Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bättre stämning behövs här på småprat
          ängsvädd
          Inlägg 14-08-2010, 09:42
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Vi är alla olika och det tycker jag måste accepteras!!!!! Är man inte intresserad av vissa trådar - låt bli att läsa dem - ska det vara så svårt.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-08-2010, 10:16
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 10:42) *
          Vi är alla olika och det tycker jag måste accepteras!!!!! Är man inte intresserad av vissa trådar - låt bli att läsa dem - ska det vara så svårt.

Det handlar ju inte om det utan om att starta en uppsjö av trådar med samma "flumämne" och att dessutom gå in i alla andra trådar och tjafsa om samma sak. Allt för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Det är inte ett dugg svårt att låta bli några trådar men silos vill ha uppmärksamhet så när hon inte fått respons så har hon ju startat en ny tråd, gång på gång. Förbaskat konstigt att du inte förstår vad det handlar om och att det faktiskt är ett provocerande beteende som vi tyvärr har sett förr.

För övrigt har det inte varit någon mobbing mot silos. Hon har själv efterlyst ärliga svar på vad vi tycker och vi är många som vänligt uppmanat henne att vara lite mer återhållsam. Det har hon tagit till sig men glömt efter 5 minuter. Tyvärr är det fuchian som förstört för silos.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 14-08-2010, 10:27
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 14-08-2010, 11:16) *
          Det handlar ju inte om det utan om att starta en uppsjö av trådar med samma "flumämne" och att dessutom gå in i alla andra trådar och tjafsa om samma sak. Allt för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Det är inte ett dugg svårt att låta bli några trådar men silos vill ha uppmärksamhet så när hon inte fått respons så har hon ju startat en ny tråd, gång på gång. Förbaskat konstigt att du inte förstår vad det handlar om och att det faktiskt är ett provocerande beteende som vi tyvärr har sett förr.

För övrigt har det inte varit någon mobbing mot silos. Hon har själv efterlyst ärliga svar på vad vi tycker och vi är många som vänligt uppmanat henne att vara lite mer återhållsam. Det har hon tagit till sig men glömt efter 5 minuter. Tyvärr är det fuchian som förstört för silos.

Jo, jag förstår vad det handlar om - på småbråk får man inte vara olika och störa odlamaffian som bestämmer vilka som får skriva och om vad de får skriva. Jag förstår precis.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-08-2010, 10:38
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 11:27) *
          Jo, jag förstår vad det handlar om - på småbråk får man inte vara olika och störa odlamaffian som bestämmer vilka som får skriva och om vad de får skriva. Jag förstår precis.

Nu är du bara löjlig!

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-08-2010, 10:43
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Alla bråkare,

Jag väntar fortfarande bevis vad ni anklagar mig för ??????

Det räcker inte att komma med massa hänvisn. till något, för jag öppnar inte sådana trådar med massa kinesiska tecken ------ och är säker att där finns inget.

Vem av er har blivit illa behandlad och tillåckmed sårad av mig? Vore intressant att veta vad ni håller på.

Har ni nånsin tänkt på att era inlägg har gjort mig illa? Nej visst inte för ni spelar martyrer, men det gör inte jag.

Har ni konkreta och riktiga bevis, mer än tjaffsa om hårschampoo? Är det som har sårat någon?

En sak till;
          - Låt Silos vara ifred och vara sin egen person än att blanda mig i det! Hon är sårbar, så låt henne vara.
          - Vi är inte "siamesiska tvillingar", men delar många gemensamma saker, men det betyder inte att vi skulle ha samma åsikt om allt. Så funkar det inte alls, men vi stöder varandra om så behövs.
          ...fuchian... och glöm inte att jag kom i forumet sommaren 1786, det har nu ju frågat om.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 14-08-2010, 10:43
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

rotfl.gif Du är nog faan inte riktig du heller. Stackare.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-08-2010, 10:47
          Länk hit: #47

Medlem

ÄNGSVÄDD,

Du har rätt att det är den "störa odlamaffian", som håller i trådarna lite varstans och det är jäkligt irriterande.
          Du har samma rätt som alla andra vara med där du vill, men låt dom inte hacka sönder dig, det är det inte värt .... fuchian ....

Citera
          Solstorm
          Inlägg 14-08-2010, 11:29
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 11:43) *
          Har ni konkreta och riktiga bevis, mer än tjaffsa om hårschampoo? Är det som har sårat någon?

Det behövs inga mer bevis. Där visar du att Pia. L och fuchian är samma person i pratet om shampo/balsam. Det räcker gott, allt du har sagt och gjort som fuchian/tottes matte/Pia.L/Reserv mm får du faktiskt stå för. Du registrerade dig som tottes matte i våras, den nicken har du erkänt. Ändå skrev du att du har kämpat i flera år med att försöka rentvå dig. I efterhand försöker du sjabbla bort det med att det var ett annat århundrade men det funkar inte att försöka sjabbla bort i efterhand.

Du spelar offer, gud så löjligt.

Citera
          Pia L
          Inlägg 14-08-2010, 11:45
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Solstorm m.fl : Ni behöver inte tillskriva alla ni ogillar mitt nick, jag är jag och har ett nick så det räcker gott åt mig.
          På vilket sätt känner ni er provocerade av det jag skrivit sista tiden? Jag råkade svara på en fråga om balsam, jag råkade svara på en fråga om livet efter döden, men ingen ska kunna komma och påstå att det jag skrev var provocerande på något sätt och vis.
          Jag håller med dom som pratar om odlas mob, den finns och dom låter sina utvalda få känna det också.
          Lämna alla andra utanför mitt nick i fortsättningen, ni behöver inte ens nämna mitt namn i fortsättningen i samband med andra ni hyser något agg till.
          Skicka pm till mig om det är något ni stör er på, men missled inte nya odlaiter att tro på era falska anklagelser.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-08-2010, 11:47
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Pia L @ 14-08-2010, 12:45) *
          Solstorm m.fl : Ni behöver inte tillskriva alla ni ogillar mitt nick, jag är jag och har ett nick så det räcker gott åt mig.
          På vilket sätt känner ni er provocerade av det jag skrivit sista tiden? Jag råkade svara på en fråga om balsam, jag råkade svara på en fråga om livet efter döden, men ingen ska kunna komma och påstå att det jag skrev var provocerande på något sätt och vis.
          Jag håller med dom som pratar om odlas mob, den finns och dom låter sina utvalda få känna det också.
          Lämna alla andra utanför mitt nick i fortsättningen, ni behöver inte ens nämna mitt namn i fortsättningen i samband med andra ni hyser något agg till.
          Skicka pm till mig om det är något ni stör er på, men missled inte nya odlaiter att tro på era falska anklagelser.

Så du förnekar att du var Reserv?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 14-08-2010, 11:52
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Chamomille @ 14-08-2010, 11:43) *
          rotfl.gif Du är nog faan inte riktig du heller. Stackare.

Vilket bra och tydligt exempel på odlamobben - tack!

CITAT (*Stintan* @ 14-08-2010, 11:38) *
          Nu är du bara löjlig!

Ytterligare ett exempel på odlamobben o argumentationen o stämningen - tack! bekräftar bara det jag sa smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Solstorm
          Inlägg 14-08-2010, 12:00
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT
          Jag råkade svara på en fråga om balsam

Och i en senare inlägg som fuchian så skrev du: som jag skrev i ett tidare inlägg

och där upprepade fuchian det som Pia.L skrivit

Du är rubbad om du tror att det är okej att låtsas vara snäll under vissa nick och bära dig illa åt under andra.
          Ju mer du försöker låtsas vara oskyldig desto mer måste ju forumdeltagare tydliggöra för nya deltagare vad du pysslar med så att inte de tror dig när du försöker spela offer.

Du har inte svarat Aqvakul om Reserv, vad är det som hindrar dig?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-08-2010, 12:06
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 12:52) *
          Vilket bra och tydligt exempel på odlamobben - tack!

Ytterligare ett exempel på odlamobben o argumentationen o stämningen - tack! bekräftar bara det jag sa smile.gif

Att skriva som du gjorde ovan i fetstil är löjligt för du vet lika bra som alla andra här att det du påstår är inte sant.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 14-08-2010, 12:48
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (silos @ 14-08-2010, 10:17) *
          ......................jag ber om förlåtelse om jag har sårat er,det har inte varit min intention.

Ser ingen som har påstått att du har sårat någon! Tvärtom det är nog mera som Red Top säger, ditt "gullegull" står många upp i halsen och ditt okritiska försvar av fuchian gör ju att du hamnar på samma nivå som henne.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 14-08-2010, 12:53
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

Nånstans kan jag känna att det är lite jobbigt att inte förstå vad man ska tro. Ljuger en, två eller typ alla.

Silos ser jag som en dam som leker med dockor i sin värld och det stör inte mig alls. Det jag funderat mest på är Fuchian/Tottes Matte och nu Pia L/Reserv.

Vad är egentligen sant?

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-08-2010, 13:07
          Länk hit: #56

Medlem

Hej Pia L.,

Snälla du, det är beklämmande att de ska få hålla på med andra medlemmar på detta vis. Om vi nu plandade ihop schampoo el. balsam i våra inlägg, så vad och vem blev såååå sårad av det? Inläggen ligger kanske nära varandra och du och jag skrev svar på var sitt håll och många andra, så det kan hamna fel, men denna kalabalik ska sen såra någons känslor? Det begriper jag inte, men det att såra människor är denna mobben bra på.
          Vad ska de gnälla om annars? oj, oj oj, vad de visar dåligt omdömme!
          du är för mig Pia L och ingen annan och jag kommer att svara om jag ser någon fråga från dig.
          Det har nog alla fått reda på att min mamma dog trygt en vecka sedan, Silos har vetat om detta att det ska hända och till henne skickade jag ett PM när hon dog, och sedan har hon inte behövt hålla det hemligt.
          Alla ska vi ju dit, men jag samlar krafter att kunna hjälpa småsyskon.
          Många gånger har det hänt att jag börjar retas när det börjar gå överstyrs, men där ser man hur förstelnade de är i sitt språk.
          Att jag är medium och andlig healer, har jag papper på och kan mycket om det. Flera hörde av sig och ett PM som jag fick --- 3½ sidor ett intressant ämne, sen förstört när Stintan kom dit med sitt skit, för de som frågade, svarade jag vad jag kunde svara av egna upplevelser och om arbetet som ett medium. Jag fick lära i den skolan att inte bli en medjamare, utan säga ifrån för att kunna göra mitt jobb seriöst och jag lyssnar av när någon ringer och känns det inte bra, så då får personen återkomma, vilket de inte gör, för de vet att jag har genomskådat deras försök till bluff.
          Här i forumet får man inte vara annorlunda, då blir man kallad lögnare osv. men de kan inget bevisa, så det bryr jag mig om. Jag hoppas att du kan ta till dig något och förstå hur verkligheten är .... Fuchian ....
          Jag tog upp allas frågor seriöst, för det är ett känsligt område, och ingen skulle få känna sig dum med sina frågor. det var Silos som startade tråden och ett genuint intresse fanns det. Om det nu ska vara "Småprat" så även dessa funderingar ska man kunna fråga om utan att få massa fula nickar ...men jag vill inte kasta pärlor för svin.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-08-2010, 13:31
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 14:07) *
          Hej Pia L.,

Snälla du, det är beklämmande att de ska få hålla på med andra medlemmar på detta vis. Om vi nu plandade ihop schampoo el. balsam i våra inlägg, så vad och vem blev såååå sårad av det? Inläggen ligger kanske nära varandra och du och jag skrev svar på var sitt håll och många andra, så det kan hamna fel, men denna kalabalik ska sen såra någons känslor? Det begriper jag inte, men det att såra människor är denna mobben bra på.
          Vad ska de gnälla om annars? oj, oj oj, vad de visar dåligt omdömme!
          du är för mig Pia L och ingen annan och jag kommer att svara om jag ser någon fråga från dig.
          Det har nog alla fått reda på att min mamma dog trygt en vecka sedan, Silos har vetat om detta att det ska hända och till henne skickade jag ett PM när hon dog, och sedan har hon inte behövt hålla det hemligt.
          Alla ska vi ju dit, men jag samlar krafter att kunna hjälpa småsyskon.
          Många gånger har det hänt att jag börjar retas när det börjar gå överstyrs, men där ser man hur förstelnade de är i sitt språk.
          Att jag är medium och andlig healer, har jag papper på och kan mycket om det. Flera hörde av sig och ett PM som jag fick --- 3½ sidor ett intressant ämne, sen förstört när Stintan kom dit med sitt skit, för de som frågade, svarade jag vad jag kunde svara av egna upplevelser och om arbetet som ett medium. Jag fick lära i den skolan att inte bli en medjamare, utan säga ifrån för att kunna göra mitt jobb seriöst och jag lyssnar av när någon ringer och känns det inte bra, så då får personen återkomma, vilket de inte gör, för de vet att jag har genomskådat deras försök till bluff.
          Här i forumet får man inte vara annorlunda, då blir man kallad lögnare osv. men de kan inget bevisa, så det bryr jag mig om. Jag hoppas att du kan ta till dig något och förstå hur verkligheten är .... Fuchian ....
          Jag tog upp allas frågor seriöst, för det är ett känsligt område, och ingen skulle få känna sig dum med sina frågor. det var Silos som startade tråden och ett genuint intresse fanns det. Om det nu ska vara "Småprat" så även dessa funderingar ska man kunna fråga om utan att få massa fula nickar ...men jag vill inte kasta pärlor för svin.

Blanda inte in mig i dina svar till Pia L för i den nickdiskussionen har jag inte deltagit. Det jag vet är att du ljög när du förnekade att du var Tottes Matte innan du blev avstängd och att du försöker slå i folk en massa blå dunster som inte har någon verklighetsförankring. Tror du Pia går på ditt flummande?

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 14-08-2010, 13:32
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Det är jobbigt när olika nick "pratar" med sig själv.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 14-08-2010, 13:40
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (andersen @ 14-08-2010, 14:32) *
          Det är jobbigt när olika nick "pratar" med sig själv.

Det finns ett namn den den sjukdomen...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 14-08-2010, 13:41
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (bergvallmo @ 14-08-2010, 13:53) *
          Nånstans kan jag känna att det är lite jobbigt att inte förstå vad man ska tro. Ljuger en, två eller typ alla.

Silos ser jag som en dam som leker med dockor i sin värld och det stör inte mig alls. Det jag funderat mest på är Fuchian/Tottes Matte och nu Pia L/Reserv.

Vad är egentligen sant?

Precis så!

Jag är en av ganska många (skulle jag tro!) som läser de här "tjafstrådarna" och jag blir bara mer och mer förundrad! confused.gif
          Att Fuchian var densamma som Tottes matte var ju inte svårt att se. Det märkte säkert alla mesamma. Kan det ha varit meningen att det skulle märkas så att detta tjafsande om ett/flera nick kunde dra igång....? g.gif
          Och är det verkligen möjligt att Pia L är alla dessa nick inkl Copycat...??
          Isåfall undrar jag hur Pia mår egentligen sad.gif

Jag tycker inte det verkar finnas någon mobb på Odla! De som kallas mobb tycker oftast som jag också tycker yes.gif .....åtminstone av de två som nämnts hittills.

Men jag kan ändå inte låta bli att undra varför så många hela tiden går in med nya inlägg/svar.
          Varför inte bara svälta ut tråkiga trådar som spårat ur genom att inte göra nya inlägg hela tiden?
          Men det är kanske kul att "ge svar på tal".....vare sig det behövs eller inte.

Så nu skriver jag väl inget mer här.....

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 06:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon