Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Cybervänskap
          ängsvädd
          Inlägg 21-08-2010, 20:38
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Alba @ 21-08-2010, 21:33) *
          Jag tror också att man måste erkänna för sig själv att en del forum kanske inte alls passar just mig.
          Då ska man söka sig vidare. Det är inte meningen att man ska känna sig illa behandlad och må dåligt.
          Det är lättare att ta ett beslut som är bra för mig än att försöka ändra på den stora massan.
          Sen kan ju den gränsen vara olika för olika människor men det gäller att se till sig själv och det egna välbefinnandet.

Men är det verkligen den stora massan g.gif Silos har ju fått stöd från flera.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Alba
          Inlägg 21-08-2010, 20:42
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (ängsvädd @ 21-08-2010, 21:38) *
          Men är det verkligen den stora massan g.gif Silos har ju fått stöd från flera.

Jag syftade inte direkt på Silos utan det var en reflektion i största allmänhet.
          Även om det var bara 1 person som skulle göra forumet till pest för mig och jag tog illa vid mig och mådde dåligt då skulle jag sökare mig vidare.
          Det kan aldrig vara värt att bita sig fast om man inte trivs.

OBS att jag nu inte menar detta som en vink till någon särskild person - bara ett svar till dig Ängsvädd.

Citera
          silos
          Inlägg 21-08-2010, 20:42
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:21) *
          [/color]Men hur i allsindar orkar du med allt detta då med egen blogg, sy dockor och skriva här? Har du flera bloggar?
          Jag vet då knappt hur man skapar en blogg så du är väl inte så dålig då?
          Visst är det konstigt att din "vän" fuchian inte visar några bilder,bara du? Ja din sagostig är förunderlig?

Då förstår du dig inte det minsta på "annorlunda" människor!
          När jag skriver att jag inte orkar umås eller tala i telefon är på grund av att jag har inga som helst skydd emot medmänniskornas "energier",utan jag "suger" åt mig så gott som allting som är negativt hos mina medmänniskor d.v.s. deras negativa energier och jag har inte lärt mig hur man skaffar ett skydd tyvärr...

Jag så att säga "flyr verkligheten" eftersom jag ej klarar av att vistas där för långa stunder.
          Att skriva,sy dockor måla rita städa diska gå i tvättstuga handla ger inga problem mer än att jag får fruktansvärt ont i kroppen.

Ja,jag har flera bloggar och jag skriver även på Facebook och Netlog och jag har lärt mig jätte mycket tack vare datorn...jah är sååå tacksam för datorn och internett.

Varför tycker du att min sagostig är förunderlig?

Vet du att jag skulle kunna sälja hur mycket som helst dockor,mina bilder etc,men jag klarar inte av att skiljas från dessa mina "barn"

Att inte Fuchian visa några bilder är inte min sak,det är upp till henne vad hon vill göra här men jag tycker om att visa mina dockor,ritade bilder och andra bilder...

JAG ÄR INTE FUCHIAN,tänk om ni kunde tro på mig någon gång!!!
          Är det så att ni retar er på att jag är den jag är,en som lita på sina medmänniskor!?!ATT JAG ÄR FÖR MYCKET AV ALLTING!?!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 21-08-2010, 20:44
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag vill inte vara ovän med någon, det är jag aldrig i mitt riktiga liv heller. Men eftersom mycket verkar så otroligt så måste även jag få tycka till och jag står fortfarande fast vid mina åsikter.
          Men nu slutar jag "ännu en gång" att bry mej, så fortsätt att tro vad ni tror.
          Ha det!

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 21-08-2010, 20:59
          Länk hit: #65

Medlem

CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:44) *
          Jag vill inte vara ovän med någon, det är jag aldrig i mitt riktiga liv heller. Men eftersom mycket verkar så otroligt så måste även jag få tycka till och jag står fortfarande fast vid mina åsikter.
          Men nu slutar jag "ännu en gång" att bry mej, så fortsätt att tro vad ni tror.
          Ha det!

Det är bara dumt att stå fast vid sina åsikter,för då blirm det jo väldigt svårt att ta till sig någonting nytt och det är lika dumt att vara som jag som hela tiden vill förändras och hitta på nya saker i mitt liv till.ex.jag kan bli nästan galen av att veta att jag inte kan lära allt som jag vill här i livet.

CITAT (Alba @ 21-08-2010, 21:42) *
          Jag syftade inte direkt på Silos utan det var en reflektion i största allmänhet.
          Även om det var bara 1 person som skulle göra forumet till pest för mig och jag tog illa vid mig och mådde dåligt då skulle jag sökare mig vidare.
          Det kan aldrig vara värt att bita sig fast om man inte trivs.

OBS att jag nu inte menar detta som en vink till någon särskild person - bara ett svar till dig Ängsvädd.

Det är inte bra att tillåta andra människor få makt över hur och var man skall vara eller göra!
          IRL väljer jag att inte umgås med mina medmänniskor,ingen enda kan tvinga mig till någonting! Och här trivs jag så jag stannar ändå....

Och nu är det dags för mig att gå och lägga mig i min säng och försöka sova,nattinatt allihoppa var ni än är!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          abbbe
          Inlägg 21-08-2010, 21:11
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 19:33) *
          Jag är 99% säker på att Silos och Fuchian är samma person!

Jag är 100% säker på att du har fel.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 22-08-2010, 03:34
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

måste bara få låna tråden och skriva ett inlägg (hoppas det går bra Silos, din tråd är perfekt för mitt inlägg) smiley_small_hug.gif
          satt här och lyssnade på låten Annikafiore - Forbidden Love,, och gick in och läste en gammal tråd jag skrev 2006 den 8 april. och jag fullkomligt brast ut i tårar när jag läste tråden och hörde på låten och tänkte på allt som jag har gått igenom och allt som hänt både bra och dåliga saker.

och därefter skrev jag ett väldigt långt SMS till mamma där jag bland annat tackade för allt snällt och uppmuntrade ord hon sa den där dagen.

och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt smiley_small_hug.gif thanks.gif wub.gif wub.gif

och på detta forumet har jag hittat många vänner och även kärleken. kunna aldrig ana att ett trädgårdsforum skulle betyda så mycket för mig den dag jag reggade mig.

nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte.

och hoppas att du Silos inte har nåt emot att jag skrev detta i din tråd.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-08-2010, 06:09
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34) *
          måste bara få låna tråden och skriva ett inlägg (hoppas det går bra Silos, din tråd är perfekt för mitt inlägg) smiley_small_hug.gif
          satt här och lyssnade på låten Annikafiore - Forbidden Love,, och gick in och läste en gammal tråd jag skrev 2006 den 8 april. och jag fullkomligt brast ut i tårar när jag läste tråden och hörde på låten och tänkte på allt som jag har gått igenom och allt som hänt både bra och dåliga saker.

och därefter skrev jag ett väldigt långt SMS till mamma där jag bland annat tackade för allt snällt och uppmuntrade ord hon sa den där dagen.

och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt smiley_small_hug.gif thanks.gif wub.gif wub.gif

och på detta forumet har jag hittat många vänner och även kärleken. kunna aldrig ana att ett trädgårdsforum skulle betyda så mycket för mig den dag jag reggade mig.

nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte.

thanks.gif smiley_small_hug.gif Linus!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          silos
          Inlägg 22-08-2010, 07:14
          Länk hit: #69

Medlem

Tack flaxss för att du delade med dig!Jag är glad att du skrev här! smiley_small_hug.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 22-08-2010, 07:47
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

stackars alla som inte kan låta solis vara ifred, jag tycker uppriktigt synd om er.
          här skriver hon en tråd om hur det är att ha vänner i rymden och självklart ska ni tycka om det, eller dra upp annat som inte hör hemma i tråden.
          grattis - ni har precis överträffat er själva!
          nu kan ni gå och ösa er skit någon annanstans.
          stå på dig solis och jag är glad för din skull flaxss!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-08-2010, 09:08
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (silos @ 21-08-2010, 21:42) *
          JAG ÄR INTE FUCHIAN,tänk om ni kunde tro på mig någon gång!!!

Jag tror inte att du är fuchian. kompiskram.gif Visst är det underbart att kunna få cybervänner här på odla, jag har t.o.m. träffat några IRL och fått nya vänner. Men man får inte glömma att det medför risker att lämna ut sig för mycket, man vet aldrig vem som finns bakom ett nick, och tyvärr finns det sjuka hjärnor som gillar att driva med andra, låtsas vänskap och medkännande och sedan njuter av att såra. Du är en känslig själ silos, jag hoppas att ingen sårar dig som du trodde var din vän.

...och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt smiley_small_hug.gif thanks.gif wub.gif wub.gif

Tack själv! smiley_small_hug.gif

nono.gif Det är inte löjligt utan modigt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 22-08-2010, 10:06
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

...............kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte..............

Tycker du är en av Odlas mysigaste killar! Vi har ju fått följa din "utveckling" på ganska nära håll och det har varit ett nöje att höra att "din historia" slutat lyckligt!
          Önskar er båda ett fortsatt lika bra liv!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 22-08-2010, 10:09
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Vad härligt att du fått både vänner och t o m mött kärleken här på odla biggrin.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-08-2010, 10:12
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Härligt flaxss och du är varken löjlig eller blödig!
          smiley_small_hug.gif till er båda.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Alba
          Inlägg 22-08-2010, 10:23
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Flaxss - så fantastiskt att läsa det du skriver. Det värmer i hjärtat.
          Det bemötande du får här på Odla är en följd av den varma gulliga kille du är.
          Jag instämmer med Anki på Öland - du är en av Odlas mysigaste killar.

smiley_small_hug.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 22-08-2010, 10:51
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

tusen tack alla igen det värmer smiley_small_hug.gif wub.gif wub.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 22-08-2010, 12:17
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Inte alls konstigt Linus att du blev vänligt bemött för du är en så enastående gullig kille ! smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-08-2010, 12:57
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Om så vore att vi -- silos --- fuchian ---- vore en och samma person, så undrar jag hur den sammansättningen skulle fungera här? en ensam hinner ju inte vara med alla trådar samtidigt, om vi inte är en bläckfisk med 8 armar?! rotfl.gif

Var rädd om Silos, hon är en genomgod medmänniska som jag "fuchian" har lärt att känna och den personen som jag är mest rädd om i hela forumet.
          Ös över skiten på mig, men lämna henne i fred. jag är starkare än ni ens anar! .... ranting.gif

Alla goda råd ang. om vår bekantskap är redan ett avslutat kapitell så där finns endast ängsvädd som är vettig i sina åsikter och hennes ord tar jag på allvar, vad gäller med resten.....ignorering pågår.

Inget händer med Silos utan hennes önskan och hur vårt vänskap, som har börjat spira, utvecklas, vet vi inte och har därtill tagit hänsyn till silos.
          Jag kommer att finnas för henne när hon behöver mig och stöd, men resten ska ni inte ens spekulera om för det är en privatsak mellan henne och mig.

Jag känner igen mig i visa avseenden, i den hårda världen och hånet vi mött under livets gång.
          Jag har förmågan att kunna "läsa av" en person genom vad han/hon är för något, det hör till mediumskapet jag har.
          Det behövs inte många inlägg innan jag har en bild av personens alla sidor och sätt klara. Silos vet om detta och hon förstår att här är hon som bestämmer vad som ska ske i framtiden någon gång, det låter vi åt vår herre att leda dom spåren, så hamnar man rätt. ........... Fuchian ....

Citera
          gnon49
          Inlägg 22-08-2010, 13:52
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

ja inte behöver man vara medial för att läsa av och bedömma en person utifrån vad h*n skriver. Det gör vi ju alla allt som oftast. Eller så är vi alla mediala. Fast sunt förnuft smäller nog högre. laugh.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-08-2010, 13:59
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (gnon49 @ 22-08-2010, 14:52) *
          ja inte behöver man vara medial för att läsa av och bedömma en person utifrån vad h*n skriver. Det gör vi ju alla allt som oftast. Eller så är vi alla mediala. Fast sunt förnuft smäller nog högre. laugh.gif

Absolut naughty.gif undrar om det ingår i den mediala förmågan att vara trångsynt också confused.gif fast jag tycker att det borde vara tvärtom.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon