För det första så tycker inte jag att den reklamen riktar sig till de som inte vet vad de gör . Har det gjorts någon undersökning som säger att de som testamenterar pengar dit inte är vid sina sinnens fulla bruk. Är alla som ni ser det , som ser på reklamen inte vid sina sinnens fulla bruk utan blir lurade att genast skänka alla sina pengar ? Så att deras stackars vuxna barn blir utan pengar ? Kan inte barnen försörja sig själva ?
Den kvinnan som deltar i reklamen och som säger att hon testamenterat en del till forskningen , är hon inte vid sina sinnan fulla bruk menar ni ?
För det andra så tycker jag inte heller att de gör reklam för en vara som säger sig var bäst . Vad är alternativet till hjärt - och lungfonden ?
Sedan tycker jag nog att det är väldigt kortsynt att inte skänka pengar till forskning , om man har möjlighet , eftersom man själv eller ens närmatse kan råka illa ut en dag och behöva hjälp .
Nej där har vi helt olika mening .
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 23:31)

Dom som vill skänka pengar hittar nog dit ändå !bara att slå upp telefonkattalogen.
Det förutsätter att man vet att de finns och att man vet vad de gör och hur ska alla kunna veta det om de , enligt dig , inte ska få tala om att de finns och vad de gör ?