Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > En helt vanlig start på semestern, - trodde jag ja! Orolig och ledsen!
          Rihane
          Inlägg 17-07-2010, 23:30
          Länk hit: #41

Gäster

Bra att du får sova. Kom att tänka på att du glömmer väl inte bort att äta? Kan vara viktigt med bra näring för att orka med när det är jobbigt.

Citera
          silos
          Inlägg 18-07-2010, 07:47
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag tänker på din mamma och dig wub.gif smiley_small_hug.gif rose.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 18-07-2010, 09:33
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Nu snor jag alla bilder som Boxer letade fram en gång i tiden... Jag sparade ner dem då, för de är så söta, och du kan behöva många kramar nu smiley_small_hug.gif

Bifogad bild

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 18-07-2010, 10:48
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

Tack för er omtanke! Det är guld värt för mig just nu! thanks.gif

Idag sov jag till 9.20, det har väl inte hänt på år och dag! Skönt! shy.gif

När jag ringde sjukhuset visade det sig att Mamma blivit flyttad till en "vanlig" avdelning, kirurgakuten som hon legat på behövde väl hennes plats, det är en otrolig press på den avdelningen.
          Den nya sköterskan har ju inte sett mamma tidigare, men förklarade glatt att : hon är ganska bra idag, hon sitter upp i sängen och äter smörgås och dricker kaffe!

Kan man svimma av glädje med!!!! yahoo.gif I så fall var det nära!!!
          Min moster trodde inte sina öron, likadant med dottern, hon såg ju mamma igår likväl som jag, och då var det låååååångt till kaffekoppen, även om hon ville ha en kopp kaffe!
          Jag skall åka upp till sjukhuset lite senare idag och se med egna ögon hur det är, men detta var fantastiskt!!!!!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-07-2010, 10:50
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Härligt, Anne-li! tummenupp.gif yahoo.gif kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          ninnisky
          Inlägg 18-07-2010, 10:56
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

smiley_small_hug.gif så härligt att hon är bättre!

du får hälsa henne att vi på odla hållit tummarna i flera dagar nu kompiskram.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Myosotis
          Inlägg 18-07-2010, 11:39
          Länk hit: #47

Medlem

yahoo.gif Det var skönt att höra!! Ja, du får lov att hälsa henne att en massa okända människor håller tummarna för henne! biggrin.gif

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 19-07-2010, 21:49
          Länk hit: #48

Medlem

Efter att igår varit någorlunda pigg, druckit kaffe (som hon längtat efter) och käkat en macka, blev det ett bakslag idag! Trött, trött och trött. Hon har fått en ny sorts madrass som skall underlätta liggandet, så hon inte får trycksår. Några kramper, då huvudet och ögonen dras åt ena sidan och även armen krampar, men annars inget konstigt.... Dock säger läkarna att hon inte borde blivit så allmänt nedsatt av den blödningen som finns i hjärnan.... Vi får väl se om hon får vara kvar på sjukhuset eller hamna på ett korttidsboende... hon är ju 82 år och har aldrig haft hjälp med något från kommunen!!! Lägenhet och kolonistuga, och inte en hemhjälpstimma någonsin (inte min moster heller och hon är 89 år!!!!! ) Jaja! Tiden rullar på mina dagar består till stor del av sjukhusbullentiner.... Alla vill veta hur det är och hur det går, dom saknar henne på kolonin, min moster är jätteledsen, och igår kom en väninna på besök..... hon hitta inte henne så hon satte sig i trappan och grät tills någon kom och körde henne i rullstol till rätt plats.....(mamma mia) De 45 minutrarna vi talades vid i telefon var hälften nog svordomar,.... Skall se över mammas umgänge tror jag hahhahha!
          har hälsat från alla er och mamma tycker det är helt underbart att folk som inte hon känner hälsar och tänker på oss!!! Tack snälla ni!

Citera
          Annie-72
          Inlägg 19-07-2010, 22:06
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 401
          Medlem nr: 3 343

Önskar er också lycka till... Vet också vad du går igenom. Min svärfar ligger också på sjukhus. Han höll på att förblöda ifrån prostatan. När han skulle förflyttas ifrån sitt närsjukhus till Centralsjukhuset så fick han ett hjärtstillestånd. De fick dock igång honom. IVA-op-kirurgen. Nu är blödningen stoppad. Han har fått många påsar blod och Hb´t börjar stiga. Dock har han en aortastenos som gör att allm tillståndet är ganska kass. Idag när jag kom till sjhså trodde jag han höll på att lämna in. Bara en snabb bröstandning, men när jag väckte honom så började han andas ordentligt. Vi önskar att de flyttar honom till medicin avd/hjärtavd.. Han väntar på hjärtop men risken är stor att de imorgon skickar tillbaka honom till hemsjukhuset...

Blääää, inväntar morgondagen för att få höra hur de tänker.. Jag som sjuksköterska vet för väl hur sjukvården fungerar..

Kram Anne-li//Annie

--------------------
          Annie, zon 3, Hammarö, Värmland.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 19-07-2010, 22:13
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Annie-72 @ 19-07-2010, 23:06) *
          Önskar er också lycka till... Vet också vad du går igenom. Min svärfar ligger också på sjukhus. Han höll på att förblöda ifrån prostatan. När han skulle förflyttas ifrån sitt närsjukhus till Centralsjukhuset så fick han ett hjärtstillestånd. De fick dock igång honom. IVA-op-kirurgen. Nu är blödningen stoppad. Han har fått många påsar blod och Hb´t börjar stiga. Dock har han en aortastenos som gör att allm tillståndet är ganska kass. Idag när jag kom till sjhså trodde jag han höll på att lämna in. Bara en snabb bröstandning, men när jag väckte honom så började han andas ordentligt. Vi önskar att de flyttar honom till medicin avd/hjärtavd.. Han väntar på hjärtop men risken är stor att de imorgon skickar tillbaka honom till hemsjukhuset...

Blääää, inväntar morgondagen för att få höra hur de tänker.. Jag som sjuksköterska vet för väl hur sjukvården fungerar..
          Kram Anne-li//Annie

Kram själv!!!!! trostar.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2010, 05:26
          Länk hit: #51

Medlem

trostar.gif Nej men vad onödigt med bakslag!! Vad beror de här hemska kramperna på?

Bifogad bild

trostar.gif smiley_small_hug.gif till Annie också.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-07-2010, 05:30
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

kompiskram.gif smiley_small_hug.gif Tänker på er!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 20-07-2010, 07:40
          Länk hit: #53

Gäster

CITAT (anne-li i olofstorp @ 19-07-2010, 22:49) *
          Efter att igår varit någorlunda pigg, druckit kaffe (som hon längtat efter) och käkat en macka, blev det ett bakslag idag! Trött, trött och trött. Hon har fått en ny sorts madrass som skall underlätta liggandet, så hon inte får trycksår. Några kramper, då huvudet och ögonen dras åt ena sidan och även armen krampar, men annars inget konstigt.... Dock säger läkarna att hon inte borde blivit så allmänt nedsatt av den blödningen som finns i hjärnan.... Vi får väl se om hon får vara kvar på sjukhuset eller hamna på ett korttidsboende... hon är ju 82 år och har aldrig haft hjälp med något från kommunen!!! Lägenhet och kolonistuga, och inte en hemhjälpstimma någonsin (inte min moster heller och hon är 89 år!!!!! ) Jaja! Tiden rullar på mina dagar består till stor del av sjukhusbullentiner.... Alla vill veta hur det är och hur det går, dom saknar henne på kolonin, min moster är jätteledsen, och igår kom en väninna på besök..... hon hitta inte henne så hon satte sig i trappan och grät tills någon kom och körde henne i rullstol till rätt plats.....(mamma mia) De 45 minutrarna vi talades vid i telefon var hälften nog svordomar,.... Skall se över mammas umgänge tror jag hahhahha!
          har hälsat från alla er och mamma tycker det är helt underbart att folk som inte hon känner hälsar och tänker på oss!!! Tack snälla ni!

Anne-li!
          En sak ska du göra, om jag får komma med ett tips. När min pappa var dålig för ett par år sen så var det som du sa, hela tiden kontakter med folk som ville veta hur det gick. Detta var oerhört slitsamt att hinna med och att orka utöver att man ändå ägnade stor del av dagen åt att sitta med den sjuke. Tillslut kände jag att jag bara inte orkade, jag fick ju bearbeta alla symptom så många gånger att jag höll på att gå under av sorg. Jag frågade en av pappas vänner och en av hans syskon om de kunde bli sambandscentral. Det var en oerhörd lättnad att bara ringa två samtal varje dag och så fick folk sedan ringa till dessa två och förhöra sig.

Tänker på dig! smiley_small_hug.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2010, 08:46
          Länk hit: #54

Medlem

Ja det har du rätt i Meriona. Du ska dessutom bara skriva här om du känner att du vill skriva av dig Anne-li, det ska inte bli någon slags redovisningsskyldighet. Tillräckligt jobbigt med alla som ringer.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 20-07-2010, 09:12
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Meriona @ 20-07-2010, 08:40) *
          Anne-li!
          En sak ska du göra, om jag får komma med ett tips. När min pappa var dålig för ett par år sen så var det som du sa, hela tiden kontakter med folk som ville veta hur det gick. Detta var oerhört slitsamt att hinna med och att orka utöver att man ändå ägnade stor del av dagen åt att sitta med den sjuke. Tillslut kände jag att jag bara inte orkade, jag fick ju bearbeta alla symptom så många gånger att jag höll på att gå under av sorg. Jag frågade en av pappas vänner och en av hans syskon om de kunde bli sambandscentral. Det var en oerhörd lättnad att bara ringa två samtal varje dag och så fick folk sedan ringa till dessa två och förhöra sig.

Tänker på dig! smiley_small_hug.gif

Tack för er omtanke! Det värmer och hjälper.... Jag känner absolut inte någon form av redovisningsskyldighet eller så, jag skriver för att det är så skönt att skriva av mig, och att få lov att gnälla lite. blush.gif
          Jag har redan en sambandscentral i mammas väninna på kolonin, annars skulle jag inte få göra annat än prata i telefon,,,, Där är 140 hus, och ett 20-tal som mamma umgås med mer kontinuerligt. När jag var där häromdagen tog det mer tid att ta mig in på tomten än det tog att tömma kylen (vilket var vad jag skulle göra) Alla är jättegulliga, men som sagt det blir lite tjatigt i längden.....
          rose.gif Tack snälla ni!
          Kram
          Anne-Li

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-07-2010, 10:23
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Du får gnälla så mycket du vill Anne-li, det lättar på trycket! kompiskram.gif
          Hoppas din mamma är bättre idag!

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 20-07-2010, 10:34
          Länk hit: #57

Medlem

Tack! smiley_small_hug.gif
          Mamma är piggare idag, hon kan också röra västerarmen något.
          Kramperna beror enligt läkarna på att blod trycker på hjärnan, det har ju blött mot mittenstammen av hjärnan och mest på höger sida.
          Därav också problem med att prata. hon är fortfarande helt klar i huvudet, men sover mycket....

Citera
          Biggan_
          Inlägg 20-07-2010, 10:38
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Klart hon är trött efter en sådan pers!
          Det kan nog ta lite tid innan hon hämtar sej och då är väl sömn och vila det bästa!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 20-07-2010, 23:19
          Länk hit: #59

Medlem

Idag satte dom mamma i en stol och lät henne sitta i flera timmar!!!!! Jag var tvungen att åka men Anita (dottern) ringde och frågade hur det var då fick hon höra att ,hon inte behövde ringa för att ta reda på hur min mamma mådde! " Dottern hade hjust åkt därifrån, och det är bra om inte alla 10 ringer för att höra hur det är" .....Bläääääää! thumbdown.gif
          JAG orkar bråka, skalll bara vänta tills mamma slipper ta skiten!!! Sen är bara att be till Gud att inte jag hamnar på Östra innan allt är glömt!!!!
          Har redan preparerat nattsköterskan..... I morgon får vi se om det kan smälla till.....

Citera
          Red Top
          Inlägg 20-07-2010, 23:32
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Vilket lågvattenmärke thumbdown.gif . Man kan ju hoppas att det var någon sommarvikarie, som råkade svara. Vore verkligen tråkigt om ordinarie personal inte har bättre vett.

Jätteskönt att höra att mamma mår bättre. Hoppas du sover ordentligt på nätterna nu.

smiley_small_hug.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 18:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon