Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 12 13 14  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Cybervänskap
          netha
          Inlägg 26-08-2010, 21:39
          Länk hit: #261

Gäster

CITAT (alle @ 26-08-2010, 22:32) *
          Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Ena stunden tror jag att det bara är fråga om ett troll och då ser jag många likheter med nicket Rahmat2. Alltså den dåliga svenskan och att medvetet missförstå vad som skrivs och att gå till hårda angrepp mot de som försöker förklara.
          Andra stunder tror jag faktiskt att det faktiskt kan vara en reell person, en person som kanske har lite dåligt sjävförtoende och vill verka bättre än den är, och som blir oerhört frustrerad när den blir ifrägasatt. Då tror jag att det är en person som inte behärskar det svenska språket så bra och att det är därför som skär sig så.

Nu har jag inte läst alla inlägg men av det som jag läst så är det alltid när det här nicket blir ifrågasatt och får mothugg som de otrevliga svaren kommer. Ungefär som ett sätt att försvara sig själv. Om nu nicket inte mår så bra så kan jag faktiskt förstå reaktionen.

En sak till som jag har reflekterat över. Om det nu skulle vara fråga om ett troll som många av er hävdar, varför håller ni på och matar trollet hela tiden så att trollet växer och växer? Är det kanske så att ni faktiskt gillar att käfta och käfta emot, och därmed underhåller de otrevliga inläggen? Hade det inte varit lättare att bara svälta ut trollet, att strunta i att svara, och därmed få ett avslut? Men vad vet jag whist.gif

Trollet ifråga skriver felfri svenska när hon själv så behagar ... för att i nästa inlägg ge sken av att vara från Finland ... ganska så genomskinligt ända från första inlägg. Hon sitter nog och skrattar åt alla kommentarer ... eldar på och skriver ännu en ... osv ... Lite sjukt är det iaf.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-08-2010, 21:40
          Länk hit: #262

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Aqvakul @ 26-08-2010, 22:38) *
          Intressant analys - jag håller i stora drag med dig. Men jag är dock ganska säker på att F är en reel person som inte mår så bra. Jag förstår inte heller varför så många inte kan låta bli att "käfta emot"....

Dom gillar att bråka - det tar aldrig slut.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2010, 21:42
          Länk hit: #263

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (herkules @ 26-08-2010, 22:18) *
          bråktråden är fruktansvärt obehaglig och klart som korvspad menas det allvar det som skrivs i den. fiffigt ju att inte behöva skriva rätt ut vem man sticker kniven i ryggen på, alla vet ju ändå.
          kul?
          inte en sekund.
          bort bort bort.

Du måste vara i total avsaknad av humor. 98% av inläggen är bara trams och emellanåt rätt roligt. Tar du allt lika allvarligt tycker jag synd om dig. Fuchian har själv skrivit i tråden, inte bara en gång och hon har inte blivit bemött på något annat sätt än alla andra i den tråden. Du behöver inte gilla alla trådar men du behöver inte heller vara så förbaskat skenhelig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Solstorm
          Inlägg 27-08-2010, 06:10
          Länk hit: #264

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (malcolm @ 26-08-2010, 19:05) *
          Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten.
          Min fetmarkering

Ibland är du lite rolig. Du uttalar dig om att du inte sett något som skulle motivera en avstängning samtidigt som du säger att du inte läst hela tråden. Då finns det ju stor anledning att läsa hela tråden innan du tycker något.

Om en forummedlem gör något dumt så behöver ju inte den vara för evig fördömd, men kunde ju vara på sin plats att skärpa till sig. Om man ständigt förstör forumtrådar, förvränger andras inlägg, medvetet missförstår, inte lyssnar/tar åt sig vad andra skriver och beter sig allänt illa åt mot forumdeltagare så är det ju inte så konstigt att många reagerar.

Vill man vara omtyckt så kan man börja med att avstå från att förstöra.

Citera
          malcolm
          Inlägg 27-08-2010, 07:44
          Länk hit: #265

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Solstorm @ 27-08-2010, 07:10) *
          Min fetmarkering

Ibland är du lite rolig. Du uttalar dig om att du inte sett något som skulle motivera en avstängning samtidigt som du säger att du inte läst hela tråden. Då finns det ju stor anledning att läsa hela tråden innan du tycker något.

Om en forummedlem gör något dumt så behöver ju inte den vara för evig fördömd, men kunde ju vara på sin plats att skärpa till sig. Om man ständigt förstör forumtrådar, förvränger andras inlägg, medvetet missförstår, inte lyssnar/tar åt sig vad andra skriver och beter sig allänt illa åt mot forumdeltagare så är det ju inte så konstigt att många reagerar.

Vill man vara omtyckt så kan man börja med att avstå från att förstöra.

Nu har jag läst HELA tråden men ser fortfarande ingen anledning till avstängning även om det var en himla massa svammel och en hel del obegripliga inlägg. Läste igenom odlas regler också när jag ändå höll på och har sett värre övertramp på andra håll än vad som syntes i den aktuella tråden.

Det får vara hur det vill med detta, tänker inte anmäla någon hos admin så länge jag inte utsätts för grova angrepp och detta får bli det sista jag skriver här

Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2010, 08:25
          Länk hit: #266

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Nu kan vi väl lämna detta bakom oss!!!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-08-2010, 10:04
          Länk hit: #267

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (malcolm @ 27-08-2010, 08:44) *
          Nu har jag läst HELA tråden men ser fortfarande ingen anledning till avstängning även om det var en himla massa svammel och en hel del obegripliga inlägg. Läste igenom odlas regler också när jag ändå höll på och har sett värre övertramp på andra håll än vad som syntes i den aktuella tråden.

Det får vara hur det vill med detta, tänker inte anmäla någon hos admin så länge jag inte utsätts för grova angrepp och detta får bli det sista jag skriver här

MALCOLM,

Du har helt rätt i den sakfrågan. Jag har inte orsakat de värsta övertrampen under min tid i forumet. Det ingår inte i min talspråk att svära och ge fula ord.
          Jag har också läst igenom medlemsreglerna och om man ser det hela så har du säkert sett vilka övertramp det görs här utan några som helst påföljder, det finns bara godtycklighet inte sanning och orsak bakom det Stinta gjorde/och försöker igen att göra mot mig.
          Vad säger du om den ordramsan Red Top skrev? Har nog meddelat det till dig, men värre skit finns väl knappast, eller det finns men de vågar inte på det, kanske?
          Men jag låter det stanna vid detta, men ville ge info till dig för om du undrar så får du det från mig direkt.

Kontentan av detta är att dom vill ha mig bort från forumet, men en sak som upprepas vid helger är att dom har alltig någon/några som de behandlar illa, föremålet växlar. Vad säger detta till dig?
          Min okunnighet att inte kunna visa bilder har irriterat dom. Inte så lätt sak när det finns fler datorer i kontoret och alla har inte lika program och min slitterny kamera är en vetenskap, men har lärt mig under tidens gång en hel del om det och jag brukar köra in bilderna i min dator och sedan bränna dom, men längre än så har jag inte kommit, delvis ointresse från min sida, även att jag har en annan dator med ett program där jag skickar bilder mellan släkten i Norge, men den är i företagets namn och maken vill inte att det skickas genom den till okända något alls. så jag sitter fast, min stationära fick jag i våras, kan den inte, den bärbara har jag på resor. Jag ger dig denna info för du är en reko kille, sen får andra läsa om det. ger inga svar till andra i den länken, för den är död för mig. ...... Fuchian ......

Citera
          Malvia
          Inlägg 27-08-2010, 10:10
          Länk hit: #268

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

F

Kunde du inte respektera Solis vädjan att lämna alllt som skrivit i denna tråd bakom oss? Och inte skriva nåt mer här!.

Vad är det för fel på dej?

Fast det vet nog de flesta redan.

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-08-2010, 10:23
          Länk hit: #269

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Malvia @ 27-08-2010, 11:10) *
          F

Kunde du inte respektera Solis vädjan att lämna alllt som skrivit i denna tråd bakom oss? Och inte skriva nåt mer här!.

Det gör jag nu, om du läste det som jag skrev till Malcolm, så borde du fatta det som står i slutet, att denna tråd är död för mig.

för det första har jag inte sett nån vädjan av personen i fråga och jag hade endast intresse att svara Malcolm det han inte visste om.

Det finns inga fel på mig, varken kroppsligt eller fysiskt om man utelämnar känslorna jag har ang. mor. F...

Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2010, 14:46
          Länk hit: #270

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Malvia @ 27-08-2010, 11:10) *
          F

Och varför kan inte du själv göra det då?

Citera

14 sidor V  « < 12 13 14
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon