Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 52 53 54 55 56 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          andersen
          Inlägg 14-09-2010, 13:10
          Länk hit: #1061

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Anma @ 14-09-2010, 14:02) *
          Vi har yttrandefrihet i det här landet. Med det följer det onda med det goda. Så länge man inte bryter mot lagen ska man kunna säga vad man vill, även när man tillhör ett politiskt parti. Sen får man tycka vad man vill om det, och jag gillar det inte, men det är värt det priset för att värna om yttrandefriheten och demokratin.

Fast det ser ut som om det är lättare att via ett politiskt parti föra fram rasistiska åsikter än att tex vara en tidning som skriver om samma sak,och det är märkligt, jag tycker att lagen om hets mot folkgrupp borde väga tungt, mot att ha rasister på gator och torg.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Anma
          Inlägg 14-09-2010, 13:15
          Länk hit: #1062

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (andersen @ 14-09-2010, 14:10) *
          Fast det ser ut som om det är lättare att via ett politiskt parti föra fram rasistiska åsikter än att tex vara en tidning som skriver om samma sak,och det är märkligt, jag tycker att lagen om hets mot folkgrupp borde väga tungt, mot att ha rasister på gator och torg.

Nu har jag ingen aning om vad SD säger på sina torgmöten, och jag vill inte veta heller för antagligen kommer jag bli så förbannad att det ryker i öronen och det orkar jag inte med.
          Men min första tanke är att om man säger att man vill stoppa invandringen och att man ska skicka hem invandrarna som redan finns här har man sagt något totalt idiotiskt men inte något kriminellt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-09-2010, 13:30
          Länk hit: #1063

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 14-09-2010, 14:15) *
          Nu har jag ingen aning om vad SD säger på sina torgmöten, och jag vill inte veta heller för antagligen kommer jag bli så förbannad att det ryker i öronen och det orkar jag inte med.
          Men min första tanke är att om man säger att man vill stoppa invandringen och att man ska skicka hem invandrarna som redan finns här har man sagt något totalt idiotiskt men inte något kriminellt.

Jag vet inte heller exakt vad de säger, men jag tror snarare de vill minska ner invandringsströmmen till en nivå där vi klarar av att ta emot dom och låta dom integreras. Nuvarande situation tycker ju inte ens Mona Sahlin är bra.

Citera
          gnon49
          Inlägg 14-09-2010, 15:43
          Länk hit: #1064

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Själv vill jag kalla SD för ett missnöjespart. Och som sådant kommer det nog aldrig att bli särskilt stort.
          man är ju inte rasist om man kritiserar invandringen, men börjar man skylla allt på invandrarna så är man ute på djupt vatten. Särskilt om det är ett politiskt parti som gör det. SD är litet och kommer nog så att förbli. Men håller man sig inom lagens råmärken så får väl var o en bli salig på sin tro. Men när politiska möten urartar på något sätt känns det alltid lika olustigt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-09-2010, 15:57
          Länk hit: #1065

Gäster

Om vi nu skall bygga vår framtida energiförsörjning på kärnkraft så är det väl rimligt att vi avslutar importen av uran från Namibia och börjar investera i uranbrytning i Sverige eller hur?

http://webfinanser.com/nyheter/1679158/hal...alla-i-namibia/

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-09-2010, 16:10
          Länk hit: #1066

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 16:57) *
          Om vi nu skall bygga vår framtida energiförsörjning på kärnkraft så är det väl rimligt att vi avslutar importen av uran från Namibia och börjar investera i uranbrytning i Sverige eller hur?

Äsch, dom behöver nog exportinkomsterna

CITAT (gnon49 @ 14-09-2010, 16:43) *
          Själv vill jag kalla SD för ett missnöjespart. Och som sådant kommer det nog aldrig att bli särskilt stort.

Ja, nog är det ett missnöjesparti alltid. Men det kan även bli stort, om man jämför med motsvarande nationalistiska partier i andra länder i Europa

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-09-2010, 16:52
          Länk hit: #1067

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 16:57) *

Ja, krasst sett så har vi ju överflöd på utförsäkrade som redan är sjuka, så varför inte? OBS! IRONI!

Namibias arbetare skall väl inte riskera livet för att vi skall ha kärnkraft!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-09-2010, 16:56
          Länk hit: #1068

Gäster

CITAT (Huggorm @ 14-09-2010, 17:10) *
          Äsch, dom behöver nog exportinkomsterna

Jaa, säkert men Sverige behöver ju ta hem vinsterna också, vi har ju stora uranfyndigheter i Sverige, från Norrland ända ner till Skåne.

Många står på kö nu för prospektering av uran sedan vi fick besluten om att förnya kärnkraftreaktorerna. Det blir nog snart fart på uranbrytningen även i Sverige.

http://www.dn.se/ekonomi/manga-vill-soka-e...-uran-1.1167633

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-09-2010, 16:58
          Länk hit: #1069

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 17:56) *
          Jaa, säkert men Sverige behöver ju ta hem vinsterna också, vi har ju stora uranfyndigheter i Sverige, från Norrland ända ner till Skåne.

Många står på kö nu för prospektering av uran sedan vi fick besluten om att förnya kärnkraftreaktorerna. Det blir nog snart fart på uranbrytningen även i Sverige.

http://www.dn.se/ekonomi/manga-vill-soka-e...-uran-1.1167633

Vi skall inte ha för bråttom med det, för så länge det ligger kvar i jorden finns värdet kvar. Vem vet, kanske uran ökar i värde i framtiden?

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-09-2010, 17:03
          Länk hit: #1070

Gäster

CITAT (Huggorm @ 14-09-2010, 17:58) *
          Vi skall inte ha för bråttom med det, för så länge det ligger kvar i jorden finns värdet kvar. Vem vet, kanske uran ökar i värde i framtiden?

Njaa, inte särskilt troligt då fyndigheterna är så stora som de är i Sverige. Marknaden söker ju vinster och det räcker ju med en kärnkraftsolycka så kan uranfyndigheterna vara värdelösa så det gäller att satsa och hämta hem vinsterna så snabbt som möjligt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-09-2010, 17:05
          Länk hit: #1071

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 18:03) *
          Njaa, inte särskilt troligt då fyndigheterna är så stora som de är i Sverige. Marknaden söker ju vinster och det räcker ju med en kärnkraftsolycka så kan uranfyndigheterna vara värdelösa så det gäller att satsa och hämta hem vinsterna så snabbt som möjligt.

Det där är kortsiktigt tänkande, på några hundra års sikt kommer de allra flesta mineraler vara värdefulla, och det gäller nog uran också

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-09-2010, 17:10
          Länk hit: #1072

Gäster

CITAT (Huggorm @ 14-09-2010, 18:05) *
          Det där är kortsiktigt tänkande, på några hundra års sikt kommer de allra flesta mineraler vara värdefulla, och det gäller nog uran också

Men Huggorm då!....tror du de som kan göra sig en förmögenhet på uranbrytning idag har något som helst intresse av hur värdefull den kan vara om hundra år no.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 14-09-2010, 17:14
          Länk hit: #1073

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 17:56) *
          besluten om att förnya kärnkraftreaktorerna.

Men Gunilla något sådant har väl inte beslutas? beslutet var väl att kärnkraften får leva vidare och att man får bedriva forskning om kärnkraft,eller har jag missat något?

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-09-2010, 17:15
          Länk hit: #1074

Gäster

Här finns de stora fyndigheterna i Sverige;

http://www.sgu.se/sgu/sv/geologi/uran.html

Citera
          Meriona
          Inlägg 14-09-2010, 17:23
          Länk hit: #1075

Gäster

CITAT (Anma @ 14-09-2010, 14:15) *

När jag gick förbi så ondgjorde de sig över alla invandrare som begår brott och sitter och kostar pengar i våra fängelser.
          Sonen blev utkommenderad av skolan att lyssna för att de sedan skulle debattera om det, när han kommer hem får jag säkerligen höra mer elände som basunerades ut.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-09-2010, 17:23
          Länk hit: #1076

Gäster

CITAT (andersen @ 14-09-2010, 18:14) *
          Men Gunilla något sådant har väl inte beslutas? beslutet var väl att kärnkraften får leva vidare och att man får bedriva forskning om kärnkraft,eller har jag missat något?

Riksdagsbeslut 17 juni 2010

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/riksdag...kraft-1.1123541

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-09-2010, 17:26
          Länk hit: #1077

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 18:15) *
          Här finns de stora fyndigheterna i Sverige;

http://www.sgu.se/sgu/sv/geologi/uran.html

I min del av landet finns inget, så då är det bara att börja gräva whistling.gif

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 14-09-2010, 17:30
          Länk hit: #1078

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Jag håller med Gunilla. Det är klart att vi i största möjliga mån ska bryta de ämnen vi behöver i Sverige. Det gäller inte bara uran utan alla metaller. Arbetsmiljön är urusel i många länder och det är vanligt att man struntar i den omgivande miljön. Uranet kommer troligen att vara värdfullt i ca 50 år till. Därefter kommer vi att använda avfallet i några hundra år.
          Får vi bara bygga tredje generationens reaktorer så torde säkerhetskraven vara uppfyllda. Det har aldrig hänt en olycka med vår typ av kärnkraftverk som påverkat omgivningen. Det som jag ser som riskabelt med våra svenska verk är att om en fulltankad jumbojet störtar på ett svenskt kärnkraftverk så kan det eventuellt ske en allvarlig olycka. Ett modernt verk klarar sig.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Gita
          Inlägg 14-09-2010, 17:31
          Länk hit: #1079

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (herkules @ 13-09-2010, 23:07) *
          demokrati stavas det.
          sen kan man ju tycka vad man vill om sd, gamla moderater mest hela bunten.

Hur får du det där att gå ihop? Det är väl ändå inte moderaterna som tappar röster, varken till SD eller någon annan. Det är ju ett annat parti som gått spikrakt nedåt de senaste åren och som troligen kommer att göra sitt sämsta val någonsin.
          Sen är det ju lätt att se på vilka orter som SD är som starkast, det är ju tunga industriorter under omvandlig (där industrijobben har försvunnit eller håller på att försvinna och de mest lågutbildade får svårt att hävda sig)) där SD plockar sympatisörer bland missnöjda och besvikna, ärkekonservativa socialdemokrater.

Nu tycker jag personligen inte om benämningen arbetarklass, tycker att det är helt förlegat som begrepp.
          Hur som helst, den typiske SD-väljaren är en lågutbildad yngre man ur det som många kallar arbetarklassen.
          Gita

Citera
          andersen
          Inlägg 14-09-2010, 17:33
          Länk hit: #1080

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 14-09-2010, 18:23) *

Ja där står det inte att det skall förnyas, något sådant beslut är inte taget, det står att kärnkraften får förnyas.

--------------------

Citera

76 sidor V  « < 52 53 54 55 56 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 09:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon