Viltlöksbröd till förrätt. Oxfile med karamelliserad lök, rödvin-ochnåtmera-sås, färsk sparris och friterad färskpotatis. Passionsfruktmousse på kladdkakebotten med färsk passionsfrukt till efterrätt. Klockrena smaker, så oerhört vällagat. Värt varje krona!
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
CITAT (Meriona @ 10-06-2011, 21:34)
Viltlöksbröd till förrätt. Oxfile med karamelliserad lök, rödvin-ochnåtmera-sås, färsk sparris och friterad färskpotatis. Passionsfruktmousse på kladdkakebotten med färsk passionsfrukt till efterrätt. Klockrena smaker, så oerhört vällagat. Värt varje krona!
Nä han gick ut ettan. Så jag bjöd honom och hans pappa på krogen. Pappan gick inte ur nån klass, men han hjälper oss så mycket så han var värd det ändå. Dessutom ordnade han den fina lägenheten åt oss som vi ska flytta till.
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
Pingstafton !"kan man ha annat än Sill och Potäter gräddfil med gräslök kokt hackat ägg med dill ?Det bjuder min tradition i alla fall :)ha det så gott alla Pngstaftonfirare
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
CITAT (Meriona @ 10-06-2011, 22:33)
Nä han gick ut ettan. Så jag bjöd honom och hans pappa på krogen. Pappan gick inte ur nån klass, men han hjälper oss så mycket så han var värd det ändå. Dessutom ordnade han den fina lägenheten åt oss som vi ska flytta till.
Idag har jag farit omkring som en idiot så jag hann bara med att ta ur kyckling ur frysen, inte laga till den. Och nu ids jag inte, fick bli en värmupp-pizza.
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Så här dagen efter, (var på krogen igår ) åkte vi ut på havet o grillade färska revben som vi sedan penslade på härlig go stark glaze på, sallad med kokt potatis tomat o lite annat i till. Efterrät almondys mandeltårta med mörkchoklad o kaffe.
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
Pingstafton i dag !sill och potatis med våra vänner och jag gjorde en Gäddpate !så himmla gott,ett bra sätt att annvända gädda på¨man kör allt i en mixer så slipper man alla hundra millioner gäddben :)lade i lite kräfftstjärtar också och mycket dill,men vad det blev gott !prova för all del:)