Svärföräldrarna kom hit lite oplanerat,vi blev sittandes och prata och blev dags att få nåt i magarna hade ju ibte planerat nåt så det fick bli kokt wienerkorv och potatismos allt är gott med trevligt sällskap!!
Är ju sånt som är så kul tycker jag ... oväntat besök och så blir man sittandes och "pladdrar" tills det börjar kurra i magen ... kikar i kyl o frys och visst finns där alltid något att svänga ihop till en måltid.
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Jag gjorde gratinerad fransk löksoppa
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707
Oj! löksoppan lät underbar. Jag stekte hajmal. (Brukar kalla den för Pangea, och Wilys i Östersund hade lite i lager som de erbjöd till rena stöldpriset för de skulle sluta föra produkten. Vi köpte några förpackningar och i stället för att de skulle förstöras är det bätre att de äts upp. Dybbelpanerade med permos och kokta morotsslantar med hemgjord remouladesås kryddad med paprika och ättiksgurka. Synnerligen läckert. Men vad slags seafood skall vi äta när all fisk är slut? Krill? Plankton? Nu börjar jag känna mig mogen för en isgädda snart. Senapspanerad eller pepparrotsdito.
Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311
Tvivlar på att jag kommer att laga nå´n middag ikväll, har så ont i ryggen att jag knappt kom upp ur sängen imorse så jag skickar kanske sonen till pizzerian istället för att ta hem något därifrån.
Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640
CITAT (malcolm @ 28-11-2010, 12:02)
Tvivlar på att jag kommer att laga nå´n middag ikväll, har så ont i ryggen att jag knappt kom upp ur sängen imorse så jag skickar kanske sonen till pizzerian istället för att ta hem något därifrån.
Krya på dig malcolm! Om du bott lite närmre kunde du fått köttfärslimpan som det blev lite över av hos oss.
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Här var det en kyckling också, fast kokt i lergryta. Till denna ris och hemodlade brytbönor. En kyckling på 1,3 kg för en person är lite mycket så jag fick över till ytterligare en middag.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Stuvade makaroner med köttbullar o falukorv, riven vitkål med lingon...blev lunchlåda oxå
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 2 398
Medlem nr: 11 952
Här blir det trerätters söndagsmiddag - förrätt på kokta rödbetor med getost; sen helstekt rödspotta i ugnen med pressad potatis, pepparrot och skirat smör; saffransbullar till efterrätt.
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Stek på fransyska, var det tänkt, men så kom annat i vägen och tiden räckte inte till. Så fransyskan strimlades, senapsmarinerades och fick puttra i en halv liter grädde i stället. Fick godkänt av familj och katt.