Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 65 66 67 68 69 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2010, 21:09
          Länk hit: #1321

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Bengalow @ 18-09-2010, 22:05) *
          Ja, det kan du ju inbilla dig själv.
          Skulle inte vi andra vara i stånd att tänka och ifrågasätta? Du står ut lite grand extra, om du får säga det själv...

Jag står inte bara ut, jag står även upp, för mina åsikter. Och i morgon blir det valfest yaay.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 18-09-2010, 21:11
          Länk hit: #1322

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Imorgon blir det sorg sad.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Platinum
          Inlägg 18-09-2010, 21:21
          Länk hit: #1323

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Kan vi göra en pakt? Det tror inte jag går eller kanske? Min tanke isåfall var att...oavsett hur du röstat tycker jag om dig iallafall...

Alla är ju individer menar jag, alla har rätt tills sina tankar och tillsammans utvecklar vi dem.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-09-2010, 21:24
          Länk hit: #1324

Gäster

CITAT (Platinum @ 18-09-2010, 22:21) *
          Kan vi göra en pakt? Det tror inte jag går eller kanske? Min tanke isåfall var att...oavsett hur du röstat tycker jag om dig iallafall...

Alla är ju individer menar jag, alla har rätt tills sina tankar och tillsammans utvecklar vi dem.

Det är väl klart att man tycker om folk oavsett hur de röstat? OM de inte röstat på SD såklart, där har jag en passus.
          Annars är jag inte mer politiskt intresserad att det inte rör mig nämnvärt vad mina vänner röstar på.

Citera
          MrMurphy
          Inlägg 18-09-2010, 21:24
          Länk hit: #1325

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

CITAT (ängsvädd @ 18-09-2010, 20:19) *
          Om miljön blir bättre så blir också människorna friskare = bättre välfärd.

Om människor som är sjuka får sjukpenning istället för att tvingas sälja hus och hem och flytta till en dyrare hyresrätt och få socialbidrag så blir det billigare för samhället.

Bättre kollektivtrafik gör att miljön blir bättre och fler har råd och möjlighet att ta sig till sina jobb.

Satsning på billigare och miljövänligare energi än kärnkraft.

Det var lite av det jag kom på nu som en rödgrön politik innebär.

Jag har läst valmanifesten, jag har sett varenda debatt de senaste veckorna, jag har läst årsredovisningar och prognoser så jag snart är gråhårig. blink.gif Oavsett så får jag inte siffror att gå ihop, jag finner inte hur vi ska få en hållbar ekonomisk politik med de rödgröna.

Jag tror vi alla är ute efter bra sjukförsäkringar, (En örfil till alliansen för att de inte skötte det bättre. Räknar dock med en förbättring på det området.) Alliansens miljöpolitik är inte lika aggressiv som rödgrönas, dock så finns det även där. Men jag känner samtidigt att det är en stor värld, självklart ska man lägga krut på hemmaplan men om man istället använder pengar till att påverka på global nivå så kan man få mer resultat för de pengarna. Istället för att våra företag enbart, glesbygdsbefolkningen etc ska få dra ett långt strå till stacken.

Kärnkraften är en fråga som jag inte lyckats ta ställning till. Spontant vill jag bara ha bort skiten men jag är uppriktigt sagt inte tillräckligt påläst än, måste läsa på innan jag tar ställning.

För mig handlar det inte om hundralappar i plånboken, jag ser faktiskt en väldigt bra framtid i alliansens politik. Dock så har jag svurit över att alla partier förvandlats till två. Det jag nu har kommit fram till är att det nog är den bästa lösningen för alliansen. De slipar bort varandras värsta sidor. Maud med LAS som exempel vilket Reinfeldt vägrar gudskelov.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2010, 21:29
          Länk hit: #1326

Moderator

CITAT (Meriona @ 18-09-2010, 22:24) *
          Det är väl klart att man tycker om folk oavsett hur de röstat? OM de inte röstat på SD såklart, där har jag en passus.
          Annars är jag inte mer politiskt intresserad att det inte rör mig nämnvärt vad mina vänner röstar på.

Jag känner även folk som röstar SD. Det är ju knappast några nynazister med blankpolerade stövlar och rakad skalle, utan helt vanliga människor som alla andra, bara att dom ogillar mångkulturen. Jag har inga problem med att umgås med folk från någon partitillhörighet.

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-09-2010, 21:32
          Länk hit: #1327

Gäster

CITAT (Huggorm @ 18-09-2010, 22:29) *
          Jag känner även folk som röstar SD. Det är ju knappast några nynazister med blankpolerade stövlar och rakad skalle, utan helt vanliga människor som alla andra, bara att dom ogillar mångkulturen. Jag har inga problem med att umgås med folk från någon partitillhörighet.

Nej de är ju inte det, men jag tycker fortfarande att de är främlingsfientliga, därför skulle jag bli väldigt ledsen om nån jag tyckte om röstade på dem. Men kanske vore det vettigare att göra som du, sätta pottan på skallen och inte låtsas om det. smile.gif

PS jag skulle aldrig kunna bo ihop men en SD-röstare däremot, troligen inte heller en jägare. Så nu vet ni det killar. wink.gif

Redigerat av Meriona: 18-09-2010, 21:34

Citera
          Platinum
          Inlägg 18-09-2010, 21:40
          Länk hit: #1328

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Problemet med SD det är att dom inte verkar ha någon politik alls utom åsikterna om invandringspolitik,

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2010, 21:42
          Länk hit: #1329

Moderator

CITAT (Platinum @ 18-09-2010, 22:40) *
          Problemet med SD det är att dom inte verkar ha någon politik alls utom åsikterna om invandringspolitik,

Som sagt, både ett missnöjesparti och ett enfrågeparti. Det attraherar väll mest tragiska personer, men även sådana har intressanta sidor, och jag är inte beredd att välja bort dom på en gång bara för att dom inte orkar sätta sin i politiken.

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-09-2010, 21:45
          Länk hit: #1330

Gäster

CITAT (Huggorm @ 18-09-2010, 22:42) *
          Som sagt, både ett missnöjesparti och ett enfrågeparti. Det attraherar väll mest tragiska personer, men även sådana har intressanta sidor, och jag är inte beredd att välja bort dom på en gång bara för att dom inte orkar sätta sin i politiken.

Vilka är "dom" här Huggorm, är det vännerna som valt, eller är det partiet som sådant? confused.gif
          Och jag gillar dig ändå vad du än svarar. Du brukar vara en bra sparringpartner i heta frågor. smile.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 18-09-2010, 21:45
          Länk hit: #1331

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (MrMurphy @ 18-09-2010, 22:24) *
          Jag har läst valmanifesten, jag har sett varenda debatt de senaste veckorna, jag har läst årsredovisningar och prognoser så jag snart är gråhårig. blink.gif Oavsett så får jag inte siffror att gå ihop, jag finner inte hur vi ska få en hållbar ekonomisk politik med de rödgröna.

Jag tror vi alla är ute efter bra sjukförsäkringar, (En örfil till alliansen för att de inte skötte det bättre. Räknar dock med en förbättring på det området.) Alliansens miljöpolitik är inte lika aggressiv som rödgrönas, dock så finns det även där. Men jag känner samtidigt att det är en stor värld, självklart ska man lägga krut på hemmaplan men om man istället använder pengar till att påverka på global nivå så kan man få mer resultat för de pengarna. Istället för att våra företag enbart, glesbygdsbefolkningen etc ska få dra ett långt strå till stacken.

Kärnkraften är en fråga som jag inte lyckats ta ställning till. Spontant vill jag bara ha bort skiten men jag är uppriktigt sagt inte tillräckligt påläst än, måste läsa på innan jag tar ställning.

För mig handlar det inte om hundralappar i plånboken, jag ser faktiskt en väldigt bra framtid i alliansens politik. Dock så har jag svurit över att alla partier förvandlats till två. Det jag nu har kommit fram till är att det nog är den bästa lösningen för alliansen. De slipar bort varandras värsta sidor. Maud med LAS som exempel vilket Reinfeldt vägrar gudskelov.

Sedär, omvärlden ska förändra sin miljöpolitik, men inte vi. Man måste alltid själv föregå med gott exempel och börja på hemmaplan, men självklart ska vi även jobba på global nivå med miljöfrågorna.
          Alliansens miljöpolitik existerar knappast. De vill som sagt förbya kärnkraften och därmed hotar de kommande generationer också.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2010, 21:49
          Länk hit: #1332

Moderator

CITAT (Meriona @ 18-09-2010, 22:45) *
          Vilka är "dom" här Huggorm, är det vännerna som valt, eller är det partiet som sådant? confused.gif
          Och jag gillar dig ändå vad du än svarar. Du brukar vara en bra sparringpartner i heta frågor. smile.gif

Folk som man stöter på och tycker om, och som man inte vänder ryggen till när man får veta att dom är SD-anhängare

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-09-2010, 21:57
          Länk hit: #1333

Gäster

CITAT (Huggorm @ 18-09-2010, 22:49) *
          Folk som man stöter på och tycker om, och som man inte vänder ryggen till när man får veta att dom är SD-anhängare

Helt okej svar. Jag tror att du är politikerämne. smile.gif

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 18-09-2010, 22:10
          Länk hit: #1334

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Platinum @ 18-09-2010, 22:40) *

De har annat i sin politik också, men de frågorna har drunknat i integrationspolitiken.
          Det är lite tråkigt, om de fick bestämma över äldreomsorgen så skulle pensionärerna få det bra.

Kanske till och med ett helt ägg till frukost.

Citera
          Red Top
          Inlägg 18-09-2010, 22:23
          Länk hit: #1335

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (gnon49 @ 18-09-2010, 21:32) *
          ja i morgon vid den här tiden vet vad svenskarna vill ha för regering nästkommande mandatperiod. Förloarar alliansen så får dom bli ännu bättre.Vinder dom så har deras politik fått godkännande av majoriteten av svenska folket. Samma gäller socialdemokratin. VP får gärna åka ur riksdagen saknade o sörjda av få. MP har borgeliga värderingar men med miljön som huvudfråga så ett samarbete med alliansen är inte uteslutet. Som sagt, snart vet vi.

Nej, kära Gnon. I morgon vet vi vad ungefär häften av svenska folket vill ha för regering de kommande fyra åren.

Jag gillar inte blockpolitiken vi har nu. Jag föredrar ett brett samarbete över partigränserna i alla frågor.

Blockpolitiken omöjliggör, i stort sett, vettiga överenskommelser över partigränserna.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2010, 22:26
          Länk hit: #1336

Moderator

CITAT (Red Top @ 18-09-2010, 23:23) *
          Nej, kära Gnon. I morgon vet vi vad ungefär häften av svenska folket vill ha för regering de kommande fyra åren.

Jag gillar inte blockpolitiken vi har nu. Jag föredrar ett brett samarbete över partigränserna i alla frågor.

Blockpolitiken omöjliggör, i stort sett, vettiga överenskommelser över partigränserna.

Jag tror tvärtom att det hade varit bättre om ett enda parti fick makten själv. Med tre eller fyra partier som skall komma överens om allting blir det bara ett enda kompromissande, och ännu värre blir det ju om alla partier skall samarbeta. Bättre att välja en väg och sedan gå den fullt ut.

Citera
          Red Top
          Inlägg 18-09-2010, 22:39
          Länk hit: #1337

Medlem
          Medlem nr: 16 329

Nu skämtar du, Huggorm.

De flesta beslut måste ju manglas och beslutas i Riksdagen, eller tänkte du avskaffa den naughty.gif , och då lär det ju inte bli några beslut fattade överhuvudtaget. Åtminstone inte inom överskådlig tid.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Piccante
          Inlägg 18-09-2010, 22:48
          Länk hit: #1338

Medlem
          Medlem nr: 6 891

Jag har redan röstat men ni som inte har gjort det än eller funderar på att ligga hemma på soffan istället.

RÖSTA PÅ SÖNDAG!!!!

Annars har man förverkat sin chans att påverka och kom för h******* inte och gnäll efteråt i så fall nono.gif Alla röster räknas och det kan bli väldigt jämt i detta valet.

Redigerat av Markus_H: 18-09-2010, 22:49

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          gnon49
          Inlägg 18-09-2010, 22:59
          Länk hit: #1339

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Red Top @ 18-09-2010, 23:23) *

Ja givetvis skall det vara så. Menade majoriteten som jag skrev lite längre ned. Var lite slarvig.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-09-2010, 23:23
          Länk hit: #1340

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 18-09-2010, 23:26) *
          Jag tror tvärtom att det hade varit bättre om ett enda parti fick makten själv. Med tre eller fyra partier som skall komma överens om allting blir det bara ett enda kompromissande, och ännu värre blir det ju om alla partier skall samarbeta. Bättre att välja en väg och sedan gå den fullt ut.

Skulle nog bli ganska maktfullkomligt... Makt tenderar att korrumpera...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

76 sidor V  « < 65 66 67 68 69 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 10:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon