Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bedrövligt..., Går det att få lägre lägstanivå?
          Ophelia
          Inlägg 16-07-2010, 22:04
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jo, jag tycker att Odla är i sin helhet ett ganska viktigt forum för här har man en blandning mellan både det ena och det andra. De flesta frågor eller funderingar blir besvarade. Utifrån ett trädgård/odlingsperspektiv är forumet ovärdeligt! Det kan gå ganska snabbt att få sina funderingar lösta och det är ju jättebra och det sker ju av oss alla, vi är ju med och bidrar till att vi får våra problem lösta.

Sedan är det ju så att där det finns människor finns det även baksidor. Alla har vi våra sidor, inten är varken bättre eller sämre än någon annan. Vi sitter och skriver och just skrivandets ord kan lätt missförstås. Jag tycker att jag kan skriva så klart och bra men det jag förmedlar kan missuppfattas av andra. Vad kan man göra åt det? Sedan uttrycker vi oss på olika sätt både verbalt och utifrån det skrivna ordet. Jag tror inte riktigt att på en chatt eller forum uttrycker man sig såsom man kanske gör i situationer på exempelvis arbetet. Man förenklar språket, skriver mer talspråk vilket oxå kan medföra missförstånd. Man kan ju även må dåligt eller ha andra orsaker till att uttrycka sig som gör att det skapas schismer.

De som sedan kommer hit och vill bråka tror jag är knappt en handfull, och med bråka menar jag de som är illvilliga. har ni funderat på att den klick som upplevs komma hit och jävlas, hur ensamma de måste vara som inte kan få ta ut sin energi eller frustration irl?

Citera
          Piccante
          Inlägg 16-07-2010, 22:11
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Ophelia @ 16-07-2010, 23:04) *
          De som sedan kommer hit och vill bråka tror jag är knappt en handfull, och med bråka menar jag de som är illvilliga. har ni funderat på att den klick som upplevs komma hit och jävlas, hur ensamma de måste vara som inte kan få ta ut sin energi eller frustration irl?

Absolut, jag tvivlar på att de som provocerar och rör om mest här egentligen mår riktigt bra själva.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          netha
          Inlägg 16-07-2010, 22:16
          Länk hit: #143

Gäster

CITAT (Ophelia @ 16-07-2010, 23:04) *
          Jo, jag tycker att Odla är i sin helhet ett ganska viktigt forum för här har man en blandning mellan både det ena och det andra. De flesta frågor eller funderingar blir besvarade. Utifrån ett trädgård/odlingsperspektiv är forumet ovärdeligt! Det kan gå ganska snabbt att få sina funderingar lösta och det är ju jättebra och det sker ju av oss alla, vi är ju med och bidrar till att vi får våra problem lösta.

Sedan är det ju så att där det finns människor finns det även baksidor. Alla har vi våra sidor, inten är varken bättre eller sämre än någon annan. Vi sitter och skriver och just skrivandets ord kan lätt missförstås. Jag tycker att jag kan skriva så klart och bra men det jag förmedlar kan missuppfattas av andra. Vad kan man göra åt det? Sedan uttrycker vi oss på olika sätt både verbalt och utifrån det skrivna ordet. Jag tror inte riktigt att på en chatt eller forum uttrycker man sig såsom man kanske gör i situationer på exempelvis arbetet. Man förenklar språket, skriver mer talspråk vilket oxå kan medföra missförstånd. Man kan ju även må dåligt eller ha andra orsaker till att uttrycka sig som gör att det skapas schismer.

Så klart har jag iaf tänkt på det.
          Men som just i fuchians fall så är det enbart tal om att driva med folk.
          Minns att jag läst personens inlägg där stavning är absolut 100% rätt, för att sedan i "bråktrådar" verka vara en från östland som har svårt att skriva/stava rätt.

Visst kan människor må dåligt och just därför skriva/vara lite underliga .. men inte alls behöver man förlåta alla som bara är ute för att söndra, skapa kaos/oreda och osämja.

Själv bryr jag mig inte spec mycket ... skrattar mest åt svamlet. rotfl.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 16-07-2010, 22:30
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag brukar av princip inte bråka med någon eller slänga skit !men här sitter Fuchian och omgör sig om alla som bråkar och jäklas med Forumister,ja då undrara jag en hel del efter att Fuchian gav sig på mig och kallade mig för atteist mm och andra otrevliga saker utan en endaste bakrund till det.Fuchian har helt klart problem med komunikationen med folk här.Att sitta här och göra ner folk sedan gå in på den här tråden och oja sig över alla elakheter och hemskheter och tycka att det är hemskt hur en del bär sig åt !vad är det.Jag har tagit emot hennes ursäkt ,men att sitta här och läsa hennes innlägg här om hur mycket skit det slängs hit och dit och om alla elaka Forumister osv det är väldigt märkligt angry.gif det kallar jag att vända kappan efter vinden.jag måste säga att jag saknar en Moderator här som stänger av sådana människor som bara vill förstöra för oss andra och ställa till jäkelskap angry.gif Man får väl bestämma sig för hur man bemöter andra.

Motti med vänliga hälsningar rolleyes.gif

Redigerat av Motti: 16-07-2010, 22:34

Citera
          netha
          Inlägg 16-07-2010, 22:33
          Länk hit: #145

Gäster

CITAT (Motti @ 16-07-2010, 23:30) *
          Jag brukar av princip inte bråka med någon eller slänga skit !men här sitter Fuchian och omgör sig om alla som bråkar och jäklas med Forumister,ja då undrara jag en hel del efter att Fuchian gav sig på mig och kallade mig för atteist mm och andra otrevliga saker utan en endaste bakrund till det.Fuchian har helt klart problem med komunikationen med folk här.Att sitta här och göra ner folk sedan gå in på den här tråden och oja sig över alla elakheter !vad är det.Jag har tagit emot hennes ursäkt ,men att sitta här och läsa hennes innlägg här om hur mycket skit det slängs hit och dit och om alla elaka Forumister osv det är väldigt märkligt angry.gif det kallar jag att vända kappan efter vinden.jag måste säga att jag saknar en Moderator här som stänger av sådana människor som bara vill förstöra för oss andra och ställa till jäkelskap angry.gif

Motti med vänliga hälsningar rolleyes.gif

Behövs ingen moderator ... enl min åsikt.
          Bara att låta bli att svara på inläggen ... så dör de ut.
          Inte många som vill bråka med sig själv ... eller!? rotfl.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 16-07-2010, 22:35
          Länk hit: #146

Medlem

Jag skulle behöva bråka lite med mig själv för jag är så jäkla snäll så jag är dumm rotfl.gif

Citera
          netha
          Inlägg 16-07-2010, 22:37
          Länk hit: #147

Gäster

CITAT (Motti @ 16-07-2010, 23:35) *
          Jag skulle behöva bråka lite med mig själv för jag är så jäkla snäll så jag är dumm rotfl.gif

Jag hänger me rotfl.gif men bara en liten sstund. rotfl.gif

Redigerat av netha: 16-07-2010, 22:37

Citera
          Motti
          Inlägg 16-07-2010, 22:45
          Länk hit: #148

Medlem

har du badat i dag ?kan vara bra att svalka av kännslorna ibland naughty.gif tänk ett nakenbad i mörkret så ingen ser en med valkar och hängisar giggle.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 17-07-2010, 07:13
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (netha @ 16-07-2010, 23:16) *
          Så klart har jag iaf tänkt på det.
          Men som just i fuchians fall så är det enbart tal om att driva med folk.
          Minns att jag läst personens inlägg där stavning är absolut 100% rätt, för att sedan i "bråktrådar" verka vara en från östland som har svårt att skriva/stava rätt.
          Visst kan människor må dåligt och just därför skriva/vara lite underliga .. men inte alls behöver man förlåta alla som bara är ute för att söndra, skapa kaos/oreda och osämja.
          Själv bryr jag mig inte spec mycket ... skrattar mest åt svamlet. rotfl.gif

det är bättre att skratta och kanske tillochmed hoppa över trådar än att starta ett mobbdrev, vara hånfull, masskriva till admin och kasta ut folk.
          lev och låt leva.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          andersen
          Inlägg 17-07-2010, 08:45
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (netha @ 16-07-2010, 23:33) *
          Behövs ingen moderator ... enl min åsikt.
          Bara att låta bli att svara på inläggen ... så dör de ut.
          Inte många som vill bråka med sig själv ... eller!? rotfl.gif

Fast det har varit personer på forumet som har haft flera nick, och vete fan om dom inte har bråkat med sig själva åxå.

Enl mej så är behovet av moderator mycket stort på odla.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          herkules
          Inlägg 17-07-2010, 09:09
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (andersen @ 17-07-2010, 09:45) *
          /.../
          Enl mej så är behovet av moderator mycket stort på odla.

jag kan också sakna moderatorer som ser när drevet går.
          just nu är det fuchian som är offret, tidigare var det vita vargen och innan dess någon annan, det har nästan alltid funnits någon som ska jagas och behandlas illa.
          har tidigare sagt nej till moderatorer men gör det inte längre, en drevmoderator - ja tack!
          gillar man inte det någon skriver (för det kan ju knappast vara personen man inte gillar då de flesta av oss inte känner varandra) så ge då fan i och läs!
          hur enkelt som helst.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-07-2010, 09:47
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Varför snacka om offer och drev??? Som om det bara finns ett väderstreck. Är personer som av Admin tidigare blivit avstängda p.g.a. sitt uppförande men återkommer och fortsätter med samma uppförande offer??? Personer som mer än väl kan svara för sig? Är det drev när dessa personer får svar på tal? Känner du till vilka PM som sänds och vad som står i dessa?

Det är Admin och ingen annan som avgör om någon ska stängas av eller inte och jag är säker på att ingen åker ut för bagateller.

Inte sjutton ger du själv fan i att läsa det andra skriver om du ogillar det. Det finns ju många bevis på så sitt inte och skjut nubb i ballongen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 17-07-2010, 13:15
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (herkules @ 17-07-2010, 08:13) *
          det är bättre att skratta och kanske tillochmed hoppa över trådar än att starta ett mobbdrev, vara hånfull, masskriva till admin och kasta ut folk.
          lev och låt leva.

Äntligen en vettig åsikt som även jag tycker är bra, men det finns inte många som har humor, men vad då, det finns annat att ta för sig än utsätta sig för en hackcyckling åt helt okända personer.

Obs, det finns fler i forumet som bär sig riktigt illa åt, men det snackas det inte om.
          Men dom som letar efter nån att hoppa på, är det enklast att inte läsa om det. Man har fri vilja. ....Fuchian ..

Redigerat av fuchian: 17-07-2010, 13:16

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 17:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon