CITAT (Myosotis @ 20-07-2010, 09:31)

Tanken har slagit mig också att det helt enkelt inte finns. Det är alltid samma människor som i hätska ordalag anklagar andra för att vara "präktiga"

Undrar hur de mår?
Jag tillhör dem som har svårt för dem som alltid är präktigt självgoda, oantastliga och självförhärligande,de som kommer med allvarliga påpekande att så skall det minsann vara i alla möjliga sammanhang, de alltid så rättrådiga, de som alltid ansluter sig drevet när det går, de som alltid vill vara "lagom". Ni får ursäkta men jag uppfattar just denna kategori som ganska dumma och fantasilösa, däremot lite bitska repliker och intelligenta elakheter kan många gånger vara både underhållande och uppfriskande.
Om du undrar hur jag mår så är svaret att jag för det mesta mår alldeles förträffligt bra!
När det gäller vänskap så förstår jag inte hur man kan vara vän (eller för den delen ovän) med en anonym signatur på nätet, man vet ju just ingenting om personen bakom inläggen. De flesta framställer sig säkert som de vill eller tror att man bör vara. Vänner har jag irl, inte många men dock en handfull riktigt goda vänner.
Riktigt nära står mig dock bara min man, mina barn och mina bröder (i nämnd ordning). Förut några få nära vänner har jag många bra kompisar, inte minst kollegor och till sist ett stort umgänge med massor av bekanta.
Och det är precis så jag vill ha det! Använder man begreppet vänskap alltför lättvindligt så blir det ju ganska urvattnat.
För övrigt tycker jag att Abbes inlägg var väldigt träffsäkert.
Gita
Redigerat av Gita: 26-07-2010, 15:20