Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ur barnamunnar :)
          Motti
          Inlägg 05-08-2010, 23:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Mitt mellersta barnbarn 5 år slängde sig i sjön vid vår brygga med badring och skrek "Halleluja" rotfl.gif
          På torget i dag köppte vi ballong av en Thailändska (dom är ju små och korta)då frågade hon henne om hon var Tonåring rotfl.gif whistling.gif
          I dag sa hon till mig när jag lagade mat !Maten mormor !vad då maten sa jag ?jo du kan ju bränna vid den confused.gif
          Vad får dom allt ifrån ? giggle.gif
          min man ringde till vår dotter !barnbarnet på 5 svarade ,gubben frågade :har du mamma där ?Barnbarnet:vill du tala med ditt barn flirting.gif

Citera
          silos
          Inlägg 06-08-2010, 07:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Motti @ 06-08-2010, 00:48) *
          Mitt mellersta barnbarn 5 år slängde sig i sjön vid vår brygga med badring och skrek "Halleluja" rotfl.gif
          På torget i dag köppte vi ballong av en Thailändska (dom är ju små och korta)då frågade hon henne om hon var Tonåring rotfl.gif whistling.gif
          I dag sa hon till mig när jag lagade mat !Maten mormor !vad då maten sa jag ?jo du kan ju bränna vid den confused.gif
          Vad får dom allt ifrån ? giggle.gif
          min man ringde till vår dotter !barnbarnet på 5 svarade ,gubben frågade :har du mamma där ?Barnbarnet:vill du tala med ditt barn flirting.gif

Barn är bara så underbara och ärlig! wub.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 06-08-2010, 19:47
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

För ett par dagar sedan var vi ute och cyklade med min femåring och mötte då två män i 60-årsåldern varav den ena endast iförd shorts.
          "Titta! En nakenfis!" ropar min son höööögt och tydligt.
          Jag ursäktar mig något något från min cykel...
          "Har ni badat, eller...?" fortsätter han.
          "Nä, de tycker det nog bara är varmt" försöker jag urskuldrande... biggrin.gif

Männen visste inte riktigt hur de skulle reagera, men log lite till sist. Puh!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          malcolm
          Inlägg 06-08-2010, 21:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Min yngsta dotter ropade högt och ljudligt samt pekade en gång när vi var och handlade. Titta Pappa! Maskar...! (köttfärs)

Många leenden från dem som stod intill blev det. laugh.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 06-08-2010, 22:32
          Länk hit: #5

Medlem

jag har ju då Astma !så Ebbah 5 år tyckte så här :mormor du måste ju få sova lite längre eftersom du har en så svår hosta wub.gif

hon mitt mellersta barnbarn Ebbah är nu inne i en period då hon vet allt !kvittar vad man säger så "vet hon " a0a.gif

vi var i skogen och plockade blåbär och Ebbah blev kissenödig så jag lyfte upp henne i säte så hon inte skulle kissa på byxorna! då skrek hon !herre gud mormor en mygga bitter mig i rumpan nu,sen gick hon och kliade sig i baken hele tiden och sa:mormor !hoppas VERKLIGEN du har kylsalva hemma rotfl.gif

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 06-08-2010, 22:49
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

giggle.gif Vilka härliga berättelser ni delar med er av...

Sommaren -97 var jag nyseparerad och hade för första gången hämtat min son, 3,5år, från sin pappa. Vi var på väg hem till "oss" igen.
          Det var helgkväll, solen sken och det var varmt och skönt ute. När vi åkte genom stan så såg min son alla jänkare som körde runt runt.

Och så utbrast han: "Mamma, kan inte vi köpa en sån där bil?"
          "vaddå för bil?", svarade jag... samtidigt som jag såg mig om..
          "-En sån dääär bil... (pekade) som inte har något tak.."
          Jag hade bara någon vecka innan nyss köpt en ny beg och för mig dyr bil, så jag svarade:
          "Men inte har mamma råd med en sån bil, dom där bilarna är JÄTTEDYRA och vi har ju precis köpt den här bilen..."

Sedan satt han tyst länge, ända tills vi kört igenom hela stan och kommit på 90-väg igen, då sa han:
          "Men mamma, hur kan dom där bilarna vara så dyr när dom inte ens har ett tak?" duh.gif laugh.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 06-08-2010, 23:00
          Länk hit: #7

Medlem

Sussie kan bara hålla med din son giggle.gif

Citera
          Mollis
          Inlägg 07-08-2010, 07:41
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Min son hade svårt med r-ljudet när han var liten så det mest j-ljud istället. Vi hade varit ute på båttur och svärmor ska ta sig från båten upp på bryggan...

Sonen (ca 5 år) tittar med stora ögon på svärmor som försöker kämpa sig upp och säger:

- Ooj, vijken stooj jumpa du haaj!

Citera
          Mollis
          Inlägg 07-08-2010, 07:55
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Kom på en till sak som är så rörande...

Barnens morfar gick bort när de var små och min son undrade mycket över var han var någonstans och en dag sa han:

-Mamma, kan vi inte åka och titta på morfars sån där skylt du vet (han menade gravsten).

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-08-2010, 09:10
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Så roligt att läsa.

När min littebror var liten så satt han en dag vid köksbordet och såg så ynklig och ledsen ut. Jag frågade då -Vad är det? Han ser ännu ynkligare ut och säger -Magen ropar efter gose (godis) wub.gif Mitt hjärtegull...

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Rihane
          Inlägg 07-08-2010, 14:27
          Länk hit: #11

Gäster

Sonen tycker olika rör och kopplingar är jättespännande att titta på. Han känner mig och frågade en gång.
          -Ska vi åka till *namnet på en byggkedja som även har växter* för att titta på blommor mamma?

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-08-2010, 15:07
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Sussie F-Flower @ 06-08-2010, 23:49) *
          Sedan satt han tyst länge, ända tills vi kört igenom hela stan och kommit på 90-väg igen, då sa han:
          "Men mamma, hur kan dom där bilarna vara så dyr när dom inte ens har ett tak?" duh.gif laugh.gif

Ja det kan man ju undra. biggrin.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-08-2010, 15:10
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Rihane @ 07-08-2010, 15:27) *
          Sonen tycker olika rör och kopplingar är jättespännande att titta på. Han känner mig och frågade en gång.
          -Ska vi åka till *namnet på en byggkedja som även har växter* för att titta på blommor mamma?

rotfl.gif wub.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Bettis
          Inlägg 07-08-2010, 15:12
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

När min son då 5 år hade varit på fritids, när jag hämtade honom frågade jag vad dom hade gjort idag? vi har varit vid naturrutan (en liten plats i skogen) jaha sa jag vad såg du där? en stunds tänkande -en geting och den hade getungar också!!! giggle.gif svår att hålla sig för skratt´för han var allvarlig..

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-08-2010, 15:23
          Länk hit: #15

Medlem

När vi var nyinflyttade till detta radhus (-87) pratades det ofta om att vi behövde köpa både det ena och det andra och en gång var äldsta dottern, då ca. 2 år tillsammans med mig när jag byggde/inredde det framtida hobbyrummet. Hon kände sig duktig när hon kastade träbitar och annat i sopkorgen men till sist hade hon slängt allt och blev mycket besviken när det inte fanns mer att kasta. Förklarade att skräpet var slut... "öpa äp (köpa skräp) var hennes kommentar till det hela. a0a.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-08-2010, 15:29
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Bettis @ 07-08-2010, 16:12) *
          en stunds tänkande -en geting och den hade getungar också!!! giggle.gif svår att hålla sig för skratt´för han var allvarlig..

Ungar är härliga! laugh.gif

Citera
          helena2
          Inlägg 07-08-2010, 15:32
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 32 080

Som förskollärare får man höra mycket och det gäller att hålla masken ordentligt. Jag tänker bl a på Lisa, 3 år, som hade problem med sj-ljudet. Det blev "k" istället. Därför var det svårt att låta bli att skratta när hon med allvarsam röst berättade att hennes mamma varit på sjukhuset på natten. (byt ut "sj"-ljudet mot ett "k" så förstår ni) naughty.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-08-2010, 15:38
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (helena2 @ 07-08-2010, 16:32) *
          Som förskollärare får man höra mycket och det gäller att hålla masken ordentligt. Jag tänker bl a på Lisa, 3 år, som hade problem med sj-ljudet. Det blev "k" istället. Därför var det svårt att låta bli att skratta när hon med allvarsam röst berättade att hennes mamma varit på sjukhuset på natten. (byt ut "sj"-ljudet mot ett "k" så förstår ni) naughty.gif

rotfl.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-08-2010, 15:44
          Länk hit: #19

Medlem

Detta har inget med barn att göra iof. sig men en fd. jobbarkompis var till England och skulle förklara att han gick på Fackskolan, två-årig gymnasieutbildning på 70-talet. Fackschool blir inte riktigt samma på engelska. giggle.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 07-08-2010, 15:49
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

När min dotter var ca 3 år mötte vi en neger på trottoaren och hon pekade rätt på honom och sa mamma mamma titta en smutsig farbror. Hade det funnits ett hål på trottoaren hade jag gömt mig där, men som tur var skrattade han bara. Sedan gick jag hem och klippte ut bilder från tidningar på olika raser och visade att det fanns både bruna,gula och vita m.m.

En bekant till mig hade en dotter och när vi mötte en s.k. raggarbil med taket nere så sa hon, mamma titta en trasig bil.

Mitt barnbarn kallade cornflakes för kuckiliku eftersom det är en tupp på paketet och det tog ett tag innan vi förstod vad det var hon villa ha confused.gif giggle.gif

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 17:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon