Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bulgariens övergivna barn!, dagens auchwitch????
          Anki på Öland
          Inlägg 09-08-2010, 23:15
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Det här programmet var det som gick igår natt.

"Brittisk dokumentär från 2007. På landsbygden i Bulgarien ligger den lilla byn Mogilino där de flesta av invånarna arbetar på barnhemmet som är hem för 75 oönskade barn. I det här programmet möter man barnen som lider av olika sjukdomar och handikapp. Nästan ingen av dem kan tala, flera är blinda eller döva och några kan inte ens lämna sängen."

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 09-08-2010, 23:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Mitt hjärta värker för de Bullgariska handikappade barnen,ingen kärlek där alls bara tvätta och mata och slänga runt dom som apungar ,hemskt att se att kvinnor kan bli så avtrubbade,en del barn var bara skellet och dog av undernäring,en del barn skulle inte varit där alls men mödrar hade lämpat av dom där när de var oönskade,trisstesen gjorde att de fick samanbrott och blev "tokiga"bara satt och vaggade dag in och dag ut ingen brydde sig ingen höll om dom ingen aktiverade dom,alla barn satt och vaggade fram och tillbaks .

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2010, 08:32
          Länk hit: #23

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Då skall man komma ihåg att Bulgarien ändå är med i både EU och NATO, och därmed ganska öppet. Förhållandena i tex. Moldavien är nog betydligt värre. Om man utgår från Skåne så är det inte längre dit än vad det är till treriksröset, men ändå är det i stort sett ett okänt område och ett av de fattigaste i Europa, mycket fattigare än Bulgarien

Citera
          sqrulan
          Inlägg 11-08-2010, 16:53
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Motti @ 09-08-2010, 23:43) *
          De som jobbade med de här handikappade barnen var som robbotar och visade inga känslor mot barnen där ,de var nog bara där för att få ihop till maten själva.Vad man kunde göra är att ta reda på Bullgariens Ambasads mail och skicka en protestlista eller maila till någon riksdagsman i regeringen som har hand om humanitära insatser.tyvär är jag ingen kunnig datanörd :)kanske någon annan här kunde fixa en protestlista,jag skriver mer än gärna på.

Jag skulle också skriva på direkt! För mej är det helt obegripligt att det får ske! no.gif Mina katter har också ett bättre liv för dom får mat och kärlek!

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 11-08-2010, 17:46
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Anki på Öland !det var det programet vi såg !jag har svårt att tro att något har förändrats där på 3 år, det man slogs av var den totala likgiltigheten från personalen ! hemskt att se .

Citera
          tepa
          Inlägg 22-08-2010, 11:26
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Nu har jag sett det. Programmet. Spelade in det på RE.TV, då för en par veckor sen, men har inte sett programmet förrns nu.

1. Jag vill russka om personalen där. Tänkte nästan ta tag i tv:n och russka. "Ruska" är ett finskt ord för lövverket i Norra Finland, på hösten....
          2. Ringde nästan chefen och bad om en vecka semester till.
          3. Pratade nästan med maken om han kan ordna barnvakt för en vecka.
          3. Tankade bilen.
          4. Letade fram en karta över Europa
          5. Packade väskan för en vecka.
          6. Satte mig nästan i bilen för en tur till BUULLGGAAAAARIEN !

Jag hittar inga ord. Det behövs inte. Det räcker att se programmet. OCH jag kan inte så mycket göra trots att jag sett programmet.
          De fem lådor barnkläder, skodon och leksaker jag förde till insamlingen för Lettland, det känns så futtigt.

Som jag sa tidigare. Jag skulle vilja åka dit. Och krama vareeendddaaa uuungeee....Ge dom stackrarna lite värme från en vuxen mamma,
          som har så mycket överflödig värme. Åttaåringen har inte tid att kramas och pussas längre...

Hälsn Tepa

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 06:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon