Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

190 sidor V  « < 171 172 173 174 175 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bråktråd, Skäll så mycket du vill på vem du vill.
          Monaxe
          Inlägg 10-11-2010, 22:01
          Länk hit: #3441

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (fuchsian @ 10-11-2010, 19:35) *
          Squrlan,

Åter samma repetition; ---- jag går inte i hans trådar, öppnar inget du anvisar, hörry damen, du är ute och cyklar.... ranting.gif
          Du vet inget om det som passerat mellan mig och M, per telefon och där avslöjade hans bluff. Därför är han både irriterad och rädd att jag berättar till er alla vad som blev sagt mellan oss. M tog kontakt och gav sin tel.nr till mig i somras.

FATTAR DU NUDÅ????? crazy.gif Det är saker som du inte har o göra, så lägg av, medan du har tid, annars....... Fuchsian.......

Är inte detta ett hot?

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-11-2010, 22:01
          Länk hit: #3442

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

fuchian: en aning självkritik skulle nog inte skada i ditt fall just nu.....och för ett bra tag sedan!
          Många odlaiter önskar att JAG aldrig ska skriva något alls här inne, men inte ens jag har kommit i närheten någon gång av sådana oförskämdheter som du vräker ur dig i var och varannan tråd, börjar trådarna seriöst så är du där och svarar alla oavsett om du är tillfrågad eller inte, allt handlar och dig, dig, dig och åter dig.
          Visst, man läser det man vill läsa och man kan låta bli, men snart finns det inga trådar alls som du inte trasar sönder med antingen dina oförskämdheter eller flummiga sätt och svammel.
          Många vill ha MIG avstängd, men det verkar kunna vara mycket till innan någon alls blir avstängd här inne, för stänger dom inte av dig snart så kan odla klassas som "laglöst land".
          Jag är i alla fall inte otrevlig i trådarna, även om jag bemöts av otrevligheter många gånger, men man kan inte behaga alla.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 10-11-2010, 22:03
          Länk hit: #3443

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Det finns medlemmar som blivit avstängda för mindre hotfulla kommentarer än den som F uttalar.

Redigerat av Monaxe: 10-11-2010, 22:04

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-11-2010, 23:00
          Länk hit: #3444

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

ranting.gif Detta är en bråktråd, då ska vi väl få skriva och bråka så mycket vi vill! Den som inte vill vara med och läsa behöver ju inte det?!
          Malcolm....den stackaren skapade denna bråktråd och ÄNDÅ så är F och bråkar i hans oskyldiga tråd!? Jäkla miffo! angry.gif

Skapa en egen tråd Fuskian, berätta för din man hur du förstör för alla här på forumet. Berätta sanningen så kommer du att må mycket bättre!
          Intuitivt så tror jag inte att du har nån man, goja, hund eller hus! Du sitter nog redan på en anstalt! g.gif
          Du säger god natt redan vid sjusnåret!

Redigerat av sqrulan: 10-11-2010, 23:01

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 11-11-2010, 06:31
          Länk hit: #3445

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Aqvakul @ 10-11-2010, 20:32) *
          Jag gillar inte den här tråden. Här blandas tramsbråk och rejäla personangrepp på ett både otydligt och otrevligt sätt...

Tänk om alla som bråkar i alla andra trådar - där kan man tala om rejäla personangrepp! - kunde hålla sej här. Då skulle nog forumet bli den där härliga mötesplatsen det en gång var...

Ni som känner att ni inte kan skriva snällt i andra trådar kan väl försöka spotta etter här och enbart här?? tummenupp.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-11-2010, 07:42
          Länk hit: #3446

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 11-11-2010, 06:31) *
          Tänk om alla som bråkar i alla andra trådar - där kan man tala om rejäla personangrepp! - kunde hålla sej här. Då skulle nog forumet bli den där härliga mötesplatsen det en gång var...

Ni som känner att ni inte kan skriva snällt i andra trådar kan väl försöka spotta etter här och enbart här?? tummenupp.gif

Visst vore det bra om allt bråk kunde samlas på ett ställe. Tyvärr är det nog lika utopiskt som den nostalgiska drömmen om hur underbart forumet var förr. Under de tre år jag varit här så har det bråkats rejält varje månad och vad jag förstått så har det inte varit bättre tidigare. Däremot så tycker jag att F:s eviga gaggande i alla upptänkliga trådar är det värsta hittills. Men vad gör vi åt det? Jag blev hårt angripen av dig Berith, när jag berättade att jag var en av dem som kontaktat admin., i samband med att F avstängdes under sitt förra nick.

Angående just denna tråden så startade M den för att den skulle ha den funktion som du Berith önskar. Men så har det inte riktigt funkat. Den har huvudsakligen blivit "en arg på skoj - tråd" . Men i detta koncept poppar det ständigt upp riktiga elakheter, som man inte riktigt vill kännas vid. Ibland blossar de dessutom upp riktiga bråk, där man hänvisar till andra trådar. Personligen ser jag inget bra med den här tråden, som den fungerar nu.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          evelina
          Inlägg 11-11-2010, 07:50
          Länk hit: #3447

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (Berith @ 11-11-2010, 06:31) *

Håller fullständigt med dig. Brukar inte läsa dessa trådar men kan nu inte låta bli.

Jag gjorde ett uppehåll på 2 år och är nu tillbaka, saknar många gamla odlaiter.
          Jag tror att en del som blev avstängda då kommer tillbaka i en annan skepnad ninja.gif tyvärr!

Det gör mig så ledsen för det förstör så mycket på detta forum som jag gillar. yes.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-11-2010, 08:00
          Länk hit: #3448

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 23:00) *
          ranting.gif Detta är en bråktråd, då ska vi väl få skriva och bråka så mycket vi vill! Den som inte vill vara med och läsa behöver ju inte det?!
          Malcolm....den stackaren skapade denna bråktråd och ÄNDÅ så är F och bråkar i hans oskyldiga tråd!? Jäkla miffo! angry.gif

Skapa en egen tråd Fuskian, berätta för din man hur du förstör för alla här på forumet. Berätta sanningen så kommer du att må mycket bättre!
          Intuitivt så tror jag inte att du har nån man, goja, hund eller hus! Du sitter nog redan på en anstalt! g.gif
          Du säger god natt redan vid sjusnåret!

Bevisa din intuition att jag sitter på en anstalt?

Finns det någons slags "lag" i forumet, att när får man säga godnatt?? Bevisa det också! ... Fuchian...
          Vore intressant att veta namnet på anstalten och att jag går från datorn tidigt på kvällarna????

CITAT (Monaxe @ 10-11-2010, 22:03) *
          Det finns medlemmar som blivit avstängda för mindre hotfulla kommentarer än den som F uttalar.

Bevis på hotfulla uttal, tack! ... fuchsian .....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-11-2010, 08:09
          Länk hit: #3449

Medlem

CITAT (Pia L @ 10-11-2010, 22:01) *
          fuchian: en aning självkritik skulle nog inte skada i ditt fall just nu.....och för ett bra tag sedan!
          Många odlaiter önskar att JAG aldrig ska skriva något alls här inne, men inte ens jag har kommit i närheten någon gång av sådana oförskämdheter som du vräker ur dig i var och varannan tråd, börjar trådarna seriöst så är du där och svarar alla oavsett om du är tillfrågad eller inte, allt handlar och dig, dig, dig och åter dig.
          Visst, man läser det man vill läsa och man kan låta bli, men snart finns det inga trådar alls som du inte trasar sönder med antingen dina oförskämdheter eller flummiga sätt och svammel.
          Många vill ha MIG avstängd, men det verkar kunna vara mycket till innan någon alls blir avstängd här inne, för stänger dom inte av dig snart så kan odla klassas som "laglöst land".
          Jag är i alla fall inte otrevlig i trådarna, även om jag bemöts av otrevligheter många gånger, men man kan inte behaga alla.

PIA L.

Om någom varit elak , är det du som hoppade på mig några dagar sedan.
          Bevisa otrevligherna du råkat ut för!!!!! Jag har ju rätt att veta vad det hela handlat om. du kom till konstråden och öste ut din ilska och andra reagerade på detta, inte jag just då, ville ha tråden hel och fri, men sen släpte du inte taget. Du håller endast på med bull skit!
          Att du kommer och går här i forumet med massa olika nick, som sedan klistras på mig, bryr jag inte om, om det inte riktas mot mig.
          På detta vis har jag fått uttstå dina dumheter när jag kopplas ihop med dig. Fuchsian.....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-11-2010, 08:25
          Länk hit: #3450

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 11-11-2010, 07:42) *
          Visst vore det bra om allt bråk kunde samlas på ett ställe. Tyvärr är det nog lika utopiskt som den nostalgiska drömmen om hur underbart forumet var förr. Under de tre år jag varit här så har det bråkats rejält varje månad och vad jag förstått så har det inte varit bättre tidigare. Däremot så tycker jag att F:s eviga gaggande i alla upptänkliga trådar är det värsta hittills. Men vad gör vi åt det? Jag blev hårt angripen av dig Berith, när jag berättade att jag var en av dem som kontaktat admin., i samband med att F avstängdes under sitt förra nick.

Angående just denna tråden så startade M den för att den skulle ha den funktion som du Berith önskar. Men så har det inte riktigt funkat. Den har huvudsakligen blivit "en arg på skoj - tråd" . Men i detta koncept poppar det ständigt upp riktiga elakheter, som man inte riktigt vill kännas vid. Ibland blossar de dessutom upp riktiga bråk, där man hänvisar till andra trådar. Personligen ser jag inget bra med den här tråden, som den fungerar nu.

AQVA,
          vad i helskota ska det betyda att när jag är med i en tråd (med dom som vill ha mig med) så kommer det nån Pia L och sätter igång ett bråk utan hänsyn vad tråden handlar om. Det handlade om konst och där finns inget att anmärka mig med, har, tills Pia L/Reserv kom in i det.
          Även jag har den ambitionen att hålla till i "bråktråden", där man retas och fajtas med varandra i hjärtlig ton.
          Den gick bra tills nu Sqrulan började "slå under bältet" och ge mig diagnoser som är på snudd kriminella.
          Har inte behandlat henne illa, enbart "bråkat", men jag går inte "under bältet" där heller.
          Det har ju gått bra ett tag nu och har fått vänner och fått vara med deras diskussioner precis som det bör sig och inte dragit ut texten för lång (Silos "Sagostig") har fått enstaka längre berättelser, för att hon haf frågat efter dom.
          Alltså inget fel i det för det är inte så många som läser just där, och även Silos får finnas till.
          Läs de svaren de har skrivit till mig, satt förnedrande diagnoser, helt ur luften tagna påståenden.. Fuchian..
          Det är så att jag kommer att vara kvar hos mina vänner i forumet, det som inte kan förklaras i forumet, använder vi PM och -------- märk väl, det är inte för att tala illa om någon. Fuchsian......

Citera
          Pia L
          Inlägg 11-11-2010, 08:28
          Länk hit: #3451

Medlem

fuchian: om du nu ändå ska ljuga och hitta på saker som jag gjort eller sagt så kan du väl i alla fall komma ihåg det du svamlar om, JAG har aldrig skrivit i konsttråden så där hallucinerar du igen.
          Det var här i den här tråden som jag skrev för några dagar sedan, och att kalla det för påhopp är mer att likna en smekning på kinden jämfört med det du gör mot allt och alla i ALLA trådar i hela småprat.
          Det jag gjorde häromdagen var att påpeka att vissa saker kan anses som stötande att kalla varandra, ÄVEN här i "skoj"bråktråden p.g.a. att det finns gäster som läser och kan ta illa vid sig.
          Du är en jävel på att svänga dig som du behagar och låta varje tråd till slut handla om dig, dig, dig, dig, man kan bli spyless för mindre.
          En sak är att ha åsikter om allt och andra, men man måste inte vara elak för det, eller svassa runt i varenda tråd och agera strorhärskande besserwisser som kan allt och har jobbat med allt och känner allt och är bara sååååå rik så dyrbilarna står på rad och har hus i varje sydländskt land.

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-11-2010, 09:03
          Länk hit: #3452

Medlem

Jag vet, sätt ett stort foto i forumet så att medlemmarna vet vem du är, reserv/ Pia L säger inget.
          Då får du den uppmärksamheten av andra som du söker efter.

Många vet här i forum vem jag är i det personliga planet så jag känner mig trygg. ...Fuchsian....

Citera
          Pia L
          Inlägg 11-11-2010, 09:08
          Länk hit: #3453

Medlem

fuchian: Jag har träffat många odlaiter och dom vet hur jag ser ut och vem jag är, det är inte JAG som söker uppmärksamhet och bekräftelse här på forumet, inte heller är det JAG som lusar ner varenda tråd med svammel.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-11-2010, 09:53
          Länk hit: #3454

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 08:25) *
          AQVA,
          vad i helskota ska det betyda att när jag är med i en tråd (med dom som vill ha mig med) så kommer det nån Pia L och sätter igång ett bråk utan hänsyn vad tråden handlar om. Det handlade om konst och där finns inget att anmärka mig med, har, tills Pia L/Reserv kom in i det.
          Även jag har den ambitionen att hålla till i "bråktråden", där man retas och fajtas med varandra i hjärtlig ton.
          Den gick bra tills nu Sqrulan började "slå under bältet" och ge mig diagnoser som är på snudd kriminella.
          Har inte behandlat henne illa, enbart "bråkat", men jag går inte "under bältet" där heller.
          Det har ju gått bra ett tag nu och har fått vänner och fått vara med deras diskussioner precis som det bör sig och inte dragit ut texten för lång (Silos "Sagostig") har fått enstaka längre berättelser, för att hon haf frågat efter dom.
          Alltså inget fel i det för det är inte så många som läser just där, och även Silos får finnas till.
          Läs de svaren de har skrivit till mig, satt förnedrande diagnoser, helt ur luften tagna påståenden.. Fuchian..
          Det är så att jag kommer att vara kvar hos mina vänner i forumet, det som inte kan förklaras i forumet, använder vi PM och -------- märk väl, det är inte för att tala illa om någon. Fuchsian......

Nu ljuger du igen eller så är du så virrig så att du inte kan hålla isär varken vem som skrivit vad eller i vilken tråd någonting skrivits.

Finns det någon mer än Silos (och möjligen Herkules) som bett dig vara med i en tråd? Det är ett önsketänkande från din sida. Nästan alla har ju bett dig att inte svamla om ditt i var och varannan tråd. Vem har t.ex. bett dig att vara nån sorts fröken i konsttråden? En tråd som var/är till för att visa våra alster inte för att hålla lektion. Ändå måste du svara i ett kör och pladdra om ditt. Ser du inte själv att du tar över trådarna så måste du vara blind. Det är när folk tröttnar på dig som de hårda orden kommer men du verkar ha väldigt svårt för att fatta vad andra säger.

För övrigt tycker jag det är fegt att inte våga diskutera öppet på forumet utan hålla på och skicka PM till folk istället. Sen tycker jag att du ska visa din man alla dina inlägg, ja vartenda ett, på forumet ända sen Tottes mattes tid så har ni något att göra när ni är på Rivieran. Varför ropar du på honom förresten så fort du inte kan reda ut ditt trassel själv?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Cacki
          Inlägg 11-11-2010, 09:55
          Länk hit: #3455

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb BJÄBB BJÄBB bjäbb!!!

Va´fan har hänt med den här tråden? Inte en enda slagfärdig råsop sedan löven föll av storbjörken, bara ett evigt malande om oväsentligheter! Undra på att man somnar om igen långt innan järnaffären hinner öppna...

Fan, man kanske skulle be ansvariga att öppna en ny avdelning här på Odla. Vad sägs om "Sandlådan" ?? Totalförbjud tangentbord och låt hink och spade vara de enda tillåtna redskapen....(sand i knapplådan är ändå inte speciellt nyttigt)
          ....FAN. vilken bra idé!.... GÖÖÖRAN...HALLÅÅÅÅ...!!!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Berith
          Inlägg 11-11-2010, 10:05
          Länk hit: #3456

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 09:53) *
          Nu ljuger du igen eller så är du så virrig så att du inte kan hålla isär varken vem som skrivit vad eller i vilken tråd någonting skrivits.

Finns det någon mer än Silos (och möjligen Herkules) som bett dig vara med i en tråd? Det är ett önsketänkande från din sida. Nästan alla har ju bett dig att inte svamla om ditt i var och varannan tråd. Vem har t.ex. bett dig att vara nån sorts fröken i konsttråden? En tråd som var/är till för att visa våra alster inte för att hålla lektion. Ändå måste du svara i ett kör och pladdra om ditt. Ser du inte själv att du tar över trådarna så måste du vara blind. Det är när folk tröttnar på dig som de hårda orden kommer men du verkar ha väldigt svårt för att fatta vad andra säger.

För övrigt tycker jag det är fegt att inte våga diskutera öppet på forumet utan hålla på och skicka PM till folk istället. Sen tycker jag att du ska visa din man alla dina inlägg, ja vartenda ett, på forumet ända sen Tottes mattes tid så har ni något att göra när ni är på Rivieran. Varför ropar du på honom förresten så fort du inte kan reda ut ditt trassel själv?

Om nu den här bråktråden ska vara rolig - som ju flera sagt att den är menad som - så undrar jag var det lustiga finns i det här inlägget?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-11-2010, 10:12
          Länk hit: #3457

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 11-11-2010, 10:05) *
          Om nu den här bråktråden ska vara rolig - som ju flera sagt att den är menad som - så undrar jag var det lustiga finns i det här inlägget?

Flera har väl sagt att den inte var menad som rolig men att den blev det. Vet inte varför du citerar just mitt inlägg när det finns flera liknande. Skrev inte heller inlägget för att det skulle vara roligt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 11-11-2010, 11:01
          Länk hit: #3458

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Kära odlaister har ni verkligen ingenting annat att göra än reagera på det som Fuchsian skriver???
          Ta och gå ut till IRL så får ni mycket att reagera för,MEN skulle ni våga det???
          I den riktiga världen finns faktiskt riktiga människor och till dem skulle ni aldrig säga sådant som ni skriver här på forumet,det är jag säker på!!!
          Det är så lätt att våga vara tuff härinne!FY SKÄMS PÅ ER!!!

Själv har jag sagt vad jag tycker många ggr.under mitt liv och oj oj oj så som jag har fått på käften!!!
          VARFÖR kasta bort sin dyrbara energi på dumheter som pågår härinne???
          Bifogad bild

Redigerat av silos: 11-11-2010, 11:02

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-11-2010, 13:03
          Länk hit: #3459

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (fuchsian @ 10-11-2010, 19:50) *
          Det var mest ett försök för sol o vår- typ jag faller inte på sånt, därför blev han förbannad att jag visade inte den minsta intresse för hans jämmer. andra gången var det en annan version av det hela.
          Jag vill inte veta av mytomaner, han få vara ifred från mig, för jag fick endast ett gott skratt efteråt när jag berättade till maken.
          En del vet inte bättre.
          Fuchsian...

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
          Nu är du värre än någonsin tidigare Fuchsian! Anklaga andra för att vara mytomaner när du har noll trovärdighet själv. Kan du inte göra alla en tjänst och sluta skriva oprovocerade inlägg och bara hålla dig till sakliga diskussioner.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 11-11-2010, 13:08
          Länk hit: #3460

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (silos @ 11-11-2010, 11:01) *
          ..........I den riktiga världen finns faktiskt riktiga människor och till dem skulle ni aldrig säga sådant som ni skriver här på forumet,det är jag säker på!!!...............

Det tror jag nog många skulle om man mötte en person som betedde sig som fuchsian!! Skillnaden i "verkliga" livet är att man kan välja att inte prata med en sådan person! Visst, jag kan välja att inte stanna kvar på Odla men skall verkligen en person få dominera ett forum så till den milda grad. Att visa hänsyn och "uppföra sig" gäller inte bara "alla andra", det gäller även fuchsian!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

190 sidor V  « < 171 172 173 174 175 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 00:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon