Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 60 61 62 63 64 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Anki på Öland
          Inlägg 16-09-2010, 22:39
          Länk hit: #1221

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Bengalow @ 16-09-2010, 22:30) *
          Omoget? Gita skulle ju fråntas sin rösträtt med den erbarmligt naiva inställningen. Hon är inte ens en fjortis, med den attityden. Hade man låtiti folk genomgå en test för röstning, så hade hon inte klarat den! Helt klart desorienterad - mindre vetande. Fast hon tror att hon vet bäst - det tror alla som inte inser sin intellektuella begränsning. Hoho Gita, klar för svar?

Men sån tur att du är så intelligent då och för en så nyanserad och intellektuell debatt.......
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 16-09-2010, 22:47
          Länk hit: #1222

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Nä men nu är väl nivån låg !fy vad en del av er är ja vad ska man säga ?bråkiga och osympatiska är ni bara här för att avreagera era aggrestioner ?vi har ju en bråktråd vet jag,ta den istället. angry.gif

Citera
          MrMurphy
          Inlägg 16-09-2010, 22:59
          Länk hit: #1223

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

CITAT (Aqvakul @ 16-09-2010, 23:09) *
          Nationalekonomi är ingen objektiv vetenskap utan styrs väldigt mycket av värderingar...

Och därav vikten att lära sig skillnaden mellan positiv/normativ eller hur?

Citera
          xlxl67
          Inlägg 17-09-2010, 06:22
          Länk hit: #1224

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Jag tycker det är otroligt dåligt att inte de borgerliga pratar mer om de som har varit sjukskrivna och hur de skall värna om dem bättre. Istället väljer de att inte låtsas om att de är en av de mest utsatta grupperna i samhället.

Detta avgör lätt min röst denna gång.

Citera
          Gita
          Inlägg 17-09-2010, 06:56
          Länk hit: #1225

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Bengalow @ 16-09-2010, 22:30) *
          Omoget? Gita skulle ju fråntas sin rösträtt med den erbarmligt naiva inställningen. Hon är inte ens en fjortis, med den attityden. Hade man låtiti folk genomgå en test för röstning, så hade hon inte klarat den! Helt klart desorienterad - mindre vetande. Fast hon tror att hon vet bäst - det tror alla som inte inser sin intellektuella begränsning. Hoho Gita, klar för svar?

Hoppsan, är det dags för självmål igen? Det har ju kommit ett antal från dig vid det här laget.
          Kan du inte bemöta mina och andras argument med sakargument är det kanske bättre att du håller tyst, så slipper du att blotta din okunnighet.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-09-2010, 07:03
          Länk hit: #1226

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (xlxl67 @ 17-09-2010, 07:22) *
          Jag tycker det är otroligt dåligt att inte de borgerliga pratar mer om de som har varit sjukskrivna och hur de skall värna om dem bättre. Istället väljer de att inte låtsas om att de är en av de mest utsatta grupperna i samhället.

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-09-2010, 07:09
          Länk hit: #1227

Medlem

CITAT (Gita @ 17-09-2010, 07:56) *
          Hoppsan, är det dags för självmål igen? Det har ju kommit ett antal från dig vid det här laget.
          Kan du inte bemöta mina och andras argument med sakargument är det kanske bättre att du håller tyst, så slipper du att blotta din okunnighet.
          Gita

Dina argument tycker jag bara består av pajkastning och översittarfasoner. Typiskt moderat att blunda och försöka snacka bort verkligheten.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 17-09-2010, 07:21
          Länk hit: #1228

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 17-09-2010, 08:09) *
          Dina argument tycker jag bara består av pajkastning och översittarfasoner. Typiskt moderat att blunda och försöka snacka bort verkligheten.

Det är naturligtvis din rätt att tycka vad du vill fast det vore ju bättre om du kunde bemöta i sak, den typ av sluggerretorik du nu visar prov är inte särskilt givande.
          Den nu pågående valrörelsen har faktiskt innehållit väldigt få personliga påhopp av den typ bl.a du står för, samtliga partiledare har i stort sett visat respekt för sina meningsmotståndare.
          Gita
          P.s Tycker att ditt inlägg ovan är snudd på självmål. "Typisk för en del odlaskribenter att blunda och försöka snacka bort verkligheten"D.s

Redigerat av Gita: 17-09-2010, 07:24

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-09-2010, 07:31
          Länk hit: #1229

Medlem

CITAT (Gita @ 17-09-2010, 08:21) *
          Det är naturligtvis din rätt att tycka vad du vill fast det vore ju bättre om du kunde bemöta i sak, den typ av sluggerretorik du nu visar prov är inte särskilt givande.
          Den nu pågående valrörelsen har faktiskt innehållit väldigt få personliga påhopp av den typ bl.a du står för, samtliga partiledare har i stort sett visat respekt för sina meningsmotståndare.
          Gita
          P.s Tycker att ditt inlägg ovan är snudd på självmål. "Typisk för en del odlaskribenter att blunda och försöka snacka bort verkligheten"D.s

Du borde se hur du själv skriver innan du ger dig på andra! Inte mycket respekt från din sida mot dina meningsmotståndare precis så hur du kan kräva det av andra begriper jag inte.

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 17-09-2010, 07:36
          Länk hit: #1230

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Om du går in på din egen profil Gita och trycker på "svar" och går bakåt i tiden, så ser du vad du brukar kasta ur dig. Du är den sista som borde uttala sig vad gäller pajkastning!

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Anma
          Inlägg 17-09-2010, 08:20
          Länk hit: #1231

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 17-09-2010, 07:56) *
          Gita

Ser att du har börjat skriva inlägg till dig själv. Ta åt dig också, vettja.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-09-2010, 09:43
          Länk hit: #1232

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Något som jag funderar på är varför valet är på en söndag? Det vore ju bättre att ha det på en lördag, så folk kan följa valvakan utan att oroa sig för måndagsmorgonen. Men det kanske är en gammal sedvänja som är från tiden då folk jobbade på lördagar?

Citera
          Miro
          Inlägg 17-09-2010, 09:49
          Länk hit: #1233

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

CITAT (xlxl67 @ 17-09-2010, 07:22) *

Håller helt och hållet med, men vill påpeka att många av de förändringar till det sämre som genomförts på det planet, sattes igång av förra regeringen. Fast sedan kan jag inte fatta att den nuvarande regeringen inte tagit itu med frågan.

Överhuvudtaget tycker jag valet varit en fars denna gång, för mycket "pissa-längst-tävling" och för lite realstiskt övervägande av seriösa sakfrågor.

Citera
          Anma
          Inlägg 17-09-2010, 10:00
          Länk hit: #1234

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Miro @ 17-09-2010, 10:49) *
          Håller helt och hållet med, men vill påpeka att många av de förändringar till det sämre som genomförts på det planet, sattes igång av förra regeringen. Fast sedan kan jag inte fatta att den nuvarande regeringen inte tagit itu med frågan.

Överhuvudtaget tycker jag valet varit en fars denna gång, för mycket "pissa-längst-tävling" och för lite realstiskt övervägande av seriösa sakfrågor.

Det är sant att reformen började filas på under förra regeringens tid. Men det är också sant att Socialdemokratisk regering älskat att stöta och blöta alla beslut innan de tas. Men så har besluten också varit genomtänkta och utvärderade innan de sätts i verket, för det mesta. Till skillnad mot alliansen som beslutar fast det varnas för konsekvenserna. Snabbt ska det gå, sen lappas det ock klistras där man upptäcker felaktigheter, samtidigt som det är människor som hamnar i kläm, inte skruvar och muttrar. Det är ett högst ohumant sätt att arbeta när det är människoliv man handlar med.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 17-09-2010, 10:01
          Länk hit: #1235

Gäster

CITAT (Gita @ 16-09-2010, 13:14) *
          Kanske det, en vulgär tolkning av ett vulgärt uttalande. Hur Ohly och hans fru löser sina privata problem är väl knappast relevant i en politisk debatt.
          Gita

Nämen Gita wink.gif nu gör du mig besviken ....du far med en medveten osanning men vill inte stå för den.

Om politiker skall eller inte skall blanda in privata saker i politiska debatter är ju en helt annan diskussion.

Citera
          Gillan
          Inlägg 17-09-2010, 10:29
          Länk hit: #1236

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Anma @ 17-09-2010, 11:00) *
          Det är sant att reformen började filas på under förra regeringens tid. Men det är också sant att Socialdemokratisk regering älskat att stöta och blöta alla beslut innan de tas. Men så har besluten också varit genomtänkta och utvärderade innan de sätts i verket, för det mesta. Till skillnad mot alliansen som beslutar fast det varnas för konsekvenserna. Snabbt ska det gå, sen lappas det ock klistras där man upptäcker felaktigheter, samtidigt som det är människor som hamnar i kläm, inte skruvar och muttrar. Det är ett högst ohumant sätt att arbeta när det är människoliv man handlar med.

tummenupp.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          herkules
          Inlägg 17-09-2010, 10:32
          Länk hit: #1237

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Miro @ 17-09-2010, 10:49) *

visst är det så att sossarna gjort många fel och har massor av brister. men de puttar iaf inte folk åt helvete.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-09-2010, 10:37
          Länk hit: #1238

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 17-09-2010, 11:32) *
          visst är det så att sossarna gjort många fel och har massor av brister. men de puttar iaf inte folk åt helvete.

Det beror på hur man definierar "åt helvete". Det är många, många som råkat illa ut på grund av sossarnas politik också under åren

Citera
          Gita
          Inlägg 17-09-2010, 11:02
          Länk hit: #1239

Medlem

CITAT (Anma @ 17-09-2010, 09:20) *
          Ser att du har börjat skriva inlägg till dig själv. Ta åt dig också, vettja.

Bättre om du kunde bemöta med sakliga motargument än med allmänt tjafs Är det så att dina argumen inte håller.?.
          Länken i ditt pm fungerade för övrigt inte,gör iofs inget, jag föredrar dem som är starka nog att föra debatten öppet på forumet.
          Gita

Citera
          herkules
          Inlägg 17-09-2010, 11:07
          Länk hit: #1240

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 17-09-2010, 11:37) *
          Det beror på hur man definierar "åt helvete". Det är många, många som råkat illa ut på grund av sossarnas politik också under åren

det jag menar är ett helvete är att inte bli trodd, att bli fråntagen sin enda försörjning bland annat.
          och visst finns det folk som råkat illa ut även med en socialdemokratisk regeringen, jag säger inte annat men att sjuka människor tas ifrån sin försörjning har jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare, det är något nytt för sverige i modern tid.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

76 sidor V  « < 60 61 62 63 64 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 00:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon