CITAT (silos @ 16-07-2010, 14:56)

Kära odlaister!
Olaister som gör sin del av världen så vacker,med blommor,växter,vackra trädgårds anordninar etc.....
Det vore jo underbart om odlaisterna kunde-ville bygga en vacker Småprat också ?!
Som det är nu så tycks det har blivit en "SandlådaSTORPRAT" istället,med ordklyvningar (min uppfattning)flyger mellan medlemmar som deltar(inte alla förstås).
Det verkar samtidigt som att odlaisterna tycker om dessa "bråktråd"eftersom sådana tråd är välbesökta
Och det letas ivrigt på "syndabockar"
Men om någon skriver om goda saker och ting så finns det inte många som deltar(jag har kanske fel?)
Nu har jo jag inte varit här så mycket under de senaste åren,men samma tema tycks återkomma med jämna mellanrum....
VAD betyder inbördes beundran för er-oss...undrar jag?Det har nog jag aldrig riktigt fattat och detta fenomen finns i hela cybervärlden!

Hej silos, svarar på ditt inlägg, även att jag har tankar och vilja att inte svara mer i denna tråd , nr2,
Vi har nog snackat om detta vid ett tidigare tillfälle och jag har också samma längtan att dela med och lyssna andra utan att känna att den som jagar mig, flåser i nacken på mig.
Det är så lätt att bli en syndabock om man inte faller alla på läppen, deet har du nog märkt.
Jag tror på det goda och positiva och om man kom igång en sån tråd lite försiktigt så att alla skulle känna sig välkomna, skulle vara rena himmelriket .....

det som jag menar med inbördes beundran är en grupp som tycker lika i allt och bara smickrar varandra och utesluter andra.
Har vänner och kontakter med mina medelever och om du bara visste hur illa de har blivit behandlade. nästan hälften av eleverna har fått stänga av sig för att överleva. Någorlunda visste man om detta innan jag började kursen, men vad som berättas, blir man rent av mörkrädd. Man undrar hur mycket ondska och avundsjuka det finns egentligen? Genom att man har gått sin utbildning hos honnom är det ett "betyg" och erkännande att man har kunnat klara det. Många söker till honom, men enstaka kommer in, det säger en hel del. Han ger inte sitt namn på ett intyg för om han inte tror att personen fyller det han vill. jag har även kontakter i USA hos 3 st kanonbra lärare och blivit godkänt att komma till vidareutbildning och min make är min bästa och den strängaste support, men han har lärt sig att jag kunde utvecklas mera i andra sammanhang innom medialitet för jag har haft möten där anden beskriver och "visar" mig hur han/hon blev bragt om livet och anger dem som gjorde det, men i USA anlitas medium för svåra och olösta fall. detta intresserar mig, för kunskapen har jag, men det skadar inte att lyssna på dem som vet mer.
Nog om detta, nu tar vi tag i det jordiska du och jag och även om jag inte är på nätet så ofta, så kommer jag kolla mina meddelanden, men jag vill inte missa alla goa och storsinta personer ....

... fuchian ..