|
|
  |
Tala med djuren |
|
|
|
14-07-2010, 16:43
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Till MOTTI, Måste du upprepa samma sak i alla dina inlägg? Du tappar förtroendet hos oss alla och det är lätt att se hur enformiga kan dessa människor bli, det du håller på. Räcker det inte åt dig att man accepterar din synpunkt i debatten, men som du håller på så då tappar man förtroendet för dig även i andra inlägg? Jag kan bli piss off av sådant beteende, men jag dömer inte dig, men påpekar att gå och coola ner dig, tjejen innan du har de flesta mot dig .....  .... Fuchian ...
|
|
|
|
|
14-07-2010, 23:12
|

Medlem

|
CITAT (netha @ 13-07-2010, 23:18)  Skrattar mest för att jag har en nära som gått veckoslutskurser till att bli medium ... nu lurar hon storsummor från lättlurade.  Ni två tar priset i att hur dum man kan vara!! Jag känner flera som håller dessa veckoslutkursser och sedan åker den lila kaftanen på och några fjädrar flätade i håret och en massa krimskrams runt halsen och armar....  hur dum får man vara om man tror på dessa kurser, man lär sig göda sitt ego ihop med pengapungen och sedan alla sorters annonser i tidningarna. Men det finns visst många lättlurade, märker jag. Dessa kursledare ta betalt så det blöder för en veckoslut, det gör inte en seriös medium --- en klok man sade att dessa kurser ska inte vara penningsugare, men även han måste få sin morgongröten innan kursdagen börjar ......  .. Fuchian ...
|
|
|
|
|
15-07-2010, 00:33
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:33)  fuchian !vet du att jag bryr mig inte om vad en del av er tycker om mig inte ett endaste dugg !men att påstå att man kan prata med djur det får mig att se RÖTT,jäkla humbugg är det sen får du tycka vad du vill om mig,har haft djur i hela mitt liv ocgh inte sjutton har jag behövt någon som talat om för mig vad mina djur behöver,det har jag som god djurägare listat ut själv,och jag vill poängtera att jag har aldrig haft några som helst problem med mina djur har haft katter hundar kanniner möss hammstrar fiskar undulater,.sunt jäkla förnufft räcker långt.sen om du mår bättre av att trycka ner mig så bjuder jag på det   Motti, Du har all rätt att tro vad du vill, men om du inte kan acceptera vad andra tror, så är det klokt då att ha en åsikt om deras saker, hoppa över sådant och jag har inte ändrat min åsikt om dig, kvinna. du är lika lysande stjärna som alla andra. detta med djursnacket är verkligen en skum branch, men jag kan inte döma för jag utövar det inte mer än till husbehov. Som jag har nämnt, är det inte det lättaste och de som har frågat mig om de skulle passa som "djurpratare", har jag sagt att se om dina egna och lär av dom, det räcker ju ... visa din kärlek till djuren och bryr dig inte om massa sk. djurpratare. Än så länge finns det inte i Swerige en som jag skulle kunna tro på. jag har mitt kontaktnät runt världen och hör ett och annat ....  Fuchian ...
|
|
|
|
|
15-07-2010, 00:50
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Då kan jag härröra till min ålder jag är 57 år och haft djur i hela mitt liv liksom min man,att ha djur är en stor sak ,man skaffar dom inte bara för att ha dom,de ska ha ett syfte i ens liv man ska ha ett behov av att ha dom och leva med dom,att tro att någon kan prata med dom annser jag vara humbugg,men att förstå deras behov är en annan sak,som seriösa djurägare vet man sina djurs behov (psykologi) och man kan läsa av dom,kan man inte läsa av sina djurs behov !ja då kanske man går på det där med "djurpratare"men hur i all sin da ska en djurpratare veta mer om ditt husdjur än du vet själv?har du inte den kollen ska du inte ha djur då är det det samma som att du inte ha koll på vad det är du skaffat.Ingen än du själv känner din hund eller katt bättre än du själv förhppningsvis.Har också vida kontakter i hundvärlden men allt hänger på ägaren ,en bra hund har en bra ´ägare och då får ägaren en bra hund !Äeran en bra djurägarean bra djur.Då behöver man inte "djurpratare"
|
|
|
|
|
15-07-2010, 01:09
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 01:50)  Då kan jag härröra till min ålder jag är 57 år och haft djur i hela mitt liv liksom min man,att ha djur är en stor sak ,man skaffar dom inte bara för att ha dom,de ska ha ett syfte i ens liv man ska ha ett behov av att ha dom och leva med dom,att tro att någon kan prata med dom annser jag vara humbugg,men att förstå deras behov är en annan sak,som seriösa djurägare vet man sina djurs behov (psykologi) och man kan läsa av dom,kan man inte läsa av sina djurs behov !ja då kanske man går på det där med "djurpratare"men hur i all sin da ska en djurpratare veta mer om ditt husdjur än du vet själv?har du inte den kollen ska du inte ha djur då är det det samma som att du inte ha koll på vad det är du skaffat.Ingen än du själv känner din hund eller katt bättre än du själv förhppningsvis.Har också vida kontakter i hundvärlden men allt hänger på ägaren ,en bra hund har en bra ´ägare och då får ägaren en bra hund !Äeran en bra djurägarean bra djur.Då behöver man inte "djurpratare" Vad har du för avsikter att nämna din ålder? Jag undrar bara hur det skulle ge nån förklaring, eller ...  Jag är inte intresserad hur ditt liv har varit, det har ju handlat om andra saker hela tråden. Jag skiter i dessa fuffens - pratare ....
|
|
|
|
|
15-07-2010, 08:39
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (fuchian @ 14-07-2010, 17:43)  Till MOTTI, Måste du upprepa samma sak i alla dina inlägg? Du tappar förtroendet hos oss alla och det är lätt att se hur enformiga kan dessa människor bli, det du håller på. Räcker det inte åt dig att man accepterar din synpunkt i debatten, men som du håller på så då tappar man förtroendet för dig även i andra inlägg? Jag kan bli piss off av sådant beteende, men jag dömer inte dig, men påpekar att gå och coola ner dig, tjejen innan du har de flesta mot dig .....  .... Fuchian ... Men Fuchia,du kan väl inte veta vad alla odlare tycker och tänker!?! Även de "enformiga"människorna har rätt att finnas till och säga-skriva sitt! Dessutom tycker jag att om du tappar förtroendet för en medlem här i någon sakfråga eller annat så behöver du söka anledning till detta hos dig själv och fråga:varför kan inte jag med denna människa,vill jag verkligen inte tro på hennes-hans funderingar överhuvudtaget? Förlåt att jag ger dig råd utan att du frågat efter det! Vi människor är jo oerhört rika i vårat inre;ibland är man vis och ibland är man hur dum som helst etc... Det vore galet att tillåta endast en sida av en medmänniska påverka vårat omdöme om människan ifråga,för då kastar man jo ut babyn med badvatten...eller hur det nu var... Varför blir du "piss off" av Mottis beteende,DET är jag mycket nyfiken på? Motti kommer säkert själv underfund med om hon får andra medlemmar emot sig här och det är hennes sak att avgöra om hon vill ta lärdomar av det eller inte....
|
|
|
|
|
15-07-2010, 09:14
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:33)  fuchian !vet du att jag bryr mig inte om vad en del av er tycker om mig inte ett endaste dugg !men att påstå att man kan prata med djur det får mig att se RÖTT,jäkla humbugg är det sen får du tycka vad du vill om mig,har haft djur i hela mitt liv ocgh inte sjutton har jag behövt någon som talat om för mig vad mina djur behöver,det har jag som god djurägare listat ut själv,och jag vill poängtera att jag har aldrig haft några som helst problem med mina djur har haft katter hundar kanniner möss hammstrar fiskar undulater,.sunt jäkla förnufft räcker långt.sen om du mår bättre av att trycka ner mig så bjuder jag på det   Hej Motti!Det är rätt i att inte bry dig om vad andra människor tycker om dig,för gjorde du det så skulle du allt få det mycket jobbigt här i livet och till slut inte veta vilket ben du skulle stå på. MEN det kan vara både intressant och lärorikt att lyssna på medmänniskornas tyckandet och DET för sin egen skull,för det händer att medmänniskorna har någonting viktigt i sitt tyckande,som man kan ta till sig som en lärdom som livet vill att man skall ta emot! Tar man inte emot lärdomen så fortsätter den att komma tills man har lärt sig! Detta har jag själv gått genom! Varför de andra tycker som de tycker är deras sak och de behöver gå in i sig själva och fråga varför de tycker så,nu blev det knepigt att förklara det hela,hoppas att du förstår vad jag menar? Vad det gäller din åsikt om att tala med djuren så är helt okej;för det är jo din åsikt och det står du för,men jag undrar verkligen VAD är anledning till att du ser rött när människor talar om detta!? Du kan verkligen vara lycklig och tacksam över att du har lärt dig dina djurs behov och att du aldrig har haft problem med dem,detta är ovanligt för nog har många djurägare problem med sina djur...fast jag tror att problemet finns många många gånger hos ägaren av djuren. Många djurägare...även de "goda"kan behöva hjälp med att förstå sina djur. Vilket härligt gäng av djur du har haft! CITAT (*Stintan* @ 12-07-2010, 22:17)  Tur att var och en får välja själv vad man vill tro på.  Det är jo så det är med tron,att varje människa skall själv välja vad man vill tro på!
|
|
|
|
|
15-07-2010, 09:42
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 14-07-2010, 15:15)  ANDERSKbg, Tack för dina inlägg och trevligt att höra av dig och dina synpunkter om detta ämne. Jag trodde inte att detta skulle bli sånt som viss person kan inte ett ord mer än sin "bullskit", men vi är många som har funderingar kring dessa ämnen och sedan jag började ta tag i det jag hadde fr. barndommen, har min väg i livet gett en djupare innebörd och jag lärde mig att förstå att jag ÄR INTE TOKIG, grejen, så lättade det min inre utbildning till det är nu. Felet med många sk. medier, healers, är att de drar ner den kunskapen hos andra och de är de värsta ragatorer som bara MÅSTE ge sig på dem som jobbar seriöst och har med livets gång fått lära sig mer och mer när man är ödmjuk och ber om hjälp uppifrån ex. om jag har en klient som jag tvekar att behandla och ber om alternativ, så har jag alltid fått svar och kunnat meddela det till klienten. Det finns så mycket skojare, som jag har nämnt, men jag ska inte frälsa dom, det gör de själva så bra....  Men jag har vägrat att gå med i olika grupper som håller på dessa och andra saker, för jag är STARK av mig själv, och det är inte skryt för jag ställer mig ödmjukt till det som sker -----Fuchian Fuchia! Det är bra att människor vågar säga sitt"bullskit"för då ger det möjlighet till "de andra"att lära sig att acceptera och respektera en människa som inte tycker som de OCH det gäller vice verca i alla sammanhang här i livet! Ja,tänk så hemskt det har varit för många "seende"barn i hem hos icke "seende"..men även dettä är en del av "utbildningen"för barnet.Det hårdaste livsläxorna är de läxor som kan får oss att gå framåt,tror jag.... Kan du tänka dig att dessa "ragatorer"var till din hjälp? Ja,det finns oändligt många skojare,men även dessa är nödvändiga för att människor som söker dem,kan få en chans att lära sig att se vad som är sant och vad som är falskt,de lär sig att lyssna inåt och inte skylla på dessa skojare,de sökte jo själva till dem.VARENDA av oss behövs i denna värld och vi är alla beroende av varandra och vi ger och tar lärdomar hela livet ut! Och sist;sin styrka och ödmjukhet vet man knappast om själv hur det är,utan det är andra medmänniskor som ser och upplever det,d.v.s. de visar i sitt beteend om jag har styrka och ödmjkhet..så tror jag.
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:02
|
Medlem

|
CITAT (Meriona @ 12-07-2010, 22:06)  Nu ska jag väl förstöra stämningen då. Snacka med djur, visst jag pratar med mina djur hela tiden och de kommer glatt emot mig. Men att de skulle kunna kommunicera - nej det är skitsnack. Jag har två väninnor som släpat dit olika djursnackare till sina hästar - ojoj vad de kunnat berätta.  Lurendrejeri är vad det är, precis som med såna där mysko medium som veckotidningarna har annonser om. Min stämning är alldeles utmärkt och min nyfikenhet är stor för varför du skriver som du gör?! Man behöver jo inte säga ett ord till sina djur,utan att de kommer glatt emot en. Men har du märkt hur dina djur agerar då du har mått dåligt,utan att du visat detta på något vis överhuvudtaget? Har du uppmärksammat nån gång ,om du har hund,att hunden börjar röra på sig och går till dörren och efter en stund ringer någon på dörrklockan? Eller att du möter en total främling som börjar med glatt röst pratar med din hund och din hund reagerar med morrning?Eller att din hund går till en annan främling som inte säger ett ord,men hunden är så glad och viftar och viftar på sin svans! Jag tror absolut att djuren ser bilder och agerar därefter och kan "se" hur vi människor är inom oss och de känner våra kännslor,bättre än vi förmår känna medmänniskornas kännslor. Vi människor dömer varandra efter utseendet,färgen,kläderna,var vi kommer ifrån,våra ord etc... Jag tror att djuren "ser"förbi det yttre. Verje vuxen människa väljer själv vad h*n vill tro på!
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:18
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 12-07-2010, 22:54)  Tala med djuren !bullskit och all sin da ,det kom dom på på 2000-talet tillåt mig skratta,tala med djur !ja det är väl att kunna möta sina djurs behov och se och känna vad de behöver för att må bra och ha ett bra liv utan krämpor,ja då kan jag absolut prata med min katt ,Tänk vad många kör upp folk på att påstå att de kan komunisera med deras djur som de inte ens träffat eller känner.Tala med djur handlar om djurpsykologi och inget annat. Tala med djuren kom låååååångt före 2000talet,men "TALANDET" om det har kommit idagen mer och mer under de senaste 20 åren så vitt jag vet. Jag känner en kvinna som i telefon kan berätta för mig hur mina hundar har det,precis där de har haft besvär och dessutom helt utan betalning!Men jag går ändå till Veterinären när det är någonting som är fel. Att tala med djur för mig är mycket mycket mer än djurpsykologi,vi alla har osynliga "trådar" mellan oss,men de flesta av oss människor kan inte "se" eller uppfatta detta.
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
nä man kan inte tala med djur, de fattar inte vad man säger. förutom ord som man tränat in då. däremot kan man ha öga för vad djur önskar och man kan ha ett kroppspråk som djur förstår.
Redigerat av herkules: 15-07-2010, 10:20
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:37
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 00:43)  tycker ändå det är Bullskitt !varför kom alla på nu helst plötsligt att de kunde "tala med djuren" på 2000 talet ?varför kom ingen på det innan.Alla djurägare bör känna till sina djurs behov annats skulle vi inte ha alla hundhem och katthem.Sunt förnufft gör en bra djurägare,det här med "tala med djuren !Bullskitt !Men kom ni och tala med min katt ;)han har nog ett och annat och säga er"det där med Djurkomunikation är bara ett sätt att ruva djurägare på pengar,varje djurägare bör veta vilka behov deras djur har ,det finns böcker om det,Och dom behoven är klart som korvspad ! Alla kan absolut INTE tala med djuren och alla människor kan inte "tala-läsa av" sina medmänniskor! Förritiden fanns inte varken TV,dator eller telefon så människorna kunde inte sprida sina kunskaper om att tala med djuren.På den tiden fanns säkerligen flera äkta "djurpratare" Mycket av det ursprungliga och sanna har förvanskats i vårat "pengargalna" värld-människor. Människor behöver i första hand egentligen känna sig själva,innan vi skaffar barn,eller djur,men det är också en skola vi går i medans vi lever här på våran underbara planet och vi människor behöver varandra (både de goda och de mindre goda människor) OCH vi behöver djuren,naturen..ja ALLT levande för att kunna utvecklas till sanna människor...änu är det lång kvar till dess.....eller kanske inte,men det är en annan historia..... Jag tror att din katt skulle ha även en massa att berätta om dig,men trogna som djur är vill det inte berätta om sina ägare,har jag hört-läst... Det är bara att konstatera att det finns människor till allt..... CITAT (Chamomille @ 13-07-2010, 00:48)  Emil kunde i alla fall prata med Lukas  Gulle Emil
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:59
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:22)  den här "flugan "kom efter Horse Wisper"mannen som talade med hästar.Att tala med djur innebär att man förstår deras Psykologi och deras flockbetende,inte så jäkla märkvärdigt om man vill ha insikt. och sen kom mannen som talar med hundar - ceasar millan - tråkigt nog är det bara hemsnickrade tortyrhalsband och el som talar för den mannen
--------------------
|
|
|
|
|
15-07-2010, 11:01
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
jag tycker att han verkar haja hur hundar fungerar och att de gör det i flock. Tortyrhalsband?
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
15-07-2010, 11:05
|

Medlem

|
CITAT (skogstroll @ 15-07-2010, 12:01)  jag tycker att han verkar haja hur hundar fungerar och att de gör det i flock. Tortyrhalsband? japp, han har knåpat ihop ett halsband som han sätter på hundarna som gör så ini helvete ont så de kan inte annat än göra som han vill. prova ett själv. eller så kan du ju prova något av de elhalsband han använder. sen jävlar dansar man, hur mycket eller lite folk än talar. halsbandfast jag tror att det ska finnas en ceasar millantråd någonstans här på forumet så vi kanske ska skippa honom här. ber om ursäkt för ot.
Redigerat av herkules: 15-07-2010, 11:19
--------------------
|
|
|
|
|
15-07-2010, 11:11
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (skogstroll @ 15-07-2010, 12:01)  jag tycker att han verkar haja hur hundar fungerar och att de gör det i flock. Tortyrhalsband? Ja tyvärr använder han stackel och elhalsband i en del fall. Dessutom sätter han upp halsbandet bakom öronen på hundarna vilket är mycket obehagligt för hundarna och kan skada dom illa om det tas efter av okunniga människor. Tyvärr sitter det en massa okunnigt folk och tror att hans idéer går att direkt överföra på deras nyinköpta små valpar och unghundar. Detta trots att det står varningstext i hands program. Han jobbar med problemhundar i USA där hundhållningen är helt annorlunda än här. Folk går ju inte ens ut med sina hundar där eller aktiverar dom på något sätt. Därför blir det helfel när folk här tar efter hans metoder. Man måste sålla agnarna från vetet när man tittar på hans program och inte bara svälja allt. Det är mycket pengarna där!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
15-07-2010, 11:19
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 01:43)  Hej Motti,
Detta är inget bullskitt, har du inte läst historia? Den gamla kulturen använde dessa metoder under sina vandringar och se bara dagens aborginier, de litar blind på att gruppen håller ihop och de använder telepati med kontakt med andra stammar som de ens inte ser. Då hjälper det inte att skrika sig hes, eller tror du det?
Den nya tidens befolkning över hela jorden söker sig till de färdigheter och kunskap som de har kunnat få fram. Under alla tider har det föds människor med sina speciella egenskaper, men det fick inte komma fram för att prästenskapet ville ha makten och tystade de som ändå vågade stå på sig. Detta är ingen ny beteende, men den har blivit accepterad pga att Moder Jord mår så dåligt.
Attans, varför höll jag inte tyst? Svaret är att innom mig finns en urkraft som vill inte bli trampad på tårna längre. Jag tänker inte ta detta till allmän diskussion för alla har sina åsikter och vissa mer envisa än andra. de är nog de som har blivit blåsta av dessa "skojare" el. de som har en del, men egot är större än kraften. Då kommer man till villovägar och förlorar det och man får tiofalls tillbaka det man ger ut .... Så ligger det till, men ha din åsikt, men förstör inte för andra medlemmar som nu kanske inte vågar berätta om sitt. Snälla ..... Släpp det, ..... Fuchian ... det du inte förstår, låt andra göra det.... För Motti är detta "bullskit"och om du vill förstå hennes ståndpunkt så behöver du se på livet genom hennes ögon,eller hur? Historia förtäljer inte allting,utan sådan här speciella kunskap fördes över från generation till generation...jag kanske har fel?! Prästerskapet har gjort så mycket hemskheter,men de har inte fattat att göra annorlunda..av rädslan..vad vet jag? Moder Jorden mår mycket mycket dåligt!!! Du behöver inte hålla tyst,du är en gåva till oss som vandrar här på Livts Stig,likaså som ALLA andra är,ALLT som lever och har levt!!!!! ALLA av oss får tillbaka tiofallt av det som vi själva har givit,MEN alla av oss förstår inte detta,vi är alla på olika nivåer i livets skola och ingen,absolut ingen är mera värd än nån annan! VI ÄR ALLA VÄRDEFULLA!!!!!!! HUR skulle Motti kunna förstöra för andra medlemmar? Tror du det så är det som att ta ifrån de andra medlemmar deras egen förmåga att ta sina beslut över vad de våga eller inte våga! Om någon inte vågar komma fram och berätta om sina funderingar så kan jag tänka mig att h*n ännu inte är redå för att göra det,utan behöver "växa" till sig....vi behöver ha förtröstan till medmänniskornas existerande där det är i livet och respektera deras val..... CITAT (*Stintan* @ 13-07-2010, 02:56)  Nu spökar det visst...  Här,vilket spöke? CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 03:08)  Snälla, söta STINTAN , glöm det, inga spöken söker sig om inte anledning finns till dig och jag respekterar vad du än tror, detta är lite udda, och många tycker inte om att prata om dessa saker, så är det och alla får acceptera det. Vad skulle vi göra annars? ......  Vi är alla olika och jag har börjat ta in mångfalden av vad ni andra skriver, och jag kommer inte trassla till trådar, har fått hjälp, men är det nåt så säg direkt så jag kan rätta till mina fel och brister. Det blev visst en intressant natt! Ingen kan sova och regnet det väntar tills i morgon. första natten på ett halvår! Rekord för mig! ....  ... Fuchian ... Visst är det härligt med mångfalden och sååå mycket att lära!Varför skulle du trassla till tråden? Fick du hjälp från andevärlden?
|
|
|
|
|
15-07-2010, 11:25
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (silos @ 15-07-2010, 12:15)  Här,vilket spöke? Det skrev jag med glimten i ögat som ett skämt efter att fuchian tidigare förfasat sig över att det satt folk här på forumet och skrev på nätterna. Det gör bara överförfriskade personer enligt henne och själv är hon aldrig på forumet efter kl 19.00 för sen sover hon påstår hon.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|