Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Cybervänskap
          fuchsian
          Inlägg 26-08-2010, 11:47
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 12:34) *
          Ja!

Solstorm, skaffa glagönon eller putsa dem du har. Jag kommer bara "ignorera dig och tänker inte ha med dig att göra. ..... fuchian ....

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-08-2010, 11:48
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (silos @ 26-08-2010, 12:38) *
          Fy skäms på dig Solstorm nu!!!

DENNA TRÅD VISAR TYDLIGT HUR CYBERVÄNSKAP ÄR HÄR sad.gif(((((

Försök ignorera dem Silos - tyvärr är det de som hörs o syns mest, de andra orkar inte bemöta eller delta - men det finns riktig cybervänskap här också smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Malvia
          Inlägg 26-08-2010, 11:48
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

CITAT (silos @ 26-08-2010, 12:34) *
          Tyvärr så blir jag inte glad när jag kommer hit för att läsa,alla strunt trådar,bråktrådar,alla påhopp på medlemmar!Det enda jag blir är att jag blir ledsen och besviken.Jag trodde att trädgårds folket vore mer empatiska och förstående,eftersom de odla så mycket vackert på i sina trädgårdar och balkonger.

Det kastas skit hit och dit,det försvaras i det oändliga... såååå trist såååå!!!!!!

Finns det överhuvudtaget vettiga människor här...det gör det,men de synns inte nu!

Inte ens jag är vettig som skriver,svarar och startar nya trådar.

Hej, Silos.
          Du och jag har inte pratat så mycket med varann här på nätet/Odla.
          Däremot för några år sen så skickade jag knappar till dig och du skickade kuvert till mig och dom har används flitigt.

Jag ber dig läsa igenom trådarna i lugn och ro så ser du att det inte är " alla påhopp på medlemmar" som du skriver.

Jag förstår att du sympatiserar med F och därför inte riktigt ser vad h*n ställer till med i sina skriverier.

Men de flesta av oss som läser inne på forumet har ledsnat sen länge sen på dessa "flummigheter"

Om inte du och F tycker vi andra är vettiga så förstår jag inte varför ni envisas med att skriva mer här.

Men det kanske finns orsaker till det också. naughty.gif

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-08-2010, 11:50
          Länk hit: #204

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 12:46) *
          Du ljuger som en häst travar. Jag har inte ens skickat 10 medelanden till Admin sen jag blev medlem 2005. Att admin skulle tala om för dig vilka som skickat PM eller mail till dom och vad dom meddelandena handlar om är att förtala Admin för det skulle dom aldrig göra kan jag lova dig. Jag har skickat 1 mail och bett dom titta på en viss tråd, som nu är raderad till största delen, inte att stänga av någon och det var jag inte ensamom att göra! Detta vet du om för det skrev jag i tråden att jag skulle göra. Tror du att dina lögner gör dig mer trovärdig?

Du har själv startat hela cirkusen när du som Tottes matte betedde dig väldigt oförskämt och lögnaktigt mot andra medlemmar både i småprat och i trädgårdsavdelningen helt utan anledning. Inte någon hade svarat dig dumt utan tvärtom velat hjälpa dig. Du blev avstängd för detta men det har du väl förträngt, iallafall lärde du dig inte något av det. Sen skaffar du dig ett nytt nick och börjar genast ljuga om vem du är och annat. Att du nu sitter och skyller på andra sida upp och sida ner och tror att folk ska tycka synd om dig är så otroligt naivt så det är knappt man tror det är sant.

Du får ha vilket jäkla privatliv du vill men behåll det för dig själv. För mig finns det viktigare saker i livet än pengar, jag är rik på annat.

Ankis citerade talesätt passar perfekt, tragiskt att du inte kan se det men det kräver ju lite självransakan och det är väl kanske för mycket begärt av dig.

s
          Sluta med din predikan, jag får ju ont i huvudet av massa osammanhängande tjaffs! ... fuchian...

Citera
          Cherry
          Inlägg 26-08-2010, 11:58
          Länk hit: #205

Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem nr: 32 283

CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:32) *
          Tack gode Gud för det! Äntligen en som har fattat ett klokt val fuchian....

Nyfiken fråga fröken Fuchian....vilket var valet?

Citera
          Malvia
          Inlägg 26-08-2010, 11:58
          Länk hit: #206

Medlem

CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:50) *
          s
          Sluta med din predikan, jag får ju ont i huvudet av massa osammanhängande tjaffs! ... fuchian...

-För mycket information på en gång?

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-08-2010, 12:00
          Länk hit: #207

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 26-08-2010, 12:48) *
          Försök ignorera dem Silos - tyvärr är det de som hörs o syns mest, de andra orkar inte bemöta eller delta - men det finns riktig cybervänskap här också smile.gif

ÄNGSVÄDD,

Jag har inte velat någon illa även att jag vet om att jag "skills från mängden" både gott och ont,
          Men det räknas inte, dessa "nickissa" fortsätter att dra fram gammal skit, och sedan påpekar att jag skulle göra det.
          det är också ett sätt för dom att hitta en lämplig syndabock, mig.

Förra helgen ogillades Silos och min vänskap, helgen innan var det nåt annat, vad ska komma denna helg, får vi se....finns redan på stjärnorna. Jag trodde i min enfald att kunna stå vid den personen som for illa, silos, och vår vänskap, men förgäves, kommer inte ge mig i det igen. ...fuchian ....

Citera
          silos
          Inlägg 26-08-2010, 12:01
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 12:48) *
          Hej, Silos.
          Du och jag har inte pratat så mycket med varann här på nätet/Odla.
          Däremot för några år sen så skickade jag knappar till dig och du skickade kuvert till mig och dom har används flitigt.

Jag ber dig läsa igenom trådarna i lugn och ro så ser du att det inte är " alla påhopp på medlemmar" som du skriver.

Jag förstår att du sympatiserar med F och därför inte riktigt ser vad h*n ställer till med i sina skriverier.

Men de flesta av oss som läser inne på forumet har ledsnat sen länge sen på dessa "flummigheter"

Om inte du och F tycker vi andra är vettiga så förstår jag inte varför ni envisas med att skriva mer här.
          Men det kanske finns orsaker till det också. naughty.gif

Hej!

Var det du som hittade knappar till mig! Dessa har blivit använt!

Ja,jag sympatiserar med vem som helst som bli illa behandlad av andra medlemmar!
          Jag säger inte att dessa medlemmar som blir illa behandlade går fria från ansvar och säkert skriver felaktigt många gånger och orsakar ännu mera problem här.
          Men jag är bara emot allt skit som kommer efter att någon ha betet sig illa,ljugit etc...det är DET som kommer efteråt som gör mig mest illa!

Eftersom det är dessa vettiga människor (dessa finns här så klart) som går i attacker och anser att det är helt rätt att göra på det viset mot den som anses "flummig" ljugande provocerande etc..
          För om man är en vettig människa så har man inget som helst behov av att gå och visa hur fel den "oförstående" människan har,utan man har faktiskt en förmåga att strunta i en sådan människa,SÅ ENKELT ÄR DET!!!!

Bara en fråga:VARFÖR skriver du svar i denna tråd eftersom du tycks inte gilla vad F skriver eller "flummar" om?

Men du ser säkert att även jag är verkligen mycket ovettig som skriver och svarar här och DET måste jag ta en funderare över...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2010, 12:04
          Länk hit: #209

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:50) *
          s

Ja såklart att du får ont i huvudet. Det GÖR ONT att höra sanningen! Bästa medicinen borde väl vara att du stängde av datorn.

Om du tycker min text är osammanhängande vad tror du då vi andra tycker om dina skriverier?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Alba
          Inlägg 26-08-2010, 12:05
          Länk hit: #210

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 11:10) *
          Herkules,

Tack, snälla du, äntligen en medlem som har ett vidare sett att se saker och ting. Jag har lagt märke till dig i forumet och det är med respekt jag ser dig, även om du skulle ge mig kritik, skulle du inte ge det i detta låga nivå som vissa pruttar ut massa nick´ers.
          Jag gick upp nyss, jag skrev i natt när jag inte kunde sova (av andra orsaker), men som i måndags efter begravningen öppnade jag till forum, men det som stod där om mig, fick mig storgråta.

Jag skulle inte kunna i min vildaste tanke kunna göra samma sak mot en i den situationen. Om jag inte hadde sympatiserat människan, hade jag låtit bli, annars gett lite tröst, ett vänligt ord räcker.....
          Jag hittade det inte, än nu fr.2-3 st och det har jag tagit till mitt hjärta.

Om man ser kritiskt på det hela, så har jag råkat mycket i blåsväder pga. den personen jag är. Felet har varit att jag har varit alldeles för blåögt och gett min tillit till medlemmarna, men har också bitit ifrån när det har gått för långt men inte med hårda ord för det finns dom som bara kan det.
          Nu påpekas det att ett medium ska inte bära sig åt!!!! Men ett medium har också normal, jordisk kropp och alla de känskor vi alla har här på jorden. Jag svarade till en del frågor i våras och intresset verkade vara äkta behov att fråga om olika saker, men sedan kom STINTAN själv och förstörde det. Hon underminerade mig mot andra medlemmar. Sånt sysslar jag inte med.

Vem har sagt de grövsta tillmälen till mig, Jo, Stintan och Red Top, men jag använder inte sådana ord själv.
          Jag har inte bett Adm att skicka bort någon men när jag pratade med dom, så har just dessa sickat tiotals meddelanden per dag att få mig ur forumet. Ingemar var mäkta arg på detta sätt som de har gjort.Hur lågt ska man sjunka egentligen? Även jag har rätt att bli arg och blev jag igår och jag brukar vakna rätt så ofta så därför gick jag till data-rummet och såg dessa anglkagelserna. Just ovannämnda och några till har förstått att jag har det nog kanska så bra liv, och även detta får man inte ha. ..... -cry-.gif ... fuchian ...

Det ger mig anledning att mejla till Ingemar och ifrågasätta hur han kan lämna ut namn på de som mejlat honom.
          Jag återkommer när jag fått ett svar från honom.

Och .........jag har inte mejlat honom tidigare om någon medlem.

Citera
          silos
          Inlägg 26-08-2010, 12:09
          Länk hit: #211

Medlem

CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 13:00) *
          ÄNGSVÄDD,

Jag har inte velat någon illa även att jag vet om att jag "skills från mängden" både gott och ont,
          Men det räknas inte, dessa "nickissa" fortsätter att dra fram gammal skit, och sedan påpekar att jag skulle göra det.
          det är också ett sätt för dom att hitta en lämplig syndabock, mig.

Förra helgen ogillades Silos och min vänskap, helgen innan var det nåt annat, vad ska komma denna helg, får vi se....finns redan på stjärnorna. Jag trodde i min enfald att kunna stå vid den personen som for illa, silos, och vår vänskap, men förgäves, kommer inte ge mig i det igen. ...fuchian ....

Fuchian!
          Jag har inte slutat vara din vän,fastän jag har skrivit det jag har skrivit om detta med sann medium och jag fördömer inte dig!!! smiley_small_hug.gif
          Kyllikki

Citera
          Malvia
          Inlägg 26-08-2010, 12:14
          Länk hit: #212

Medlem

CITAT (silos @ 26-08-2010, 13:01) *
          Hej!

Var det du som hittade knappar till mig! Dessa har blivit använt!

Ja,jag sympatiserar med vem som helst som bli illa behandlad av andra medlemmar!
          Jag säger inte att dessa medlemmar som blir illa behandlade går fria från ansvar och säkert skriver felaktigt många gånger och orsakar ännu mera problem här.
          Men jag är bara emot allt skit som kommer efter att någon ha betet sig illa,ljugit etc...det är DET som kommer efteråt som gör mig mest illa!

Eftersom det är dessa vettiga människor (dessa finns här så klart) som går i attacker och anser att det är helt rätt att göra på det viset mot den som anses "flummig" ljugande provocerande etc..
          För om man är en vettig människa så har man inget som helst behov av att gå och visa hur fel den "oförstående" människan har,utan man har faktiskt en förmåga att strunta i en sådan människa,SÅ ENKELT ÄR DET!!!!

Bara en fråga:VARFÖR skriver du svar i denna tråd eftersom du tycks inte gilla vad F skriver eller "flummar" om?

Men du ser säkert att även jag är verkligen mycket ovettig som skriver och svarar här och DET måste jag ta en funderare över...

Hej Silos

Jag brukar oftast inte skriva i "bråktrådar" men nu har jag gjort det och anledningen är att jag håller med vissa som svarat och skrivit här.

Får jag fråga dig Solis, tycker du om allt som F skriver?

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-08-2010, 12:17
          Länk hit: #213

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Ni som protesterar mot och bråkar med fuchian - snälla starta en EGEN tråd där ni kan diskutera ämnet Fuchian - förstör inte Silos tråd om CYBERVÄNSKAP!

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          silos
          Inlägg 26-08-2010, 12:21
          Länk hit: #214

Medlem

CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 13:14) *
          [/b]

Hej Silos

Jag brukar oftast inte skriva i "bråktrådar" men nu har jag gjort det och anledningen är att jag håller med vissa som svarat och skrivit här.

Får jag fråga dig Solis, tycker du om allt som F skriver?

NEJ,det gör jag absolut inte,utan så klart ifrågasätter jag mycket,men jag går inte och mobba henne här,det skulle aldrig falla mig i!Hon är också en människa och gör både goda och inte så goda saker,man måste se till helheten hos medmänniskorna och veta med sig dessutom att här kan vi omöjligen känna våra medmänniskor!
          Fuchian är min cybervän precis som alla andra är här!

CITAT (ängsvädd @ 26-08-2010, 13:17) *
          Ni som protesterar mot och bråkar med fuchian - snälla starta en EGEN tråd där ni kan diskutera ämnet Fuchian - förstör inte Silos tråd om CYBERVÄNSKAP!

Detta håller jag med dig,men tråden är tyvärr förstörd och VEM började med eländet!?!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2010, 12:27
          Länk hit: #215

Medlem

fuchians beteende har väl i högsta grad med ämnet att göra. Ett typexempel på hur man inte ska bete sig om man vill ha cybervänner.

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-08-2010, 12:30
          Länk hit: #216

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 13:27) *
          fuchians beteende har väl i högsta grad med ämnet att göra. Ett typexempel på hur man inte ska bete sig om man vill ha cybervänner.

Absolut rätt!

Citera
          silos
          Inlägg 26-08-2010, 12:33
          Länk hit: #217

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 13:27) *

Och detta gäller även för dig själv Stintan!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2010, 12:49
          Länk hit: #218

Medlem

CITAT (silos @ 26-08-2010, 13:21) *
          NEJ,det gör jag absolut inte,utan så klart ifrågasätter jag mycket,men jag går inte och mobba henne här,det skulle aldrig falla mig i!Hon är också en människa och gör både goda och inte så goda saker,man måste se till helheten hos medmänniskorna och veta med sig dessutom att här kan vi omöjligen känna våra medmänniskor!
          Fuchian är min cybervän precis som alla andra är här!

Detta håller jag med dig,men tråden är tyvärr förstörd och VEM började med eländet!?!

Jag vet inte om du kanske tycker att det var jag men jag tolkade ditt huvudinlägg som att det var tydligt riktat direkt till fuchian. Tror knappast att jag var ensam om den tolkningen. Alltså inte någon fråga om vad vi övriga tycker om fenomenet cybervänskap. Därav mina kommentarer i början. Kanske att du menade något annat men då hade du kunnat formulera dig annorlunda.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2010, 12:56
          Länk hit: #219

Medlem

CITAT (silos @ 26-08-2010, 13:33) *
          Och detta gäller även för dig själv Stintan!

Om du tycker det skulle finnas ens ett uns av likhet i fuchians och mitt beteende på forumet tyder det bara på att du inte läst mycket av det jag skrivit. Jag vet åtminsone inte någon annan jag skulle vara osams med, vet du?

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-08-2010, 13:02
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

tummenupp.gif

Citera

14 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 09:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon