Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förtal på ett forum?
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-08-2010, 21:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (netha @ 02-08-2010, 22:36) *
          Men jesses!!!!! Om en medlem skickar PM till admin och klagar på en annan medlems inlägg så är väl det inget förtal.
          Att admin skulle vb PM till den person vars inlägg man klagat på ... nix.

Jo, så är det. Förtal är OFFENTLIG förolämpning. Privat får man skriva vad man vill om vem som helst. Hercules verkar ha ömma tår?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Motti
          Inlägg 02-08-2010, 21:40
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja Gossen Ruda aldrig har du stört mig rolleyes.gif tycker du har huvudet på skafft och gör inga personliga påhopp,du är bara saklig i mina ögon rolleyes.gif och kunnig i mycket .

Red Topp !kan bara hålla med i vad du skrev kompiskram.gif

Citera
          netha
          Inlägg 02-08-2010, 21:43
          Länk hit: #43

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 02-08-2010, 22:39) *
          Jo, så är det. Förtal är OFFENTLIG förolämpning. Privat får man skriva vad man vill om vem som helst. Hercules verkar ha ömma tår?

Men Hercules är ju inte Hercules ... det är bara ett nick (om det nu var hon som kände sig förtalad ... jag hänger inte med riktigt i svängarna)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2010, 21:43
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (herkules @ 02-08-2010, 20:51) *
          blir det rättssak av det hela så kommer även pm fram.
          tyvärr för dig om du sitter och skriver massa skit om folk här på odla.
          vad du än gör så sätt dig inte på några höga hästar, det gör ont som fan när man trillar av.

Hur skulle det kunna bli rättssak av att någon skickar ett pm eller mail till admin?

Ibland verkar din rättframhet sitta lite avigt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-08-2010, 21:45
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (netha @ 02-08-2010, 22:43) *
          Men Hercules är ju inte Hercules ... det är bara ett nick (om det nu var hon som kände sig förtalad ... jag hänger inte med riktigt i svängarna)

Kanske bäst att direkt erkänna att jag stavade herkules fel så jag inte blir stämd. Herkules är fö en hund om jag fattat saken rätt, kan man förtala en hund?

Tillägg: Tackar för snälla ord, jag kan kanske ibland reta upp andra och mig själv men det blåser över.

Redigerat av Gossen Ruda: 02-08-2010, 21:47

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-08-2010, 21:50
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Gossen Ruda @ 02-08-2010, 21:03) *
          It takes two to tango? biggrin.gif Tyvärr dansar jag dåligt. Själv sitter jag och småmyser åt alla som hetsar upp sig, det är ju bara ett internetforum. En del är så allvarliga av sig.

Ja, inte vänder du kappan efter vinden, den saken är klar. laugh.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 02-08-2010, 21:53
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

alla har väl dåliga dagar!men en del har dom gämt trostar.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 02-08-2010, 21:54
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag vet inte om ni gör er dumma eller hur det är men en gång till då.

gossen ruda tycker saker om olika medlemmar här, han tycker illa om en del, han vill ha bort dem, han pm:ar admin.
          om inte medlemmarna som ruda vill ha bort/pratar skit om i pm tas bort från forumet betyder det att de inte brutit mot några regler.
          alltså förtalar ruda medlemmar.
          förtal, om det vill sig illa, är förbjudet på elektroniska anslagstavlor.
          det finns inget hemligt med pm, vilken administratör som helst som håller i ett forum kan läsa alla pm som skickas på forumet.
          blir det så illa så att någon medlem bestämmer sig för att - nä, jag går inte med på att ruda snackar skit, så kan man göra rättsak av det hela.
          och då kommer alla pm fram.
          svårare än så är det inte.
          sen om det blir så är en annan sak.
          men man ska inte kasta skit på folk om man inte har jävligt torrt på fötterna.

prata inte om min hund. tack.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2010, 22:07
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (herkules @ 02-08-2010, 22:54) *

gossen ruda tycker saker om olika medlemmar här, han tycker illa om en del, han vill ha bort dem, han pm:ar admin.
          om inte medlemmarna som ruda vill ha bort/pratar skit om i pm tas bort från forumet betyder det att de inte brutit mot några regler.
          det finns inget hemligt med pm, vilken administratör som helst som håller i ett forum kan läsa alla pm som skickas på forumet.
          blir det så illa så att någon medlem bestämmer sig för att - nä, jag går inte med på att ruda snackar skit, så kan man göra rättsak av det hela.

Men jösses vad är det för anklagelser du kommer med. Vad säger att Ruda eller någon annan pratar skit i pm till admin? Varför skulle han göra det? Det räcker väl med att man ber admin kolla en tråd om det nu finns anledning. Varken Göran eller Ingemar skulle vidta någon åtgärd utan att själva ha läst och tagit ställning var så säker. Det behövs verkligen inget skitsnack i pm till admin.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-08-2010, 22:18
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (herkules @ 02-08-2010, 22:54) *

Försök fatta lite. Förtal är att man förolämpar en person offentligt. Ett brev, ett PM, ett mail, ett samtal är inte offentligt. Även om jag skulle skicka ett brev till någon där jag förolämpar någon annan eller tom mottagaren är det inte förtal. Om mottagaren gör brevet offentligt är det inte heller förtal, möjligen för den som offentliggör brevet.

Jag brukar sällan klaga hos admin om andra medlemmar, bara när det går helt över styr. Vad jag kan komma ihåg har det bara skett en gång på de senaste åren och då gällde det vitavargen. Jag var inte heller ensam om den åsikten och uppenbarligen tog det skruv för nicket är väldigt tyst, dock inte avstängd.

Sov nu och dröm snälla drömmar.

--------------------

Citera
          alle
          Inlägg 02-08-2010, 23:19
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Men nu ska ni få höra. Jag har fått uppgifter från en bekant att Gossen Ruda = Grå = Rahmat2! Jo, det är sant! Allt för att skapa debatt och sedan komma in som den "kloka gubben". I de lugnaste vattnen...

Det här är jag alldeles övertygad om men om någon kan visa upp vattentäta bevis på motsatsen så lovar jag att be om förlåtelse.

Hörru gossen, det var ju inte länge sedan som du anklagade mig för att vara samma nick som Abbbe. Har du kommit vidare i den undersökningen? Du skulle bara veta vem jag är egentligen...

Citera
          Chamomille
          Inlägg 03-08-2010, 00:12
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Red Top @ 02-08-2010, 21:06) *
          Jag tycker du ska sluta att nedvärdera Gossen Ruda. Han är en av våra mest kunniga medlemmar inom flera områden.

Men det märker du kanske inte, eftersom du mest ägnar dig åt berätta om din egen förträfflighet.

tummenupp.gif

CITAT (alle @ 03-08-2010, 00:19) *
          Men nu ska ni få höra. Jag har fått uppgifter från en bekant att Gossen Ruda = Grå = Rahmat2! Jo, det är sant! Allt för att skapa debatt och sedan komma in som den "kloka gubben". I de lugnaste vattnen...

Det här är jag alldeles övertygad om men om någon kan visa upp vattentäta bevis på motsatsen så lovar jag att be om förlåtelse.

Hörru gossen, det var ju inte länge sedan som du anklagade mig för att vara samma nick som Abbbe. Har du kommit vidare i den undersökningen? Du skulle bara veta vem jag är egentligen...

rotfl.gif Bifogad bild a0a.gif

Det var nog bland det roligaste jag har läst på väldigt länge. Va faan får ni allt ifrån rotfl.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          alle
          Inlägg 03-08-2010, 00:13
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Åh, jag glömde fråga, hur har du det med kärleken gossen ruda? Fortfarnde inget napp efter 50-60-70 år? Neej, det är inte dig det är fel på, det är flickorna sdom inte har vett att uppskatta en insektsexpert med humor och hjärtat på rätta stället wub.gif . Lägg in en stöt på Stintan vetja, hon verkar vara på din våglängd flirting.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 03-08-2010, 00:19
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (alle @ 03-08-2010, 01:13) *
          Åh, jag glömde fråga, hur har du det med kärleken gossen ruda? Fortfarnde inget napp efter 50-60-70 år? Neej, det är inte dig det är fel på, det är flickorna sdom inte har vett att uppskatta en insektsexpert med humor och hjärtat på rätta stället wub.gif . Lägg in en stöt på Stintan vetja, hon verkar vara på din våglängd flirting.gif

Meh... *Vrider mig av skratt* rotfl.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2010, 07:53
          Länk hit: #55

Medlem

Så ploppar alle in som gubben i lådan och gör sitt 73:e inlägg i forumet på 4 år. Alla 73 av samma låga stuk. Har du svårt att hålla isär under vilket nick du skriver alle?

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-08-2010, 08:20
          Länk hit: #56

Medlem

En strålande analys av abbbe, eller var det alle? biggrin.gif Du kan nog bli en bra trolljägare så småningom men akta dig bara så du inte skjuter dig i foten.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 03-08-2010, 08:39
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 02-08-2010, 23:07) *
          Men jösses vad är det för anklagelser du kommer med. Vad säger att Ruda eller någon annan pratar skit i pm till admin? Varför skulle han göra det? Det räcker väl med att man ber admin kolla en tråd om det nu finns anledning. Varken Göran eller Ingemar skulle vidta någon åtgärd utan att själva ha läst och tagit ställning var så säker. Det behövs verkligen inget skitsnack i pm till admin.

han säger ju det! det finns ju för fasiken tråd efter tråd efter tråd där ruda skriver (om än i lite förtäckta ordalag) att admin minsann är vidtalad och förhoppningsvis kommer vederbörande strax att bli förpassad ut i kylan.
          det är ett jäkla tjat om troll, om flera nick och bläbläblä från rudas håll och jag är pissless på det och kommer från nu göra allt jag kan för att stoppa det.
          fasiken - det finns människor som mejlar till mig (alltså inte pm:ar) och frågar vad några av er här inne håller på med!
          jag är väl fömodligen den enda som är tillräckligt dum i skallen så jag skriver rakt ut vad jag tycker om vissas beteenden.
          är man nöjd när man jagat folk bort från forumet?
          är man nöjd med att veta att exvis vita vargen inte får vara här längre?
          mår man bra då?
          en del kanske gör det, jag gör det inte, jag mår illa av såna jäkla mobbingfasoner.

CITAT (Gossen Ruda @ 02-08-2010, 23:18) *
          Försök fatta lite. Förtal är att man förolämpar en person offentligt. Ett brev, ett PM, ett mail, ett samtal är inte offentligt. Även om jag skulle skicka ett brev till någon där jag förolämpar någon annan eller tom mottagaren är det inte förtal. Om mottagaren gör brevet offentligt är det inte heller förtal, möjligen för den som offentliggör brevet.

Jag brukar sällan klaga hos admin om andra medlemmar, bara när det går helt över styr. Vad jag kan komma ihåg har det bara skett en gång på de senaste åren och då gällde det vitavargen. Jag var inte heller ensam om den åsikten och uppenbarligen tog det skruv för nicket är väldigt tyst, dock inte avstängd.

Sov nu och dröm snälla drömmar.

tala inte om för mig att jag ska försöka fatta något.
          tack.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-08-2010, 08:53
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag tycker också att det är för mycket "trollsnack" här och bemötandet av nya medlemmar är inte alltid det bästa. Sämst tycker jag det är när kritiken är förtäckt och lite svepande. Det är mycket bättre att säga rent ut till den det gäller. Jag tycker också att det är stor skillnad på dem som uppträder konstigt därför att de inte mår bra och de som är här för att djävlas occh driva med oss.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2010, 09:30
          Länk hit: #59

Medlem

Största felet är att så många klagar på och vill bestämma hur alla andra ska bete sig medan dom själva tycks få bete sig hur som helst. Hur ska man veta om folk mår dåligt eller om dom är här för att jävlas?

Herkules är det OK att man vidarebefordrar hot-PM till admin för kännedom eller ska man be dig om lov först??

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 03-08-2010, 10:10
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Bifogad bild

Njut av livet istället,varför tjafsa,varför anmärka,varför,varför,varför.......................
          Inte att undra på att det krigas i våran underbara värld -cry-.gif

Citera

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 15:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon