Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förtal på ett forum?
          Gunilla T
          Inlägg 04-08-2010, 09:00
          Länk hit: #141

Gäster

Såvitt jag kommer ihåg var denhär tråden den första kontakt jag öht hade med dig fuchian - jag valde medvetet bort dig eftersom dina inlägg andades TRUBBEL! Om jag minns fel får du gärna korrigera mig..

Du påstår att jag började förfölja dig, läs en gång till;

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=99751&st=0

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-08-2010, 09:21
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Snälla fuchian, lägg av nu. Du liknar mer och mer Don Quijote när du går till storms mot imaginära väderkvarnar och orättvisor. Om du känner dig förföljd så är det enbart ditt eget fel, som man bäddar får man ligga. Det finns ett enkelt sätt att lösa problemet, lämna Odla. Detta är ett råd och inget annat.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 04-08-2010, 10:39
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 09:47) *
          Jag har blivit kallad många saker och om du läser tråden "homeopati" "förtal i forum" " du ser det....." och "humorbefriad"

I dessa avd. finns det mesta och jobbigaste saker att ta emot. Jag försöker länka, men kan inte, men att en medlem kommer med en fråga hur mår du? Kanske är det nåt del i huvudet som behöver undersökas.
          --- förståndshandikappad, ljugare, ordbajsande, lismande, trådförstörande Tottes matte/fuchian, stäng ut henne,

Jag håller på att plocka upp dessa ställen för att bevisa den häxjakten som har förekommit.

förra helgen började Sgrulan med att undra hur står det till..... angav sig som sjuksköterska och ville ha ett privat PM om vad det är med mig. Jag svarade inte henne, men började på fre. kväll och sedan började hon ge dumma ord och det efter en flaska vin, som hon nämner och mer perusad blev hon och det gick över gränssen, hon hade med sig Stintsn förstås och flera andra.

Jag ville komma ur detta men du förstår att man kan inte tåla vad som helst. Om jag har något inlägg till en person så då kommer Stintan och lägger sig i detta genom förtal, tro inte på henne, hon är lögnare....
          Av vilken orsak ville du ha denna infon? ( börja inte håna mig) ---- Fuchian ....

Jag har läst det mesta men inte sett något som är straffbart. Tänkte att du kanske läst i trådar där jag inte varit. Förresten - är inte det du skriver om Sgrulan och Stintan också straffbart i så fall?

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-08-2010, 10:55
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (alle @ 03-08-2010, 00:19) *
          Men nu ska ni få höra. Jag har fått uppgifter från en bekant att Gossen Ruda = Grå = Rahmat2! Jo, det är sant!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

För övrigt trodde jag att man inte skulle mata troll? unsure.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 04-08-2010, 11:33
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Varför anklaga någon för att anmäla till admin som om de gjorde något fel? Det är fullt tillåtet att anmäla till admin och det är ju himla bra att det görs ibland när en del är så oförskämda och bär sig illa åt.

Vad är det för mening med att anklaga forumdeltagare för att de fått vissa medlemmar avstängda? Inga forumdeltagare kan stänga av någon annan. Avstängd kan man bara bli på egna "meriter". Bär man sig tillräckligt illa åt så blir man avstängd, jag har inte sett ett enda exempel på någon som blivit avstängd utan att de har burit sig mycket illa åt.

Fuchian jag tycker att du ska skriva ut alla dina inlägg och ha dem upptejpade på väggen framför dig. Om du ska lära dig att bli en skickligare lögnare så gäller det att komma ihåg gamla lögner. Ska man ljuga så gäller det att försöka komma med trovärdiga lögner, när lögnerna inte går ihop så får du räkna med att inte bli tagen på allvar.

De deltagare som du anklagar för att vara lögnare är just sådana deltagare som jag uppfattar som mycket trovärdiga och ärliga. Att man sedan inte i varje sak delar varandras uppfattning är en sak men lögnare är de inte. En deltagare ska väl inte ha högre status bara för att de varit medlemmar länge men nog har de tack vare långt medlemmskap visat vem de är och nog ökar det deras trovärdighet.

Citera
          silos
          Inlägg 04-08-2010, 12:35
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Om inte en enda av de berörda hade svarat Fuchian eller andra efter att de började visa sina "aviga" sidor så skulle jo tjafset aldrig kommit igång...eller har jag fel NU?

Det samma gäller oss alla...varför börja försvara sig..skriva om troll...skriva om att jag vet att du har flera nick etc...är vi egentligen såå viktiga var och en av oss att vi måste få rätt?!?
          Varför lägga mera bränsle på elden?Varför inte bara gå ifrån och veta med sig att man har rätt eller bara be om förlåt när man har gjort fel,det är såå enkelt att ta en väg där ingen enda blir sårad eller skadad!
          Och dessutom är det ENDAST våran EGOT som blir sårade,arga,ledsna!

Här på Odla.nu finns sååå mycket vackert att titta på,medlemmarnas bilder och såå många underbara medmänniskor så VARFÖR bryr sig om sådana medmänniskor som man anser sig att vara elaka,bråkiga,troll etc...VARFÖR går man själv med på att må dåligt?????

smiley_small_hug.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-08-2010, 13:16
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tja du lägger ju på bränsle själv Silos unsure.gif när du skriver hur du tycker andra ska göra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 04-08-2010, 13:48
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 14:16) *
          Tja du lägger ju på bränsle själv Silos unsure.gif när du skriver hur du tycker andra ska göra.

Vår djupaste rädsla
          är inte att vara tillräckliga
          Vår djupaste fruktan
          är att vi är omåtligt kraftfulla
          Det är vårt ljus,inte vårt mörker,
          som skrämmer oss mest.
          Vi frågar oss själva:
          vem är jag som tror mig vara briljant,
          storslagen och talangfull?
          Egentligen,om du inte är det vad är du då?
          Du är ett barn av Gud.
          Att du leker liten förbättrar inte världen.
          Det är ingenting upplyst med att förminska dig
          så att andra inte skall känna sig osäkra i din närhet.
          Vi föddes till att manifestera Guds härlighet
          som är i oss.
          Den är inte bara i några av oss,
          den är i oss alla.
          Och när vi låter vårt eget ljus skina
          ger vi omedvetet andra människor tillåtelse
          att göra det samma.
          När VI är frigjorda från vår rädsla
          frigör vår närvaro automatiskt andra

Av Marianne Williamsson
          smiley_small_hug.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-08-2010, 14:03
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Dikter kan vara fint på rätt plats.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-08-2010, 17:42
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (silos @ 04-08-2010, 12:35) *
          Om inte en enda av de berörda hade svarat Fuchian eller andra efter att de började visa sina "aviga" sidor så skulle jo tjafset aldrig kommit igång...eller har jag fel NU?

Det samma gäller oss alla...varför börja försvara sig..skriva om troll...skriva om att jag vet att du har flera nick etc...är vi egentligen såå viktiga var och en av oss att vi måste få rätt?!?
          Varför lägga mera bränsle på elden?Varför inte bara gå ifrån och veta med sig att man har rätt eller bara be om förlåt när man har gjort fel,det är såå enkelt att ta en väg där ingen enda blir sårad eller skadad!
          Och dessutom är det ENDAST våran EGOT som blir sårade,arga,ledsna!

Här på Odla.nu finns sååå mycket vackert att titta på,medlemmarnas bilder och såå många underbara medmänniskor så VARFÖR bryr sig om sådana medmänniskor som man anser sig att vara elaka,bråkiga,troll etc...VARFÖR går man själv med på att må dåligt?????

smiley_small_hug.gif

Hej SILOS,

Du har helt rätt i det Silos, men tyvärr blir man ledsen och sårad och just då går man i en försvarsställning, som är helt onödigt, jag är klokare om jag går i min väg, bort från dessa personer. Nu vet jag hur man gör....
          Nu talas det minsan så snällt om att inte riva i gamla spår, flera år rillbaka, tillomed och klistra allt man tror sig veta på mej tillomed dina nick har klistrats på mig och sen vill dom hänga mig framför varje nykomling som ett varningstecken ----det är förtal och jäkligt elakt och bli kallad för förståndshandikap --- jag skrattar åt det hela. För jag vet att mitt människovärde inte hänger på dessa elakheter för de når mig inte. den skolan har jag passerat med högsta betyg.

Arg kan jag bli om nån retar mig tillräckligt, men då bara vänder jag på klacken och låter personen stå där med lång näsa. Jag anser nämligen att jag sjunker inte i det, må de hågade hållas bäst de vill, men jag tar mina vingar .........Nej, Silos, detta är inget att ta åt sig ---vi går och läser om blommorna, de uppför sig mycket bättre. kompiskram.gif ... Fuchian ...

Redigerat av fuchian: 04-08-2010, 17:45

Citera
          andersen
          Inlägg 04-08-2010, 17:53
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Jag saknar ingen som har blivit avstängd, dom som har blivit det har blivit avstängda av en orsak.

Därimot så tror jag att det finns folk som i ren förskräckelse har lämnat forumet efter att läst bråktrådarna och det är illa, men jag vill mena att det är forumsägarnas sak att se efter sitt forum.

Ett annat stort stort problem här är att folk tar med sig bråk ifrån andra trådar, jag själv har bråkat med Gossen Ruda om användning av Rund up, men är helt med det klara om att han är duktig på djur och natur och beundrar hans kunskap inom det området.

Tror åxå att man skall vara tydlig om man tycker sig bli illa behandlad, och då hitta ett sätt att det inte skall gå så långt till att handla om förtal.

Smilys är en annan sak som både kan vara bra och dåligt, i många trådar så blir en medlem i underläge pga att det kommer in flera med bara tummenupp.gif och inga andra ord,det är då självklart att medlem i underläge blir arg och då spårar tråden ut helt.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-08-2010, 18:37
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 04-08-2010, 10:39) *
          Jag har läst det mesta men inte sett något som är straffbart. Tänkte att du kanske läst i trådar där jag inte varit. Förresten - är inte det du skriver om Sgrulan och Stintan också straffbart i så fall?

Därför att jag nämner bara deras namn, vilket är lagligt och jag lägger inga nedsättande ord med i mitt Tillägg.
          Det gäller inte Sqrulan, för hon är en reko person, så blanda inte ihop nu dessa.

Stintan nämner mig i de flesta sammanhang precis som hon drog en gammal snuttefilt efter sig och har mage att säga att man ska inte skriva om det som har hänt --- det kallas ältande.
          Samma sak gäller hennes kompissar Rde Top och Gunilla T, fler finns men de stör mig inte. Smågnäll berör inte heller mig, och ser att just det förekommer lite varstans, så det får väl gå som ingenting ... fuchian...

CITAT (andersen @ 04-08-2010, 17:53) *
          Jag saknar ingen som har blivit avstängd, dom som har blivit det har blivit avstängda av en orsak.

Därimot så tror jag att det finns folk som i ren förskräckelse har lämnat forumet efter att läst bråktrådarna och det är illa, men jag vill mena att det är forumsägarnas sak att se efter sitt forum.

Ett annat stort stort problem här är att folk tar med sig bråk ifrån andra trådar, jag själv har bråkat med Gossen Ruda om användning av Rund up, men är helt med det klara om att han är duktig på djur och natur och beundrar hans kunskap inom det området.

Tror åxå att man skall vara tydlig om man tycker sig bli illa behandlad, och då hitta ett sätt att det inte skall gå så långt till att handla om förtal.

Smilys är en annan sak som både kan vara bra och dåligt, i många trådar så blir en medlem i underläge pga att det kommer in flera med bara tummenupp.gif och inga andra ord,det är då självklart att medlem i underläge blir arg och då spårar tråden ut helt.

Helt enkelt att vissa kan inte utrycka sig, så används massa Smilys. ...fuchian ...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-08-2010, 18:44
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Solstorm @ 04-08-2010, 11:33) *
          Varför anklaga någon för att anmäla till admin som om de gjorde något fel? Det är fullt tillåtet att anmäla till admin och det är ju himla bra att det görs ibland när en del är så oförskämda och bär sig illa åt.

Vad är det för mening med att anklaga forumdeltagare för att de fått vissa medlemmar avstängda? Inga forumdeltagare kan stänga av någon annan. Avstängd kan man bara bli på egna "meriter". Bär man sig tillräckligt illa åt så blir man avstängd, jag har inte sett ett enda exempel på någon som blivit avstängd utan att de har burit sig mycket illa åt.

Fuchian jag tycker att du ska skriva ut alla dina inlägg och ha dem upptejpade på väggen framför dig. Om du ska lära dig att bli en skickligare lögnare så gäller det att komma ihåg gamla lögner. Ska man ljuga så gäller det att försöka komma med trovärdiga lögner, när lögnerna inte går ihop så får du räkna med att inte bli tagen på allvar.

De deltagare som du anklagar för att vara lögnare är just sådana deltagare som jag uppfattar som mycket trovärdiga och ärliga. Att man sedan inte i varje sak delar varandras uppfattning är en sak men lögnare är de inte. En deltagare ska väl inte ha högre status bara för att de varit medlemmar länge men nog har de tack vare långt medlemmskap visat vem de är och nog ökar det deras trovärdighet.

Vad du tycker är din egen sak. det finns vist många "blinda" medlemmar, eller ser de bara det de vill, mej kvittar det.
          Jag har annat att göra än börja samla trådar och skulle jag tejpa upp dem så jag undrar vad mina kaktussar på fönsterbrädan gillar det och persienner har jag i fönstret framför mig ......sååå ..... fuchian ...

Citera
          sqrulan
          Inlägg 04-08-2010, 18:51
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

smiley_small_hug.gif Jag orkar då faan inte läsa varför ni bråkar och mår dåligt, kan ingen sluta!?Det berör mej mer än vad ni tror så SLUTA nu! Är detta för skojskull? Ska jag skratta!? g.gif
          Jag har nog skrivit tillräckligt stormtokiga saker denna månad så jag försöker att dämpa mej! duh.gif duh.gif duh.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-08-2010, 18:59
          Länk hit: #155

Medlem

Det börjar en film på TV som jag vill se och här kommer jag inte finnas mera, så fortsätt ni bara i er genen takt.
          Jag har mer angenämare saker framför mig än datorskärmen, ..... .........fuchian ..... Lycka till!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 04-08-2010, 19:09
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 19:59) *
          Det börjar en film på TV som jag vill se och här kommer jag inte finnas mera, så fortsätt ni bara i er genen takt.
          Jag har mer angenämare saker framför mig än datorskärmen, ..... .........fuchian ..... Lycka till!

Formel 1?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 04-08-2010, 19:15
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (kerstin z5-6 @ 04-08-2010, 01:27) *
          Jag är ledsen om jag klev på tår, jag menar inte att småprat ska bort.Jag menar bara att nu har det gått för långt.
          Så här var inte odla som jag minns det, så här ska inte odla vara.!
          Nån som mår uselt ignorerar man i den mån man kan o rek vård,man tjafsar inte.. tycker jag..men det är jag det.
          ja malin nu ska jag så en ny säsong-KAN INTE VÄNTA smile.gif
          livet går vidare så är det bara.

smiley_small_hug.gif Kram Kerstin och alla andra! Ibland så gör det ont o ibland så måste man gå vidare. kompiskram.gif Du e du och jag e jag !? Om vi vore lika så.........då hände inget, för det DU gör berör mej vem du än är..
          Om du/vi kan tro på himmel o helvete så kan du/vi även tro på reinkarnation eller hur?
          Vad är mer verkligt? Är det nån på denna jord som har sett vad som händer då man dör?

Jag gruvar mej inte, jag jobbar i vården och allt är lugnt då man går vidare, snudd på avensjuk blir man då man ser lugnet! rose.gif

Redigerat av sqrulan: 04-08-2010, 19:23

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 05-08-2010, 08:25
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (andersen @ 04-08-2010, 18:53) *

har du några förslag på vad en medlem ska göra då den förmodligen inte ens vet att pm blivit skickat till admin om att medlemmen gör ditten och datten och ska väck? här på odla pågår ju tydligen rena pm-festivalen till admin om medlemmar som inte passar vissa andra medlemmar.

smajlisar är ett jävla otyg på det sätt de används här inne.

Redigerat av herkules: 05-08-2010, 08:25

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Kesigul
          Inlägg 05-08-2010, 09:32
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 32 622

Sökte på nätet och fann detta som kan var en orsak till att bråktrådarna blir så omfattande.

På senare år har forskning om ils¬ka och aggression visat att katharsisteorierna om ilska inte verkar stämma i verkligheten. Ju mer man lever ut sin ilska och sina aggressioner, desto mer tycks de växa i stället, ju mer man ältar oförrätter, desto argare blir man. DN artikel

Ilska gör både den egna och andras kroppar illa & betänk vilken otroligt tråkig värld vi skulle leva i ifall alla var överens alltid. Men lite tråkigt är det allt med allt bråk under tiden.

OBS! Detta är min uppfattning och det är helt OK att ha en annan.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 05-08-2010, 10:14
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (Kesigul @ 05-08-2010, 10:32) *
          OBS! Detta är min uppfattning och det är helt OK att ha en annan.

tummenupp.gif
          Vissa kan inte acceptera att andra har en annan uppfattning!
          och då blir det ju gnabb, men... så är livet.

Citera

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 13:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon