Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tala med djuren
          fuchsian
          Inlägg 13-07-2010, 08:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (*Stintan* @ 13-07-2010, 08:42) *
          Det var menat som skoj eftersom du tidigare klagat på andra som sitter och skriver inlägg på nätterna då du själv alltid sover. whist.gif
          Synd att du inte förstog det wink.gif

F´åt, Stintan, jag fick inte den uppfattningen att du skojade med mig. Ber om ursäkt! -cry-.gif Du kanske inte läste allt, men jag skrev i denna tråd att jag hadde svårt att sova när det är varmt men har inte det i vanliga fall.
          Min FÖRSTA natt på nätet.! Det var svalast i detta rum.
          OK, jag tar det då som skoj från din sida.
          Kan vi vara överens om detta? ...... Fuchian

Redigerat av fuchian: 13-07-2010, 10:43

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-07-2010, 10:41
          Länk hit: #22

Medlem

Till SILOS,
          Jag blev så glad av dina inlägg, du varken dömer eller gör löje över detta ämne som kan vara lite för svårsmällt hoc en del. Men det låter jag vara.
          Så här i efterskott när jag läste igenom inläggen, ringde min mans varningsklockor för att inte ta upp detta.
          Min själ höll inte med det, så nu ser jag resultatet av min öppenhjärtlighet, men jag ser inte en anledning att skämmas över detta.
          Jag har haft muslimer och från andra religioner klienter hos mig och frågan har uppstått att varifrån kanalicerar jag ex, healingen? Mitt svar blir --- det renaste och aldra högsta ljuset och sen får du kalla det som passar dig. Konstigt, de fortsätter att komma. Det är mest den kosmiska healingen de är tacksamma att få och jag förstår att de inte vill diskutera med sina bortgångna, och det respekterar jag.

För min del är det högsta ljuset från Gud, även att jag inte brukar gå i kyrkan, men som någon skrev, att det finns en del läsvärda i bibeln. Numera är jag intresserad av allt som hände under Jesu tid på jorden.
          Han uppmanade ju sina lärjungar att sprida denna healing, från källan direkt.

Jag vet nu varför mitt liv var som den var, men det var förberedelser att kunna möta dom som vill ha min hjälp i liknande situationer.
          Jag lyder under tystnadsblikten och det är naturligt så. Vi är många i vår herres hage ... smiley_small_hug.gif
          ..... Fuchian ...

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 21:57
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

M
          en all sin da !tror ni på detta på rent allvar ?det är ju för fan bara ett sätt för en del att okra på andras känslor.Jag har haft djur sedan jag var 3 år och har alltid kunnat läsa av deras behov men att påstå att du kan "prata "med dom är ju en ren smörja och profit. Skulle vilja fråga er som tror på det här ?varför har ingen kommit på det för än nu på 2000-talet ?rent sunt jäkla förnuft talar om för dig vad ditt djur är i behov av om du kan tolka dina djurs behov ,älskar du dina djur så vet du instenktivt vad de behöver,Bullskit att någon överhuvudtaget påstår att de kan "tala med djur "-Tillåt mig skratta rotfl.gif

Citera
          netha
          Inlägg 13-07-2010, 22:00
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (Motti @ 13-07-2010, 22:57) *
          M
          en all sin da !tror ni på detta på rent allvar ?det är ju för fan bara ett sätt för en del att okra på andras känslor.Jag har haft djur sedan jag var 3 år och har alltid kunnat läsa av deras behov men att påstå att du kan "prata "med dom är ju en ren smörja och profit. Skulle vilja fråga er som tror på det här ?varför har ingen kommit på det för än nu på 2000-talet ?rent sunt jäkla förnuft talar om för dig vad ditt djur är i behov av om du kan tolka dina djurs behov ,älskar du dina djur så vet du instenktivt vad de behöver,Bullskit att någon överhuvudtaget påstår att de kan "tala med djur "-Tillåt mig skratta rotfl.gif

tummenupp.gif Skrattar också rotfl.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 22:18
          Länk hit: #25

Medlem

Tack för stödet Netha !tycker det är så himmla bullskitt,kan du inte läsa av dina djurs behov utan sånna där fånar som påstår att det pratar med djurn ,ja då ska du nog inte äga djur för då har du det inte i dig att äga djur.kan tala om att min katt visar precis vad han behöver och vill ha,det kan jag läsa av utan djurpratare,jäkla humbugg är det ranting.gif har haft katter hundar marsvin hammstrar dansmöss undulater möss hundar,ingen har behövt komma och tala om vad mina djur behöver,det fattade vi själva.

ops !glömde bort alla akvarier jag haft !pratade faktiskt med mina fiskar ocksåwink.gif

Citera
          netha
          Inlägg 13-07-2010, 22:18
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:16) *
          Tack för stödet Netha !tycker det är så himmla bullskitt,kan du inte läsa av dina djurs behov utan sånna där fånar som påstår att det pratar med djurn ,ja då ska du nog inte äga djur för då har du det inte i dig att äga djur.kan tala om att min katt visar precis vad han behöver och vill ha,det kan jag läsa av utan djurpratare,jäkla humbugg är det ranting.gif har haft katter hundar marsvin hammstrar dansmöss undulater möss hundar,ingen har behövt komma och tala om vad mina djur behöver,det fattade vi själva.

Skrattar mest för att jag har en nära som gått veckoslutskurser till att bli medium ... nu lurar hon storsummor från lättlurade. rotfl.gif

Citera
          abbbe
          Inlägg 13-07-2010, 22:19
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Man kan i för sig prata med djur, men man får nog inte så bra kommunikation från djursidan, så varför inte bara prata med människor i stället?

Nej men allvarligt talat. Hur ska det gå till? Kära vindruvor, väx er stora och ge oss skörd och skugga, sen så växer de också. Eller? Sen ska man ju vara medium också.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-07-2010, 22:20
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (abbbe @ 13-07-2010, 23:19) *
          Man kan i för sig prata med djur, men man får nog inte så bra kommunikation från djursidan, så varför inte bara prata med människor i stället?

Nej men allvarligt talat. Hur ska det gå till? Kära vindruvor, väx er stora och ge oss skörd och skugga, sen så växer de också. Eller? Sen ska man ju vara medium också.

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 22:22
          Länk hit: #29

Medlem

den här "flugan "kom efter Horse Wisper"mannen som talade med hästar.Att tala med djur innebär att man förstår deras Psykologi och deras flockbetende,inte så jäkla märkvärdigt om man vill ha insikt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-07-2010, 22:57
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 13-07-2010, 23:18) *
          Skrattar mest för att jag har en nära som gått veckoslutskurser till att bli medium ... nu lurar hon storsummor från lättlurade. rotfl.gif

Tror nog massor av folk vill gå till ett medium en gång av ren nyfikenhet och dom blir väl knappast ditlurade eller för den delen avlurade några pengar. Jag tror dock inte att "seriösa" medium har behov av att gå runt och skrävla om sina förmågor, dom blir efterfrågade ändå. Det är nog många som har funderingar kring det paranormala.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 23:00
          Länk hit: #31

Medlem

Kan man inte förstå sina djurs behov själv ska man nog inte skaffa några .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-07-2010, 23:03
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:00) *
          Kan man inte förstå sina djurs behov själv ska man nog inte skaffa några .

Det håller jag fullständigt med om. Tror knappast alla medium utger sig för att vara djurpratare.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 13-07-2010, 23:06
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (silos @ 10-07-2010, 14:52) *
          Självklart bevöver växterna allt det som du skrivit om!
          Jag har dock läst att växter reagerar på olika musik,på olika sätt och det genom att antigen växa massor,när det är vacker och harmonisk musik,eller med hårdrock,slutar de att växa mer eller mindre.

Dessutom har jag läst att vetenskapsmän har undersökt om bakterier (tror jag att det var)påverkas av våra tankar och svaret blev att det gör de!

För länge länge länge sedan kunde människorna har kommunikation med varandra genom telepatin,men tyvärr har de flesta av oss förlorat den förmågan och fortfarande kan vi "läsa" av varandra utan att tala.
          Djuren å andra sidan har den förmågan kvar.

Du kan vara säker på att det finns flera sätt att kommunicera människor emellan och djur och människa emellan!!!

Den största dumheten inom den mänskliga arten är detta:att inte kunna-vilja förstå en annan art:djuren,växter etc...kolla bara hur det ser ut i världen!!!Vi hör inte hur Moder Jorden gråter och lider,att arterna försvinner från hav,skogar etc...och allt detta fastän vi kan tala med varandra,men tydligen vägrar flertalet av oss att förstå varandra,speciellt om "de andra" är annorlunda än oss själva:((((((

Så jag vill ge dig ett litet råd för din vadring på Moder Jorden:var försiktig med att döma dina medvandrare som inte är som du själv!Det du sänder ut kommer tillbaka tiofallt till dig själ i sinom tid,detta har jag själv erfarit!
          Mvh//Kyllikki

Bra skrivet Kyllikki bravo.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 23:10
          Länk hit: #34

Medlem

Hävdar att det är Bullskitt ! dom som inte borde ha djur och som inte ha en aning om vad deras djur har för behov.Tror fan att en hund som sitter i en lägenhet hela dagarna blir depprimerad eller en katt som sitter i en lägenhet inte får någomn stimulans alls,det kan till och med jag fatta.Eller en Pappegoja som är så interligent och flockberoende blir knäpp om den inte får stimulans,Ja all sin da då är väl jag också en "djurpratare"men jag tar inte 3000 för att tala om det,vanligt sunt jäkla förnuft är det tummenupp.gif

Citera
          silos
          Inlägg 14-07-2010, 07:17
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:10) *
          Hävdar att det är Bullskitt ! dom som inte borde ha djur och som inte ha en aning om vad deras djur har för behov.Tror fan att en hund som sitter i en lägenhet hela dagarna blir depprimerad eller en katt som sitter i en lägenhet inte får någomn stimulans alls,det kan till och med jag fatta.Eller en Pappegoja som är så interligent och flockberoende blir knäpp om den inte får stimulans,Ja all sin da då är väl jag också en "djurpratare"men jag tar inte 3000 för att tala om det,vanligt sunt jäkla förnuft är det tummenupp.gif

Jag håller med om att människor som inte har en aning om sina djurs behov borde inte har dem!

Jag har fyra hundar och bor i lägenhet,varav 3 är omplaceringar och jag hävdar att mina kära vovvar får till ex.mera roliga promenader och stimulans än många hundar som bor i hus!!!Dessutom förstår jag mina vovvar mer än väl och ändå vore det jätte roligt om jag kunde ta till mig deras bilder,men tyvärr så kan jag inte det.
          Mina vovvar är 13 och ett halvt år,11 och ett halvt år,10 år och 9 år.
          Dessa fyrbenta vänner är mina käraste medvandrare wub.gif och jag gör allt för dem!

Citera
          silos
          Inlägg 14-07-2010, 07:36
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 11:41) *
          Till SILOS,
          Jag blev så glad av dina inlägg, du varken dömer eller gör löje över detta ämne som kan vara lite för svårsmällt hoc en del. Men det låter jag vara.
          Så här i efterskott när jag läste igenom inläggen, ringde min mans varningsklockor för att inte ta upp detta.
          Min själ höll inte med det, så nu ser jag resultatet av min öppenhjärtlighet, men jag ser inte en anledning att skämmas över detta.
          Jag har haft muslimer och från andra religioner klienter hos mig och frågan har uppstått att varifrån kanalicerar jag ex, healingen? Mitt svar blir --- det renaste och aldra högsta ljuset och sen får du kalla det som passar dig. Konstigt, de fortsätter att komma. Det är mest den kosmiska healingen de är tacksamma att få och jag förstår att de inte vill diskutera med sina bortgångna, och det respekterar jag.

För min del är det högsta ljuset från Gud, även att jag inte brukar gå i kyrkan, men som någon skrev, att det finns en del läsvärda i bibeln. Numera är jag intresserad av allt som hände under Jesu tid på jorden.
          Han uppmanade ju sina lärjungar att sprida denna healing, från källan direkt.

Jag vet nu varför mitt liv var som den var, men det var förberedelser att kunna möta dom som vill ha min hjälp i liknande situationer.
          Jag lyder under tystnadsblikten och det är naturligt så. Vi är många i vår herres hage ... smiley_small_hug.gif
          ..... Fuchian ...

Härligt att du blev glad av mina inlägg!

Jag accepterar och respekterar vilka de än är,men det finns tillfällen då jag inte kan varken acceptera eller respektera deras gärningar!

Vi hör hör ihop,ALLA av oss levande varelser:människor,djuren,Moder Jorden med alla hennes rikedomar,luften...ja med precis ALLTING!Dess fortare vi människor kan ta till oss detta,desto fortare kan livet bli bättre för oss alla!Men allt detta vet jo du själv!

Jag är tacksam för att det finns människor som du,ärliga goa människor som delar med sig av sin kärlek och sina gåvor!

Jag håller med dig om att det högsta ljuset kommer från Gud.Jag går inte heller till kykan för där finner jag inte varken Gud eller Jesus,utan jag tror att Gud finns inom mig,i mitt djupaste inre rum.

Bibeln är säkert en mycket bra bok och jag har läst mycket i den,men jag kan inte detta med helvete och den eviga döden,utan jag blir riktigt rädd och till och med sjuk av att läsa.

Jag älskar Jesus och hans budskap till os människor,men människor(många av oss)vill inte ta till sig hans kärlekens budskap och jag kan inte tro att han ville att vi skulle höja upp honom på en piedestal och "idoliser" honom,utan han ville att vi skulle göra som han gjorde...så tror jag!

smiley_small_hug.gif wub.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 14-07-2010, 08:33
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:10) *

Vad får dig att tro att du sitter inne med det enda och rätta svaret?? Det är väl inte djurens basala behov folk går till "djurpratare" för att få höra. Vet flera som tagit över omplaceringsdjur och som ett sista försök att förstå varför djuret beter sig på ett visst sätt haft "djurpratare" där. Skall inte påstå att jag tror att alla som säger sig kunna "prata" med djur kan, men har hört historier som verkligen fått mig att undra och fundera hur h*n kunde veta just det om inte hunden/hästen kommunicerat på något sätt.
          Sen Motti är det ingen speciellt ny företeelse, det kanske bara är att du inte hört talas om det förrän efter "mannen som pratade med hästar".
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-07-2010, 08:53
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

min katt pratar med mig och jag med henne (även om vi mest klagar på varann - äcklig mat, kan ni inte vakna och vara lite kul, ska du till jobbet nu igen osv). Man kan ju haja vad de menar och katten kan förstå när jag muttrar åt henne, men nån dr Dolittle är man kanske inte där djuren börjar prata människospråk... då är man nog ute på lite andra spår... whistling.gif sen kanske inte alla har den förmågan att känna av vad deras djur känner, och kanske anlitar en hundpsykolog eller nåt, och det är väl bra

Redigerat av skogstroll: 14-07-2010, 08:54

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          silos
          Inlägg 14-07-2010, 09:18
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:22) *
          den här "flugan "kom efter Horse Wisper"mannen som talade med hästar.Att tala med djur innebär att man förstår deras Psykologi och deras flockbetende,inte så jäkla märkvärdigt om man vill ha insikt.

Den här "flugan" har funnits sedan urminnestider,då människor inte hade någon språk överhuvudtaget,utan de kunde använda telepati.
          Själv har jag vetat om detta lååångt före Mannen som talar med hästarna!

Vi människor använder endast 10% av hjärnans kapacitet och så finns det människor som har förmågan att använda mera,tror jag.

För de flesta av oss gäller det att använda det sunda förnuftet i kontakt med sina djur och en STOR dos av kärlek,då kommer man långt och det räcker gott och väl!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-07-2010, 14:15
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (AndersKbg @ 13-07-2010, 03:31) *
          Precis så är det. Jag kom att tänka på denna tråden:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...l=övernaturligt

och mitt inlägg:

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1153717

Som du ser så är jag en omvänd tvivlare ang allt i detta ämnet. I princip iaf.

ANDERSKbg,
          Tack för dina inlägg och trevligt att höra av dig och dina synpunkter om detta ämne. Jag trodde inte att detta skulle bli sånt som viss person kan inte ett ord mer än sin "bullskit", men vi är många som har funderingar kring dessa ämnen och sedan jag började ta tag i det jag hadde fr. barndommen, har min väg i livet gett en djupare innebörd och jag lärde mig att förstå att jag ÄR INTE TOKIG, grejen, så lättade det min inre utbildning till det är nu. Felet med många sk. medier, healers, är att de drar ner den kunskapen hos andra och de är de värsta ragatorer som bara MÅSTE ge sig på dem som jobbar seriöst och har med livets gång fått lära sig mer och mer när man är ödmjuk och ber om hjälp uppifrån ex. om jag har en klient som jag tvekar att behandla och ber om alternativ, så har jag alltid fått svar och kunnat meddela det till klienten.
          Det finns så mycket skojare, som jag har nämnt, men jag ska inte frälsa dom, det gör de själva så bra.... rotfl.gif Men jag har vägrat att gå med i olika grupper som håller på dessa och andra saker, för jag är STARK av mig själv, och det är inte skryt för jag ställer mig ödmjukt till det som sker -----Fuchian

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 17:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon