Är ganska ny som "aktiv" på det här stället, har mest beställt blommor. Nu tar jag en chans och ser vad som händer. Kanske får jag mer än jag förväntar mig..lite råd och stöd är ju alltid välkommet i byggsammanhang.
Starkt inspirerad av Kullatorpet tänker jag ge mig på att bygga ett växthus. Det är bara att att buga i vördnad för ett sådant bygge, och kommer inte ge mig på det

eftersom jag ska göra det mesta själv.
Men tegelstensgrund blir det! Har efter en längre tid äntligen hittat tegelstenar jag gillar: St Eriks rödsvarta struktura. Givetvis har de slutats tillverka (så typiskt när jag äntligen hittar något jag gillar) men jag har lyckats skrapa ihop till golv och mur. Spröjsade gamla fönster, köpta på auktion ska det bli och dem ska jag måla med linoljefärg, kitta med linkitt och ta fram hörnbeslagen. Har börjat gräva, lerjord med sten

Mitt första hinder att överbrygga: fönstren(dubbla) har försänkta gångjärn. Dessa ska väck, och än har jag inte tagit till våld men det är nära. Jag kan inte få ner skruvmejslen i spåret(skruvarna är ienspacklade och sitter riktigt

fast, rubbar sig inte. Tips någon?