| |
|
  |
Har Småprat drabbats av virus? |
|
|
|
|
22-07-2010, 15:51
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Jösses så fel ni har det slängs ju skit både till höger och vänster här på forumet när det är befogat. Däremot har jag aldrig sett något "duddelutt". Men som vanligt så finns det folk som har persienner framför ögonen som om dom vore halvblinda. Ärlighet vara längst och när folk ljuger andra rakt upp i ansiktet då får dom faktiskt stå sitt kast.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:02
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Jag försökte hjälpa fuchian/tottes matte med artbestämning av hennes/hans papegoja men fick skit för det. Fuchian ändrade i inläggen hon tidigare skrivit så att de kom att handla om en hund eller en bil istället för en papegoja och då fick jag nog. Det var inte bara jag som fick skit av henne/honom. Jag har noll förtroende för personen bakom nicket.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
Rihane
|
22-07-2010, 16:06
|
Gäster

|
Kom och tänka på en sak som ni kanske redan har tänkt på och förkastat men ändå:
Det går att ändra från "standard"- till "trådat" visningläge som man hittar som "alternativ" i en gråruta uppe till höger.
Odla-läses(i mitt tycke) bäst i standard läge, speciellt på trädgårdsavdelning, jag gissar att det är så dom flesta läser och skriver på odla, det går fortast att skumma igenom på det viset. Men om man märker i en förövrigt intressant tåt, att det drar iväg, kan man snabbt ändra. På så sätt går det går lätt att hoppa över det som inte intresserar samt att tåten ändå går fort att läsa . Det finns liksom ingen anledning att bli irriterad (om man nu prompt inte vill det ). Att råka läsa ett eller två inlägg innan man ändrar, måste det nästan vara 10 grader varmare än det är ute nu för att man ska hinna bli överhettad.
Trådat läge underlättar också för en TS att besvara dom som håller sig till ämnet och fortsätta i ämnet, om det nu är en sk seriös-tåt.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:15
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 16:04)  Bra sagt, Huggormen, Varför ska bara vissa få skit på sig när det finns folk som är ännu värre, men dem duddeluttar man med. Kanske något utopiskt som man inte fattar ett smack av.  fuchian .... Förmodligen någon kosmisk påverkan.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:18
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga?????
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:23
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 22-07-2010, 17:18)  Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga????? Nej Silos inte alls.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
22-07-2010, 16:35
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 22-07-2010, 17:18)  Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga????? Nejdå silos- varken blixt eller dunder, bara fuchian! Hon gjorde entré här på forumet under ett annat nick "Tottes matte" och uppträdde väldigt aggressivt i alla inlägg hon gjorde. Folk här försökte vänligt hjälpa till men hon valde att misstolka allt och blev väldigt oförskämd. Hon pladdrade och förstörde i många trådar, även på trädgårdssidan. Hon utgav sig för att vara djurvän men skröt om sin blårävspäls  hon satte sig på höga hästar och kallade folk för "massan" som hon som VIP person inte alltid orkade befatta sig med - skröt om utlandsresoer, pengar och sin kända affärsman...hon ändrade i efterhand i sina inlägg - skrattade åt folk som "gått i hennes garn" utger sig för att hjälpa andra men är så självcentrerad att hon inte kan skriva ett enda inlägg som inte är fullt med JAG... Tottes matte blev avstängd men dök upp dagen efter med ny identitet - fuchian Hon erkänner ff inte att hon haft dubbla identiteter och även om hon numera har en något smartare och ödmjukare inställning på forumet så kommer denhär historien att vara en följetong som tar sig olika uttryck...
Redigerat av Gunilla T: 22-07-2010, 16:37
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:36
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (ängsvädd @ 22-07-2010, 17:02)  Jag försökte hjälpa fuchian/tottes matte med artbestämning av hennes/hans papegoja men fick skit för det. Fuchian ändrade i inläggen hon tidigare skrivit så att de kom att handla om en hund eller en bil istället för en papegoja och då fick jag nog. Det var inte bara jag som fick skit av henne/honom. Jag har noll förtroende för personen bakom nicket. Det är nog det bästa att du gör, det går inte lita på någon helt på forumet, så man får ha det i minnet. Det var då en konstig historia du råkade på, bäst att släppa det om det är gammalt, har inte kollat på trådarna och känner inte igen detta. En liten vovve har jag för tillfället, men den ska ev. en bekant till mig att få för vi reser alldeles för mycket under den mörkare årstiden att kunna ta hand om djur. Man väljer hur man vill ha det och vill inte ha djur som jag inte hinner med. Så skit du i henne/honom. Vill de inte så låt det vara ..... Fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:37
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 17:23)  Nej Silos inte alls. Men VAD är det som har hänt-händer?
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:38
|

Medlem

|
Hej Silos, jag tänker inte befatta mig för elakt förtal utan grund. Nu blir jag ledsen på dessa som ljuger så att det blåser om ett. .......  Fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:41
|
Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 17:35)  Nejdå silos- varken blixt eller dunder, bara fuchian! Hon gjorde entré här på forumet under ett annat nick "Tottes matte" och uppträdde väldigt aggressivt i alla inlägg hon gjorde. Folk här försökte vänligt hjälpa till men hon valde att misstolka allt och blev väldigt oförskämd. Hon pladdrade och förstörde i många trådar, även på trädgårdssidan. Hon utgav sig för att vara djurvän men skröt om sin blårävspäls  hon satte sig på höga hästar och kallade folk för "massan" som hon som VIP person inte alltid orkade befatta sig med - skröt om utlandsresoer, pengar och sin kända affärsman...hon ändrade i efterhand i sina inlägg - skrattade åt folk som "gått i hennes garn" utger sig för att hjälpa andra men är så självcentrerad att hon inte kan skriva ett enda inlägg som inte är fullt med JAG... Tottes matte blev avstängd men dök upp dagen efter med ny identitet - fuchian Hon erkänner ff inte att hon haft dubbla identiteter och även om hon numera har en något smartare och ödmjukare inställning på forumet så kommer denhär historien att vara en följetong som tar sig olika uttryck... Om detta verkligen är sant så är det beklagansvärt! CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 17:38)  Hej Silos, jag tänker inte befatta mig för elakt förtal utan grund. Nu blir jag ledsen på dessa som ljuger så att det blåser om ett. .......  Fuchian .... Jag med!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:50
|

Medlem

|
I detta finns endast en som ljuger och det är fuchian! Låt dig inte luras in i hennes garn Silos! Det Gunilla T säger är fullständigt sant!
Redigerat av *Stintan*: 22-07-2010, 16:52
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:53
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
Nää, säger du det  Jag trodde det var tvärtom
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:56
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 16:04)  Bra sagt, Huggormen, Varför ska bara vissa få skit på sig när det finns folk som är ännu värre, men dem duddeluttar man med. Kanske något utopiskt som man inte fattar ett smack  av. fuchian .... Bara så du vet: jag har i alla fall inget emot att DU skriver här  Jag gillar bara att skriva med andra medlemmar här som är något utmärkande, vilket du är. Men det har funnits flera
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 17:50)  I detta finns endast en som ljuger och det är fuchian! Låt dig inte luras in i hennes garn Silos! Det Gunilla T säger är fullständigt sant! En sak är säkert att jag låter bli att lyssna på andrahands information,jag går till källan direkt om jag skulle vara undrande om någonting,både här och IRL!
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
vilken osmaklig tråd! att ge sig på en (kanske två) användare av forumet med rena mobbingfasoner, vuxna människor, har ni inget annat att göra än att vara roliga PÅ andra människors bekostnad? och rudagubben kommer sina underbart fräscha beskyllningar vad det gäller folks mentala tillstånd. ett litet pm till admin har han säkert hunnit med också den gode gubben. om nu fuchian (och kanske solis?) stör er så himla mycket så SÄG DET TILL HENNE/HONOM rent ut i stället för att ta till såna här jäkla barnrumpefasoner! eller är detta begåvningsreservens svar på hur man håller snyggt på ett forum? trist för orkidétjuven att få sin tråd kapad men samtidigt så är det väldigt lätt att föra tillbaka den till ursprunget - igga svar som inte passar. klart också urtrist för gunilla(?) som fick skit när hon svarade artigt i en tråd MEN DET ÄR SÅNT SOM HÄNDER på ett forum, inget man öht behöver ödsla så mycket som en minut på. sicket lågvattenmärke
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:57
|
Medlem

|
CITAT (abbbe @ 22-07-2010, 17:56)  Bara så du vet: jag har i alla fall inget emot att DU skriver här  Jag gillar bara att skriva med andra medlemmar här som är något utmärkande, vilket du är. Men det har funnits flera  Instämmer !!!
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:57
|

Medlem

|
CITAT (Chamomille @ 22-07-2010, 17:53)  Nää, säger du det  Jag trodde det var tvärtom  Säkert
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 16:59
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 17:35)  Nejdå silos- varken blixt eller dunder, bara fuchian! Hon gjorde entré här på forumet under ett annat nick "Tottes matte" och uppträdde väldigt aggressivt i alla inlägg hon gjorde. Folk här försökte vänligt hjälpa till men hon valde att misstolka allt och blev väldigt oförskämd. Hon pladdrade och förstörde i många trådar, även på trädgårdssidan. Hon utgav sig för att vara djurvän men skröt om sin blårävspäls hon satte sig på höga hästar och kallade folk för "massan" som hon som VIP person inte alltid orkade befatta sig med - skröt om utlandsresoer, pengar och sin kända affärsman...hon ändrade i efterhand i sina inlägg - skrattade åt folk som "gått i hennes garn"utger sig för att hjälpa andra men är så självcentrerad att hon inte kan skriva ett enda inlägg som inte är fullt med JAG... Tottes matte blev avstängd men dök upp dagen efter med ny identitet - fuchian Hon erkänner ff inte att hon haft dubbla identiteter och även om hon numera har en något smartare och ödmjukare inställning på forumet så kommer denhär historien att vara en följetong som tar sig olika uttryck... Varför vara så känslig när det inte IRL?
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
|
|
|
22-07-2010, 17:06
|

Medlem

|
CITAT (Rihane @ 22-07-2010, 17:06)  Kom och tänka på en sak som ni kanske redan har tänkt på och förkastat men ändå:
Det går att ändra från "standard"- till "trådat" visningläge som man hittar som "alternativ" i en gråruta uppe till höger.
Odla-läses(i mitt tycke) bäst i standard läge, speciellt på trädgårdsavdelning, jag gissar att det är så dom flesta läser och skriver på odla, det går fortast att skumma igenom på det viset. Men om man märker i en förövrigt intressant tåt, att det drar iväg, kan man snabbt ändra. På så sätt går det går lätt att hoppa över det som inte intresserar samt att tåten ändå går fort att läsa . Det finns liksom ingen anledning att bli irriterad (om man nu prompt inte vill det ). Att råka läsa ett eller två inlägg innan man ändrar, måste det nästan vara 10 grader varmare än det är ute nu för att man ska hinna bli överhettad.
Trådat läge underlättar också för en TS att besvara dom som håller sig till ämnet och fortsätta i ämnet, om det nu är en sk seriös-tåt. Tack för tipset, Rihane, för det kan bli rätt krångligt annars .......  ...fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|