Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på växt, Jag söker en tålig, lättskött och vintergrön krukväxt.
          lalle555
          Inlägg 18-07-2010, 22:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 29 977

Hej Hej

Jag är en ung student som verkligen tycker om att inreda min lägenhet med växter. Men tyvärr är jag inte jätteduktig på växter och har sannerligen inga gröna fingrar... Så nu undrar jag om någon har något tips på en helgrön, lättskött och tålig krukväxt som jag kan ersätta min Pachira Aquatica, som ligger på dödsbädden...
          Den ska gärna växa snabbt då jag tycker om att se förändring hos växter happy.gif, samt att jag vill att den ska vara stor och helst möjlig att beskära så den får den form och storlek jag vill.
          Detta kanske är lite många krav, vad vet jag... Men jag uppskattat alla tips!
          Tack på förhand

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 10)
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 19-07-2010, 10:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Ficus-arter, Prickblad, Yucca, Dracena, Paraplyaralia, Praktaralia, Kaffe, Avokado, Mango-är några som jag kan komma på som är enkla och behåller bladen åretrunt.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-07-2010, 14:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

CITAT (lalle555 @ 18-07-2010, 23:56) *
          Hej Hej

Jag är en ung student som verkligen tycker om att inreda min lägenhet med växter. Men tyvärr är jag inte jätteduktig på växter och har sannerligen inga gröna fingrar... Så nu undrar jag om någon har något tips på en helgrön, lättskött och tålig krukväxt som jag kan ersätta min Pachira Aquatica, som ligger på dödsbädden...