Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förtal på ett forum?
          netha
          Inlägg 03-08-2010, 23:21
          Länk hit: #121

Gäster

CITAT (Annie-72 @ 04-08-2010, 00:19) *
          Netha, jag tror du missförstod mig... men är man mer aktiv i Småprat för att skapa konflikter än i Odlas trädgårdstrådar oavsett om man läser, deltar eller "what so ever" så har man förmodligen inget gott syfte...

Jag misstror dig inte kompiskram.gif

Ok .. kan vara att jag missförstod dig kompiskram.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2010, 23:21
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Annie-72 @ 04-08-2010, 00:05) *
          Efter att ha följt vissa trådar i Småprat, ställer jag mig väldigt frågande varför man inte tar in moderatorer/admins som är engagerade... Detta är ju fullständigt oacceptabelt hur vissa får agera... Som är mer aktiva i Småprat än i ngn växttråd...
          Flera alias efter att ha blivit avstängd ska ju inte kunna vara möjligt med kontrollav IP-nummer... och har en blivit avstängd bode ju intresset vara obefintligt att komma tillbaka.

Sandlåda för en del.. mad.gif

IP-nummer är lätt att byta då syns det inte att det är samma medlem som reggar sig med annat nick.

I vilken avdelning man är mest aktiv har inte med detta att göra och ska inte ha någon betydelse. Många läser och lär bara i trädgårdsavdelningen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 03-08-2010, 23:24
          Länk hit: #123

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 00:21) *
          IP-nummer är lätt att byta då syns det inte att det är samma medlem som reggar sig med annat nick.

I vilken avdelning man är mest aktiv har inte med detta att göra och ska inte ha någon betydelse. Många läser och lär bara i trädgårdsavdelningen.

Byta IP-nummer ... jag har aldrig förstått hur man kan göra så ... alla har väl tilldelat ett ... eller som jag som har BBB har fem dynamiska men det ska ändå synas att det är från samma dator.

Citera
          Red Top
          Inlägg 03-08-2010, 23:25
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Vi var nog många som bad admin om att kolla dina inlägg när du var reggad som Tottes Matte, Fuchian. Jag lät dig hållas, trots att du var rätt otrevlig även mot mig.

När du började ge dig in i olika trädgårdstrådar och vara otrevlig, fick jag nog. Jag mejlade admin och bad dem kolla dina inlägg.

Resultatet av det vet du ju.

När det gäller att vara otrevlig och komma med okvädingsord är du nog den som är skickligast. Du är ju duktig på så mycket annat, så varför inte vara bäst på det oxå.

I övrigt, så har jag inte något som helst intresse av vem du egentligen är irl. För mig är du den falska, otrevliga, lismande, ordbajsande, trådförstörande Tottes Matte/Fuchia och möjligen någon till, som skryter och skrävlar och använder samma vokabulär.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          malin72
          Inlägg 03-08-2010, 23:26
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

ok jag skulle sätta mig på mina händer och jag vet att jag borde det, men nu lessnar jag!
          Mitt förra inlägg var inte riktat med den som tydligt tagit åt sig, att jag inte ens varit så aktiv att jag fattade att F= tottesmatte/ vad det nu var, är samma person vilket jag nu ser det står för mig och min inaktivitet...men det som stör mig nu är att man säger sig veta fakta!
          pinsamt nog är det många just i denna tråd som faktiskt har personlig kontakt med just Grå....och det är inte Gossen....
          Så där brast det!!! Slutsnackat!

Att sedan säga att Stintan och Gunilla fått dig avstängd stämmer inte heller, det ansvaret har endast Göran och Ingemar och jag vet att dom inte svarar på vem som säger vad!! Slutpratat!
          Att man sedan blir godkänd igen ja det har hänt, jag vet också att personer i fråga har fått komma tillbaka och fått nya chanser men då med sitt gamla nick! Man får självklart byta nick om man vill, jodå det händer det med, men att bli godkänd av dom om man har blivit avstängd sker inte riktigt som du beskriver det om du nu inte glömt att tala om varningar och hur man ska föra sig på ett forum!
          Det är inget som dom glömmer bort när dom ger en sista chans...

Tyvärr finns fenomenet ny ip adress..så att göra sig ny om och om och om igen är inget dom kan stoppa upp!

Så vill man ha nya chanser inom ett forum, även ute i verkliga livet så gäller det att vara ärlig, är man inte det från början så märks det ganska fort!
          Vill man då inte känna sig trängd..ja då får man helt enkelt börja stå för den man är och vad man säger och gör!!! Annars passar det nog bäst att vara tyst.

Sen om det var Stintan eller vem som helt spelar ingen roll, du ska veta att man inte behöver vara aktiv i en tråd för att vända sig till Admin när saker går för långt,
          Tjatet om vem, vad hur och när någon vänder sig till Admin är totalt oviktigt...det är endast dom som tar bort, inte pga vad dom fått höra ang någon utan efter att dom sökt och läst igenom trådar och själva finner att personen inte är lämplig här inne

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Red Top
          Inlägg 03-08-2010, 23:30
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Överbölingen @ 04-08-2010, 00:13) *
          Fy fan!

Så erbarmeligt ojuste att ha flera signaturer av en medlem. OK att man kan ha det. Det är teknikens dåliga begränsning men nog tusan skall man väl kunna stå för vem man är.

Visst är det väl så att man skruvar fast kulor på småilskna kossor för att de inte skall skada sina kamrater?

tummenupp.gif kompiskram.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          netha
          Länk hit: #127

Gäster

Tjänsten Ignorera ... tycker jag är otroligt bra ... jag slipper se den ignorerades inlägg ... slipper irriteras över dem. tummenupp.gif
          Hur lätt som helst att bläddra förbi ignorerade och bara läsa dem man är intresserad av.

Citera
          *Stintan*
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 04-08-2010, 00:24) *
          Byta IP-nummer ... jag har aldrig förstått hur man kan göra så ... alla har väl tilldelat ett ... eller som jag som har BBB har fem dynamiska men det ska ändå synas att det är från samma dator.

Jag fick ett nytt IP-nummer häromdan när jag gick över från kabel till fibernät. Vad jag har hört så får vissa nytt IP-nummer varje gång dom startar upp, men jag vet inte om det stämmer.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 03-08-2010, 23:32
          Länk hit: #129

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 00:30) *
          Jag fick ett nytt IP-nummer häromdan när jag gick över från kabel till fibernät. Vad jag har hört så får vissa nytt IP-nummer varje gång dom startar upp, men jag vet inte om det stämmer.

OK ... frågade just dotter och hon sa att om jag anv mitt mobila så skulle IP ändras varje gång jag loggade in.

Här är jag alltid inne på mitt BBB

Redigerat av netha: 03-08-2010, 23:32

Citera
          malin72
          Inlägg 03-08-2010, 23:34
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (Överbölingen @ 04-08-2010, 00:13) *
          Fy fan!

Så erbarmeligt ojuste att ha flera signaturer av en medlem. OK att man kan ha det. Det är teknikens dåliga begränsning men nog tusan skall man väl kunna stå för vem man är.

Visst är det väl så att man skruvar fast kulor på småilskna kossor för att de inte skall skada sina kamrater?

bravo.gif a0a.gif a0a.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-08-2010, 23:49
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Förtal regleras enl PUL .Det är lika allvarligt att förtala via internet som nån annanstans.

Finns massor av forum för tjafs, föreslår en migration för de som gillar sådant

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          fuchsian
          Inlägg 03-08-2010, 23:54
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (netha @ 04-08-2010, 00:30) *
          Tjänsten Ignorera ... tycker jag är otroligt bra ... jag slipper se den ignorerades inlägg ... slipper irriteras över dem. tummenupp.gif
          Hur lätt som helst att bläddra förbi ignorerade och bara läsa dem man är intresserad av.

den är bra, för den har jag på flera

Citera
          malin72
          Inlägg 03-08-2010, 23:55
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 04-08-2010, 00:49) *
          Förtal regleras enl PUL .Det är lika allvarligt att förtala via internet som nån annanstans.

Finns massor av forum för tjafs, föreslår en migration för de som gillar sådant

ja du Kerstin det skulle vara skönt om allt sådant bara försvann, odla känns inte alls som förr no.gif så det var ett bra förslag kompiskram.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 04-08-2010, 00:01
          Länk hit: #134

Medlem

hej söta >Malin så kul att se dej igen:)
          jag fattar inte varför man stannar på ett TRÄDGÅRDSFORUM om man vill diskutera gardinmönster, politik eller dödsstraff.. det finns ju så många andra fora att göra det på

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          malin72
          Inlägg 04-08-2010, 00:08
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 04-08-2010, 01:01) *
          hej söta >Malin så kul att se dej igen:)
          jag fattar inte varför man stannar på ett TRÄDGÅRDSFORUM om man vill diskutera gardinmönster, politik eller dödsstraff.. det finns ju så många andra fora att göra det på

wub.gif hej Kerstin, vad glad jag blev nu smiley_small_hug.gif det är kul att se dig med, jag ska hoppa härifrån ner till våra blommor istället...det känns så trist bara för det infekterar så mycket för så många, det är så många av oss som inte finns kvar här längre sad.gif och det pga av detta, det var därför jag inte kunde hålla mig längre.. kram2.gif hör gärna av dig om du vill, har ju saknat dig wub.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 04-08-2010, 00:27
          Länk hit: #136

Medlem

Jag är ledsen om jag klev på tår, jag menar inte att småprat ska bort.Jag menar bara att nu har det gått för långt.
          Så här var inte odla som jag minns det, så här ska inte odla vara.!
          Nån som mår uselt ignorerar man i den mån man kan o rek vård,man tjafsar inte.. tycker jag..men det är jag det.
          ja malin nu ska jag så en ny säsong-KAN INTE VÄNTA smile.gif
          livet går vidare så är det bara.

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-08-2010, 00:50
          Länk hit: #137

Medlem

CITAT (malin72 @ 03-08-2010, 23:34) *
          bravo.gif a0a.gif a0a.gif

Jag har många fler signaturer i lager om det skulle passa? Men ingen tror ju på mig så det kvittar för det finns bara töntar bakom skärmen. .... misse ....

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-08-2010, 07:28
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag kommer inte ihåg om det var abbbe eller alle som skrev ett inlägg för att retas med mig, det kan kvitta, men om du tar ett inlägg av en anonym person för fakta då förstår jag lite mer hur du fungerar, eller inte fungerar. Gossen Ruda finns bara i ett exemplar på detta forum, en för mycket kanske enligt en del, men de flesta accepterar eller gillar mig. Med dig är det nu tvärtom, ditt påflugna egotrippade sätt, alla lögner och påhopp gör att det bara finns en sak du kan göra: DRA. Du har för alltid gjort bort dig på forumet. Eller måste du se till att admin stänger av dig? Det är nog nära nu.

Redigerat av Gossen Ruda: 04-08-2010, 07:29

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 04-08-2010, 08:14
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 00:10) *
          OBS,

JAG ÄR INTE HÄR OCH DISKUTERAR MED NÅN VEM JAG ÄR. FINNS INTE MOTIVATION ATT GÖRA DETTA NÄR MAN FÅR SKIT OCH KALLAS FÖR ORD SOM ÄR STRAFFBARA... ................

Av ren nyfikenhet: exakt vad har du kallats för som är straffbart? Länka gärna.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-08-2010, 08:47
          Länk hit: #140

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 04-08-2010, 09:14) *
          Av ren nyfikenhet: exakt vad har du kallats för som är straffbart? Länka gärna.

Jag har blivit kallad många saker och om du läser tråden "homeopati" "förtal i forum" " du ser det....." och "humorbefriad"

I dessa avd. finns det mesta och jobbigaste saker att ta emot. Jag försöker länka, men kan inte, men att en medlem kommer med en fråga hur mår du? Kanske är det nåt del i huvudet som behöver undersökas.
          --- förståndshandikappad, ljugare, ordbajsande, lismande, trådförstörande Tottes matte/fuchian, stäng ut henne,

Jag håller på att plocka upp dessa ställen för att bevisa den häxjakten som har förekommit.

förra helgen började Sgrulan med att undra hur står det till..... angav sig som sjuksköterska och ville ha ett privat PM om vad det är med mig. Jag svarade inte henne, men började på fre. kväll och sedan började hon ge dumma ord och det efter en flaska vin, som hon nämner och mer perusad blev hon och det gick över gränssen, hon hade med sig Stintsn förstås och flera andra.

Jag ville komma ur detta men du förstår att man kan inte tåla vad som helst. Om jag har något inlägg till en person så då kommer Stintan och lägger sig i detta genom förtal, tro inte på henne, hon är lögnare....
          Av vilken orsak ville du ha denna infon? ( börja inte håna mig) ---- Fuchian ....

Citera

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 22:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon