5 juni hände det första gången.... ???? När jag kom hem från jobbet halta Shaggy på baktassen och jag upptäckte att hela klon var borta!!! pulpan var helt blottad. Jag trodde då att han hade fastnat i något och klon slitits av. Det konstiga var ju att han inte visat något tecken vid morgonpromenaden, så jag trodde att han slitit av den hemma???? men på VAD???
Idag hände det igen

min son ringde vid tvåtiden och sa att klon på framtassen håller på att ramla av

När jag kom hem från jobbet kunde jag se hur klon hängde på en litenliten hörna så jag kunde lätt bara "plocka" bort den. Klon var HELT intakt inga sprickor eller skador.
Jag gick ut på nätet och
hitta dettaSyntomen stämmer, Shaggy har dagarna innan klon ramlat av slickat som en tok på tassen.
citat från sidan på nätet.
CITAT
Behandling
Behandlingen består vanligtvis av EFA (essentiella fettsyror – omega 3 och 6), zink, läkemedel (tetracyklin, niacinamid, kortison, pentoxifyllin) antingen separat eller i kombination, men också homeopatiska preparat används.
omega 3 och 6 vet jag vad det är. Men är det någon som förstår och kan förklara för mig vad det andra är???
Tydligen är klolossning något som oftast drabbar Gordonsetters, men min Shaggy är en blandras mellan Dvärgschnauzer och Lhasa apso.
Är det någon som har hört talats om denna mycket ovanliga sjukdom, snälla berätta vad ni hört/kan.
Shaggy kommer att bli lite gladare nu iallafall, för jag håller på att laga fisk åt honom