|
|
  |
Cybervänskap |
|
|
|
22-08-2010, 17:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Att det påklistras massa åsikter och sånt på ett medium är ett sätt att gå i motattack om det som man inte själv har kunskaper om. en av nackdelarna med att vara synsk är att man förväntas veta absolut allting och då är det lätt falla offer för alla normala mänskliga svagheter. Ibland blir vi vilseledda av våra mänskliga sinnen, man har sina för- och nackdelar, att människor förrutsätter att medier ska alltid vara beredda att hjälpa och underhålla dem.
Precis som människor med andra yrken har vi inte alltid lust att alltid prata om det eller bistå med råd. Är det så svårt att begripa? ..... fuchian ....
|
|
|
|
|
22-08-2010, 17:49
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Alba @ 22-08-2010, 11:23)  Flaxss - så fantastiskt att läsa det du skriver. Det värmer i hjärtat. Det bemötande du får här på Odla är en följd av den varma gulliga kille du är. Jag instämmer med Anki på Öland - du är en av Odlas mysigaste killar.  ...och jag instämmer också i detta!  CITAT (Myosotis @ 22-08-2010, 10:08)   Det är inte löjligt utan modigt. ....och i detta!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
22-08-2010, 17:51
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Hehe kul med webben ju, man hittar mycket roligt folk därute ^^ Har många på msn och några har man träffat, gillar mest vara själv och se film annars sitter jag vid datorn men ett par nära irl kompisar har jag som kommer ibland
Bifogade miniatyrbild(er)
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:16
|

Medlem

|
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:21)  [/color]Men hur i allsindar orkar du med allt detta då med egen blogg, sy dockor och skriva här? Har du flera bloggar? Jag vet då knappt hur man skapar en blogg så du är väl inte så dålig då? Visst är det konstigt att din "vän" fuchian inte visar några bilder,bara du? Ja din sagostig är förunderlig?  Sqrulan, Det är inte alls konstigt att jag inte visar några bilder i forumet, det är så att jag tar hänsyn till Silos bilder. Dom ska hon visa så länge hon vill. Man måste veta var gränssen går i detta ämne. Mina dockor är en annan femma och jag har inte ens lust att lägga dom i nån tråd. Det hela är irrelevant och elakt mot Silos. Hon kan få mina små berättelser och lite vitsar och även annat som jag svarar på åt henne. Så det är inte konstigt alls om man tänker efter, vilket jag har gjort och meddelat om det till Silos. Det kanske kan bli i ett annat sammanhang som jag tar upp dessa dockor. .....fuchian....
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:26
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (fuchian @ 22-08-2010, 18:37)  Att det påklistras massa åsikter och sånt på ett medium är ett sätt att gå i motattack om det som man inte själv har kunskaper om. en av nackdelarna med att vara synsk är att man förväntas veta absolut allting och då är det lätt falla offer för alla normala mänskliga svagheter. Ibland blir vi vilseledda av våra mänskliga sinnen, man har sina för- och nackdelar, att människor förrutsätter att medier ska alltid vara beredda att hjälpa och underhålla dem.
Precis som människor med andra yrken har vi inte alltid lust att alltid prata om det eller bistå med råd. Är det så svårt att begripa? ..... fuchian .... Finns väl ingen här som förväntar sig att du ska veta något och har du ingen lust att prata om dina "mediala kunskaper" så är det väl bara att låta bli istället för att dra fram det i vart och vartannat inlägg. Ingen har bett dig om råd!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:31
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 22-08-2010, 19:16)  Sqrulan,
Det är inte alls konstigt att jag inte visar några bilder i forumet, det är så att jag tar hänsyn till Silos bilder. Dom ska hon visa så länge hon vill. Man måste veta var gränssen går i detta ämne. Mina dockor är en annan femma och jag har inte ens lust att lägga dom i nån tråd. Det hela är irrelevant och elakt mot Silos. Hon kan få mina små berättelser och lite vitsar och även annat som jag svarar på åt henne. Så det är inte konstigt alls om man tänker efter, vilket jag har gjort och meddelat om det till Silos. Det kanske kan bli i ett annat sammanhang som jag tar upp dessa dockor. .....fuchian.... Nu är du bara patetisk. Du kan inte på allvar mena att du tror silos skulle ha något emot att du lägger ut bilder i forumet. Här lägger alla ut bilder på allt möjligt dom skapat. Orsaken till att du inte gör det är nog en helt annan.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:36
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 22-08-2010, 19:26)  Finns väl ingen här som förväntar sig att du ska veta något och har du ingen lust att prata om dina "mediala kunskaper" så är det väl bara att låta bli istället för att dra fram det i vart och vartannat inlägg. Ingen har bett dig om råd! Du har din åsikt och den få vara som den är. Skulle inte ens komma i fråga att hjälpa någon i forum? helt idiotiskt att tro det. Trots allt är du med dina eftersläntare en pytteliten grupp när det gäller att ta ställning i andras namn. du står ju inte ens för dina egna åsikter, så mej kvittar det. Iden om det okända är en kär måltavla för människor som hellre tror att vi blir maskföda när vi dör och dessa människor bryr sig inte särskilt mycket om konsekvenserna av hur de behandlar andra, och det besvärar dem inte. --------fuchian.....
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:40
|
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358

|
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:43
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 22-08-2010, 19:31)  Nu är du bara patetisk. Du kan inte på allvar mena att du tror silos skulle ha något emot att du lägger ut bilder i forumet. Här lägger alla ut bilder på allt möjligt dom skapat. Orsaken till att du inte gör det är nog en helt annan.  Låt mig då vara patetisk, det rör mig inte i ryggen. Läs noggrannare nästa gång! Silos och jag har snackat färdigt om dessa bilder, det finns inget mysko i det. Orsaken att jag inte gör det kan också vara den jag sett här när Silos ställer ut sina bilder, hur mycket skit får hon egentligen. Jag bara hoppas att hon få positiv respons och har ni inte det så räkert finns det många som skulle komma till tals om Silos bilder. Jag känner den smärtan som hon bråttas med. ------fuchian....
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:43
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 22-08-2010, 19:36)  Du har din åsikt och den få vara som den är. Skulle inte ens komma i fråga att hjälpa någon i forum? helt idiotiskt att tro det. Trots allt är du med dina eftersläntare en pytteliten grupp när det gäller att ta ställning i andras namn. du står ju inte ens för dina egna åsikter, så mej kvittar det.
Iden om det okända är en kär måltavla för människor som hellre tror att vi blir maskföda när vi dör och dessa människor bryr sig inte särskilt mycket om konsekvenserna av hur de behandlar andra, och det besvärar dem inte. --------fuchian..... Dessvärre fuchian så inbillar du dig bara att du vet vad andra tror. Kan inte annat än skratta åt alla dina förutfattade meningar
--------------------
|
|
|
|
Gunilla T
|
22-08-2010, 18:45
|
Gäster

|
CITAT (mamamaggan @ 22-08-2010, 13:17)  Inte alls konstigt Linus att du blev vänligt bemött för du är en så enastående gullig kille !  ..och det tycker jag också
|
|
|
|
|
22-08-2010, 18:55
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
En stor kram till Linus/flaxss från mig oxå.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
netha
|
22-08-2010, 19:18
|
Gäster

|
CITAT (Alba @ 22-08-2010, 11:23)  Flaxss - så fantastiskt att läsa det du skriver. Det värmer i hjärtat. Det bemötande du får här på Odla är en följd av den varma gulliga kille du är. Jag instämmer med Anki på Öland - du är en av Odlas mysigaste killar.  Instämmer jag också.
|
|
|
|
|
23-08-2010, 15:15
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Tycker rädslan för cyberkontakter är betydligt överdriven och tidningarna har förstorat upp det hela till orimliga proportioner, visst har det förekommit en hel del otäcka saker och tom. mord men detta förekommer även i många andra sammanhang som inte har ett dugg med internetvärlden att göra. Klart man skall vara försiktig och inte lämna ut namn, adress, telefonnummer och annat hur som helst utan att först ha haft en tids kontakt med personen ifråga. Det brukar snart skina igenom vem man har att göra med och verkar något skumt eller FÖR bra bör man dra öronen åt sig. Det är bra om man har en mobiltelefon som inte är registrerad någonstans alt. hemligt nummer vid den första telefonkontakten. Knäppgökar har en tendens att avslöja sig själva rätt snart och märker man att något känns fel skall man omedelbart bryta kontakten.
Jag har personligen varit ute på olika slag av kontaktforum sedan -98 och aldrig råkat ut för något otäckt men det är kanske värre för tjejer/kvinnorsom som är mer sårbara men jag "känner" ingen som råkat illa ut. Har träffat över 100 personer IRL som jag lärt känna via nätet och åtminstone två av dem är mina bästa vänner numera. Har hjälpt folk att flytta, byta däck mm. och varit hemma hos flera av mina kontakter och många har varit hemma hos mig också. Finns sådana som följt med mig ut och paddlat kanot fast de aldrig sett mig förut och de har alla överlevt och jag har blivit hembjuden till kvinnor för det första mötet. Nu är detta väldigt speciellt iof. sig och kanske inget att rekommendera men som sagt, det gäller att väga förnuft mot eventuell rädsla. Alla människor är inte våldsverkare och alla människor som sitter vid en dator är inte monster även om det emellanåt kan tyckas så i vissa sammanhang.
Redigerat av malcolm: 23-08-2010, 15:18
|
|
|
|
|
23-08-2010, 16:31
|

Medlem

|
MALCOLM, Bra sagt av dig. Det gäller att vara försiktig med sk. privata kontakter, men det känner man bäst själv, utan att fråga forumets åsikter om en sådan sak. Man få låta tiden mogna och under tiden känner man antingen något gemensamt eller ren ondska ur inläggen. Ondskan är en lurig filur, som man får ta tid på sig eller helt enkelt neglicera personen i fråga. Onskan kan klä sig i många fina ord, men de avslöjar sig rätt snart. Det är mycket svårare att hålla reda på alla sina lögner, man åker fast rätt snart, än att man blir vänligt bemött av en person. Då finns det ett dragningskrafft att lära känna personen ändå mera, men i sin egen tackt. Tack Malcolm, det är reda på dig! ......  ... fuchian ....
|
|
|
|
|
23-08-2010, 16:41
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|