| |
|
  |
Förtal på ett forum? |
|
|
|
|
03-08-2010, 22:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (xlxl67 @ 03-08-2010, 19:58)  Hade du dubbla konton? Alla kan väl göra fel men undrar varför?  Nej, det hade jag inte. Jag kom in i forumet i slutet av maj som Tottes matte och inget annat, men blev hånad och utskäld och någon gillade inte mig och gick till Adm. för att stänga av mig. Jag ringde dit och det var inget dummt jag hade gjort, men stintan och Gunilla t hade sett till att jag blev avstäng, men på Adm. fick jag ett nytt tillträde till forumet och då började med att kallas "fuchian", men förföljerserna har pågott hela sommaren, sen kvittar var jag är i forumet. Jag har kallats på det ena och det andra och utöver detta ytterligare några användarnamn redan fr. 2006, då jag inte ens visste att Odla fanns. Nu gör de ett nytt försök att "halshugga" mig och att jag tog parti för en ny medlem som kom idag och hennes skriverier maldes sönder medsamma. det gällde om homeopati, om du läser det så fattar du, vill inte peka ut någon. det är så att har man mer kunskap och man för diskussion där vissa hänger inte med, så ser du dessa stollaryck de gör. Under förra helgen sökte en medlem få kontakt med mig privat gm PM för jag hade visst enligt henne fel i huvudet och hon ville veta vad det var, jag svarade inte PM utan stängde ner den. Strax efter satte denna person igång en klappjakt med de andra om allt möjligt och i detta läge var personen rätt så berusad, synns på texten och hon erkänner det också. det pågick hela helgen. Hörde att hon hade visst en jädrans baksmälla igår. Hur tror du att dessa personer är representativa i forumet att bedömma mig som är saklig och dock lite småretlig av alla namn och att man är förståndshandikappad på köpet. Jag kommer inte ta ett nytt namn för jag står på det jag är. OK, klockan är mycket, men här har du svaret på din fråga. Den duktiga Gossen Ruda som springer till Adm. avslöjades i denna tråd att ha åkt ut och in under sin tid i forumet och använt sig av flera namn, och då ska han vara den som Adm. lyssnar på! fyi ,,,,Fuchian....
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 22:16
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:07)  Den duktiga Gossen Ruda som springer till Adm. avslöjades i denna tråd att ha åkt ut och in under sin tid i forumet och använt sig av flera namn, och då ska han vara den som Adm. lyssnar på! fyi ,,,,Fuchian.... Jag brukar inte skriva i dessa trådar men nu har du nog missuppfattat!! Gossen Ruda är absolut inte dom någon skrev! Du får nog kontrollera detta lite mer....gossen Ruda är absolut inte Grå! Ps...det är inte jag som är Grå...
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 22:28
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:07)  Nej, det hade jag inte. Jag kom in i forumet i slutet av maj som Tottes matte och inget annat, men blev hånad och utskäld och någon gillade inte mig och gick till Adm. för att stänga av mig. Jag ringde dit och det var inget dummt jag hade gjort, men stintan och Gunilla t hade sett till att jag blev avstäng, men på Adm. fick jag ett nytt tillträde till forumet och då började med att kallas "fuchian", men förföljerserna har pågott hela sommaren, sen kvittar var jag är i forumet. Jag har kallats på det ena och det andra och utöver detta ytterligare några användarnamn redan fr. 2006, då jag inte ens visste att Odla fanns.
Nu gör de ett nytt försök att "halshugga" mig och att jag tog parti för en ny medlem som kom idag och hennes skriverier maldes sönder medsamma. det gällde om homeopati, om du läser det så fattar du, vill inte peka ut någon. det är så att har man mer kunskap och man för diskussion där vissa hänger inte med, så ser du dessa stollaryck de gör. Under förra helgen sökte en medlem få kontakt med mig privat gm PM för jag hade visst enligt henne fel i huvudet och hon ville veta vad det var, jag svarade inte PM utan stängde ner den. Strax efter satte denna person igång en klappjakt med de andra om allt möjligt och i detta läge var personen rätt så berusad, synns på texten och hon erkänner det också. det pågick hela helgen. Hörde att hon hade visst en jädrans baksmälla igår. Hur tror du att dessa personer är representativa i forumet att bedömma mig som är saklig och dock lite småretlig av alla namn och att man är förståndshandikappad på köpet. Jag kommer inte ta ett nytt namn för jag står på det jag är. OK, klockan är mycket, men här har du svaret på din fråga. Den duktiga Gossen Ruda som springer till Adm. avslöjades i denna tråd att ha åkt ut och in under sin tid i forumet och använt sig av flera namn, och då ska han vara den som Adm. lyssnar på! fyi ,,,,Fuchian.... Det var väl ett steg i rätt riktning att du till slut erkänner att du varit Tottes matte som du hela tiden stenhårt förnekat när vi sagt det - resten är ju bara lögner! Ingen hånade eller skällde ut dig i din första tråd, den om Totte, som du senare ändrade i, utan alla var hjälpsamma och försökte på alla sätt hjälpa dig!! Försök hålla dig till sanningen från början till slut i i alla fall något inlägg!!! Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 22:36
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
CITAT (Anki på Öland @ 03-08-2010, 23:28)  Det var väl ett steg i rätt riktning att du till slut erkänner att du varit Tottes matte som du hela tiden stenhårt förnekat när vi sagt det - resten är ju bara lögner! Ingen hånade eller skällde ut dig i din första tråd, den om Totte, som du senare ändrade i, utan alla var hjälpsamma och försökte på alla sätt hjälpa dig!! Försök hålla dig till sanningen från början till slut i i alla fall något inlägg!!! Anki
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
03-08-2010, 22:37
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 03-08-2010, 23:28)  Det var väl ett steg i rätt riktning att du till slut erkänner att du varit Tottes matte som du hela tiden stenhårt förnekat när vi sagt det - resten är ju bara lögner! Ingen hånade eller skällde ut dig i din första tråd, den om Totte, som du senare ändrade i, utan alla var hjälpsamma och försökte på alla sätt hjälpa dig!! Försök hålla dig till sanningen från början till slut i i alla fall något inlägg!!! Anki
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
03-08-2010, 22:39
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 03-08-2010, 23:28)  Det var väl ett steg i rätt riktning att du till slut erkänner att du varit Tottes matte som du hela tiden stenhårt förnekat när vi sagt det - resten är ju bara lögner! Ingen hånade eller skällde ut dig i din första tråd, den om Totte, som du senare ändrade i, utan alla var hjälpsamma och försökte på alla sätt hjälpa dig!! Försök hålla dig till sanningen från början till slut i i alla fall något inlägg!!! Anki exakt det är där jag tycker det gått fel, när folk i andra trådar varit hjälpsamma och sedan fått skit tillbaka och förövrigt tycker jag inte det heller är oki att ändra i inlägg/tråden. som hände i den undulat/fågeltråden. en annan sak som hände i dom trådarna var att det svarades hysteriskt och förvirrat (ena sekunden ett snällt svar och i andra ett mer mindre snällt till samma person). vilket jag inte förstår varför man gör lika dåligt som att ändra ursprungs texten.
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 22:48
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Fuchian,
Så bra att du plötsligt efter två månader erkänner att du var Tottes matte, något som du hela tiden förnekat och därmed ljugit om. Låtsats som om du inte vet vad vi talar om när vi påtalat det för dig. Inte ett dugg trovärdig är du men du har dig själv att skylla. Du tror väl inte att någon går på dina bluffar.
Varken jag eller Gunilla T har fått dig avstängd! Jag bad Admin att titta på den aktuella tråden då du uppträdde mycket konstigt. Det sa jag också till dig att jag skulle göra. Så beslutet om avstängning tog Admin själv efter att ha läst igenom tråden. Dessutom gav inte Admin dig nytt tillträde, dom sitter inte och väljer medlemmar, det går automatiskt, utan du reggade dig med ett nytt användarnamn bara.
Det där om Ruda har du missuppfattat så ta reda på fakta innan du häver ur dig skitsnack. Säg det du vill eller fråga direkt istället för att prata skit om andra medlemmar i inlägg.
Redigerat av *Stintan*: 03-08-2010, 22:48
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 22:55
|

Medlem

|
Fy.... n Vad ni är falska! Ni slog ner mig redan då, men nu går det att ursäkta sig, minsann. Man skulle hålla till sanningen, vad hade det att göra med mig när denne Tottes matte inte fick en chanch ens? Hur ser era egna sanningar ut? Ännu värre, vet jag. jag har kallats lögnare och förståndshandikappad, är det så ni handskas med människor också i verkliga livet? Synd om den då. Ok, om jag då är en lögnare så kanske "mille" el. "kalle" kanske duger bättre????? fuchian.... CITAT (*Stintan* @ 03-08-2010, 22:48)  Fuchian,
Så bra att du plötsligt efter två månader erkänner att du var Tottes matte, något som du hela tiden förnekat och därmed ljugit om. Låtsats som om du inte vet vad vi talar om när vi påtalat det för dig. Inte ett dugg trovärdig är du men du har dig själv att skylla. Du tror väl inte att någon går på dina bluffar.
Varken jag eller Gunilla T har fått dig avstängd! Jag bad Admin att titta på den aktuella tråden då du uppträdde mycket konstigt. Det sa jag också till dig att jag skulle göra. Så beslutet om avstängning tog Admin själv efter att ha läst igenom tråden. Dessutom gav inte Admin dig nytt tillträde, dom sitter inte och väljer medlemmar, det går automatiskt, utan du reggade dig med ett nytt användarnamn bara.
Det där om Ruda har du missuppfattat så ta reda på fakta innan du häver ur dig skitsnack. Säg det du vill eller fråga direkt istället för att prata skit om andra medlemmar i inlägg. Det där med Ruda har jag fakta. Nej mina forummar, jag har ju kallats lögnare så det är inte säkert att det som jag skrev är sanning, det kan ni inte veta, det vet jag, men jag har inte anklagat någon för sådana vidrigheter som ni har kommit med. Du stinta är den värsta med Gunilla t. att sprida lögner eller vad det nu råkar vara ............F.........
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:00
|

Medlem

|
CITAT (flaxss @ 03-08-2010, 22:39)  exakt det är där jag tycker det gått fel, när folk i andra trådar varit hjälpsamma och sedan fått skit tillbaka och förövrigt tycker jag inte det heller är oki att ändra i inlägg/tråden. som hände i den undulat/fågeltråden. en annan sak som hände i dom trådarna var att det svarades hysteriskt och förvirrat (ena sekunden ett snällt svar och i andra ett mer mindre snällt till samma person). vilket jag inte förstår varför man gör lika dåligt som att ändra ursprungs texten. Allt beror på den som frågar vad den får för svar. får man skit så är man inte så undergiven att man böjer sig i det. Kanske borde Stintan gå en kurs hur man möter människor och inte sitta bakom sin skärm!...f...
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:02
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:55)  Fy.... n Vad ni är falska! Ni slog ner mig redan då, men nu går det att ursäkta sig, minsann. Man skulle hålla till sanningen, vad hade det att göra med mig när denne Tottes matte inte fick en chanch ens?
Hur ser era egna sanningar ut? Ännu värre, vet jag. jag har kallats lögnare och förståndshandikappad, är det så ni handskas med människor också i verkliga livet? Synd om den då.
Ok, om jag då är en lögnare så kanske "mille" el. "kalle" kanske duger bättre????? fuchian....
Det där med Ruda har jag fakta. Nej mina forummar, jag har ju kallats lögnare så det är inte säkert att det som jag skrev är sanning, det kan ni inte veta, det vet jag, men jag har inte anklagat någon för sådana vidrigheter som ni har kommit med. Du stinta är den värsta med Gunilla t. att sprida lögner eller vad det nu råkar vara ............F......... Nej du fuchian några lögner sprider jag inte. Vad förväntar du dig för bemötande efter hur du själv har betett dig? Nej du har inga fakta om Ruda du har missuppfattat det som stog i tråden.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:04
|

Medlem

|
Jag har vetat hela tiden att det var du Stintan som gick till Adm. det kom fram och senare klarnade ändå mer så även blinda kan se det än en som kan läsa av folk på annat sätt. .... F.....
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:05
|
Medlem
Antal inlägg: 401
Medlem nr: 3 343

|
Efter att ha följt vissa trådar i Småprat, ställer jag mig väldigt frågande varför man inte tar in moderatorer/admins som är engagerade... Detta är ju fullständigt oacceptabelt hur vissa får agera... Som är mer aktiva i Småprat än i ngn växttråd... Flera alias efter att ha blivit avstängd ska ju inte kunna vara möjligt med kontrollav IP-nummer... och har en blivit avstängd bode ju intresset vara obefintligt att komma tillbaka. Sandlåda för en del..
--------------------
Annie, zon 3, Hammarö, Värmland.
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:06
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 03-08-2010, 23:02)  Nej du fuchian några lögner sprider jag inte. Vad förväntar du dig för bemötande efter hur du själv har betett dig?
Nej du har inga fakta om Ruda du har missuppfattat det som stog i tråden. Jag VET att du ljuger som en häst kaloperar utan ryttare och elaka tillmälen tillhör till ditt sätt att handskas med andra. ...........F ...........
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
03-08-2010, 23:08
|
Gäster

|
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 00:00)  Allt beror på den som frågar vad den får för svar. får man skit så är man inte så undergiven att man böjer sig i det. Kanske borde Stintan gå en kurs hur man möter människor och inte sitta bakom sin skärm!...f... http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...ndulat&st=0det var här det började som kände att jag tyckte det blev fel.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
03-08-2010, 23:10
|
Gäster

|
CITAT (Annie-72 @ 04-08-2010, 00:05)  Efter att ha följt vissa trådar i Småprat, ställer jag mig väldigt frågande varför man inte tar in moderatorer/admins som är engagerade... Detta är ju fullständigt oacceptabelt hur vissa får agera... Som är mer aktiva i Småprat än i ngn växttråd... Flera alias efter att ha blivit avstängd ska ju inte kunna vara möjligt med kontrollav IP-nummer... och har en blivit avstängd bode ju intresset vara obefintligt att komma tillbaka. Sandlåda för en del..  Att få vara kvar trots flera alias ... det tycker jag också är Men att börja rangordna medlemmar efter deras engagemang/inlägg i trädgårdstrådar ... det går jag inte med på. Själv är jag som mest aktiv i att skriva i småprat även om jag läser och lär mig jättemycket om odling och växter i Trädgårdsforum och dess olika avdelningar.
Redigerat av netha: 03-08-2010, 23:11
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:10
|

Medlem

|
OBS,
JAG ÄR INTE HÄR OCH DISKUTERAR MED NÅN VEM JAG ÄR. FINNS INTE MOTIVATION ATT GÖRA DETTA NÄR MAN FÅR SKIT OCH KALLAS FÖR ORD SOM ÄR STRAFFBARA... ................
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:13
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 00:04)  Jag har vetat hela tiden att det var du Stintan som gick till Adm. det kom fram och senare klarnade ändå mer så även blinda kan se det än en som kan läsa av folk på annat sätt. .... F..... Jag skrev ju det direkt till dig i tråden så det hade varit mer konstigt om du inte visste det. Ynkligt av dig att försöka få det till att det är någon annan (jag) som fått dig att uppträda som du gjort/gör. Nej du fuchian ditt ljug och svammel får du allt ta på dig själv. Eller är det mitt fel att du bar dig illa åt i trädgårdsavdelningen också kanske?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:13
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
Fy fan!
Så erbarmeligt ojuste att ha flera signaturer av en medlem. OK att man kan ha det. Det är teknikens dåliga begränsning men nog tusan skall man väl kunna stå för vem man är.
Visst är det väl så att man skruvar fast kulor på småilskna kossor för att de inte skall skada sina kamrater?
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:17
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (flaxss @ 04-08-2010, 00:08)  http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...ndulat&st=0det var här det började som kände att jag tyckte det blev fel. Mmmm, fast hela tråden blir konstig i och med att första inlägget är borttaget och ersatt mitt i diskussionen. Från början var det en lång beskrivning av en mycket ovanlig papegojsort och en rolig fågel. Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
03-08-2010, 23:19
|
Medlem
Antal inlägg: 401
Medlem nr: 3 343

|
CITAT (netha @ 04-08-2010, 00:10)  Att få vara kvar trots flera alias ... det tycker jag också är Men att börja rangordna medlemmar efter deras engagemang/inlägg i trädgårdstrådar ... det går jag inte med på. Själv är jag som mest aktiv i att skriva i småprat även om jag läser och lär mig jättemycket om odling och växter i Trädgårdsforum och dess olika avdelningar. Netha, jag tror du missförstod mig... men är man mer aktiv i Småprat för att skapa konflikter än i Odlas trädgårdstrådar oavsett om man läser, deltar eller "what so ever" så har man förmodligen inget gott syfte... Jag misstror dig inte
--------------------
Annie, zon 3, Hammarö, Värmland.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|