Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          andersen
          Inlägg 28-08-2010, 19:52
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Markus_H @ 28-08-2010, 20:38) *
          Nu tror jag du blandar ihop MP med Centern?

Svaret är nej. Varför skulle jag blanda ihop dom partierna?

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          gnon49
          Inlägg 28-08-2010, 19:59
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Vet faktiskt inte var Mp står ideologiskt. Men något vänsterparti i tradionell mening är det ju inte. Men om man lämnar riksplanet så är det väl mer regel än undantag att partier samarbetar oavsett ideologi. Och där dom samarbetar bäst är säkert där ideologin inte styr besluten i första hand, utan kommunen i stort avgör besluten.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2010, 20:13
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 28-08-2010, 20:42) *
          Centern hade visserligen miljöpartiets plats förr i tiden, men sedan gick dom vidare. Kommer MP också att göra det? Ifall rödgröna blocket förlorar valet ett par gånger till kanske dom tröttnar på att vara på förlorarsidan?

Visst är det så, rent ideologiskt ligger ju MP till höger om mitten. Det är väl helt enkelt så att Alliansen inte behöver dem på samma sätt som de tynande röda gör.
          Gita

Citera
          Nauti
          Inlägg 28-08-2010, 22:30
          Länk hit: #224

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Jag suddade ut det jag tänkte skriva för det var nog bäst så. Fascinerande hur kort och skevt folk tänker och argumenterar ibland men ännu mer fascinerande att du orkar ta diskussionen Markus H smile.gif Kämpa på! smile.gif

Redigerat av Nauti: 28-08-2010, 22:30

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Knasen05
          Inlägg 28-08-2010, 22:39
          Länk hit: #225

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 33 280

Moderat såklart.

Citera
          Motti
          Inlägg 28-08-2010, 22:44
          Länk hit: #226

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Märk mina ord !vi kommer att få en borgelig regering igen,ingen vill ha höjda skatter som förstör arbetsmarknaden,Marknadsekonomin är den som bär Sverige,egna företagare som skapar jobb för alla som vill jobba !utan egna företagare så får vi inga jobb.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 28-08-2010, 22:49
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Så klok du är Motti! Har du läst facit nu igen? Och vilka kloka meningar du har om livet! Och om det inte funnits arbetare - vad fan hade ni då gjort?
          Och han som skrev "moderat såklart" - vilket passande namn du tagit dig - knasen - perfekt!!

Citera
          Knasen05
          Inlägg 28-08-2010, 23:13
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 33 280

CITAT (Bengalow @ 28-08-2010, 23:49) *
          Så klok du är Motti! Har du läst facit nu igen? Och vilka kloka meningar du har om livet! Och om det inte funnits arbetare - vad fan hade ni då gjort?
          Och han som skrev "moderat såklart" - vilket passande namn du tagit dig - knasen - perfekt!!

Han?? Det verkar som om det är någon annan som inte är så smart.

Citera
          Motti
          Inlägg 28-08-2010, 23:34
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

eftersom jag är 57 år så annser jag att jag gått igenom det mesta med både han och hon,det där med "han "anser jag belyser jusr det där med mansmenthaliteten.En sak vill jag förtydliga !dom som påstår att inte de borgeliga har empati ja då är det bullskitt för det är precis det vi har,att dom som röstar åt vänster skulle ha mer empti ja då är det lika myckety bullskitt där!det mitt hårda liv har lärt mig att det där med empati har inget med politik att göra alls,alla är lika goda kålsupare och alla är lika näriga när det kommer till derat eget.Var och en är sig själv närmast.Var på IKEA i dag !ja där verkade inte den svenska fattigdomen härja kan jag säga alla handlade hej vilt,dottern jobbar där och hur¨många handlar inte på kreditkor då !fast de inte har råd.Vi har världens båsta levnads standard här !har vi glömt bort hur himmla bra vi har det ?Utomlands kallas vi för gnällsverige.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2010, 06:23
          Länk hit: #230

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 29-08-2010, 00:34) *
          eftersom jag är 57 år så annser jag att jag gått igenom det mesta med både han och hon,det där med "han "anser jag belyser jusr det där med mansmenthaliteten.En sak vill jag förtydliga !dom som påstår att inte de borgeliga har empati ja då är det bullskitt för det är precis det vi har,att dom som röstar åt vänster skulle ha mer empti ja då är det lika myckety bullskitt där!det mitt hårda liv har lärt mig att det där med empati har inget med politik att göra alls,alla är lika goda kålsupare och alla är lika näriga när det kommer till derat eget.Var och en är sig själv närmast.Var på IKEA i dag !ja där verkade inte den svenska fattigdomen härja kan jag säga alla handlade hej vilt,dottern jobbar där och hur¨många handlar inte på kreditkor då !fast de inte har råd.Vi har världens båsta levnads standard här !har vi glömt bort hur himmla bra vi har det ?Utomlands kallas vi för gnällsverige.

Det blev många svepande generaliseringar fram på småtimmarna. ohmy.gif -fear-.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 29-08-2010, 07:49
          Länk hit: #231

Medlem

Så har det kommit ännu en opinionsmätning (SIFO)den åttonde i rad som visar på ett ökande försprång för Alliansen, som enligt denna leder med drygt 6 procentenheter och skulle alltså ha en klar egen majoritet om det vore valresultatet. Intressant att notera är att MP och V har backat i de senaste mätningarna. V ligger nu ungefär lika med SD, 4,9 resp 4,6 % av väljarsympatierna. Ingen av dem hör ju heller hemma i en modern demokrati, de är ju bara olika sidor av samma mynt, dvs båda sträva efter den starka staten med minimal självbestämmanderätt för medborgarna.

Hur som helst ser det lovande ut om man får tro på dessa mätningar som väl i stort sett alltid pekat rätt så här nära inpå ett val.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2010, 08:36
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Var det inte Gunnar Hedlund, den gamle centerledaren, som så ofta upprepade att "man inte ska sälja skinnet förrän björnen är skjuten"? Det är nu valrörelsen startar på allvar. Det är dags att ta diskussionen...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Pirum
          Inlägg 29-08-2010, 09:30
          Länk hit: #233

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga rösterna i de tre valen, kommun,landsting och riksdag. Men jag vet att jag inte vill ha mer egoism och rasism så de flesta av våra riksdagspartier faller bort direkt.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Anma
          Inlägg 29-08-2010, 10:21
          Länk hit: #234

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Opinionsmätningar med så stor försprång brukar stämma ganska bra i normala fall, men å andra sidan har opinionsmätningarna denna mandatperiod varit allt annat än normala, så ge upp ska vi rödgröna inte göra.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 29-08-2010, 10:30
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Tyvärr kan jag nog inte sätta mitt märke i röstlistan för jag är inte hemma i politiken, men jag är åt det blå hållet. Det har jag varit länge, så jag bryr mig inte om dessa depatter när jag ändå vet var jag platsar.... fuchian .....

Citera
          gnon49
          Inlägg 29-08-2010, 11:16
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Nej delar man in människor efter deras politiksa hemvist så har man ett mycket snävt o inskränkt tänkesätt.
          Visst har vi fördomar, även jag givetvis, men inte bedömmer jag någon efter politisk hemvist i första hand.
          Nej gör man det så bör man nog skärskåda sig själv i första hand och hur man egentligen ser på andra.
          Skitstövlar o sympatiska personen finns över hela den politiska skalan. Men rösta vänster gör jag inte.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Nauti
          Inlägg 29-08-2010, 11:48
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 29-08-2010, 13:28
          Länk hit: #238

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2010, 09:36) *
          Var det inte Gunnar Hedlund, den gamle centerledaren, som så ofta upprepade att "man inte ska sälja skinnet förrän björnen är skjuten"? Det är nu valrörelsen startar på allvar. Det är dags att ta diskussionen...

Ja, än är ingenting säkert. Det finns en massa människor som inte bestämt sig ännu, och dessutom stämmer inte alltid undersökningarna helt heller. Det kan sticka iväg åt vilket håll som helst.

CITAT (Nauti @ 29-08-2010, 12:48) *
          Om man för övrigt bryr sig det minsta i djurens situation och välmående, främst den aktuella pälsfarmnignsfrågan så är det ju definitivt rödgrönt som gäller. Jag hoppas verkligen, mer än någonsin på en rödgrön seger, inte för min skull, det skiter jag i, men för minkarnas skull! Det är dags att slå spiken i kistan för pälsfarmningen i Sverige, vilket aldrig kommer att hända med en alliansregering, då djuren inte över huvud taget är en prioriterad fråga. Allianspartierna ignorerar gång på gång viktiga frågor till förmån för profitgiriga företagare.

Nej, i mina ögon är inte minkfrågan tillräckligt viktig för att avgöra valet. Det jag anser viktigast är att staten fortsätter hålla finanserna i strama tyglar, samt att arbetslösheten minskar. I mina ögon är det bara det blå blocket som är ett alternativ då.

Citera
          Gita
          Inlägg 29-08-2010, 15:01
          Länk hit: #239

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2010, 09:36) *

Nej självklart är inget avgjort förrän sista rösten är räknad, men historiskt sätt har nästan alltid de som leder ca i månad före valet också vunnit valet. Personligen tror jag att MP kommer att tappa ytterligare, de brukar vara så att så fort de blir tvingade att uttala sig om annat än miljöfrågor så minskar deras väljarstöd drastiskt
          Men som sagt, inget är avgjort
          Gita
          P.s Aqva, hoppas du klarar att läsa min text med ev språkliga brister utan att återigen ta på dig lärarrocken och trots det helt missa det jag försöker säga.D.s

Citera
          herkules
          Inlägg 29-08-2010, 16:35
          Länk hit: #240

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Nauti @ 29-08-2010, 12:48) *

sverigedemokraterna värnar också djuren väldigt mycket.
          fast så var det all annan skit de pysslar med ... wink.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

76 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 07:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon