CITAT (Ophelia @ 16-07-2010, 23:04)

Jo, jag tycker att Odla är i sin helhet ett ganska viktigt forum för här har man en blandning mellan både det ena och det andra. De flesta frågor eller funderingar blir besvarade. Utifrån ett trädgård/odlingsperspektiv är forumet ovärdeligt! Det kan gå ganska snabbt att få sina funderingar lösta och det är ju jättebra och det sker ju av oss alla, vi är ju med och bidrar till att vi får våra problem lösta.
Sedan är det ju så att där det finns människor finns det även baksidor. Alla har vi våra sidor, inten är varken bättre eller sämre än någon annan. Vi sitter och skriver och just skrivandets ord kan lätt missförstås. Jag tycker att jag kan skriva så klart och bra men det jag förmedlar kan missuppfattas av andra. Vad kan man göra åt det? Sedan uttrycker vi oss på olika sätt både verbalt och utifrån det skrivna ordet. Jag tror inte riktigt att på en chatt eller forum uttrycker man sig såsom man kanske gör i situationer på exempelvis arbetet. Man förenklar språket, skriver mer talspråk vilket oxå kan medföra missförstånd. Man kan ju även må dåligt eller ha andra orsaker till att uttrycka sig som gör att det skapas schismer.
De som sedan kommer hit och vill bråka tror jag är knappt en handfull, och med bråka menar jag de som är illvilliga. har ni funderat på att den klick som upplevs komma hit och jävlas, hur ensamma de måste vara som inte kan få ta ut sin energi eller frustration irl?
Så klart har jag iaf tänkt på det.
Men som just i fuchians fall så är det enbart tal om att driva med folk.
Minns att jag läst personens inlägg där stavning är absolut 100% rätt, för att sedan i "bråktrådar" verka vara en från östland som har svårt att skriva/stava rätt.
Visst kan människor må dåligt och just därför skriva/vara lite underliga .. men inte alls behöver man förlåta alla som bara är ute för att söndra, skapa kaos/oreda och osämja.
Själv bryr jag mig inte spec mycket ... skrattar mest åt svamlet.