| |
|
  |
Bedrövligt..., Går det att få lägre lägstanivå? |
|
|
|
|
19-06-2010, 16:13
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (malcolm @ 19-06-2010, 14:40)  Konstigt hur olika man kan uppfatta saker och ting, jag har visserligen inte varit med på Odla så länge och aldrig sett den pajkastning som det talas om. Kan hända att jag inte varit inne på de aktuella trådarna som det talas om och därför inte sett nå´t tjafs och några oegentligheter, tvärtom så uppfattar jag sajten som gemytlig och trivsam och har därför inga som helst planer på att avregistrera mig. Har varit ute på nätet och pratat/chattat sedan början av 80-talet och jisses vilka bråk och vilken smutskastning jag sett under åren men som någon sagt tidigare, ser man bråk är det väl bara att undvika diskussionen ifråga och nonchalera dem som försöker skapa osämja.
Hos mig fungerar det alldeles utmärkt med IE 8 och aldrig har sajten segat eller krånglat. Jag uppfattar inte alls Odla som särskilt bråkigt och otrevligt, tvärtom kan jag tycka att det är lite väl lågt till tak ibland. Ibland tycker jag att ett fåtal skribenter som alltid står för någon slags mainstream-åsikt onödigt mycket försöker undervisa och tillrättavisa andra som kanske vill ge uttryck för en åsikt som avviker från majoriteten. Nu är jag kanske sådan att jag föredrar intelligenta elakheter före självgod präktighet och att det munhuggeri som förekommer nästan alltid är kul och underhållande, till och med lärorikt. Så mitt råd till trådstartaren är att strunta i det som inte intresserar dig (själv hoppar jag över massor trådar som jag tycker är urtrista) lite dålig stil tycker jag trots allt det är att plötsligt hoppa in för att klaga på andra forumister. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:15
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 17:13)  Jag uppfattar inte alls Odla som särskilt bråkigt och otrevligt, tvärtom kan jag tycka att det är lite väl lågt till tak ibland. Ibland tycker jag att ett fåtal skribenter som alltid står för någon slags mainstream-åsikt onödigt mycket försöker undervisa och tillrättavisa andra som kanske vill ge uttryck för en åsikt som avviker från majoriteten. Nu är jag kanske sådan att jag föredrar intelligenta elakheter före självgod präktighet och att det munhuggeri som förekommer nästan alltid är kul och underhållande, till och med lärorikt. Så mitt råd till trådstartaren är att strunta i det som inte intresserar dig (själv hoppar jag över massor trådar som jag tycker är urtrista) lite dålig stil tycker jag trots allt det är att plötsligt hoppa in för att klaga på andra forumister. Gita  det verkar som om det finns en rätt utbredd konflikträddsla och önskan att alla ska klappa varandra på axeln istället för att ha en egen åsikt. Problemet är väl när man inte kan skilja på sak och person och då istället går till personangrepp när argumenten tryter. Tyvärr har vi några här ibland oss som satt i system att politisera eller på annat sätt sabotera många trådar. Ibland när man läser trådar så är munhuggeriet väldigt underhållande och kul precis som du säger men när en del går över gränsen för det anständiga så har åtminstone jag väldigt svårt för att sitta på händerna (tyvärr kanske). Jag håller fullständigt med dig om att istället för att hoppa in plötsligt och klaga på andra i en tråd så vore det bättre för alla att man hoppar över de trådar man inte finner något nöje att delta i.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:20
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Högt i tak - JA
Olika åsikter - JA
Skifta ämne - nej
Vara oförskämd - nej
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:42
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 15:07)  Farbror Blå säger : Heja malcolm=) Tycker du har rätt! Trådar man inte gillar, håller man sig ju bäst ifrån. Nej jag märker heller inte av något laggande (som är internettermen för allt som segar, tar lång tid på sej) Malcom och Farbror Blå ......  Det har jag försökt att undvika om det går, Man borde ha trådar där vi kunde diskutera i fred utan att vissa stör det man har börjat med och fått igång en vettig diskussion. Jag trivs bäst när man dela med sig om olika saker och diskutera och skoja med varandra på ett normalt bas. Skulle det vara för svårt? Kan vi klara av det på något sätt? ....Fuchian ..
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:43
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 19:15)   det verkar som om det finns en rätt utbredd konflikträddsla.......................Problemet är väl när man inte kan skilja på sak och person och då istället går till personangrepp när argumenten tryter. Tyvärr har vi några här ibland oss som satt i system att politisera eller på annat sätt sabotera många trådar........................... Det är inte fråga om konflikträdsla, tvärtom, som du säger en diskussion med olika åsikter kan vara mycket underhållande, även om man bara läser och inte deltar i diskussionen - det tror jag dom flesta som "plötsligt hoppar in för att klaga" tycker, det är hur saker sägs och sättet vissa har att sabotera alla trådar för sina egna syften som jag tror många av oss tycker är obehagligt. Det är det som förstör stämning, inte bara i Småprat utan även i andra avdelningar. Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:47
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:50
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2010, 19:43)  Det är inte fråga om konflikträdsla, tvärtom, som du säger en diskussion med olika åsikter kan vara mycket underhållande, även om man bara läser och inte deltar i diskussionen - det tror jag dom flesta som "plötsligt hoppar in för att klaga" tycker, det är hur saker sägs och sättet vissa har att sabotera alla trådar för sina egna syften som jag tror många av oss tycker är obehagligt. Det är det som förstör stämning, inte bara i Småprat utan även i andra avdelningar. Anki
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:54
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2010, 19:43)  Det är inte fråga om konflikträdsla, tvärtom, som du säger en diskussion med olika åsikter kan vara mycket underhållande, även om man bara läser och inte deltar i diskussionen - det tror jag dom flesta som "plötsligt hoppar in för att klaga" tycker, det är hur saker sägs och sättet vissa har att sabotera alla trådar för sina egna syften som jag tror många av oss tycker är obehagligt. Det är det som förstör stämning, inte bara i Småprat utan även i andra avdelningar. Anki OK anledningarna är kanske olika men likväl är det lika trist.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:54
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Min (och då menar jag MIN uppfattning) är att de som alltid skall gå i svaromål hamnar i bråk oberoende vad saken gäller, det kan vara svårt att skilja på sak och person i många fall och då blir det lätt personangrepp istället då argumenten tryter. Många behärskar inte det skrivna ordet heller och lägger in saker i texten som faktiskt inte står där så mitt råd är: Ta det lugnt, läs igenom vad som faktiskt är skrivet, begrunda det och skriv sedan ett svar och läs igenom det du skrivit INNAN du postar.
På många sajter sker de värsta påhoppen och personangreppen sena helg- och kvällar/nätter då folk fått i sig en del innanför västen och skall hävda sin fullkomlighet. Visst finns det inlägg här på Odla som jag reagerat på men det skulle aldrig falla mig in att starta ett "världskig" pga. dessa. Erfarenheten (och jag är "gammal") har lärt mig att blandar man sig in i ett bråk, även om man vill medla så är man snart inblandad.
Den som alltid vill ha sista ordet binder inga vänskapsband!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 18:56
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 19-06-2010, 19:54)  Den som alltid vill ha sista ordet binder inga vänskapsband! Nog så sant!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-06-2010, 22:06
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Ledsen--men jag har inte märkt av elakheter på länge--nu! Hoppas att jag inte förolämpat någon?!
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 00:27
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
CITAT (malcolm @ 19-06-2010, 19:54)  Min (och då menar jag MIN uppfattning) är att de som alltid skall gå i svaromål hamnar i bråk oberoende vad saken gäller, det kan vara svårt att skilja på sak och person i många fall och då blir det lätt personangrepp istället då argumenten tryter. Många behärskar inte det skrivna ordet heller och lägger in saker i texten som faktiskt inte står där så mitt råd är: Ta det lugnt, läs igenom vad som faktiskt är skrivet, begrunda det och skriv sedan ett svar och läs igenom det du skrivit INNAN du postar.
På många sajter sker de värsta påhoppen och personangreppen sena helg- och kvällar/nätter då folk fått i sig en del innanför västen och skall hävda sin fullkomlighet. Visst finns det inlägg här på Odla som jag reagerat på men det skulle aldrig falla mig in att starta ett "världskig" pga. dessa. Erfarenheten (och jag är "gammal") har lärt mig att blandar man sig in i ett bråk, även om man vill medla så är man snart inblandad.
Den som alltid vill ha sista ordet binder inga vänskapsband! Precis ! Fast jag måste medge att det är svårt att alltid leva upp till det här.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 10:20
|

Medlem

|
CITAT (zaaritha @ 19-06-2010, 23:06)  Ledsen--men jag har inte märkt av elakheter på länge--nu! Hoppas att jag inte förolämpat någon?! ZAARITHA, Var glad för det och jag hoppas att du får vara ifred från den som skäller för fullt här och sedan skickar meddelanden till Udda at hon Blivit hotad ...... Ändlösa saker men jag fattar inte att hon orkar med det. Har märkt under den korta tiden jag varit medlem att ofta är det de nya som får påhopp, men att gamla rävar också fajtas, stör inte så ..... det är bara att flytta sig till annan del ......Fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 10:31
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 19-06-2010, 19:54)  Min (och då menar jag MIN uppfattning) är att de som alltid skall gå i svaromål hamnar i bråk oberoende vad saken gäller, det kan vara svårt att skilja på sak och person i många fall och då blir det lätt personangrepp istället då argumenten tryter. Många behärskar inte det skrivna ordet heller och lägger in saker i texten som faktiskt inte står där så mitt råd är: Ta det lugnt, läs igenom vad som faktiskt är skrivet, begrunda det och skriv sedan ett svar och läs igenom det du skrivit INNAN du postar.
Den som alltid vill ha sista ordet binder inga vänskapsband! MALCOLM, Du har så rätt. Vissa kan inte skilja en diskussion som den är utan börjar leta angreppspunkter. Jag har lagt märke till, till min förvåning att det är sån forumstrafik på nätterna, men du har nug rätt, ingen vettig människa sitter uppe på nätterna och häver osannorligheter ifrån sig, kanske är det spriten el. likn som talar. jag brukar ha en stund på förm. som jag kollar trådar och senare på em. Men stänger av datorn innan kl. 19 senast. Jag vill sova och har den förmågan att koppla av. Du, Malcolm, ett mindre världskig har startat under helgens gång och hamnade mitt i skottlinjen så sa det bang! Jag undviker hellre än går i angrepp, men vissa vill ha krig ..... Fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 10:36
|

Medlem

|
Tillåt mig småle
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 10:44
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (*Stintan* @ 20-06-2010, 11:36)  Tillåt mig småle   Småle...
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 10:48
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 20-06-2010, 11:36)  Tillåt mig småle  Ja du, Stintan, skratta du bara, men den som skrattar sist, skrattar bäst ......Fuchian
|
|
|
|
|
|
|
|
20-06-2010, 11:08
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (fuchian @ 20-06-2010, 11:48)  Ja du, Stintan, skratta du bara, men den som skrattar sist, skrattar bäst ......Fuchian Men jösses. Har du 100 skruvar lösa?
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|