| |
|
  |
Cybervänskap |
|
|
|
|
26-08-2010, 17:14
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 16:48)  Precis vad jag också reagerat på. När min mor gick bort för några år sen såg jag inte åt en dator flera veckor före och efter. Precis vad jag också tänkte! Då min pappa dog så fungerade jag inte på flera veckor! Bara att leva var tillräckligt jobbigt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 17:15
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 14:41)  Stintan, det är inte en som får igång bråk, det behövs ett antal grälsjuka klimakterie tanter som ger sig på en. Du snackar som en trasig grammofon som fastnat på ett spår om mina fel, har du inte själv ens nån självkritik vad du öser ur dej? Om du vill att jag ljuger så då sitter vi i samma soppa, inse det! Du skulle behövas få hjälp för dina privata brister. ...fuchian.... Papegojtråden kommer du aldrig ifrån fuchian/tottes matte. Människor var vänliga och intresserade och ville hjälpa dig. Sedan ändrade du dina ursprungliga inlägg för att slippa stå för det du skrivit. http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98653&st=0Skitsnack om att något skulle gett sig på dig och att du var snäll och vänlig. Du kan ju visa i papegojtråden vem som började vara otrevlig!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 18:05
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Vill inte kalla någon för lögnare för att en person kanske inte vet exakt vad fågeln, växten eller vad det nu kan vara heter på latin och kanske vill briljera lite med materiella fördelar så kan jag överse med det. Gillar dock inte alls sådana som tror sig ha övernaturliga förmågor och tycker sig ha kontakt med "den andra sidan" eftersom det för mig är hokus pokus men för den skull hatar jag inte dessa människor eftersom var och en blir salig på sin tro.
En medlem har blivit avstängd pga. något... Okej men skall det förfölja människan ifråga i evig tid? Finns det ingen plats för förlåtelse eller överseende för andras misstag eller övertramp på detta forum utan skall man göra allt man kan för att för att verkligen trycka ner människan ifråga i skoskaften?
Jag tycker de som anmäler och hackar på andra är de värsta.
Redigerat av malcolm: 26-08-2010, 18:07
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 18:11
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 18:15)  Papegojtråden kommer du aldrig ifrån fuchian/tottes matte. Människor var vänliga och intresserade och ville hjälpa dig. Sedan ändrade du dina ursprungliga inlägg för att slippa stå för det du skrivit. http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98653&st=0Skitsnack om att något skulle gett sig på dig och att du var snäll och vänlig. Du kan ju visa i papegojtråden vem som började vara otrevlig! Ska vi dra fram det från 1786-talet också så att allt blir utredd.? Nån papegoja är inte aktuellt. Har du inget annat att göra än vältra dig i gammal skit? Kanske behövs det mer nytt skit så du skulle ha mer att göra. F...
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 18:21
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Dessa ord passar väl på denna tråd som jag startade och vi har visat att vi inte uppnå dit;till självbehärskning,i alla falla inte många av oss:( "Ett av de första tecknen på självbehärskning är när man visar att man kan vara vänlig och fördragsam mot medvandrare av de mest skilda karaktärer och temperament. Ett av de kraftigaste tecknen på tillbakagång är när man visar att man förväntar sig att andra skall tycka om det man själv tycker om och arbeta som man själv arbetar. " Taget härifrån: http://hem.fyristorg.com/teosofi/TeosofisktForum/index.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 18:54
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 26-08-2010, 19:05)  Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Vill inte kalla någon för lögnare för att en person kanske inte vet exakt vad fågeln, växten eller vad det nu kan vara heter på latin och kanske vill briljera lite med materiella fördelar så kan jag överse med det. Gillar dock inte alls sådana som tror sig ha övernaturliga förmågor och tycker sig ha kontakt med "den andra sidan" eftersom det för mig är hokus pokus men för den skull hatar jag inte dessa människor eftersom var och en blir salig på sin tro.
En medlem har blivit avstängd pga. något... Okej men skall det förfölja människan ifråga i evig tid? Finns det ingen plats för förlåtelse eller överseende för andras misstag eller övertramp på detta forum utan skall man göra allt man kan för att för att verkligen trycka ner människan ifråga i skoskaften?
Jag tycker de som anmäler och hackar på andra är de värsta. Malcom, jag känner till din inställning och det är inte meningen att man ska svälja allt med hull och hår, alla vi är olika och har kanske en del udda saker, men det hindrar inte att man tar hänsyn och lämnar det osagt. Bland mina vänner finns både ock och vi har det trevligt ihop och det känns tryggt att veta vad de kan ta emot och inte, svårare är det inte. man behöver inte prata om det som den andra tar avstånd ifrån, och ändå veta att man är en god kamrat och har det roligt. Trist om alla tyckte lika!! .... fuchian....
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:01
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Red Top @ 26-08-2010, 16:50)  Du får ursäkta fuchian om jag inte tror på att din mamma gått bort eller att du varit på begravning. I alla fall inte just nu......... Nä, från att sittta och göra inlägg på Odla på förmiddagen och sen lyckas åka till Finland, gå på begravning och kanske t.o.m. prata ett par ord med släkten för att sen åka tillbaka hem och kasta sig ut på Odla igen 5½ timme senare och sen sitta och fortsätta skriva under kvällen, det är inte dåligt det...... ett rätt konstigt sätt att sörja också....... Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:17
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Visst är det märkligt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:17
|
Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2010, 21:01)  Nä, från att sittta och göra inlägg på Odla på förmiddagen och sen lyckas åka till Finland, gå på begravning och kanske t.o.m. prata ett par ord med släkten för att sen åka tillbaka hem och kasta sig ut på Odla igen 5½ timme senare och sen sitta och fortsätta skriva under kvällen, det är inte dåligt det...... ett rätt konstigt sätt att sörja också....... Anki Är Fuchian också från Finland? Min mamma gick bort 2005 och allting gick i rasande fart. Det finns lika många sätt att sörja som det finns människor...
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:19
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (silos @ 26-08-2010, 21:17)  Är Fuchian också från Finland?
Min mamma gick bort 2005 och allting gick i rasande fart. Det finns lika många sätt att sörja som det finns människor... Du tror alla om gott du Solis!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:20
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 26-08-2010, 21:19)  Du tror alla om gott du Solis!  Ja,det gör jag!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:35
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2010, 21:01)  Nä, från att sittta och göra inlägg på Odla på förmiddagen och sen lyckas åka till Finland, gå på begravning och kanske t.o.m. prata ett par ord med släkten för att sen åka tillbaka hem och kasta sig ut på Odla igen 5½ timme senare och sen sitta och fortsätta skriva under kvällen, det är inte dåligt det...... ett rätt konstigt sätt att sörja också....... Anki Anki på öa, Du vet inte mycket om världen, du. Tror du att jag enbart har en fast dator? Har min rese-sån med modem, och det som du missar är att mamma begravdes inte i Finland. Hon hade inget där och göra, men du tog dina antaganden ur luften, men nu missade du påängen. ditt sett att sörja är inte mitt sätt. visst gråter man men man får ta annat i sitt liv och låta det värka ut. Hjälper ingen att ligga på rygg och ........Det finns lika många sätt att sörja än det finns folk? Eller är det nån mall man måste ha för det? Har inte fått det dom tidigare gångerna när anhöriga till mig dog. fattade du att vi är 4 syskon som delade det arbete.... tjaaaa allt ska man då vara med om??? ... fuchian... CITAT (silos @ 26-08-2010, 21:17)  Är Fuchian också från Finland?
Min mamma gick bort 2005 och allting gick i rasande fart. Det finns lika många sätt att sörja som det finns människor... Fuchian är inte fr. Finland ...... CITAT (sqrulan @ 26-08-2010, 18:14)  Precis vad jag också tänkte! Då min pappa dog så fungerade jag inte på flera veckor! Bara att leva var tillräckligt jobbigt! Det är ditt sätt som du sörjde, men för faasiken blanda inte mig i det, för det är inte så med mig alls. Sörger gör man var och en på sitt sätt. ....fuchian..
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 20:56
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 26-08-2010, 19:05)  Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Vill inte kalla någon för lögnare för att en person kanske inte vet exakt vad fågeln, växten eller vad det nu kan vara heter på latin och kanske vill briljera lite med materiella fördelar så kan jag överse med det. Gillar dock inte alls sådana som tror sig ha övernaturliga förmågor och tycker sig ha kontakt med "den andra sidan" eftersom det för mig är hokus pokus men för den skull hatar jag inte dessa människor eftersom var och en blir salig på sin tro.
Jag tycker de som anmäler och hackar på andra är de värsta. Malcolm, Om du läste den fågelgrejen så är jag inte nån som hänger ut bilder och den papegojan var osäker kort för mig också, men insåg att det lönar sig inte att göra dom till viljes. Jag kunde inte handskas med kamera dito dator och det därifrån började bråket för att de inte trodde på mig. de trodde att jag ljög, men att inte kunna tekniken, det brydde ingen om. så enkelt är det. och det var nog orsaken att Stintan ringde till Adm. (hon har erkänt det i ett inlägg) att plocka bort mig. Hon var avig mot mig från första dagen. Ingen vänlighet som hon vill påskina --- och det löper ju som en röd tråd i hela forum. nu lägger jag mig ....fuchian....
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:18
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Pia L @ 26-08-2010, 14:52)  herkules : Jag kunde inte låta bli att tänka på den tydligen mycket populära bråktråden när jag läste ditt inlägg. Inga namn nämns, men den som har läst på odlas småprat under sista tiden är analfabet om den inte förstår vem dom syftar på när vederbörande benämns som F. I den tråden haglar svordomarna tätt och vad jag tror att inte alla insett är att just den tråden också är ett legitimt sätt att tala om vad man egentligen tycker och tänker om andra på odla och även en del av dom som själva är medverkande i tråden, för att kunna ursäkta sig med att "det är ju bara på skoj". Är ni säkra på att allt som skrivs i den tråden bara är på skämt, sådana skämt brukar ofta uppkomma av en inre åsikt, tänk på det när ni får er en känga eller två. Jag vet att man läser det man vill läsa och kan låta bli att öppna om man inte vill, men som i den tråden så kan man verkligen undra var intelligensnivån ligger, det känns som rena dagisgruppen som fått ett totalt frispel. Nu är jag ju iofs helt humorbefriad och ser inget roligt i alla flams och tramstrådar, men i dom andra sådana som funnits ett tag, eller evighet haglar inte svordomarna som det gör i bråktråden. Ni som skriver i den, vad finner ni för nöje i att oavsett om det är på skämt eller allvar driva med andra? bråktråden är fruktansvärt obehaglig och klart som korvspad menas det allvar det som skrivs i den. fiffigt ju att inte behöva skriva rätt ut vem man sticker kniven i ryggen på, alla vet ju ändå. kul? inte en sekund. bort bort bort.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:30
|

Medlem

|
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 22:18)  bråktråden är fruktansvärt obehaglig och klart som korvspad menas det allvar det som skrivs i den. fiffigt ju att inte behöva skriva rätt ut vem man sticker kniven i ryggen på, alla vet ju ändå. kul? inte en sekund. bort bort bort. Visst några gånger har det halkat in på F, men i det stora hela handlar det om en ren tramstråd...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:32
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 21:56)  Malcolm,
Om du läste den fågelgrejen så är jag inte nån som hänger ut bilder och den papegojan var osäker kort för mig också, men insåg att det lönar sig inte att göra dom till viljes. Jag kunde inte handskas med kamera dito dator och det därifrån började bråket för att de inte trodde på mig. de trodde att jag ljög, men att inte kunna tekniken, det brydde ingen om. så enkelt är det. och det var nog orsaken att Stintan ringde till Adm. (hon har erkänt det i ett inlägg) att plocka bort mig. Hon var avig mot mig från första dagen. Ingen vänlighet som hon vill påskina --- och det löper ju som en röd tråd i hela forum. nu lägger jag mig ....fuchian.... Nu får du ta och ge dig och sluta med dina lögner. Jag har aldrig någonsin ringt till någon Admin, jag har skickat ett mail och det handlade inte om att plocka bort dig utan om att dom skulle kolla igenom tråden och själva bilda sig en uppfattning om ditt beteende var OK. Det hade ingenting med din okunnighet om tekniken att göra. Jag var inte alls avig mot dig utan försökte vänligt berätta hur du skulle göra för att lägga in bilder som du sa att du inte kunde. Skyll inte på mig att du fick spel och det var inte mig du började irritera dig på och vara otrevlig emot utan andra. Vi var fler som ville hjälpa dig för du sa att du var nybörjare, det kan vem som helst läsa och se i den fågeltråden. Tro inte att medlemarna här är dummare än att dom kan läsa vad du skrivit. Var det mitt fel att du gick in i trådar i trädgårdsavdelningen och var otrevlig också? Nej du fuchian du har gjort bort dig alltför mycket för att någon ska tro på dig och repektera dig. Människorna här är inte så blåögda att dom inte genomskådat dig. Nu griper du efter varje halmstrå för att få medhåll någonstans ifrån men jag har svårt att tro att någon av dem som följt dina förehavanden från början på forumet går på dina skryt- och snyfthistorier.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:32
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Ena stunden tror jag att det bara är fråga om ett troll och då ser jag många likheter med nicket Rahmat2. Alltså den dåliga svenskan och att medvetet missförstå vad som skrivs och att gå till hårda angrepp mot de som försöker förklara. Andra stunder tror jag faktiskt att det faktiskt kan vara en reell person, en person som kanske har lite dåligt sjävförtoende och vill verka bättre än den är, och som blir oerhört frustrerad när den blir ifrägasatt. Då tror jag att det är en person som inte behärskar det svenska språket så bra och att det är därför som skär sig så. Nu har jag inte läst alla inlägg men av det som jag läst så är det alltid när det här nicket blir ifrågasatt och får mothugg som de otrevliga svaren kommer. Ungefär som ett sätt att försvara sig själv. Om nu nicket inte mår så bra så kan jag faktiskt förstå reaktionen. En sak till som jag har reflekterat över. Om det nu skulle vara fråga om ett troll som många av er hävdar, varför håller ni på och matar trollet hela tiden så att trollet växer och växer? Är det kanske så att ni faktiskt gillar att käfta och käfta emot, och därmed underhåller de otrevliga inläggen? Hade det inte varit lättare att bara svälta ut trollet, att strunta i att svara, och därmed få ett avslut? Men vad vet jag
Redigerat av alle: 26-08-2010, 21:34
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:38
|

Medlem

|
CITAT (alle @ 26-08-2010, 22:32)  Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Ena stunden tror jag att det bara är fråga om ett troll och då ser jag många likheter med nicket Rahmat2. Alltså den dåliga svenskan och att medvetet missförstå vad som skrivs och att gå till hårda angrepp mot de som försöker förklara. Andra stunder tror jag faktiskt att det faktiskt kan vara en reell person, en person som kanske har lite dåligt sjävförtoende och vill verka bättre än den är, och som blir oerhört frustrerad när den blir ifrägasatt. Då tror jag att det är en person som inte behärskar det svenska språket så bra och att det är därför som skär sig så. Nu har jag inte läst alla inlägg men av det som jag läst så är det alltid när det här nicket blir ifrågasatt och får mothugg som de otrevliga svaren kommer. Ungefär som ett sätt att försvara sig själv. Om nu nicket inte mår så bra så kan jag faktiskt förstå reaktionen. En sak till som jag har reflekterat över. Om det nu skulle vara fråga om ett troll som många av er hävdar, varför håller ni på och matar trollet hela tiden så att trollet växer och växer? Är det kanske så att ni faktiskt gillar att käfta och käfta emot, och därmed underhåller de otrevliga inläggen? Hade det inte varit lättare att bara svälta ut trollet, att strunta i att svara, och därmed få ett avslut? Men vad vet jag  Intressant analys - jag håller i stora drag med dig. Men jag är dock ganska säker på att F är en reel person som inte mår så bra. Jag förstår inte heller varför så många inte kan låta bli att "käfta emot"....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|