| |
|
  |
Bråktråd, Skäll så mycket du vill på vem du vill. |
|
|
|
|
13-11-2010, 16:00
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
CITAT (Aqvakul @ 12-11-2010, 22:17)  Nu gav du själv ett bra exempel..  Och du är så dum så att klockor stannar, ser inte ens vilken tråd du skriver i Nej, Stintan må tro vad hon vill men jag var inte ett dugg allvarlig där. Och det är synd att du uppfattar det som att jag eldar på bråk, vilket jag inte alls har för avsikt att göra men det det får stå för dig då. (Hm, var har jag hört det förr  ) Att jag syns i bråktrådarna beror bara på att jag oftast bara läser utan att lägga mig i men ibland får jag nog och känner att jag måste protestera. Det är några odlaister som oavsett vad de skriver alltid får mothugg. Inte bara fuchsian, Christa får av någon anledning många beska kommentarer och det finns fler. Jag tycker de blir så orättvist behandlade och då får jag sådan lust att sparka tillbaks. Och när man tänker efter, vi har inte dödsstraff ens för våra värsta förbrytare men här verkar det vara ok att önska livet ur folk och tom uppmana dem att begå självmord. Det hånas och häcklas när någon har sorg och det sätts olika diagnoser. Förnedrande, inte minst kanske för de som ev lider av just de sjukdomarna. Jag är av den uppfattningen att ingen föds ond. Vi formas av erfarenheter och kanske sjukdomar. Vad vet vi om vad det är som format dem som ni hånar? Det kan vara psykologiska sjukdomar som gör att man inte är medveten om hur man beter sig. Det kan vara fruktansvärda upplevelser man har med sig i bagaget som gör att man flyr in i en fantasivärld. Och hur det än nu står till så har det ju visat sig spott och spe inte hjälper, varför då fortsätta? Nu ska jag lämna den här diskussionen för min erfarenhet har visat att för vissa spelar det inte någon roll vilka argument man har, de åsikter de har står de fast vid och vid konfrontation går de bara i försvarsställning och motangrepp. Så varsågod, angrip mig nu, det bjuder jag på. Till sist en eloge till Herkules och Berith som verkar vara några av få som tänker med hjärtat.
Redigerat av alle: 13-11-2010, 16:01
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2010, 16:16
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
?
Redigerat av fuchsian: 13-11-2010, 16:20
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2010, 16:24
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT (sqrulan @ 13-11-2010, 12:33)   Här får alla en rejäl helgdagsomgång innan jag nu åker på jobbet, PÅ varandra bara...PANG...SMACK.... Kan man få se lite vanligt hederligt bråk nu!!!!  När du ska hem från jobbet så är det mörkt och kallt. När du kommer ut till bilen så har du punktering. Upptäcker att fälgkorset inte är på plats. Ber att få låna arbetskamratens. Får på reservdäcket, upptäcker att det är så lite luft i att du inte vågar köra med det. Alla andra har hunnit åka hem. När du ska ringa efter hjälp så är mobilen urladdad. Något ont måste du ju ha gjort för att råka ut för detta. Skyll dig själv!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 15:57
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
FUCHSIAN!
Nu är jag riktigt less på ditt beteende!!!!!!! Att jag skrivit som jag kände om ditt skrivande här på småprat,betyder INTE att jag fördömer dig,men DET fattar du jo INTE!!!!!! Skriv INTE meddellande till mig,det är absolut ingen som helst mening med det,eftersom du vänder på allting och missförstår det skrivna!
Jag tycker fortfarande om dina berättelser,men det andra undrar jag över och DET har jag rätt till att göra,utan att det skulle betyda att jag fördömer dig...kan du inte förstår detta?????
Det verkar som att du läser det skrivna här som satan läser Bibeln,skriver detta med risken att du fattar det fel! Som sagt jag har fått nog!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 16:59
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
CITAT (Solstorm @ 13-11-2010, 16:24)  När du ska hem från jobbet så är det mörkt och kallt. När du kommer ut till bilen så har du punktering. Upptäcker att fälgkorset inte är på plats. Ber att få låna arbetskamratens. Får på reservdäcket, upptäcker att det är så lite luft i att du inte vågar köra med det. Alla andra har hunnit åka hem. När du ska ringa efter hjälp så är mobilen urladdad. Något ont måste du ju ha gjort för att råka ut för detta. Skyll dig själv!  Tji fick du, jag är hemma och allt har funkat perfekt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 17:32
|
Medlem

|
CITAT (silos @ 14-11-2010, 15:57)  FUCHSIAN!
Nu är jag riktigt less på ditt beteende!!!!!!! Att jag skrivit som jag kände om ditt skrivande här på småprat,betyder INTE att jag fördömer dig,men DET fattar du jo INTE!!!!!! Skriv INTE meddellande till mig,det är absolut ingen som helst mening med det,eftersom du vänder på allting och missförstår det skrivna!
Jag tycker fortfarande om dina berättelser,men det andra undrar jag över och DET har jag rätt till att göra,utan att det skulle betyda att jag fördömer dig...kan du inte förstår detta?????
Det verkar som att du läser det skrivna här som satan läser Bibeln,skriver detta med risken att du fattar det fel! Som sagt jag har fått nog!!!! Även detta tolkade Fuchsian helt galet och jag åter igen fick medellande,vilket jg INTE ville ha! Fuchsian:LÅT BLI ATT SÄNDA MEDELLANDEN TILL MIG!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 17:41
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Silos: Man kan blockera utvalda odlaiter från pm, gör det så slipper du få av den/dom du inte vill ha pm ifrån.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 18:24
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 14-11-2010, 17:32)  Även detta tolkade Fuchsian helt galet och jag åter igen fick medellande,vilket jg INTE ville ha! Fuchsian:LÅT BLI ATT SÄNDA MEDELLANDEN TILL MIG!!!!! Som en god kristen om du är, man sparkar inte den medmänniskan som redan ligger och mår dåligt. Orsaken till det vet du, så låt mig vara, jag orkar inte mer.
Redigerat av fuchsian: 15-11-2010, 13:34
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 18:46
|
Medlem

|
CITAT (fuchsian @ 14-11-2010, 18:24)  Damen lilla, prata inte i nattmössa!!! Jag har bestämt mig redan 2 dagar sedan att inte skriva ett skatt här men jag tål inte elakheter på trådar bakom min rygg. Jag behöver inte dig eller nån annan heller, så ljug lagom. Detta är endast OT, fler kommer inte ......... F. Som en god kristen om du är, man sparkar inte den medmänniskan som redan ligger och mår dåligt. Orsaken till det vet du, så låt mig vara, jag orkar inte mer. Äääntligen fattar jag varför odlaiter har tröttnat på ditt beteende!!! Du skyller på andra för det mesta och säger att jag ljuger:JAG LJUGER INTE!!!! Tyvärr så har du till och med fått mitt riktiga namn,innan jag fattade hur du är Jag har då inte sparkat på dig,så gör inte jag!!! Jag vet inte om jag är god!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 19:07
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 14-11-2010, 18:46)  Äääntligen fattar jag varför odlaiter har tröttnat på ditt beteende!!! Du skyller på andra för det mesta och säger att jag ljuger:JAG LJUGER INTE!!!! Tyvärr så har du till och med fått mitt riktiga namn,innan jag fattade hur du är Jag har då inte sparkat på dig,så gör inte jag!!! Jag vet inte om jag är god! Har man döden knackandes på dörren, kan man inte må så värst bra, då har du fattat rätt, jag orkar inte med er, mina krafter behövs hemma. Det kanske är något att tänka på för alla att sorger kommer och då sitter man där och mår dåligt, men har lärt mig den läxan av forumet att här kommer jag inte hålla till mitt i min kris, jag föredrar att sörja ifred. Kanske inte så konstigt att jag inte varit mig själv, har förnekat denna grymma cancer och försökt att komma bort med tankarna ---------- ser nu att här finner jag inte dem som lärt sig att ge tröst ....F... Inte ens du har läst din bibel på rätta ställen.......OK: STÄNGER NER DATORN.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 19:14
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 19:50
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Hela Fuchsiakonceptet känns märkligt välbekant tycker jag... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 20:43
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Fenja @ 14-11-2010, 19:50)  Hela Fuchsiakonceptet känns märkligt välbekant tycker jag... Mvh Fenja Ja tyvärr har du rätt. Ett sånt inlägg skriver inte en sund människa.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 21:03
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 14-11-2010, 20:43)  Ja tyvärr har du rätt. Ett sånt inlägg skriver inte en sund människa. Nej, det gör den inte, men att få besked om att förlora sin make, då kanske man inte orkar tänka så klart, men jag har pga detta dragit mig undan, för vi lever i en chock som det är just nu. Då kan man säga att man inte är sund när man befinner sig i detta. Har velat ha detta osagt, men jag vill att ni vet hur jag mår och att jag drar mig bort under en obestämt tid. Hoppas ni respekterar detta- Ville endast väl med Silos, men just nu har jag inte orken att känna annat än panik för framtiden. Fuchsian....
|
|
|
|
|
|
|
|
14-11-2010, 22:09
|
Medlem

|
CITAT (fuchsian @ 14-11-2010, 21:03)  Nej, det gör den inte, men att få besked om att förlora sin make, då kanske man inte orkar tänka så klart, men jag har pga detta dragit mig undan, för vi lever i en chock som det är just nu. Då kan man säga att man inte är sund när man befinner sig i detta. Har velat ha detta osagt, men jag vill att ni vet hur jag mår och att jag drar mig bort under en obestämt tid. Hoppas ni respekterar detta- Ville endast väl med Silos, men just nu har jag inte orken att känna annat än panik för framtiden. Fuchsian.... Jag hoppas innerligt att din make blir frisk!
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
15-11-2010, 08:37
|
Gäster

|
Snälla, snälla .....alla förnuftiga Odlaiter ..driv inte på tills något allvarligt händer. Jag vädjar....
|
|
|
|
|
|
|
|
15-11-2010, 09:33
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Gunilla T @ 15-11-2010, 08:37)  Snälla, snälla .....alla förnuftiga Odlaiter ..driv inte på tills något allvarligt händer. Jag vädjar.... varför inte? sen när det händer så står de där och säger - det var inte jag ... jävla tramskärringar!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
15-11-2010, 11:22
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (herkules @ 15-11-2010, 09:33)  varför inte? sen när det händer så står de där och säger - det var inte jag ... jävla tramskärringar! Välkommen i gänget!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|