Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186
har planerat lördagsmiddan, lutfisk. får passa på mens det fortfarande finns i affären.brukar bunkra 4-5 kilo,det håller sig ju i kylen flera månader.söndag blir det rotmos o fläskkorv, ulf
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002
Typisk söndagsmiddag (tack och lov var dotter och svärson med och delade): tjocka revbensspjäll, örtkryddade, stekt i gryta, råstekt potatis med vitlök, vidunderligt god sås (det blir ju det!) samt kokta grönsaker: morötter, blomkål, broccoli. Dessert: kaffe och Alladin (hade tänkt en blåbärspaj men det blev inget med det)
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
CITAT (Meriona @ 17-01-2011, 10:14)
ja FY! Hur tänkte du då?
Eftersom jag inte hade matlåda med mej (glömde den hemma) tänkte jag att det var bättre med "riktig" mat än med mackor. Då fick det bli något som gick att värma i micron! De frysta färdigrätterna är ingen höjdare och jag trodde att raviolen var ätbar eftersom vi säljer rätt mycket av den! En erfarenhet rikare är jag nu! Det hade varit bättre med färdig tomatsoppa!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson