Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Rabattkant - tips?
          flouee
          Inlägg 22-06-2010, 09:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Jag har två rabatter; framför ett hus och utefter ett staket, som jag behöver ordna rabattkanter till. Vi har haft marksten, men så fort man är där och gräver så blir det ojämnt eftersom stenarna rör på sig lite. Ena kantsidan vetter mot rabatten (jord), andra mot en grusplan. Kanterna är helt raka.

Jag vill inte ha kantband (i plast eller trä), men funderar på att köpa tryckimpregnerad trall och lägga som kanter. T ex 120x30, och kanske en lite mindre bräda som "toppbräda", dvs hela kanten som ett "T". Vad tror ni om det?

Någon som har tips på fiffiga alternativ, som är enkla att lägga/installera, robusta och dessutom hyfsat billigt? smile.gif Bilder uppskattas!

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 22-06-2010, 09:56
          Länk hit: #2

Gäster

Just kanter tycker jag alltid är problematiska i trädgården. Kanter blir det alltid någonstans och det skall ju helst vara lättskött också. Ibland vill man ha markerade kanter, ibland inte. Sedan handlar det om tycke och smak förstås...själv tycker jag att kanter blir mer spännande om de är lite njurformade eller oregelbundna.

Vi hittade i fjol en metallkant på ett byggvaruhus som vi grävde ner på några ställen. Hittills har det fungerat bra, går inte sönder av gräsklipparen och är lätt att kantklippa samt håller icke önskad växtlighet borta.

Kanten är runt jättetåteln på bilden...

Bifogad fil  DSCN15510001.JPG ( 281.53k ) Antal nedladdningar: 93

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon