CITAT (silos @ 16-08-2010, 10:53)

[attachment=53926:Konst_dockor_055.JPG]
Med denna docka började min egen terapi i slutet av 2005,den visar väl hur jag mådde på den tiden!
Dockan gjorde jag helt omedveten om att jag bearbetade mitt inre;alltså jag var inte medveten om att det var själv terapi som jag höll på med.
Dockans fötter är gjorda av två kartonger och dessa innehåller kastanjenötter.Jag ser så väl symboligen i detta,likadant är det med dockans stumpar till armar och hur kroppen och huvudet är intrasslad i spindel nät,de stirriga ögonen,blodet som rinner från näsan till halsen...
Var och en som ser denna min docka tolkar den inifrån sina kännslor och det är faktiskt oftast från deras undermedvetna,men detta är tyvärr inte många människor medvetna om.
Kyllikki Kalke
Den var jättefin men lite läskig samtidigt fast så har jag läst din text om den. Även om jag inte alltid förstår motiven så går det att få väldigt mkt intryck av färg och form bara. Ute i naturen är jag omättlig på alla intryck som går att få med hjälp av vind, ljus, rörelser i gräs, färg/form i blommor o fjärilar/insekter...
DS Den lille till höger var en läcker liten varelse.