Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
Jag hade gäster igår och då bjöd jag på fläskfilé med dragon- och rosépepparsås. Det blev lite över, som hamnar i matlådan att ha med på jobbet ikväll.
Redigerat av Biggan_: 29-01-2011, 11:10
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Åhh va gott det såg ut kasslergratäng !!!
Här blir det ryggbiff med bakpotatis grillad tomat o wookade grönsaker o vin.
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Här blir det gratäng på skivad potatis o köttfärs. Färsen stekts med massa goa kryddor, sen varvas färs o potatis. Toppas med tomater o ost. Sallad o tzatziki till detta.
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 1 623
Medlem nr: 10 799
Vi gjorde (och åt) raggmunk med (KRAV) bacon och kantareller. Lingonsylt. Mums.
Just kombinationen bacon (eller rökt sidfläsk, som egentligen är att föredra), kantareller och lingon (utan alltför mycket socker) tycker jag är kalas. Till raggmunk eller potatisbullar; till stekt kalvlever; till stekt hoki... Mums.
--------------------
smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.