| |
|
  |
Jag retar mig på..., irritationsmoment i vardagen |
|
|
|
|
13-08-2010, 09:35
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 10:31)  Gunilla T : Det skrev jag ju, det är bara jag som är Pia L som skriver från det här ipnummret och jag ska inte behöva gå till försvar för att andra får för sig saker. Jag har banne mig rätt att få skriva här som alla andra, jag undviker dom s.k. bråktrådarna, men lika så förbaskat så påstås jag skriva i dessa under andra namn. Jag har även haft nicket Copycat och det är det jag bytte till Pia L när jag kom tillbaka efter att dom gjorde om lite på odla, det hade jag som undertext ett tag så det var ingen hemlighet, det var många som passade på att byta nick i samma veva. Du glömde Reserv, Pia!!!!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 09:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Och jag har inte ens hunnit räkna alla de namnen jag anklagas för att ha.... Rätt konstigt att få namn fr. 2006 då jag inte ens hadde det minsta aning att Forum och Odla nu fanns?!!!!
Jag håller med Irene L att detta är rätt så irriterande och även jag kommer att finnas här med det namnet jag (sorry, ibland glömmer jag att underteckna, inte med flit.) Också är det märkligt hur vissa tro sig veta vad jag gjorde då!
Jag är den jag är och behöver inte ha massa namn att rulla runt i ett forum, för jag står för det jag är just nu, men en helvetes sommar bakom mig och begravning när vi får det att gå ihop sig. Det räcker och blir över. ...........Fuchian...
Redigerat av fuchian: 13-08-2010, 09:52
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 09:48
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Enda möjligheten att reda ut röran är att admin låter göra en id-kontroll, dvs de misstänkta nicken får meddela admin vem de är exempelvis via telefon så att man kan verifiera eller skrota alla misstankar. Att kolla IP-nummer är ingen idé, det går att bluffa där. Sitter man på en bredbandsuppkoppling med en hub och kopplar på två datorer får de olika IP-nummer. Sen kan man sitta med en bärbar bredvid sig uppkopplad med mobilt bredband. Möjligheterna till bluff är många.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 09:56
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
HUR orkar ni hålla på som ni gör!?!
Allt sånt här tar bara bort en massa kraft ifrån er!Är det verkligen någonting att ägna sig åt:vilken nick de andra har här,om någon her flera identiteter.etc... TITTA på världen utanför er,DÄR finns det hemskheter som pågår,VARFÖR inte ta och göra en insats för att hjälpa medmänniskor!?!
FY SKÄMS PÅ ER SOM HÅLLER PÅ SOM NI GÖR!!!!!!
Gå ut och arbeta med era underbara trädgårdar,bjud grannen på fika,besök någon gamling på ålderdomhem,sticka filtar till Bulgarien...det finns sååå mycket att göra här i världen!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 09:56
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Gossen Ruda : En annan möjlighet är ju också att dom som bedriver löjliga häxjakten lägger ner sin jakt och beter sig folk istället. Varför inte engagera sig lite mer i sakfrågorna i trådarna istället för personfrågor......sen sitter det hycklare och skriver i var och varannan tråd att dom inte tar med sig gammal skåpmat, vissa idisslar ju skåpmaten 4-5 år tillbaka i tiden. Du verkar vara mycket insatt i hur man kringgår ipnummer på olika sätt så då spelar det ju inte så stor roll om jag och alla andra som du anklagar försöker att bevisa något. Jag, Pia L, och ingen annan skriver från det här ipnummret och du kan få nummret om du vill så kan du ju dubbelkolla med Ingemar, Göran eller vem det nu är som håller reda på det.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 09:58
|

Medlem

|
Gossen Ruda, Det var på tiden! Det skulle underlätta alla och dem som har fler nicnames, att de togs bort och ingen skulle ha rätt att anklaga en för massa olika namn som man ens ha hört. Endast ett signum och stå för det! ......  ... fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 09:59
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 10:58)  Gossen Ruda, Det var på tiden! Det skulle underlätta alla och dem som har fler nicnames, att de togs bort och ingen skulle ha rätt att anklaga en för massa olika namn som man ens ha hört. Endast ett signum och stå för det! ......  ... fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:02
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (silos @ 13-08-2010, 10:56)  HUR orkar ni hålla på som ni gör!?!
Allt sånt här tar bara bort en massa kraft ifrån er!Är det verkligen någonting att ägna sig åt:vilken nick de andra har här,om någon her flera identiteter.etc... TITTA på världen utanför er,DÄR finns det hemskheter som pågår,VARFÖR inte ta och göra en insats för att hjälpa medmänniskor!?!
Gå ut och arbeta med era underbara trädgårdar,bjud grannen på fika,besök någon gamling på ålderdomhem,sticka filtar till Bulgarien...det finns sååå mycket att göra här i världen!!!! Sluta tala om för andra vad dom ska göra! Varför bryr du dig?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:03
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
När inte Pia erkänner att hon också var Reserv, så föder det tyvärr en massa nya spekulationer. Annars hade vi förhoppningsvis kunnat lägga en hel del bakom osss.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
13-08-2010, 10:05
|
Gäster

|
Ang P/ R så är det bevisat. Nicket glömde bort sig och postade bilder på sina barn från bägge nick till några medlemmar ... det var samma barn på bilderna. "Reserv" glömde bort vilket nick "han" skrev från och nämnde "min man" osv osv Bäst är att hålla sig till ett nick ... då behöver man inte anstränga sig och missa som P/R
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:11
|

Medlem

|
CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 10:56)  Gossen Ruda : En annan möjlighet är ju också att dom som bedriver löjliga häxjakten lägger ner sin jakt och beter sig folk istället. Varför inte engagera sig lite mer i sakfrågorna i trådarna istället för personfrågor......sen sitter det hycklare och skriver i var och varannan tråd att dom inte tar med sig gammal skåpmat, vissa idisslar ju skåpmaten 4-5 år tillbaka i tiden. Du verkar vara mycket insatt i hur man kringgår ipnummer på olika sätt så då spelar det ju inte så stor roll om jag och alla andra som du anklagar försöker att bevisa något. Jag, Pia L, och ingen annan skriver från det här ipnummret och du kan få nummret om du vill så kan du ju dubbelkolla med Ingemar, Göran eller vem det nu är som håller reda på det. Vill bara påpeka att det där med IP-nummer har ingen betydelse. Har man två datorer (vilket många har tillgång till) varav den ena kanske är en bärbar med mobilt bredband så är det ju inte samma IP-nummer på datorerna då det ändras varje gång du går ut på nätet med mobilt bredband.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:11
|

Medlem

|
CITAT (netha @ 13-08-2010, 11:05)  Ang P/ R så är det bevisat. Nicket glömde bort sig och postade bilder på sina barn från bägge nick till några medlemmar ... det var samma barn på bilderna. "Reserv" glömde bort vilket nick "han" skrev från och nämnde "min man" osv osv Bäst är att hålla sig till ett nick ... då behöver man inte anstränga sig och missa som P/R Jo, visst är det "bevisat", men jag skulle gärna vilja att Pia "erkänner" det.... så kan vi kanske gå vidare..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:12
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:07)  Nej, det hade jag inte. Jag kom in i forumet i slutet av maj som Tottes matte och inget annat, men blev hånad och utskäld och någon gillade inte mig och gick till Adm. för att stänga av mig. Och tottes matte var fruktansvärt oförskämd. Du har ju inte försökt vara vettig under detta nicket heller. Och pia.l skriver om balsam som är trögflytande och senare skriver fuchia ungefär som jag tidigare skrev om trögflytande balsam. Varför spelar du förorättad?
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:14
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 13-08-2010, 10:56)  HUR orkar ni hålla på som ni gör!?!
Gå ut och arbeta med era underbara trädgårdar,bjud grannen på fika,besök någon gamling på ålderdomhem,sticka filtar till Bulgarien...det finns sååå mycket att göra här i världen!!!! Silos, Jag hoppas att det kommer något gott av detta. Att vi ska slippa bli kallade med olika namn som man inte har en aning om. Det kallar jag för falskt beteende. Om man skulle bli avstängd, skulle man komma inne igen senare, men ha sitt tidigare nickname, men inte bli bespottad av medlemmarna för det. Alla gillar inte alla, men man behöver inte vara elak för det, men du vet Silos, man kommer ingenstans om man inte gör en insats, då kvittar det och då går man dit där det finns hjälpsamhet med kunskap och råd i forumet. Silos, jag håller med dig att det finns bättre saker att göra än fastna här. Jag har sagt mitt och tänker inte fortsätta mera på denna tråd. Jag har så vansinnigt ont i ryggen efter kiropraktorbesöket så jag halvligger och kommunicerar med mina syskon om begravningen. Jag är den enda som har kontakt med den kvarvarande släkten och de samtalen har jag gjort. Jag har endast fått från dig och ett par medlemmar i forum medkänsla under denna jobbiga tid, och det tackar jag för. Jag söker tröst från min övertygelse och tro, och det räcker ........fuchian....
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:24
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 10:58)  Gossen Ruda, Det var på tiden! Det skulle underlätta alla och dem som har fler nicnames, att de togs bort och ingen skulle ha rätt att anklaga en för massa olika namn som man ens ha hört. Endast ett signum och stå för det! ......  ... fuchian ... Då skulle du ju inte få vara här. Även om nicket Tottes matte är avstängt så ljög du ju först att det inte var du trots att det framgick solklart. Sen förstår jag inte att man inte skäms att regga ett nytt nick dagen efter att man blivit avvstängd utan tror att alla ska stå med öppen famn och välkomna. I synnerhet som man blivit avstängd för sitt dåliga uppförande på forumet. Blir man avstängd så är man inte välkommen, men man kan efter en tid få komma tillbaka med sitt gamla nickname om man frågar Admin.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:28
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2010, 11:02)  Sluta tala om för andra vad dom ska göra! Varför bryr du dig? Sluta tala om för andra vad dom ska göra! Varför bryr du dig?
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:29
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2010, 11:24)  Då skulle du ju inte få vara här. Även om nicket Tottes matte är avstängt så ljög du ju först att det inte var du trots att det framgick solklart. Sen förstår jag inte att man inte skäms att regga ett nytt nick dagen efter att man blivit avvstängd utan tror att alla ska stå med öppen famn och välkomna. I synnerhet som man blivit avstängd för sitt dåliga uppförande på forumet. Blir man avstängd så är man inte välkommen, men man kan efter en tid få komma tillbaka med sitt gamla nickname om man frågar Admin.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:38
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2010, 11:24)  Då skulle du ju inte få vara här. Även om nicket Tottes matte är avstängt så ljög du ju först att det inte var du trots att det framgick solklart. Sen förstår jag inte att man inte skäms att regga ett nytt nick dagen efter att man blivit avvstängd utan tror att alla ska stå med öppen famn och välkomna. I synnerhet som man blivit avstängd för sitt dåliga uppförande på forumet. Blir man avstängd så är man inte välkommen, men man kan efter en tid få komma tillbaka med sitt gamla nickname om man frågar Admin. Goda och empatiska människor är alltid redå att förlåta och gå vidare och DET utan att upp det gamla som man redan har förlåtit personen! Stintan;du gör endast illa dig självnär du gör på det här viset! Vet du Stintan,när jag tänker på dig så tänker jag på en gullig liten fågel som kvittrar på en trädgrän och detta är INTE ironi från min sida!  Jag skulle blir så glad om du valde fredens väg här på forumet,jag är alldeles säker på att du har mycket att ge till dina medmänniskor här och IRL!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:39
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 13-08-2010, 11:28)  Sluta tala om för andra vad dom ska göra! Varför bryr du dig?  Nej, Silos, vi behöver inte ta emot elakt förtal. Stintans hjärna har fastnat på ett och samma kugghjul och sen ska man krypa för henne, fyj .....! Hon har inte mera rättigheter än andra i forumet att försöka tvinga sk. "sanningar" ur! Vad har hon för nytta med det, det är verkligen en fråga? mej rår hon inte på och inte heller kommer jag att befatta mig mer med hennes elakheter. Fattar inte människan att jag sörger? Och i våras fick vi veta att mamma kommer att dö, hur i helskota ska en orka med en som är kall som en ..... fuchian .... Silos, vi hörs senare när jag vilat mig, det värker av bara den ..... F...
|
|
|
|
|
|
|
|
13-08-2010, 10:59
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 13-08-2010, 11:38)  Goda och empatiska människor är alltid redå att förlåta och gå vidare och DET utan att upp det gamla som man redan har förlåtit personen! Stintan;du gör endast illa dig självnär du gör på det här viset! Vet du Stintan,när jag tänker på dig så tänker jag på en gullig liten fågel som kvittrar på en trädgrän och detta är INTE ironi från min sida!  Jag skulle blir så glad om du valde fredens väg här på forumet,jag är alldeles säker på att du har mycket att ge till dina medmänniskor här och IRL!  Vadå gör på det här viset? Att jag är ärlig och säger sanningen eller? Respekt är inget man får det är något man förtjänar! Alltså inget jag ger till egotrippade lögnare. Lägg av nu silos med ditt predikande!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|