Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya ägare av Försäkringskassan...
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2010, 10:36
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ja jag vet inte, jag har aldrig blivit otrevligt bemött eller haft problem med Apoteket. Skönt för er att det blivit bättre nu då.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 31-07-2010, 10:43
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-07-2010, 08:54) *
          Vi bor inte i glesbygden men apotekern här köpte apoteket ändå.
          Och det har blivit mycket bättre.

här blev apoteket privat och har därmed blivit mycket sämre (enligt människor boende i området), sämre utbud, mindre personal och det som förut gällde att om 3 förfrågningar efter ett visst läkemedel skedde så skulle apoteket ta hem det, inte gäller privata apotek så är det också brist på läkemedel.
          även vanligt förekommande läkemedel är ofta slut.
          detta är apotek hjärtat och tillhör apoteksgruppen om jag inte misstar mig.
          vilka som äger det har jag ingen aning om men jag förmodar att de precis som andra apotekskedjor inte skattar i sverige.
          det är dock inget jag själv märkt eftersom jag bytte apotek direkt, gynnar inget privat alternativ om jag inte måste.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 31-07-2010, 10:44
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-07-2010, 11:30) *
          Ja han köpte apoteket och en del av personalen är kvar.

Men alla måste väl har gått en kurs i hur man bemöter kunderna. Dör så plötsligt är alla vänliga. Är helt annorlunda.

Allt går även mycket fortare eftersom personalen inte längre står bakom disken och för sina privatsamtal.

Många gånger hat min sambo kommit hem med fel medicin till mig. Och när dom stal nästan 900 Kronor ifrån mitt högkostnadskortet, då blev jag en aning irriterade. Men dom gör aldrig fel, hette det i början. Efter några veckors tjat och tjaffs fick jag rätt.

Sedan dess sparar jag alla kvitton från apoteket.

Min Svåger t.ex. äter hjärtmedicin. Han fick aldrig hela ransionen för 3 månader, för dom behövde hat något kvar ifall någon mera kommer och behöver samma medicin, istället för att beställa lite mera av samma sort.

Gick man till apoteket, så visste man att det är något problem. Och därtill otrevligt bemötande

Kunde skriva många exempel

Elisabeth

Håller med fullständigt! I stället för som tidigare bli bemött som "brukare" (de offentliga instutionernas konstiga benämning) blir man nu bemött som en värdefull kund. Förmodligen för att apoteket drivs av företagare och som sådan vet man att en kund som inte är nöjd går/handlar någon annanstans.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2010, 11:01
          Länk hit: #84

Medlem

CITAT (Gita @ 31-07-2010, 11:44) *
          Håller med fullständigt! I stället för som tidigare bli bemött som "brukare" (de offentliga instutionernas konstiga benämning) blir man nu bemött som en värdefull kund. Förmodligen för att apoteket drivs av företagare och som sådan vet man att en kund som inte är nöjd går/handlar någon annanstans.
          Gita

Tror jag inte ett smack på. Människor är beroende av apotek oavsett vem som driver dom. Apotek växer inte på träd så att man bara behöver gå över gatan till ett annat om man är missnöjd. Nej folk är hänvisade till det apotek som finns oftast. Att sen ägarna sitter på någon ö i engelska kanalen och håvar in pengar från sjuka människor i Sverige istället för att skatten hamnar där den rimligen borde hamna är skandalöst.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 31-07-2010, 11:03
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Herkules jag/vi gynnar privata företag för utan företag stannar Sverige.

Jag har aldrig förut fått all min m edicin direkt. Fick alltid vänta tills dom tog hem det. Och det var ingen ovanlig medicin.

Nu är det också öppen där hela sommaren. Förut stångde dom helt i flera veckor under sommaren. Då fick man åka till nästa stadsdelen. Men vad gör alla dom gamla, dom som inte kör bil?

Nej, nu kan man gå in där utan att få en klump i magen när man man går genom dörrarna

Elisabeth

Citera
          gnon49
          Inlägg 31-07-2010, 11:07
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Nej, bemötandet har jag aldrig upplevt som dåligt på apoteket jag oftast handlar. Men nu är det privat och vill jag så kan jag byta. Jag är ju kund numera. har inte kollat ägarstrukturen men om jag fick välja så hade jag helst gynnat ett apotek som drevs av personalen eller en enskild ägare. Nu är monopolet borta och förhoppningsvis gynnar det oss i det långa perspektivet. Att slippa ränna till apoteket för att köpa albyl är ju ett steg i rätt riktning.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gita
          Inlägg 31-07-2010, 11:16
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (herkules @ 31-07-2010, 11:43) *
          , gynnar inget privat alternativ om jag inte måste.

Jösses människa, hur tänker du? Det är ju för sjutton privata alternativ (förstås inte bara apotek, utan alla företag) som bekostar vår välfärd. Vår alldeles för stora offentliga sektor skapar ju inga mervärden, jättebra att så mycket som möjlig privatiseras och på så sätt blir självbärande och dessutom ger större valfrihet.
          Till och med de hårdaste kommunistdiktaturerna som Kina och Cuba välkomnar ju numera privata företag och privata initiativ. Var har du varit de sista 20 åren?
          Gita

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 11:55
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Gita @ 31-07-2010, 11:16) *
          Jösses människa, hur tänker du? Det är ju för sjutton privata alternativ (förstås inte bara apotek, utan alla företag) som bekostar vår välfärd. Vår alldeles för stora offentliga sektor skapar ju inga mervärden, jättebra att så mycket som möjlig privatiseras och på så sätt blir självbärande och dessutom ger större valfrihet.
          Till och med de hårdaste kommunistdiktaturerna som Kina och Cuba välkomnar ju numera privata företag och privata initiativ. Var har du varit de sista 20 åren?
          Gita

Det finns alldeles för många privata företag som lämnar Sverige och skatten ökar, men att inte ta vara på dessa på ett vettigt sätt, så blir det så.
          Från apoteket hos oss gör nu dom surkatter sitt bästa att behålla kunderna. Innan blev man avsnäst av småsaker, så jag bytte apotek, även att det innebar mig en längre resa, men om dessa människor nu gör sitt bästa hos våran apotek, så stöder jag den mer än gärna. ... Fuchian ...

Citera
          Mollis
          Inlägg 31-07-2010, 12:06
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Nu tycker jag att många här spyr galla över personalen som jobbat i det gamla apoteksmonopolet men jag håller inte alls med om att man blivit avsnäst eller nonchalerad på något sätt. Tvärtom tycker jag att de alltid har givit utmärkt service och varit vänliga, måhända har det inte alltid gått så fort att expediera alla kunder men det har jag överseende med. Tycker det är sorgligt när man klandrar en hel yrkesgrupp för något som händer på alla ställen där man har mänsklig interaktion.

Citera
          silos
          Inlägg 31-07-2010, 12:47
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Mollis @ 31-07-2010, 13:06) *
          Nu tycker jag att många här spyr galla över personalen som jobbat i det gamla apoteksmonopolet men jag håller inte alls med om att man blivit avsnäst eller nonchalerad på något sätt. Tvärtom tycker jag att de alltid har givit utmärkt service och varit vänliga, måhända har det inte alltid gått så fort att expediera alla kunder men det har jag överseende med. Tycker det är sorgligt när man klandrar en hel yrkesgrupp för något som händer på alla ställen där man har mänsklig interaktion.

Mycket klokt skrivet av dig!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-07-2010, 13:37
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Både det apotek jag brukar utnyttja i Lund och det i Sölvesborg har tagits över av Apotek Hjärtat. Ärligt talat så har jag inte märkt någon skillnad vare sig i bemötande eller i butikernas utformning. Ett problem som uppstått i samband med privatiseringen är att apoteksombudet i Mjällby försvunnit. En del kunder kommer nu att få nästan en mil längre, in till Sölvesborg.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 13:55
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (silos @ 31-07-2010, 12:47) *
          Mycket klokt skrivet av dig!

SILOS
          Kanske det, när man inte har själv råkat hamna mitt i deras (personalens) ovett, när de trodde sig att kunna styra allt och de flesta.
          Vår apotek har fått dålig kritik under flera års tid och när de äldre gick i pension, blev det bättre med en del nya apotekare, men det fanns en surkatt kvar, men jag undvek henne och när det inte hjälpte bytte jag till det andra apoteket där man blev/blir mött med en personlig optimis och lite småsnack under tiden när de gör i ordning ens mediciner.
          Det behösv inte att söka till dem som man inte kan med att ha, är man inte fri, kanske? ... fuchian...

Redigerat av fuchian: 31-07-2010, 13:57

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 14:13
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 31-07-2010, 06:15) *
          Så lät det absolut inte i ditt tidigare inlägg...
          Så lät det absolut inte i ditt tidigare inlägg...

AQVAKUL,

Japp, fattar det nu när jag läser om det, men ansåg inte det nödvändigt att nämna allt det som jag behöver gm. recept.
          receptfia ---- näsdroppar alvedon ex. köper jag och betalar som vem som helst.
          det lät ju lite fel, men gjorde förtydligande, men trots det är det min privatsak att låta bli ....
          Kanske klarnade det något? .... fuchian ....

CITAT (Mollis @ 31-07-2010, 12:06) *

mollis.

Det var ju inte hela yrkesgruppen ---- det var endast vårt gamla apotek! Är det så svårt att fatta? ....F...

Citera
          Mollis
          Inlägg 31-07-2010, 14:18
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 15:13) *
          AQVAKUL,

Japp, fattar det nu när jag läser om det, men ansåg inte det nödvändigt att nämna allt det som jag behöver gm. recept.
          receptfia ---- näsdroppar alvedon ex. köper jag och betalar som vem som helst.
          det lät ju lite fel, men gjorde förtydligande, men trots det är det min privatsak att låta bli ....
          Kanske klarnade det något? .... fuchian ....
          mollis.

Det var ju inte hela yrkesgruppen ---- det var endast vårt gamla apotek! Är det så svårt att fatta? ....F...

Och det var inte bara dig jag hade i åtanke, förstår du?

Citera
          Red Top
          Inlägg 31-07-2010, 14:22
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Det är inte många apotek som idag ägs av svenska företagare. De flesta är uppköpta av utländska riskkapitalbolag, vars huvudsakliga affärsintresse är att ge de utländska investerarna så god avkastning som möjligt.

De enda pengar som framöver stannar i Sverige är t ex personalens löneskatter.

Om du är intresserad av att veta fakta, kan du titta igenom listan jag sammanställt. Annars kan du själv söka på webben.

Apotek Hjärtat som ägs av Altor, riskkapitalbolag med framförallt Norden, som arbetsfält, 208 apotek

Kronans Droghandel Retail AB som ägs av Oriola-KD, ORIOLA-KD HEALTHCARE AB är ett helägt dotterbolag till KD Pharma som ingår i finska Oriola-KD Corporation, noterat på Helsingfors Fondbörs, och med verksamhet i Sverige, Finland, och KF/coop, , 171 apotek.

Medstop Holding AB som ägs av Segulah,svenskt riskkapital/investeringsbolag med främst utländska investerare, 62 apotek,

Vårdapoteket i Norden AB som ägs av Investor, investmentbolag startat av fam Wallenberg. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning för sina aktieägareoch Priveq Investment, investerar i verksamheter för att i slutändan få företeget börsnoterat, 24 apotek.

Apoteksgruppen Holding , Apoteksgruppen i Sverige Förvaltning AB står som säljare till de 150 apoteken och erbjuder delfinansiering och kvarstår som minoritetsägare till småföretagarapoteken inom en överskådlig tid. 150 apotek

Apoteket AB, direktägt av staten. Erbjuder franchisingavtal till hågade apotekare. 330 apotek

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 14:29
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Mollis @ 31-07-2010, 14:18) *
          Och det var inte bara dig jag hade i åtanke, förstår du?

Aja baja, Jag hade inte dig med i detta, så gnäll lagom om du kan ens .....F ....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2010, 14:36
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 15:29) *
          Aja baja, Jag hade inte dig med i detta, så gnäll lagom om du kan ens .....F ....

Kliv av karusellen, du verkar yr!

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 14:52
          Länk hit: #98

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 31-07-2010, 14:36) *
          Kliv av karusellen, du verkar yr!

naughty.gif rotfl.gif rotfl.gif yahoo.gif

Citera
          Mollis
          Inlägg 31-07-2010, 15:11
          Länk hit: #99

Medlem

CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 15:29) *

Jag gnäller inte alls, och Aja baja inte mig så är du snäll. Jag menar bara att ett ägarbyte av ett apotek inte medför någon radikal, om ens märkbar, förändring hos dom som väljer att jobba kvar hos den nya ägaren. Alla är vi trots allt människor med bra och mindre bra dagar. Jag har varit med om många ägarbyten i mitt yrkesliv och har aldrig ändrat mitt beteende just för att det kommit en ny ägare. Jag tror att de som innan försäljningen var dåliga/sura/nonchalanta apotekstekniker kommer att fortsätta att vara det, det finns liksom inte inbyggt i systemet att man som person ändrar sig särskilt mycket....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-07-2010, 15:21
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (Mollis @ 31-07-2010, 15:11) *
          Jag gnäller inte alls, och Aja baja inte mig så är du snäll. Jag menar bara att ett ägarbyte av ett apotek inte medför någon radikal, om ens märkbar, förändring hos dom som väljer att jobba kvar hos den nya ägaren. Alla är vi trots allt människor med bra och mindre bra dagar. Jag har varit med om många ägarbyten i mitt yrkesliv och har aldrig ändrat mitt beteende just för att det kommit en ny ägare. Jag tror att de som innan försäljningen var dåliga/sura/nonchalanta apotekstekniker kommer att fortsätta att vara det, det finns liksom inte inbyggt i systemet att man som person ändrar sig särskilt mycket....

MOLLIS,

Förlåt mig, det bler lite feltänkt i denna ändan av cyperworld, Då måste vårt lilla apotek här vara en klass för sig själv.
          Efter bytet till det andra, blev även jag glad åt, men jag hoppas att våran apotek inte gör bort sig och stängs, jag tänker på alla de gamla och handikappade här. vårdcentralen finns också i samma hus, så det var bra tänkt från början och fungerade bra ett tag....
          Vet man med sig att man har gjort sitt bästa mot kunden, finns det ju ingen anledning att i rädslan av avstägning börja bete sig "bättre", för det funkar inte, alltför genomlysligt. Så där har du rätt.
          Sorry! ----- -cry-.gif .... fuchian ....

Citera

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 09:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon