finns även idag i de större tidningarna, och talen. Blev imponerad av Daniels och Olles tal på middagen.

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-06-2010, 14:24
          Länk hit: #189

Medlem

Hej Hej

Jo jag ska berätta mer låter inte lite personliga påhopp stoppa mig, sen vad folk får ut av att hoppa på mig det vet jag inte men men....

Jo vi var där som turister tillsammans med alla andra från hela världen(mediabevakningen från tex England o tyskland var lika stor som i fotbolls VM!).

Vi åkte upp Fredag morgon och fick se Victoria o Silvia plus alla näbbarna redan samma förmiddag när de tränat inför vigseln i storkyrkan. Då var man riktigt nära, tvärs över gatan faktiskt men tyvärr regnade det en hel del så bilderna blev lite suddiga men ändå.

Spenderade dagen med att strosa runt slottsområdet och gamla stan. När vi satt o åt så gled den kungliga slupen förbi strax utanför, visserligen under träning men ändå så man fick se den nära inpå.

Lördag var mer hektiskt och vi stod på Norrebro från kl 10:00 men då stod vi också längst fram och hade väldans bra sikt så kortegen gled förbi direkt utanför staketet och sedan stod vi så nära man fick komma "balkongen" och hade utmärkt sikt och fick förmodligen en hel del väldigt fina kort på alla detaljer.

På söndagen var vi bla inne och tittade på alla blommor i kyrkan, väldans vackert men ack så varmt så hortensiorna i dekorationerna hade redan slokat men delphiniumen var fin. Vi stod också och såg på när de dekorerade kyrkan på fredagskvällen.

Det var väldigt kortfattat men det var otroligt fint och en otrolig stämmning och tyck vad ni vill men ingen president eller statsminister skulle få ett sådant mottagande och om detta bröllop kan ena svenska folket i en sådan glädje så är det värt varenda krona.

Tänk att tex vi betalar närmare 120 miljoner i skattemedel för våran melodifestival varje år och de flesta OS sändningar brukar landa på minst 100 miljoner och även VM sändningarna i Fotboll(där Sverige inte ens deltar) kostar svenska folket mer än detta bröllop som faktiskt genererar mer pengar tillbaks än det kostade!
          2.5 miljarder i intäkter beräknas detta bröllop inbringa till tex handel, hotell osv ta ut skattesatsen på det så blir det en ganska bra siffra.

Citera
          Bettis
          Inlägg 21-06-2010, 14:34
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 15:24) *
          Tänk att tex vi betalar närmare 120 miljoner i skattemedel för våran melodifestival varje år och de flesta OS sändningar brukar landa på minst 100 miljoner och även VM sändningarna i Fotboll(där Sverige inte ens deltar) kostar svenska folket mer än detta bröllop som faktiskt genererar mer pengar tillbaks än det kostade!
          2.5 miljarder i intäkter beräknas detta bröllop inbringa till tex handel, hotell osv ta ut skattesatsen på det så blir det en ganska bra siffra.

och den skiten (sporten alltså) vill man ju inte ens se på ranting.gif ...... tack för ett trevligt inlägg verkar som ni hade en bra helg tummenupp.gif

--------------------

Citera
          ninnisky
          Inlägg 21-06-2010, 15:03
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 13:24) *
          Lördag var mer hektiskt och vi stod på Norrebro från kl 10:00 men då stod vi också längst fram och hade väldans bra sikt så kortegen gled förbi direkt utanför staketet och sedan stod vi så nära man fick komma "balkongen" och hade utmärkt sikt och fick förmodligen en hel del väldigt fina kort på alla detaljer.

På söndagen var vi bla inne och tittade på alla blommor i kyrkan, väldans vackert men ack så varmt så hortensiorna i dekorationerna hade redan slokat men delphiniumen var fin. Vi stod också och såg på när de dekorerade kyrkan på fredagskvällen.

Det var väldigt kortfattat men det var otroligt fint och en otrolig stämmning och tyck vad ni vill men ingen president eller statsminister skulle få ett sådant mottagande och om detta bröllop kan ena svenska folket i en sådan glädje så är det värt varenda krona.

såå härligt ni måste ha haft det! Tackar även jag för ett trevligt inlägg smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-06-2010, 15:13
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Trevligt att TS haft trevligt, vi har alla olika preferenser. Tråkigt dock att agitatorn gått in och tramsat sönder tråden totalt, undrar hur många som mer än jag kontaktat admin och bett om vv:s avstängning? Nu har han definitivt passerat gränsen. Beträffande bröllopet såg jag att Expressen hade en minnesbilaga idag från lördagen. Hur kort minne får man ha? Det gäller att suga på karamellen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-06-2010, 15:38
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Gossen Ruda @ 21-06-2010, 16:13) *
          Trevligt att TS haft trevligt, vi har alla olika preferenser. Tråkigt dock att agitatorn gått in och tramsat sönder tråden totalt, undrar hur många som mer än jag kontaktat admin och bett om vv:s avstängning? Nu har han definitivt passerat gränsen. Beträffande bröllopet såg jag att Expressen hade en minnesbilaga idag från lördagen. Hur kort minne får man ha? Det gäller att suga på karamellen.

Jag tycker att var och en få ha sin åsikt om brölloppet, men när man nu har det och en del tycker om att titta på det, så det är ju fritt fram att vända ryggen till sin TV om man inte hittar fjärrisen att stänga av.
          Det är inte ett rätt tillfälle att kasta skit, utan ta och acceptera de olika riktningar, men gräla inte om det mera. det är över, även om pressen bevakar dom extra under kommande tid, så är det till var och en att läsa eller låta bli. Fuchian ...

Citera
          herkules
          Inlägg 21-06-2010, 16:01
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 21-06-2010, 13:21) *

antagligen? så du vet inte säkert men du passar ändå på att skuldbelägga folk? du är helt otroligt läskig!!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 21-06-2010, 16:23
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (ninnisky @ 21-06-2010, 16:03) *
          såå härligt ni måste ha haft det! Tackar även jag för ett trevligt inlägg smiley_small_hug.gif

Ett stort thanks.gif från mej också!

Tänk att vi nästan känner nån som varit sååå nära! bravo.gif

--------------------

Citera
          vitavargen
          Inlägg 21-06-2010, 16:25
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 12:32) *

Vill bara påminna dig om det som du valde att döpa din tråd till. Varje tråd har både en rubrik och en underrubrik som tillsammans blidar det kompletta namnet på tråden. Denna har du valt att kalla för:
          nä nu drar jag till bröllopet !, snart åker man till det kungliga bröllopet

Alla som kan klicka på småprat, kan se det kompletta namnet på tråden. varför väljer du idag att glöma halva namnet vet du bara själv.
          När du startade tråden kom jag in och önskade dig en trevlig resa till Stockholm. Om du läser alla inläggen kan du även läsa mitt första. Sedan kom uppgifter om listan över de bjudna gästerna. Då kom jag in med nästa inlägg som fördärvades av Stintan ( som är varken anhängare av Monarki eller Moderaterna) i syfte att starta ett bråk.
          Återigen ( och oavsett hur du ser på kungen ) är han statschef. När du startar en tråd om hans liv kan du inte förbjuda andra att delta och tycka till, för då är du på väldigt branta banor.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 21-06-2010, 16:34
          Länk hit: #197

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Bettis @ 21-06-2010, 15:34) *
          ....tack för ett trevligt inlägg verkar som ni hade en bra helg tummenupp.gif

Roligt att få läsa ett TREVLIGT inlägg som omväxling! wub.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-06-2010, 16:58
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ja att få se Stockholm från sin absolut bästa sida måste ha varit roligt. Lite pompa o ståt gör gott för själen.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-06-2010, 17:42
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 17:25) *
          Vill bara påminna dig om det som du valde att döpa din tråd till. Varje tråd har både en rubrik och en underrubrik som tillsammans blidar det kompletta namnet på tråden. Denna har du valt att kalla för:
          nä nu drar jag till bröllopet !, snart åker man till det kungliga bröllopet

Alla som kan klicka på småprat, kan se det kompletta namnet på tråden. varför väljer du idag att glöma halva namnet vet du bara själv.
          När du startade tråden kom jag in och önskade dig en trevlig resa till Stockholm. Om du läser alla inläggen kan du även läsa mitt första. Sedan kom uppgifter om listan över de bjudna gästerna. Då kom jag in med nästa inlägg som fördärvades av Stintan ( som är varken anhängare av Monarki eller Moderaterna) i syfte att starta ett bråk.
          Återigen ( och oavsett hur du ser på kungen ) är han statschef. När du startar en tråd om hans liv kan du inte förbjuda andra att delta och tycka till, för då är du på väldigt branta banor.

Egentligen borde jag sitta på händerna men när du förskriver skriva om verkligheten kan jag inte hålla käft. Det var du som sänkte tråden med denna kommentar: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1244126

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-06-2010, 20:09
          Länk hit: #200

Medlem

Håller med tidigare skribent i att om man nu inte vill se på bröllopet...se inte på bröllopet!
          Själv ser jag inte mycket på sommar OS då jag tycker det är riktigt tråkigt överlag med mycket väntan osv men däremot tycker jag det skall sändas då det är ett sådant enormt intresse och glädje i det för så många runt om i vårat land.
          Svenskar behöver få känna sig stolta ibland och i lördags var väääldigt många svenskar stolta över att kunna få visa upp sig på ett sådant kärleksfullt sätt i en värld där de mesta nyheter handlar om olycka och krig.

Jag känner mig stolt över att varit där även om jag själv inte är en über-royalist som kan vad alla kusiner osv heter men jag älskar historia och detta är en länk med den.

Citera

11 sidor V  « < 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 07:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon