Då ska vi se...Jo jag och tjejen har nyligen köpt hus och till den kom då en trädgård.. Vi är helt nya på detta och behöver lite hjälp och hoppas på att någon här kan hjälpa till
1. Har ett päron träd där det har "börjat" växa ut massa grena ner vid roten av trädet.. är detta bara att tabort eller?
2. När ska man grena? vilken tid på året? Jag har nämligen ett stort bigarrå träd som ja vill ta bort lite grena på, och hur gör man?
3. Sen till nästa fråga som rör våran häck.. efter mycket letande så hittade ja en lapp på en av buskarna där ute där det står.. "Ligustrm Atrivurens" på.. så skulle gissa på att så heter häcken. det vi undrar är hur man klipper den? vi vill ju ha den så tajt som möjligt.. Ska man alltid se till att klippa toppen på den, eller gör man bara det i början? Och när gör man det? (tid på året).
4. Den sista frågan rör oxå häcken, vi har en den håll i häcken o dom vill man ju ta bort, och jag har hört att en del häckar kan man ta o sätt ner en av grenarna som man klippt bort i jorden så växer det upp en nu buske där? stämmer det? och kan man gör det med våran häck?
Vi är mycket tacksamma för all hjälp
// Två unga nybörjare...
|