CITAT (Monarda @ 24-10-2010, 18:38)

Oj, det här har tydligen avancerat till en riktigt svärtråd sedan jag var in här senast.
Då ska jag jävlar anamma få be att ösa ur mig lite galla över SJ:s skittåg som går ungefär som dom tycker.
Eftersom sonen inte lyckats få någon studentbostad ännu är han hänvisad till att pendla med detta usla hursomhaver färdmedel till det facila priset av 3300 kr/månad. Första tentan gick i stöpet då han inte hann fram i tid för att tåghelvetet var 1 timme försenat. Tenta i morgon igen och nu fick han åka ner en dag i förväg och tillbringar natten på hotell för att vara på den säkra sidan. 1400 kr för det, undrar om jag ska skicka räkningen till SJ.

Fasar inför kommande vinter med tanke på hur det såg ut senast.
Vad gnäller du för? Skyll fan inte på SJ när roten till det onda ligger hos dej själv...två rötter förresten!
1. Inse att du helt enkelt är en helt värdelös curlingförälder som inte kastar dej i bilen och skjutsar ungen själv. Har du valt att skaffa barn så är det din skyldighet att tillgodose alla deras behov också! De har inte bett att få komma till världen, det har du sett till!
2. Använd din fantasi för katten! Ring in jourhavande lärare så sonen kan tenta när det passar honom. Det ska väl ingen annan bestämma! Förresten, lärarna har ändå tillräcklig med ledighet så de skulle säkert bara bli glada om någon ville förbarma sej och hjälpa dem att bryta tristessen en stund. Tänk dej själv hur uttråkade de måste vara.
Eller för allt i världen, låt ungen passa på att få lite yrkeslivserfarenhet! Ge honom en varm jacka och en lôamössa och låt honom sova på gatan, vettja! Med tanke på den höga ungdomsarbetslösheten så är det väl inte omöjligt att det är där han lär hamnar efter studierna ändå, stackars krake! En natts "lärlingspraktik" är bättre än inget!
Skulle kunna föreslå hur mycket genialiska lösningar på ditt lilla lyxproblem som helst, men nu får du fanimej se till att skaka om pallet själv.....men du kanske har fått nageltrång i din största stortå, den som du placerar på en kudde på nätterna??!! Spara gnällandet tills du har något verkligt att gnälla om istället...TACK!!