Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Humorbefriat..?, Självironi och självdistans...
          Ralf
          Inlägg 19-07-2010, 21:15
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (ninnisky @ 19-07-2010, 22:04) *
          hallå där, det var väl ändå ingen kanot - liknar mera en kyrkbåt på Siljan!

En kanot paddlas med paddlar. En paddel har inte en stödpunkt relingen, det gör en åra. Kyrkbåtarna på Siljan, drivs med åror som har en stödpunkt i relingen.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-07-2010, 21:30
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hallå där jag gillar att paddla kanot men det finns ju kanoter och kanoter. happy.gif Själv föredrar jag kanadensare.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ninnisky
          Inlägg 19-07-2010, 21:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Ralf @ 19-07-2010, 20:15) *
          En kanot paddlas med paddlar. En paddel har inte en stödpunkt relingen, det gör en åra. Kyrkbåtarna på Siljan, drivs med åror som har en stödpunkt i relingen.

ja, ja så var det... men det var ändå inge kanot - eller hur?

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-07-2010, 21:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jo, definitionen på en kanot är att den är spestig i båda ändar och att den paddlas eller seglas. Det fanns stridskanoter i Söderhavet som tog många man.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          abbbe
          Inlägg 19-07-2010, 21:59
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Jag håller med malcolm! Du är inte alls tråkigt, tvärtom. Det är många kärringar här som kör verkligen håller i ratten här, mm, mm, mm. De tror att deras far äger odla.nu, och alla främlingar som skriver inlägg som dessa kommer inte undan med kommentarer efter kommentarer av personer som inte ger sig, en sådan medlem är bl a vår käre *Stintan*

Har ni tittat in på andra forum? Hur är stämningen där? Tro mig, folk är otrevliga mot varandra, men skillnaden är den att det inte finns poliser där. För där verkar man ha bättre koll att forumen inte går att låsa mot främlingar smile.gif

Själv är jag ung och har i stort sett inte samma humor som er. Ibland scrollar jag runt småprat för att se hur mycket ork ni lägger ner på att svara på varandra. Alla är på hugget och har alltid något att kommentera den andra med ser man. "Jag vet bäst, jag är bäst"!
          Jag visade mina vänner denna sida för att se hur de skulle reagera. Vill ni veta vad man tycker om odla.nu forums småprat? Surkärringstjafs helt enkelt! Det är så ni framstår.

Ett bra tips som verkligen är väldigt, väldigt effektivt att använda sig av när det gäller sådana inlägg som jag gör och andra gör är att:
          Ignorera inläggen och personen totalt!

Varför ska man ignorera? Jo, personen som är dum/elak mot dig är inte din son eller dotter, inte heller din mamma eller pappa. Det är ingen som du troligtvis känner och kommer känna. Det är knappt någon som existerar mer än vad orden här gör. Varför då bevisa att du har rätt. Varför då bry dig om denna och vägleda denna? Skulle någon här göra så skulle jag bara tänka, OCH? Än sen då? Vem är du som ska bestämam över mig, jag skriver vad jag vill. Jag skriver vad jag vill sålänge jag bara finns som ord för er.

Anledningen till att det är så mycket "kärringar på hugget" är nog att dessa kärringar har haft det så trevligt på odla.nu med vissa. Tänk bara så många växter man har bytt med varandra, och julklappsbytartråd, påskpresentsbytartråd, mm. Vissa har känt ömhet för varandra.

Men tänk nu som så, att här kan vem som helst läsa, det har det alltid gjort, även om många medlemmar haft det så gött och glatt med varandra. Här finns de som vill framstå som dumma, roliga och tycka si och så. Och dessutom så hakar ni alltid på de som drar alla över en kam. Och? Jag gör aldrig det, jag skriver bara det här, så det så.

Se detta inlägg som ett test! Hur många kommer att klara av att nu ta till det jag har skrivit och verkligen ignorera det jag har skrivit? Eller är frestelsen för att attackera med full kärringkraft för hög för att motstå ett sådant saftigt inlägg som detta? Som jag sa, ta det lugnt, läs ovanstående igen. Slappna av. Ignorera är det bästa ni kan göra mot sådana inlägg som detta. Svara bara på det du tycker är kul istället. Bli vän, bråka inte. P.S för ditt eget bästa!

Tack för mig!

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          ninnisky
          Inlägg 19-07-2010, 22:02
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2010, 20:38) *
          Jo, definitionen på en kanot är att den är spestig i båda ändar och att den paddlas eller seglas. Det fanns stridskanoter i Söderhavet som tog många man.

ja, då hade jag fel igen! tror jag håller mig till vår gammaldags eka..

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Ralf
          Inlägg 19-07-2010, 22:19
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2010, 22:38) *

nej o ja
          Många roddbåtar är spetsiga i båda ändarna, men kallas ändå för roddbåt. Segelbåt som är spetsig i båda ändarna kan kallas för segelkanot. Så för att skilja dessa båda åt, måste man kolla om det man har i handen tar stöd av relingen eller inte.

Redigerat av Ralf: 19-07-2010, 22:23

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          malcolm
          Inlägg 19-07-2010, 22:26
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (gnon49 @ 19-07-2010, 21:52) *
          I småpratsavdelningen kan tempen åka berg o dalbana beroende på ämne. Kör du lite pennfäkning med stintan, det tål hon. Och gillar också, tror jag yes.gif . Du blir snart varm i kläderna och lär känna medlemmarna, så mycket man nu kan lära känna på ett forum.

Jag gillar Stintan och uppfattar henne som en av de mer intelligenta och humoristiska medlemmarna här på Odla Visst.... vi har inte alltid samma åsikter om saker och ting men när det gäller att slänga käft så tror jag mig vara minst hennes jämlike. När det gäller att uttrycka mig med det skrivna ordet så struntar jag i Jante-lagen och tycker mig faktiskt behärska skrivandets konst rätt bra. Är inte på något sätt ute efter att skapa bråk eller osämja någonstans och det tror jag de flesta förstått men blir bedrövad när jag ser hur trådar med högst oskyldiga ämnen förvandlas till "krig".

Vem hänger med på en paddeltur i sommar? Jag har campinggrill och stormkök och är en hejare på att laga mat ute i det fria. yes.gif

Bifogad bild

Redigerat av malcolm: 19-07-2010, 22:33

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 19-07-2010, 22:46
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

@Malcolm
          En sådan grill har jag också. Fast jag odlar sallad i min. smile.gif

Redigerat av Kryddan03: 25-08-2012, 00:48

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          malcolm
          Inlägg 19-07-2010, 22:52
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Hoppas den inte blir bränd. a0a.gif

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 19-07-2010, 23:14
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 23:52) *
          Hoppas den inte blir bränd. a0a.gif

Bara solbränd! biggrin.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          silos
          Inlägg 20-07-2010, 06:24
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

http://www.booif.se/segling/article/articl...type=Hobiesidan
          Det är en sådan här jag menade...

CITAT (Kryddan03 @ 19-07-2010, 23:46) *
          @Malcolm
          En sådan grill har jag också. Fast jag odlar sallad i min. smile.gif
          [attachment=52525:IMG_1653.JPG]
          [attachment=52527:IMG_1731.JPG]

På våran gård finns det gamla grillar som folk har lämnat,då kan jag odla i dessa det blir även lagom i höjd för mig...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-07-2010, 07:04
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vi äldre är uppxäxta med personlig kommunikation, direkt öga mot öga eller per telefon. Då får men ett visst förhållningssätt och kommunicerar inte bara med ord utan även med ansiktsuttryck och/eller röstläge. Nutidens ungdomar pratar visserligen mycket i mobilen men mest kommunicerar man via mail, sms, chatt mm. Man har ofta en helt annan vokabulär där det är nästan normalt att kalla varandra för horor, bögar och liknande vilket är helt otänkbart för äldre. De flesta åtminstone. Kan det vara där som en del av problemen kommer ifrån?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-07-2010, 07:08
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 20-07-2010, 08:04) *
          Vi äldre är uppxäxta med personlig kommunikation, direkt öga mot öga eller per telefon. Då får men ett visst förhållningssätt och kommunicerar inte bara med ord utan även med ansiktsuttryck och/eller röstläge. Nutidens ungdomar pratar visserligen mycket i mobilen men mest kommunicerar man via mail, sms, chatt mm. Man har ofta en helt annan vokabulär där det är nästan normalt att kalla varandra för horor, bögar och liknande vilket är helt otänkbart för äldre. De flesta åtminstone. Kan det vara där som en del av problemen kommer ifrån?

Det ligger säkert mycket i det. Uppskattade också Abbes inlägg, som i stora drag var sakligt och informativt...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          xlxl67
          Inlägg 20-07-2010, 07:17
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Myosotis @ 19-07-2010, 20:36) *
          giggle.gif
          Om någon skulle fråga mig om det inte behövs bygglov skulle jag bli glad för varningen ifall jag inte själv hade tänkt på det, därför skulle jag själv kunna tänka mig att varna någon annan (om jag nu hade koll på sånt) istället för att titta på när han gör fel. Det har inget att göra med vad jag tycker om bygglov eller att jag kan skratta åt fåniga kommungubbar eller inrutade svenskar eller mig själv för att jag notoriskt missar såna regler. Det kanske hänger på den egna inställningen, du upplever att det inkräktar på din integritet, jag tackar för hjälpen åt samma kommentar!
          "Miljömässigt korrekt" vill jag att det ska vara, inte för att alla ska göra som jag tycker utan för miljöns skull. Om grannen använder gift är det inte hans ensak. Sen om grannen odlar rosor eller ogräs angår inte mig.
          "Präktighet" och "pk" har diskuterats en hel del här, jag försöker fortfarande förstå begreppen. Vad jag har förstått betyder det att man låtsas ha politiskt korrekta åsikter för att man är rädd att avvika från mängden. Men tänk om man nu råkar ha den åsikten på riktigt? Jag säger alltid vad jag tycker, alternativt håller käften. Nu vet du var du har mig.

Jag förstår fortfarande inte heller begreppen "Präktighet", "pk", "Jantelagen" eller "Svenska avundsjukan".
          Jag tror det är de mskor som använder dessa bregrepp som illusionerar om att det finns. För mig finns de inte ivf och inte heller har jag därför några problem med ngt som skulle kunna likna dessa bgrepp biggrin.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-07-2010, 07:38
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (xlxl67 @ 20-07-2010, 08:17) *
          Jag förstår fortfarande inte heller begreppen "Präktighet", "pk", "Jantelagen" eller "Svenska avundsjukan".
          Jag tror det är de mskor som använder dessa bregrepp som illusionerar om att det finns. För mig finns de inte ivf och inte heller har jag därför några problem med ngt som skulle kunna likna dessa bgrepp biggrin.gif

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ralf
          Inlägg 20-07-2010, 07:51
          Länk hit: #57

Medlem

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=80345

Tråd med exempel på Odla-medlemmarnas humor.

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2010, 08:31
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (xlxl67 @ 20-07-2010, 08:17) *

kompiskram.gif Tanken har slagit mig också att det helt enkelt inte finns. Det är alltid samma människor som i hätska ordalag anklagar andra för att vara "präktiga" unsure.gif Undrar hur de mår?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2010, 08:40
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Ralf @ 20-07-2010, 08:51) *
          http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=80345

Tråd med exempel på Odla-medlemmarnas humor.

biggrin.gif Där var det många självironiska skåningar - nog kan vi skratta åt oss själva! tummenupp.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 20-07-2010, 09:52
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Aqvakul @ 20-07-2010, 08:08) *
          Det ligger säkert mycket i det. Uppskattade också Abbes inlägg, som i stora drag var sakligt och informativt...

Just detta är nog det stora felet. Vår ungdom har ett hårdare sätt mot varanda när de inte sitter ihop, än som vi, lite äldre växte upp med.
          Då snackade ju vi för det mesta öga mot öga och kunde uppfatta orden på helt annat sätt än det är nuförtiden. Om man möttes så direkt, skulle det inte uppstå så lätt fula ord och missförstånden kunde rättas ut på direkten. Jag märker detta när dottern är hos oss med sina vänner, rena grekiskan, men jag bryr ju om dem så vi tar hänsyn och särsilt med alla våra privata samtal mellan mig och min dotter, även att hon är en affärskvinna och hennes snack går bättre ihop med sin pappa som även är rätt känd i affärsvärden.

Jag vet inte vad ni andra säger, men så funkar min vardag med människor och sällan blir jag missförstådd eller att nån råskäller på en.
          min väninna fr. igår har jag vårt gemensamma snack, som ingen utomstående skulle kunna hänga med, min andra, konstnärsväninna ligger så långt åt andra hållet, men vi har våra kvällar med konst ihop och våra barn ex. ex. Hon tar avstånd fr. det psykedeliska och jag respekterar henne för det, hon har andra kvaliteter som vi delar lika glatt tillsammans.

Dessa var 2 olika exempel som båda ligger i var sin ytterkant, så långt fr, varandra som det går, men vi har hållit ihop över 20 år och hjälpes åt när det behövs. Det finns en trygghet i detta när man talar om sitt öga mot öga och vi kan skoja och driva med varandra om dessa ytterligheter, men vi vet var gränsen går och det gör oss mycket goda vänner. Dessa 2 av mina vänner har inte träffats, men vet om varandra.
          Det är denna mångfalden som man lär sig.
          Dom som ligger mitt i mellan och dom som totalt nekar det "flummiga", så anpassar vi oss för det finns så mycket annat hos var och en och jag har behållit mina nära vänner årtionden, det borde säga en del av mig som människa, men nu snackade vi om dessa olikheter mellan generationer och även jämnåriga som bara kan inte dra jämnt. I det normala livet "ramlar" de rätt fort ur vänskapskretsen av egen fri vilja..
          .. fuchian ...

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 06:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon