Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

190 sidor V  « < 173 174 175 176 177 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bråktråd, Skäll så mycket du vill på vem du vill.
          fuchsian
          Inlägg 11-11-2010, 19:04
          Länk hit: #3481

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

[quote name='Suz' post='1322987' date='11-11-2010, 18:51']Fuchsian, du har flest inlägg i konsttråden och visat minst av dina egna alster!

Jag har inte velat att ge några tråd, men läs själv!!!! ..... Solstorm ville ha råd och dumt nog drog hon mig vid näsan.
          Jag har inte sett på tavlorna med kritik utan enbart beundrat hur mångsidiga ni är.

Jag har inte sagt att jag är bäst i detta, men lite har det fastnat under 14 år, och lärare var jag, så för mig är det naturligt att svara på frågorna, men inte nu mera, när man blir förlöjligad.

Vid flera tillfällen har jag nämnt det jag har kunnat och bett om att andra kan ge bättre råd, i andra trådar.
          Nu är det sluttjatad om bilder i forumet. ..... Fuchsian .....

Redigerat av fuchsian: 15-11-2010, 13:26

Citera
          Suz
          Inlägg 11-11-2010, 19:07
          Länk hit: #3482

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:04) *
          Jag har inte velat att ge några tråd, men läs själv!!!! ..... Solstorm ville ha råd och dumt nog drog hon mig vid näsan.
          Jag har inte sett på tavlorna med kritik utan enbart beundrat hur mångsidiga ni är.

Orsaken till att jag inte visar något har ni ju fått 511 ggr. Det finns en hel del av mina tavlor hos helt obekanta vilka kom till våran lilla ateljee ( vi var 7 st, därför ordet VI ) och vid utställningarna sålde vi rätt så många av våra tavlor och det tackar jag för --- pengarna gick till lokalhyran.

Jag har inte sagt att jag är bäst i detta, men lite har det fastnat under 14 år, och lärare var jag, så för mig är det naturligt att svara på frågorna, men inte nu mera, när man blir förlöjligad.

Vid flera tillfällen har jag nämnt det jag har kunnat och bett om att andra kan ge bättre råd, i andra trådar.
          Nu är det sluttjatad om bilder i forumet. ..... Fuchsian .....

Som sagt...vet inte om du ens läser det man skriver eller enbart hakar upp dig på en del ord??
          Jag upprepar, Om någon säger sig vara duktig/kunnig på någonting vill i alla fall jag SE det innan jag tror det! Och det innebär att jag heller inte tar åt mig tips eller annat eftersom jag inte har en aning om den människan kanske bara pratar i det blå!
          Oavsett om du gjort detta i 14...eller 55...eller fler år!
          Det blir inte trovärdigt!!

Edit...tog bort fantastisk och ändrade det till duktig/kunnig

Redigerat av Suz: 11-11-2010, 19:11

--------------------
          Zon II

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-11-2010, 19:25
          Länk hit: #3483

Medlem

CITAT (Suz @ 11-11-2010, 19:07) *
          Som sagt...vet inte om du ens läser det man skriver eller enbart hakar upp dig på en del ord??
          Jag upprepar, Om någon säger sig vara duktig/kunnig på någonting vill i alla fall jag SE det innan jag tror det! Och det innebär att jag heller inte tar åt mig tips eller annat eftersom jag inte har en aning om den människan kanske bara pratar i det blå!
          Oavsett om du gjort detta i 14...eller 55...eller fler år!
          Det blir inte trovärdigt!!

Edit...tog bort fantastisk och ändrade det till duktig/kunnig

Helt rätt Suz, det skulle jag också göra. Skulle inte ta råd eller tips från okända och för att undvika det så utelämnar man sin egen material.
          Här var ju några som ville visa sina alster, inget fel i det, eller?

Redigerat av fuchsian: 15-11-2010, 13:27

Citera
          Suz
          Inlägg 11-11-2010, 19:33
          Länk hit: #3484

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:25) *
          Helt rätt Suz, det skulle jag också göra. Skulle inte ta råd eller tips från okända och för att undvika det så utelämnar man sin egen material.
          Här var ju några som ville visa sina alster, inget fel i det, eller? Men att jag skulle stå i skuld till er att lämna ut mina tavlor är helt annan sak och det bedömnde jag att här passade det inte in.

Jag har aldrig bett någon att ta emot råd eller annat från mig, brukar nämna att se flera inlägg och bilda din egen uppfattning efter det. vJag har aldrig sagt att jag är bäst, för det är jag inte. sedan Silos påpekande att jag har gjort så mycket under mitt liv så också det är min egen sak. Har inte precis hunnit sitta och rulla tummar.......
          Så jag bryr mig inte om hur ni gör, mig kvittar det helt. Jag vet ju inte hur ni är funtade, men påpekar inget.
          Fuchsian .....

Delvis var detta ett vettigt inlägg från dig men då tycker jag du ska försöka leva upp till det med!
          Ge inte råd om ingen specifikt säger...Fuchsian, vad tycker du?!
          Jag vet ju inte heller hur du är funtad (kan bara gissa och gå på en stark intuition) men har inte påpekat det heller (förrän nu, men erkänner i alla fall att jag gör det), men vet att det vi andra säger kvittar dig som sagt så...

Edit, bemödar mig om att rätta mina stavfel

Redigerat av Suz: 11-11-2010, 19:34

--------------------
          Zon II

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-11-2010, 19:33
          Länk hit: #3485

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Varför envisas du med att hela tiden pracka på oss andra om ditt liv och allt du gjort och varit med om. Behåll ditt liv och dina erfarenhreter för dig själv.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Solstorm
          Inlägg 12-11-2010, 00:12
          Länk hit: #3486

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:04) *

Jag har INTE bett dig om råd! Citera där du ser att jag ber dig om råd. Det kan du inte eftersom jag aldrig gjort det.
          Din äckliga lögnare sick.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-11-2010, 00:18
          Länk hit: #3487

Medlem

CITAT (Solstorm @ 12-11-2010, 00:12) *
          Jag har INTE bett dig om råd! Citera där du ser att jag ber dig om råd. Det kan du inte eftersom jag aldrig gjort det.
          Din äckliga lögnare sick.gif

Jädrans satkärring! alien.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-11-2010, 00:34
          Länk hit: #3488

Medlem

CITAT (Pia L @ 11-11-2010, 08:28) *
          fuchian: om du nu ändå ska ljuga och hitta på saker som jag gjort eller sagt så kan du väl i alla fall komma ihåg det du svamlar om, JAG har aldrig skrivit i konsttråden så där hallucinerar du igen.
          Det var här i den här tråden som jag skrev för några dagar sedan, och att kalla det för påhopp är mer att likna en smekning på kinden jämfört med det du gör mot allt och alla i ALLA trådar i hela småprat.
          Det jag gjorde häromdagen var att påpeka att vissa saker kan anses som stötande att kalla varandra, ÄVEN här i "skoj"bråktråden p.g.a. att det finns gäster som läser och kan ta illa vid sig.
          Du är en jävel på att svänga dig som du behagar och låta varje tråd till slut handla om dig, dig, dig, dig, man kan bli spyless för mindre.
          En sak är att ha åsikter om allt och andra, men man måste inte vara elak för det, eller svassa runt i varenda tråd och agera strorhärskande besserwisser som kan allt och har jobbat med allt och känner allt och är bara sååååå rik så dyrbilarna står på rad och har hus i varje sydländskt land.

Javisst, är jag en jävel att svänga på saker och ting. Har du inte fattat än att jorden är rund, inte platt???
          Eller på ren svenska --- det finns lika många sidor liksom folk att tolka en och samma sak, och ingen har helt rätt. Enkelt va? Men avundsjukan är värre än pestens härjningar i detta land. ....

Citera
          Anma
          Inlägg 12-11-2010, 00:42
          Länk hit: #3489

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Fuschian, jag är helt övertygad om att folk inte är avundsjuka på dig och ditt liv. De är bara trötta på ditt tjat om dig och ditt liv.

Ser du skillnaden?

Citera
          silos
          Inlägg 12-11-2010, 02:37
          Länk hit: #3490

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Många har blivit trötta på mig med härinne och det förstår jag mer än väl så många trådar som jag har startat och så mycket som jag också har skrivit om mig och mitt!
          Och det är jo ingenting att blir sur över,utan jag försöker göra annorlunda numera,fast helt har jag inte lyckats....

Citera
          Berith
          Inlägg 12-11-2010, 06:13
          Länk hit: #3491

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 10:12) *
          Flera har väl sagt att den inte var menad som rolig men att den blev det. Vet inte varför du citerar just mitt inlägg när det finns flera liknande. Skrev inte heller inlägget för att det skulle vara roligt.

Inläggen här ska tydligen vara antingen roliga eller elaka, men man ser inte alltid när dom är det ena eller andra. Jag undrade om ditt inlägg räknades som ett av dom roliga men du skrev det inte för att vara rolig säger du. Antar att du då skrev ditt för att vara elak.

Sen finns hur många inlägg som helst som säger att "vi vill inte ha dej här, men om du nu nödvändigtvis ska vara här så vill vi att du inte berättar om dej själv eller skriver om det eller det eller det eller nåt annat som vi inte gillar. Dom enda som får berätta om sej själva är XXX och YYY och ZZZ och några till för dom är våra vänner och det kommer du aldrig att bli. Så det så! Och skriver du ändå om det vi inte vill läsa så ljuger du säkert."

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-11-2010, 06:44
          Länk hit: #3492

Medlem

CITAT (Berith @ 12-11-2010, 06:13) *
          Inläggen här ska tydligen vara antingen roliga eller elaka, men man ser inte alltid när dom är det ena eller andra. Jag undrade om ditt inlägg räknades som ett av dom roliga men du skrev det inte för att vara rolig säger du. Antar att du då skrev ditt för att vara elak.

Sen finns hur många inlägg som helst som säger att "vi vill inte ha dej här, men om du nu nödvändigtvis ska vara här så vill vi att du inte berättar om dej själv eller skriver om det eller det eller det eller nåt annat som vi inte gillar. Dom enda som får berätta om sej själva är XXX och YYY och ZZZ och några till för dom är våra vänner och det kommer du aldrig att bli. Så det så! Och skriver du ändå om det vi inte vill läsa så ljuger du säkert."

Det vore bra om du inte antog så mycket för det kan bli lätt fel vilket visar sig i det du skrev ovan. Vem har sagt att inläggen ska vara antingen roliga eller elaka?

Vill du ha sagt något med ditt inlägg eller vill du bara elda på lite? Aningens skruvat var det iallafall tycker jag.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 12-11-2010, 06:54
          Länk hit: #3493

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 06:44) *
          Det vore bra om du inte antog så mycket för det kan bli lätt fel vilket visar sig i det du skrev ovan. Vem har sagt att inläggen ska vara antingen roliga eller elaka?

Vill du ha sagt något med ditt inlägg eller vill du bara elda på lite? Aningens skruvat var det iallafall tycker jag.

Elda på? Elda på vad?

Läser man inläggen i den här tråden (skummar räcker) så är det svärord och andra tillhyggen hela tiden. Om det nu var meningen att tråden skulle vara en ren bråktråd istället för bråkinlägg i alla andra trådar så spårade den ju snart ur till nåt slags fnittertråd i stället. Bråken har istället spridit sej till en hel del andra trådar, vilket iaf jag tycker är skitjobbigt. Visst kan man hoppa över det man inte vill läsa, men hur gör ni andra då?

Brukar du hoppa över inlägg från en person som du inte gillar, eller läser du och svarar varje gång?

Vill du att jag länkar till andra inlägg i andra trådar som hela tiden påpekar att "ingen vill läsa det du skriver", "är du här och tjatar om dej och ditt liv också", "kan du inte bara dra!" och så vidare. Sååå tråkigt att läsa sånt överallt.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Rebecca
          Inlägg 12-11-2010, 07:25
          Länk hit: #3494

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Berith @ 12-11-2010, 07:13) *

Tänk att precis den uppfattningen har jag också fått.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-11-2010, 07:48
          Länk hit: #3495

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (silos @ 12-11-2010, 02:37) *
          Många har blivit trötta på mig med härinne och det förstår jag mer än väl så många trådar som jag har startat och så mycket som jag också har skrivit om mig och mitt!
          Och det är jo ingenting att blir sur över,utan jag försöker göra annorlunda numera,fast helt har jag inte lyckats....

tummenupp.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-11-2010, 07:50
          Länk hit: #3496

Medlem

Men Berith, tror du verkligen själv på att det skulle kunna fungera så att det bara fick bråkas i en särskild bråktråd och inte någon annanstans. Det har alltid funnits bråk och tjafs i forumet. Det stämmer inte alls att det var så mycket bättre förr. Jag tycker nog att det är bråken i andra trådar som som spridit sig både till den här tråden och till andra.

Kanske var Malcolms intentioner när han startade tråden att alla bråk skulle hållas här men raskt blev det skojbråk istället och det höll i sig ända tills fuchsian gjorde entré i tråden. Sen blev tråden bara konstig.

Nej jag brukar inte hoppa över inlägg för då är det lätt att man missar sammanhang. Använder av samma anledning inte ignorerafunktionen. Ibland hinner jag inte läsa ikapp dock. Jag svarar inte på alla utan bara när jag tycker att jag har något att säga och det gäller oavsett vem som skrivit inläggen jag läser. Däremot läser jag inte alla trådar.

Du behöver inte länka till något! Allvarligt Berith, tycker du verkligen att det är OK att fuchsian tar över var och varannan tråd med sitt eviga malande? Lika trött som du säger dig bli på vissa inlägg lika trötta har många av oss blivit på f:s tjatiga skriverier om sig och sitt. När f. var på resa en vecka fanns inte tillstymmelse till bråk, det säger en del tycker jag.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-11-2010, 07:52
          Länk hit: #3497

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 07:50) *
          Men Berith, tror du verkligen själv på att det skulle kunna fungera så att det bara fick bråkas i en särskild bråktråd och inte någon annanstans. Det har alltid funnits bråk och tjafs i forumet. Det stämmer inte alls att det var så mycket bättre förr. Jag tycker nog att det är bråken i andra trådar som som spridit sig både till den här tråden och till andra.

Kanske var Malcolms intentioner när han startade tråden att alla bråk skulle hållas här men raskt blev det skojbråk istället och det höll i sig ända tills fuchsian gjorde entré i tråden. Sen blev tråden bara konstig.

Nej jag brukar inte hoppa över inlägg för då är det lätt att man missar sammanhang. Använder av samma anledning inte ignorerafunktionen. Ibland hinner jag inte läsa ikapp dock. Jag svarar inte på alla utan bara när jag tycker att jag har något att säga och det gäller oavsett vem som skrivit inläggen jag läser. Däremot läser jag inte alla trådar.

Du behöver inte länka till något! Allvarligt Berith, tycker du verkligen att det är OK att fuchsian tar över var och varannan tråd med sitt eviga malande? Lika trött som du säger dig bli på vissa inlägg lika trötta har många av oss blivit på f:s tjatiga skriverier om sig och sitt. När f. var på resa en vecka fanns inte tillstymmelse till bråk, det säger en del tycker jag.

tummenupp.gif
          Kan bara instämma!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 12-11-2010, 08:21
          Länk hit: #3498

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 07:50) *

"---- ända tills fuchsian gjorde entré i tråden---" skriver du - det är precis det jag undrar över. Varför blev det bråk då? För att hon skrev, eller för att andra svarade?

Om ni tycker att det är jobbigt när fuchsian tjatar "om sej och sitt" i många trådar så är det minst lika jobbigt när andra svarar på dom inläggen. Strunta i henne om ni tycker det är så jobbigt.

Jag använder heller inte ignorerafunktionen, hoppar hellre över vissas inlägg. Hoppar också över såna trådar där jag vet att personerna är mest aktiva.

Ska kanske klargöra också att det är inte just dina inlägg jag menar hela tiden, även om det blev just dej jag började prata med... wink.gif

Tillägg: Tycker också det är skönt när en del är på resa! tummenupp.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-11-2010, 08:38
          Länk hit: #3499

Medlem

Jag skrev inte att det blev bråk när fuchsian gjorde entré utan att tråden blev konstig. F. har nämligen ett något märkligt sätt att skoja.

Även om ingen svarar henne så tuggar hon på i vareviga tråd. Till slut är det alltid någon som svarar. Man kan inte bestämma över vad som får svaras på och inte. Det är ju rätt fånigt att säga till andra att strunta i vissa inlägg som man tycker är jobbiga när man inte själv gör det. Du säger att du hoppar över men ändå tycker du att inläggen är jobbiga... hur går det ihop?

--------------------

Citera
          bear
          Inlägg 12-11-2010, 08:42
          Länk hit: #3500

Medlem
          Antal inlägg: 142
          Medlem nr: 10 406

CITAT (Berith @ 12-11-2010, 06:13) *

Tänk att precis så tycker jag också......och här bifogas en så´n här tummenupp.gif punkt

--------------------
          "Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv."

Citera

190 sidor V  « < 173 174 175 176 177 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 23:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon