| |
|
  |
hur tänker du rösta ? |
|
|
|
|
26-08-2010, 21:39
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 22:34)  tycker jag nog att du ska göra Det är inte jag som behöver övertygas
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
26-08-2010, 21:49
|
Gäster

|
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 22:37)  Jag tror det ligger sossarna i fatet att ha Mona Shalin som partiledare,hon är ju inte ens populär i sina egna kretsar,byt ut henne mot någon med stil som kan föra sig och som har talets gåva då kanske socialdemokraterna har en chans nästa val,att beblanda sig med komunisterna var ett dåligt val ,har många bekanta som har varit sossar hela sitt liv som röstade borgeligt förra valet på grund av det och på grund av Mona Salin ,majoriteten tycks inte vilja ha henne varken som partiledare eller statsminister.Bara det att Göran persson gick ut i media och sa till sina partikamrater att skärpa sig säger en hel del. Sååå typiskt ... i Sverige får inte en kvinna sticka ut ... en kvinna få ordförandeskapet ... en kvinna ... gubevars bli partiledare ... en kvinna ... kanske (förhoppningsvis) bli statsminister. Kvinna i Sverige är en andra sortens medborgare än idag år 2010... tyvärr.  Manliga kandidater får aldrig frågor som Mona och andra kvinnor, ifrågasätts inte på samma sätt ... vem har frågat vad männens kostym kostar? Män högaktas och det tack vare kvinnors avundsjuka på dem av samma kön. Männen vet att hålla med och om de sina ... oavsett vad det gäller ... inte just bara när det är valår. Sååå trist!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:49
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Som statsminister är ansiktet utåt väldigt viktigt eftersom man träffar andra statsöverhuvuden hela tiden då krävs det att man har både vett och etiket och kan konvesera och föra sig i alla situationer,man bör helt enkelt ha stil.Det är det" första intrycket" som alla möts av när de träffar en statsminister.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:51
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (netha @ 26-08-2010, 22:49)  Sååå typiskt ... i Sverige får inte en kvinna sticka ut ... en kvinna få ordförandeskapet ... en kvinna ... gubevars bli partiledare ... en kvinna ... kanske (förhoppningsvis) bli statsminister. Kvinna i Sverige är en andra sortens medborgare än idag år 2010... tyvärr.  Manliga kandidater får aldrig frågor som Mona och andra kvinnor, ifrågasätts inte på samma sätt ... vem har frågat vad männens kostym kostar? Män högaktas och det tack vare kvinnors avundsjuka på dem av samma kön. Männen vet att hålla med och om de sina ... oavsett vad det gäller ... inte just bara när det är valår. Sååå trist! Jag är inte så säker på att det i detta fallet handlar just om att hon är en kvinna, utan vem hon är och vad hon har i bagaget. Wallström till exempel skulle varit mycket bättre (den bäste) partiledare och hon är också kvinna.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:54
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 22:49)  Som statsminister är ansiktet utåt väldigt viktigt eftersom man träffar andra statsöverhuvuden hela tiden då krävs det att man har både vett och etiket och kan konvesera och föra sig i alla situationer,man bör helt enkelt ha stil.Det är det" första intrycket" som alla möts av när de träffar en statsminister. Varför skulle hon inte klara det?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
26-08-2010, 21:56
|
Gäster

|
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 22:51)  Jag är inte så säker på att det i detta fallet handlar just om att hon är en kvinna, utan vem hon är och vad hon har i bagaget. Wallström till exempel skulle varit mycket bättre (den bäste) partiledare och hon är också kvinna. Är det Toblerone du minns att hon har i bagaget? Hon hade ju betalat allt från egen börs. Ingen som kommer ihåg hur många andra som också använt riksdagens kort till att betala ett o annat ... tror mig minnas att nuvarande justitieminister också använt kortet privat. Hat- och förtalskampanjen mot Mona Sahlin gör mig illamående! Aldrig någonsin har manlig kandidat behandlats på lika sätt och det värsta i frågan är ... att det är kvinnor som står i täten.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 21:58
|

Medlem

|
Hon har ingen stil !någon borde styla om henne och be henne sluta tugga tuggumi ofentligt och lära sig att föra sig och tala.Men det är min åsikt men jag vet att andra delar den,titta på Margot Whalström hon har stil och kan röra sig bland alla stora ministrar och politiker i EU.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:00
|
Medlem

|
CITAT (netha @ 26-08-2010, 22:56)  Är det Toblerone du minns att hon har i bagaget? Hon hade ju betalat allt från egen börs. Ingen som kommer ihåg hur många andra som också använt riksdagens kort till att betala ett o annat ... tror mig minnas att nuvarande justitieminister också använt kortet privat. Hat- och förtalskampanjen mot Mona Sahlin gör mig illamående! Aldrig någonsin har manlig kandidat behandlats på lika sätt och det värsta i frågan är ... att det är kvinnor som står i täten.  Jag pratar inte om mig personligen. För övrigt håller jag med dig i det sista. Men Mona har något som folk stör sig på och då är tobleronen lätt att ta till, men personligen tyckte jag att det var löjligt uppförstorat redan då det begav sig. Jag har svårt för Monas sävlighet när hon pratar, men jag röstar ju inte på en person utan en ideologi och vad jag tro är bäst för hela Sverige, inte bara de som arbetar.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:04
|

Medlem

|
Det där med Toblerone är oviktigt i samanhanget det är hennes framtoning som många stör sig på.Jag hatar inte Mona Salin men jag tycker inte hon är bra för sitt parti och har ingen stark personlighet eller stil.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
26-08-2010, 22:05
|
Gäster

|
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 23:00)  Jag pratar inte om mig personligen. För övrigt håller jag med dig i det sista. Men Mona har något som folk stör sig på och då är tobleronen lätt att ta till, men personligen tyckte jag att det var löjligt uppförstorat redan då det begav sig. Jag har svårt för Monas sävlighet när hon pratar, men jag röstar ju inte på en person utan en ideologi och vad jag tro är bäst för hela Sverige, inte bara de som arbetar. OK ... men tror du inte då att också du påverkats av det manliga ... man ska ha lite pondus ... inte mjäka ... "fruntimmer" ... prata lågmält ... inte ryta och slå näven i bordet ... osv? Det är ju den gängse syn männen har ... det ska vara lite "stake" .... Så tänker o tycker iaf jag.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:09
|
Medlem

|
CITAT (netha @ 26-08-2010, 23:05)  OK ... men tror du inte då att också du påverkats av det manliga ... man ska ha lite pondus ... inte mjäka ... "fruntimmer" ... prata lågmält ... inte ryta och slå näven i bordet ... osv? Det är ju den gängse syn männen har ... det ska vara lite "stake" ....
Så tänker o tycker iaf jag. Men jag vill ju Margot som statsminister, hon är om möjligt, ännu mjukare i sin framtoning och lika mycket kvinna, men hon inger förtroende. För mig i varje fall.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:10
|

Medlem

|
Tror det var länge sedan en partiledare slog näven i bordet,men Tage Erlander tog av sig skon och drämde i pulpeten en gång  Spelar väl ingen roll om man är man eller kvinna som partiledare eller som statsminister bara man har "det" och karisma och får folk med sig .
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
26-08-2010, 22:13
|
Gäster

|
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:10)  Tror det var länge sedan en partiledare slog näven i bordet,men Tage Erlander tog av sig skon och drämde i pulpeten en gång  Spelar väl ingen roll om man är man eller kvinna som partiledare eller som statsminister bara man har "det" och karisma och får folk med sig . Och det tror du på fullt allvar!?
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:19
|

Medlem

|
Klart att kvinnor har det kämpigare efter som de ofta har barn och får pussla hit och dit och visst är politiken fortfarande en mansdominerad värld,men en stark kvinna med sin man bakom sig kan ta sig fram om de har en stark villja att nå fram.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:19
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 22:37)  Jag tror det ligger sossarna i fatet att ha Mona Shalin som partiledare,hon är ju inte ens populär i sina egna kretsar,byt ut henne mot någon med stil som kan föra sig och som har talets gåva då kanske socialdemokraterna har en chans nästa val,att beblanda sig med komunisterna var ett dåligt val ,har många bekanta som har varit sossar hela sitt liv som röstade borgeligt förra valet på grund av det och på grund av Mona Salin ,majoriteten tycks inte vilja ha henne varken som partiledare eller statsminister.Bara det att Göran persson gick ut i media och sa till sina partikamrater att skärpa sig säger en hel del. Mona Sahlin ledde inte sossarna inför valet 2006 så det kan inte ha varit henne de röstat bort.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:21
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 22:51)  Jag är inte så säker på att det i detta fallet handlar just om att hon är en kvinna, utan vem hon är och vad hon har i bagaget. Wallström till exempel skulle varit mycket bättre (den bäste) partiledare och hon är också kvinna. Det håller jag med om. Fast den bästa är Maria Wetterstrand  Och hon är ju också kvinna.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:25
|
Medlem

|
CITAT (ängsvädd @ 26-08-2010, 23:21)  Det håller jag med om. Fast den bästa är Maria Wetterstrand  Och hon är ju också kvinna. Jo, hon är ju en lysande stjärna i politikerhimlen, tyvärr delar jag inte tillräckligt många politiska värderingar med hennes parti för att rösta fram dem.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:26
|

Medlem

|
Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
26-08-2010, 22:30
|
Gäster

|
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:26)  Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte. Och där kom just den mediala synen på kvinnan upp igen.  Du har inget emot att Reinfeldt går i mörk kostym dagligen ... men Maria W är trist när hon bär liknande ... så jäkla synd att just kvinnor ska vara så enkelspårigt styrda.  (((
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2010, 22:32
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:26)  Har svårt att se Maria Wetterstrand i festmundering vid olika högtider,hon är ju natur muppe och väldigt enkel i klädsel och stil,inget fel i det alls men någon statsminister är hon inte. Motti, jag tror du har missförstått hela saken. Jag lovar att egenskapen att kunna klä sig vid högtider inte har så mycket med att göra hur bra statsminister man är.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|