Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nä nu drar jag till bröllopet!, Snart åker man till Det Kungliga Bröllopet
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2010, 23:40
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:30) *
          Vitavargen klagade bland annat på att diktatorer etc är inbjuda till bröllopet. Du skrev att han/hon skulle hålla sina spyframkallande åsikter för sig själv. Går det upp ett ljus nu?

Har du svårt för att förstå svenska eller är du bara här för att bråka?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 18-06-2010, 23:42
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja ibland är det som att rusa in med huvudet i en betongvägg att ens försöka vädja till att hålla en god ton här slap.gif jag ger upp!

Citera
          zaaritha
          Inlägg 18-06-2010, 23:43
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Lycka till!
          Jag är utled på tjafset om bröllopet--men ; respekterar er alla
          som gillar det!

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 18-06-2010, 23:51
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:40) *

Inte för att på något sätt vara elakt eller nedvärdera de som faktiskt har diagnosen, men har du dyslexi?

Angående god ton så höll jag det ända tills jag insåg att det är omöjligt att föra en diskussion med Stintan, inte för att han/hon är ovillig att diskutera, utan pga han/hon helt enkelt inte kan tolka texter korrekt.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-06-2010, 05:36
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 22:35) *
          Var det inte du som kallade Herkules för Pysen igår kväll. Du använder dig av en vokabulär som hör till de lägsta kulturella grupperna i ett samhälle.

Så fina ord du kan ändå biggrin.gif / Haremsdamen

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2010, 06:01
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:51) *
          Inte för att på något sätt vara elakt eller nedvärdera de som faktiskt har diagnosen, men har du dyslexi?

Angående god ton så höll jag det ända tills jag insåg att det är omöjligt att föra en diskussion med Stintan, inte för att han/hon är ovillig att diskutera, utan pga han/hon helt enkelt inte kan tolka texter korrekt.

Pratar du med dig själv eller?

Jag betackar mig för dina spydigheter! Hur står det till med din egen tolkningsförmåga? Att du inte kan fatta vad det är jag svarade på i det inlägg du syftar på beror inte på mig utan dig. Fortfarande har jag aldrig påstått att det skulle vara rätt att bjuda in diktatorer!

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 19-06-2010, 06:33
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Man bjuder in dom stater som har ambassad i Sverige utan undantag. Så är regeln, Skulle bli väldigt svårt om man skulle sortera varje gång. Ena gången skulle ett land vara med en annan inte. Ta exempelvis dags läget. Alla länder som inte accepterar homosexuella får inga inbjudningar . Då ryker de alla öst stater och arabländerna. Alla länder som har dödsstraff får inga inbjudningar då ryker USA med flera. Alla länder som har valjakt får inga inbjudningar då ryker Norge Island Japan med flera. Helt plötsligt så kommer ingen.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 19-06-2010, 08:47
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:40) *

Skyll inte på andra.

Bråket startade du genom att du kallade mitt inlägg ( som handlade om att torterare bjudits till festligheten) spyframkallande. Du ville utvisa oss som är i majoriteten i Sverige ( vi som inte vill ha Monarki).

Men du saknar principer och har svårt att hålla dig till det du säger. Det är mycket enklare att växla ord med Gita, för hon har principer och hon står fast vid det hon säger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2010, 09:14
          Länk hit: #89

Medlem

CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 09:47) *
          Skyll inte på andra.

Bråket startade du genom att du kallade mitt inlägg ( som handlade om att torterare bjudits till festligheten) spyframkallande. Du ville utvisa oss som är i majoriteten i Sverige ( vi som inte vill ha Monarki).

Men du saknar principer och har svårt att hålla dig till det du säger. Det är mycket enklare att växla ord med Gita, för hon har principer och hon står fast vid det hon säger.

OK så det är bara du som får spy över hur andra uttrycker sig? Det var inte din åsikt om inbjudandet av torterade jag tyckte var spyframkallande utan det du skrev längre ner i det inlägget. Du får nog läsa vad det är jag skriver innan du svarar mig. Vi lever faktiskt i en demokrati och monarkin är inte avskaffad ännu så även om vi är många som inte gillar monarki så får vi ju lov att finna oss i att vi har det i Sverige ännu så länge. Jag vill inte utvisa någon och har aldrig påstått det. Det är ord som du lägger i min mun. Det jag sagt är att man kan flytta om man är så missnöjd med allt (inte bara monarkin).

--------------------

Citera
          vitavargen
          Inlägg 19-06-2010, 09:51
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 10:14) *
          OK så det är bara du som får spy över hur andra uttrycker sig? Det var inte din åsikt om inbjudandet av torterade jag tyckte var spyframkallande utan det du skrev längre ner i det inlägget. Du får nog läsa vad det är jag skriver innan du svarar mig. Vi lever faktiskt i en demokrati och monarkin är inte avskaffad ännu så även om vi är många som inte gillar monarki så får vi ju lov att finna oss i att vi har det i Sverige ännu så länge. Jag vill inte utvisa någon och har aldrig påstått det. Det är ord som du lägger i min mun. Det jag sagt är att man kan flytta om man är så missnöjd med allt (inte bara monarkin).

Du saknar de vanliga principerna som varje människa har, därav onödigt att föra samtal med dig.

Mitt inlägg står kvar där. Budskaper är klart och tydliigt, att festen är diktarorers fest. Att representanter för de länder där diktarorisk regering härskar, är bjudna till festen. Moderaterna har förut hjälp den iranska regeringen och det är inte konstigt att listan över gästerna är ordnade av de.

I och med att du saknar principer kan du inte se vad du höll på med. Du försvarade monarkin i ditt första inlägg. Du försvarade tortyr i Iran. Du försvarade fängsladet av journalister i Eritrea. Du ville utvisa majoriteten från Sverige. Du är försvarare av det som är skadligt för människan, därför var ditt första inlägg ytterst människofientligt. Men du saknar det som krävs för att erkänna det du gjort, principer.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 10:07
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Alba @ 17-06-2010, 17:53) *
          Jag har medvetet stängt ute TV och tidningar. Jag tycker det blir för mycket av det goda.
          Vigseln stänger jag inte av - den vill jag absolut se.
          Jag hoppas det går bra att jag kommer i T-shirt och mjukisbyxor och mina intrampade tofflor.
          Kanske jag hinner kamma mig men jag lovar inget.

ALBA, ja, det har nästan tjatats för mycket om dessa 2 som ska gifta sig, de drar nog en lättnadens suck när det är över. Javars, kommer jag titta på brölloppet, men det gör inget att ha en inpackning i håret under tiden, både nytta med nöje ....... angel_not.gif ... Fuchian ..

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 10:15
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 10:51) *
          Du saknar de vanliga principerna som varje människa har, därav onödigt att föra samtal med dig.

Mitt inlägg står kvar där. Budskaper är klart och tydliigt, att festen är diktarorers fest. Att representanter för de länder där diktarorisk regering härskar, är bjudna till festen. Moderaterna har förut hjälp den iranska regeringen och det är inte konstigt att listan över gästerna är ordnade av de.

I och med att du saknar principer kan du inte se vad du höll på med. Du försvarade monarkin i ditt första inlägg. Du försvarade tortyr i Iran. Du försvarade fängsladet av journalister i Eritrea. Du ville utvisa majoriteten från Sverige. Du är försvarare av det som är skadligt för människan, därför var ditt första inlägg ytterst människofientligt. Men du saknar det som krävs för att erkänna det du gjort, principer.

VITAVARGEN ..... Det var ett bra budskap du kom med och det är bra att du står på dig mot dessa antagonister, för det är inte så lätt alltid, har jag märkt. Att det finns någon som du nämner saknar det som krävs att erkänna sina fel, har du rätt.
          Jag har gjort klavertrampp, men har sedan när jag sett reaktionen, bett om ursäkt, men kan du tänka dig att ingen bryr sig när man gör rätt för sig! Kanske jag ska inte ödsla min tid för det, eller?.. g.gif ... Fuchian ..

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 10:24
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:51) *

RYSS - 6opn, Precis detta har även jag undrat! Nåt måste det vara när det maler på samma spår överallt.
          Jag tänker inte diagnosticera utan undvika det helt och hållet. hon fattar inte ens en gnutta humor, människan.
          det är bara att erkänna att det finns, men hålla sig undan ..... angel_not.gif det finns så många intressanta personer som man kan ventilera olika saker med. Jag tror nog att han/hon ger sig på kvinnor, för karlar säger ifrån på en gång... ..Fuchian ....

Citera
          Bettis
          Inlägg 19-06-2010, 10:36
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Sitter just nu och tittar på TV ska titta hela dagen och kvällen yes.gif tycker absolut att vi ska ha Monarki!!!! visst har det tjatats och skrivits spaltmeter men det kan man väl knappast skylla på någon annan än oss själva, det är ju vi som köper tidningarna, tittar på TV mm. Jag gillar dom iaf tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 19-06-2010, 10:48
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Vitavargen!

I min värld så är en diktator en person som styr en stat utan demokratiska val. Menar du att alla länder utan demokratiska val inte ska bli inbjudna?

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 19-06-2010, 10:49
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 10:14) *
          OK så det är bara du som får spy över hur andra uttrycker sig? Det var inte din åsikt om inbjudandet av torterade jag tyckte var spyframkallande utan det du skrev längre ner i det inlägget.

Om så var fallet så har du fortfarande dig själv att skylla. Jag ser tyvärr inte poängen i att citera ett helt inlägg när man endast avser svara på den sista meningen. Du får räkna med missförstånd om du gör på det sättet, och det är för sorgligt att behöva påpeka.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 11:11
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:42) *
          Ja ibland är det som att rusa in med huvudet i en betongvägg att ens försöka vädja till att hålla en god ton här slap.gif jag ger upp!

Jag håller med Motti. Här finns det inget som inte kan missuppfattas av "missuppfattare". Ja, nu blir det bröllop .....Fuchian

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 11:49) *
          Om så var fallet så har du fortfarande dig själv att skylla. Jag ser tyvärr inte poängen i att citera ett helt inlägg när man endast avser svara på den sista meningen. Du får räkna med missförstånd om du gör på det sättet, och det är för sorgligt att behöva påpeka.

Snälla du ryss .... gör som andra .. ignorera henne, då får hon inte bränsle till sitt tjatande .....Fuchian

Citera
          Tikka
          Inlägg 19-06-2010, 11:35
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Ha så jättetrevligt theseraphim!
          Det blir nog en härlig upplevelse för dig biggrin.gif

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 19-06-2010, 13:19
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Heja Tikka!!
          Äntligen en som sett vad tråden EGENTLIGEN handlade om, en Odlaits fröjd över att få fara på bröllop.

Har en direkt kommentar till er bråkstakar: Om du på arbetet/i umgängeskretsen får berättat för dej att någon ska åka på bröllop/fest/gå på konsert eller liknande, MÅSTE du då berätta att du spyr på arrangemanget?

Man gläds med den som är glad och känner med den som är ledsen.

Jag tycker det är toppen att vi får något kul att fira i Sverige! Om du inte gillar att fira, låt då bli, men god ton säger att man inte anti-firar, dvs gör ned allt som firandet innebär.
          Debatter om republik/diktatorer och annat kan vara viktiga men INTE på bröllopsdagen.

Ingen av oss skulle drömma om att under ramadan skriva och göra ned islam och dess grundpelare, eller på första maj tala illa om arbetarrörelsen.
          There is a time and a place for everything, and this aint it!

Theseraphim, ha så trevligt och hälsa de unga tu från farbror Blå =)

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 19-06-2010, 13:27
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 14:19) *
          Heja Tikka!!
          Äntligen en som sett vad tråden EGENTLIGEN handlade om, en Odlaits fröjd över att få fara på bröllop.

Har en direkt kommentar till er bråkstakar: Om du på arbetet/i umgängeskretsen får berättat för dej att någon ska åka på bröllop/fest/gå på konsert eller liknande, MÅSTE du då berätta att du spyr på arrangemanget?

Man gläds med den som är glad och känner med den som är ledsen.

Jag tycker det är toppen att vi får något kul att fira i Sverige! Om du inte gillar att fira, låt då bli, men god ton säger att man inte anti-firar, dvs gör ned allt som firandet innebär.
          Debatter om republik/diktatorer och annat kan vara viktiga men INTE på bröllopsdagen.

Ingen av oss skulle drömma om att under ramadan skriva och göra ned islam och dess grundpelare, eller på första maj tala illa om arbetarrörelsen.
          There is a time and a place for everything, and this aint it!

Theseraphim, ha så trevligt och hälsa de unga tu från farbror Blå =)

tummenupp.gif Bättre än så kan det inte sägas!

Citera

11 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 07:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon