| |
|
  |
Bråktråd, Skäll så mycket du vill på vem du vill. |
|
|
|
|
11-11-2010, 13:15
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 13:08)  Det tror jag nog många skulle om man mötte en person som betedde sig som fuchsian!! Skillnaden i "verkliga" livet är att man kan välja att inte prata med en sådan person! Visst, jag kan välja att inte stanna kvar på Odla men skall verkligen en person få dominera ett forum så till den milda grad. Att visa hänsyn och "uppföra sig" gäller inte bara "alla andra", det gäller även fuchsian! Ja,du har visst rätt,MEN varför måste andra medlemmar ser rött så fort F.skriver,om ingen reagerare på det som hon skriver vore det lugnt här...eller har jag fel? Jag själv finner hennes berättelser från sin barndom som intressanta!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 14:21
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 23:00)   Detta är en bråktråd, då ska vi väl få skriva och bråka så mycket vi vill! Den som inte vill vara med och läsa behöver ju inte det?! Malcolm....den stackaren skapade denna bråktråd och ÄNDÅ så är F och bråkar i hans oskyldiga tråd!? Jäkla miffo! Skapa en egen tråd Fuskian, berätta för din man hur du förstör för alla här på forumet. Berätta sanningen så kommer du att må mycket bättre! Intuitivt så tror jag inte att du har nån man, goja, hund eller hus! Du sitter nog redan på en anstalt! Du säger god natt redan vid sjusnåret! SQRULAN, Är det förbjudet att säga god natt vid sjusnåret???? Kan du hitta ett svar eller lag som säger att det är förbjudet??? :confused
Redigerat av fuchsian: 13-11-2010, 18:11
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 15:15
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (silos @ 11-11-2010, 13:15)  Ja,du har visst rätt,MEN varför måste andra medlemmar ser rött så fort F.skriver,om ingen reagerare på det som hon skriver vore det lugnt här...eller har jag fel? Jag själv finner hennes berättelser från sin barndom som intressanta! Men Silos, ingen "ser rött" när F skriver vanliga normala inlägg i diskussioner där hon deltar på samma villkor som alla andra, vad som får folk att "se rött" är ju när hon tar över trådar och diskussioner så allt handlar om henne istället eller blir oförskämd mot andra som skriver.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 15:27
|

Medlem
Antal inlägg: 1 823
Medlem nr: 23 163

|
CITAT Men Silos, ingen "ser rött" när F skriver vanliga normala inlägg i diskussioner där hon deltar på samma villkor som alla andra, vad som får folk att "se rött" är ju när hon tar över trådar och diskussioner så allt handlar om henne istället eller blir oförskämd mot andra som skriver. Inte helt sant är jag rädd.  Folk verkar ha blivit lite överkänsliga och har faktiskt börjat hoppa på henne även efter helt normala, vettiga inlägg...
--------------------
Glada hälsningar från Fny! Liten trädgård i zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 15:45
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Fny @ 11-11-2010, 15:27)  Inte helt sant är jag rädd.  Folk verkar ha blivit lite överkänsliga och har faktiskt börjat hoppa på henne även efter helt normala, vettiga inlägg... Det är knappast varken normalt eller vettigt att svara på vart och vartannat inlägg andra skriver och börja leka besserwisser och fröken som dessutom inte kan låta bli att upprepa gammalt skryt och prat om sig själv i inläggen. Ja man kanske blir överkänslig när man tröttnat på hennes svammel i varenda tråd.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 15:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 823
Medlem nr: 23 163

|
CITAT Det är knappast varken normalt eller vettigt att svara på vart och vartannat inlägg andra skriver och börja leka besserwisser och fröken som dessutom inte kan låta bli att upprepa gammalt skryt och prat om sig själv i inläggen. Ja man kanske blir överkänslig när man tröttnat på hennes svammel i varenda tråd. Tror det... men det är ju också förståeligt att man tappar tålamodet efter så många märkliga inlägg också!
--------------------
Glada hälsningar från Fny! Liten trädgård i zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 17:16
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 15:15)  Men Silos, ingen "ser rött" när F skriver vanliga normala inlägg i diskussioner där hon deltar på samma villkor som alla andra, vad som får folk att "se rött" är ju när hon tar över trådar och diskussioner så allt handlar om henne istället eller blir oförskämd mot andra som skriver. ANKI PÅ ÖLAND, Gör en instickare. Sorry. Det är inte enkelt att vara med på en pågående diskussionen från början, så det jag ger till tråden är ju frågor och svar ang. ämnet. Jag föll i en grop när Solstorm i konsttråden berättade om sina tankar och jag svarade på det. Sen ville hon ha en förklaring hur man gör en viss sak, men hur enkelt och korrekt jag skrev, kunde inte hon "fatta" vad jag menade. Då började jag ana att det drivs med mig, och rätt blev det när Fenja la sig i det hela. Jag ville enbart bistå det jag kunde och sen fråga, i detta fall, om akrylfärg i målning, vilket jag har försökt och inte fått att fungera. Hur roligt är det då att den där Pia poppar upp som gubben i lådan med sin tjafs. Det var ju flera som ville diskutera om konsten och hur man gör osv. Jag var endast vänlig och svarade på det som frågades. Det är inte svårt att räkna att jag kan bli irriterad. Det har jag rätt till, precis som andra har det. Om jag kan mer, så för det behövs det inte hugga halsen av mig, jag delar ju med mig, att ingen ska fatta det är mig obegripligt.  --- Fuchsian. Hur mycket lugnare vore det om andra slutade att tjafsa. ...Fuchsian .....
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 17:26
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 17:16)  ANKI PÅ ÖLAND, Gör en instickare. Sorry. Det är inte enkelt att vara med på en pågående diskussionen från början, så det jag ger till tråden är ju frågor och svar ang. ämnet. Jag föll i en grop när Solstorm i konsttråden berättade om sina tankar och jag svarade på det. Sen ville hon ha en förklaring hur man gör en viss sak, men hur enkelt och korrekt jag skrev, kunde inte hon "fatta" vad jag menade. Då började jag ana att det drivs med mig, och rätt blev det när Fenja la sig i det hela. Jag ville enbart bistå det jag kunde och sen fråga, i detta fall, om akrylfärg i målning, vilket jag har försökt och inte fått att fungera. Hur roligt är det då att den där Pia poppar upp som gubben i lådan med sin tjafs. Det var ju flera som ville diskutera om konsten och hur man gör osv. Jag var endast vänlig och svarade på det som frågades. Det är inte svårt att räkna att jag kan bli irriterad. Det har jag rätt till, precis som andra har det. Om jag kan mer, så för det behövs det inte hugga halsen av mig, jag delar ju med mig, att ingen ska fatta det är mig obegripligt.  --- Fuchsian. Hur mycket lugnare vore det om andra slutade att tjafsa. ...Fuchsian ..... Nu är du inte särskilt sannfärdig... Sqrulan startade en tråd där man kunde visa egna konstalster, men du visade inga konstalster utan började undervisa som värsta självupptagna konstläraren... Sqrulan blev sur och tyckte att du tagit över tråden, vilket ju skett med otaliga trådar det senaste halvåret...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 17:42
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (sommarhumla @ 11-11-2010, 17:10)  Åååhhhhh, Cacki!!!!!!! Bråkovän!!!! Snälla, ge mig en råsop!!!!! Vet inte vart i hela friden denna tråd är på väg men jag såg ditt nick och det ingav mig hopp om livet!!!!!!!  Fan, där är du ju din äckliga lilla loppa! Egentligen hoppades jag på att frosten hade tagit dej....men vaffan här är ju bara en svärm ettriga surrande myggjävlar vars enda intresse är att få slita på sina ynkliga gaddar....*fnys*. Nä du, tyvärr måste jag väl erkänna att "hellre en humla i örat än en hel jävla myggsvärm runt skallen".FAR ÅT HELVETE MED DEJ...bara du snart kommer tebax och hjälper till med att utrota flygfäna! Det är dax att återerövra tråden! REEEEESPEKT myggjävlar, nu kommer vi!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 17:48
|

Medlem
Antal inlägg: 5 153
Medlem nr: 18 530

|
CITAT (Cacki @ 11-11-2010, 17:42)  Fan, där är du ju din äckliga lilla loppa! Egentligen hoppades jag på att frosten hade tagit dej....men vaffan här är ju bara en svärm ettriga surrande myggjävlar vars enda intresse är att få slita på sina ynkliga gaddar....*fnys*. Nä du, tyvärr måste jag väl erkänna att "hellre en humla i örat än en hel jävla myggsvärm runt skallen".
FAR ÅT HELVETE MED DEJ...bara du snart kommer tebax och hjälper till med att utrota flygfäna! Det är dax att återerövra tråden!
REEEEESPEKT myggjävlar, nu kommer vi! Hehehe..du trodde att du skulle slippa mig va?? Vete fan vad som hänt med den här tråden, den verkar ha fått hicka och skrämt iväg alla. Så jävla trist. Men jag tänker bita mig kvar, och nåde den som försöker putta bort mig. Har redan börjat vässa gadden för att återerövra bråktråden. Dina råsopar och min giftgadd en jävla bra kombination. Undrar bara var Flaxss håller hus?
--------------------
------------------------------------ "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig" (Mae West) peter pan.gif blaratta.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 17:57
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (sommarhumla @ 11-11-2010, 17:48)  Hehehe..du trodde att du skulle slippa mig va?? Vete fan vad som hänt med den här tråden, den verkar ha fått hicka och skrämt iväg alla. Så jävla trist. Men jag tänker bita mig kvar, och nåde den som försöker putta bort mig. Har redan börjat vässa gadden för att återerövra bråktråden. Dina råsopar och min giftgadd en jävla bra kombination. Undrar bara var Flaxss håller hus? Flaxss den lille ynkryggen har säkert skitit på sej av rädsla när han upptäckte att vi fått in en massa blinde myggjävlar i tråden. Han kommer säkert när han fått tvättat rent arslet igen...
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:02
|

Medlem
Antal inlägg: 5 153
Medlem nr: 18 530

|
CITAT (Cacki @ 11-11-2010, 17:57)  Flaxss den lille ynkryggen har säkert skitit på sej av rädsla när han upptäckte att vi fått in en massa blinde myggjävlar i tråden. Han kommer säkert när han fått tvättat rent arslet igen... Ja, jag hoppas verkligen att han vågar sig fram igen. Här gäller det att försöka rätta till tråden för jag vill fanimej ha tillbaka bråken med glimten i ögat som vi hade här och ingen jävla svärm ska få paja det.
--------------------
------------------------------------ "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig" (Mae West) peter pan.gif blaratta.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:12
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 17:16)  ANKI PÅ ÖLAND, Gör en instickare. Sorry. Det är inte enkelt att vara med på en pågående diskussionen från början, så det jag ger till tråden är ju frågor och svar ang. ämnet. Jag föll i en grop när Solstorm i konsttråden berättade om sina tankar och jag svarade på det. Sen ville hon ha en förklaring hur man gör en viss sak, men hur enkelt och korrekt jag skrev, kunde inte hon "fatta" vad jag menade. Då började jag ana att det drivs med mig, och rätt blev det när Fenja la sig i det hela. Jag ville enbart bistå det jag kunde och sen fråga, i detta fall, om akrylfärg i målning, vilket jag har försökt och inte fått att fungera. Hur roligt är det då att den där Pia poppar upp som gubben i lådan med sin tjafs. Det var ju flera som ville diskutera om konsten och hur man gör osv. Jag var endast vänlig och svarade på det som frågades. Det är inte svårt att räkna att jag kan bli irriterad. Det har jag rätt till, precis som andra har det. Om jag kan mer, så för det behövs det inte hugga halsen av mig, jag delar ju med mig, att ingen ska fatta det är mig obegripligt.  --- Fuchsian. Hur mycket lugnare vore det om andra slutade att tjafsa. ...Fuchsian ..... Fuchsian......Nu har du skrivit på 2 ställen i denna tråd att Pia varit inne i Konsttråden och bråkat med dig! Jag har läst igenom den tråden och kan inte se detta! Kan du visa mig var detta står i konsttråden?
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:35
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 11-11-2010, 17:26)  Nu är du inte särskilt sannfärdig...
Sqrulan startade en tråd där man kunde visa egna konstalster, men du visade inga konstalster utan började undervisa som värsta självupptagna konstläraren... Sqrulan blev sur och tyckte att du tagit över tråden, vilket ju skett med otaliga trådar det senaste halvåret... Jaha!!! Nu är det du som inte fattar ett smack!!! Jag kom i tråden och uttryckte mig för att så många hade fina alster där hemma. Jag kommer inte att visa en enda penstreck, det gjorde jag klart för åt Fenja. Skulle jag gjort det, så hade jag fått skit för mina tavlor, inte alls svårt att räkna ut och jag behöver inte den biten. Solstorm frågade om hur hon kunde få de inre bilderna på papper. Läs, magistern och var inte så enkelspårig!!!! Kom inte med att jag ljuger när du inte har bevis...... Mer hade man väntat av dig, men du springer ju tillsammans med dom som är elaka mot mig. Beklagar.....men låt mig vara ifred så jag kan slappna av och just nu är du jäkligt elak mot mig, du vet ju vad som har hänt här hemma. Behöver inte mer..... "Fuchsian....
Redigerat av fuchsian: 15-11-2010, 13:23
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:45
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Det är bara att hålla sig härifrån om du vill vara ifred. Är man på ett forum och skriver så kan man inte begära att få vara ifred.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:51
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
Fuchsian, du har flest inlägg i konsttråden och visat minst av dina egna alster! Det tråden uppfattade jag som en "Kom och visa alla era saker , vad ni har ritat/målat/presterat!" Inte som en kritikertråd eller någon slags skola där du kan berätta och komma med tips och sen inte ens visa något av det du själv gör!! Om någon säger sig vara fantastiskt duktig på någonting vill i alla fall jag SE det innan jag tror det! Och det innebär att jag heller inte tar åt mig tips eller annat eftersom jag inte har en aning om den människan kanske bara pratar i det blå!
Edit,.. försökte hålla tyst, klarade inte det och inser nu att jag skitit i det blå skåpet och får någon/några efter mig!
Redigerat av Suz: 11-11-2010, 18:56
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:51
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 18:35)  Solstorm frågade om hur hon kunde få de inre bilderna på papper, jag tvekade, för hon har grävt gropar åt mig förr, men hon insisterade om att jag berättar hur man får ner den bilden man tänker på. CITAT (Solstorm @ 08-11-2010, 05:53)  Så mycket fint ni har gjort! Jag har så många gånger önskat att jag kunde måla. Jag har så mycket fina bilder i mitt huvud men när jag försöker få ner det på papper så liknar det mest småbarnskludd. Jag vill gärna se mer bilder! Som du ser har jag inte alls frågat någon om hur jag ska göra. Där ljög du igen. CITAT (fuchsian @ 08-11-2010, 10:29)  Ett litet tips. Du säger att du har bilder i huvudet, vet hur de är och så. Flera av mina elever började så. De fick berätta om sin bild och i etappvis skissa det på ritblock. Sen kvittade hur det såg ut, men så tränade jag flera tills det började likna det de hade förestält sig. Allt blir ju inte perfekt och exakt lik den inre bilden, men det är en bra början när inspirationen rinner till. Sedan var det färgläran som jag fick dra med dom. Kunna se skillnader i varma och kalla nyanser och hur man la dom. De kalla längst bort i början. Det finns enkla böcker om det hela.... Fuchsian...... Det går även att rita av en bild el. foto och därifrån börja utveckla det till sin egen stil. Ta inte illa vid, men kunde inte låta bli att reagera och ge dig lite starthjälp.  ..Fuchsian..... Som vanligt börjar käften gå som en lammeröv på dig. CITAT (Solstorm @ 08-11-2010, 14:32)  Kan du inte visa steg för steg hur man gör? Jag bad dig visa eftersom jag tvivlar på att du kan. Självklart visar du inget, jag tvivlar på att du har något att visa upp. Men du bara fortsätter att mala och mala och mala och mala.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:55
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 18:35)  Jaha!!! Nu är det du som inte fattar ett smack!!! Jag kom i tråden och uttryckte mig för att så många hade fina alster där hemma. Jag kommer inte att visa en enda penstreck, det gjorde jag klart för åt Fenja. Skulle jag gjort det, så hade jag fått skit för mina tavlor, inte alls svårt att räkna ut och jag behöver inte den biten. Fenja har triggat i gång nåt gammalt som hon inte kan ge svar på, men OK, då får det vara, men kom inte dragandes med flera herrpung åt mig. Har inte varit en man i forumet och har inga pung.
Solstorm frågade om hur hon kunde få de inre bilderna på papper, jag tvekade, för hon har grävt gropar åt mig förr, men hon insisterade om att jag berättar hur man får ner den bilden man tänker på.
Jag blev grundlurad, hon ville inte veta av instruktioner utan ha bilder hur det ska gå till. Hur i helskota ska en möta detta mer än att påminna om (i fet stil) att detta är för konsten, den som vill, kan PM mig så att vi inte förstör tråden.
Läs, magistern och var inte så enkelspårig!!!! Jag har kunskaperna on oljemålning och varit lärare i det i en kvällskurs 7 år, tror du då att jag inte har något att komma med???? Jag förstår var felet ligger ---- hos dem som är avundsjuka! Kom inte med att jag ljuger när du inte har bevis......
Min mening har inte varit nån undervisning utan att se på det som andra har gjort, är det ett brott, kanske? Mer hade man väntat av dig, men du springer ju tillsammans med dom som är elaka mot mig. Beklagar.....men låt mig vara ifred så jag kan slappna av och just nu är du jäkligt elak mot mig, du vet ju vad som har hänt här hemma. Behöver inte mer..... "Fuchsian.... Du är nog den enda bildlärare i världen som varken kan eller vill dra ett rakt streck ens för att visa andra??? Solis gör hela konstverk i Paint och visar, du som "konstlärare" kan inte ens kludda ned lite enkla instruktioner ändå skryter du om dina konststudier i New York, dina konstkurser och ditt måleri i alla tekniker. Du är en sådan total bluff som bara vill göra sig märkvärdig och imponera på folk...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-11-2010, 18:58
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
CITAT (Markus_H @ 11-11-2010, 18:55)  Du är nog den enda bildlärare i världen som varken kan eller vill dra ett rakt streck ens för att visa andra??? Solis gör hela konstverk i Paint och visar, du som "konstlärare" kan inte ens kludda ned lite enkla instruktioner ändå skryter du om dina konststudier i New York, dina konstkurser och ditt måleri i alla tekniker. Du är en sådan total bluff som bara vill göra sig märkvärdig och imponera på folk... MYCKET bra sagt!!!
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|