Jag ska vara med på en lokal marknad i mitten av augusti där jag tänkte sälja en massa perenner och annat såsom spikklubba, dahlior (för sent på säsongen?), hallon, liguster, häggmispel, kanske jordgubbar mm.
Då jag aldrig har varit på någon växtmarknad har jag ingen aning om vad man kan ta för dessa växter.
Jag förstår ju att storlek och sort har betydelse. Men som exempel:
Alunrot, 3 år gammal frösådd och jättefin (plantagen tar 60-70:- för en mindre rugge än mina plantor) Hallon, ser just nu jättefina ut i 2-l krukor, planterade dem i våras från rotskott i landet Akleja, 3 år gammal frösådd Såpnejlika, revor från rabatten Bolltistel, självsådd trol förra året Blågull, 3 år gammal frösådd Höstaster, revor från rabatten
Har en hel del annat på g också men detta var ett urval...
Min målsättning (och just nu ser det väldigt lovande ut!) är att de plantor jag säljer kommer att vara lika fina som de man kan köpa i växtbutiken.
Funderar på att sälja för 25:-/kruka (beroende på sort och storlek) alt 5 krukor för 100:-. Hur låter det? Vill ju inte att det ska vara för dyrt men jag vill ju heller inte ge bort plantor jag lagt ned en hel del tid och arbete på.
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|