| |
|
  |
hur tänker du rösta ? |
|
|
|
|
03-09-2010, 20:51
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Jag vet att Peter Jutterstöm är en god männsika och det hade jag tyckt oavset politisk tillhörighet,jag bedömer inte människors godhet efter deras politiska erfarenhet utan efter deras hjärtan och jag vet att Peter är en "just"god människa som vill allas väl,jag kunde skrivit mer om honom men vill inte lämna ut honom på ett Forum så här.Den som mär intresserad av Peter kan läsa på Facebook.Kan tala om att även hans fru är en helt underbar männsika som jag föll för första gången jag träffade henne därför att hon är äkta liksom Peter.Just nu sliter Peter röven av sig inför valet jobbar i stort sätt dygnnet runt.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
03-09-2010, 20:58
|
Gäster

|
Inget kan få mig att rösta till höger om vänster. Whatsoever.
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2010, 21:03
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 21:51)  Jag vet att Peter Jutterstöm är en god männsika och det hade jag tyckt oavset politisk tillhörighet,jag bedömer inte människors godhet efter deras politiska erfarenhet utan efter deras hjärtan och jag vet att Peter är en "just"god människa som vill allas väl,jag kunde skrivit mer om honom men vill inte lämna ut honom på ett Forum så här.Den som mär intresserad av Peter kan läsa på Facebook.Kan tala om att även hans fru är en helt underbar männsika som jag föll för första gången jag träffade henne därför att hon är äkta liksom Peter.Just nu sliter Peter röven av sig inför valet jobbar i stort sätt dygnnet runt. Det är väl ett politiskt val, du får det att låta som en kontaktannons..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
03-09-2010, 21:05
|
Gäster

|
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 21:51)  Jag vet att Peter Jutterstöm är en god männsika och det hade jag tyckt oavset politisk tillhörighet,jag bedömer inte människors godhet efter deras politiska erfarenhet utan efter deras hjärtan och jag vet att Peter är en "just"god människa som vill allas väl,jag kunde skrivit mer om honom men vill inte lämna ut honom på ett Forum så här.Den som mär intresserad av Peter kan läsa på Facebook.Kan tala om att även hans fru är en helt underbar männsika som jag föll för första gången jag träffade henne därför att hon är äkta liksom Peter.Just nu sliter Peter röven av sig inför valet jobbar i stort sätt dygnnet runt. Finns ju folk i alla partier som jobbar häcken ur sig i valtider ... det har inget att göra i vilket parti man har sitt hjärta ... oavsett så jobbar man för det man tror och brinner för. Jag känner folk i bägge lägren ... fina människor allihopa ... även de som inte delaar min ideologi.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
03-09-2010, 21:09
|
Gäster

|
CITAT (netha @ 03-09-2010, 22:05)  Finns ju folk i alla partier som jobbar häcken ur sig i valtider ... det har inget att göra i vilket parti man har sitt hjärta ... oavsett så jobbar man för det man tror och brinner för. Jag känner folk i bägge lägren ... fina människor allihopa ... även de som inte delaar min ideologi. Visst är det så. Jag känner en underbar tjej som är KD-ledare. Jag önskar henne verkligen att komma in i riksdagen, men inte för mitt liv skulle jag skänka en röst på henne ändå.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
03-09-2010, 21:09
|
Gäster

|
CITAT (Meriona @ 03-09-2010, 22:09)  Visst är det så. Jag känner en underbar tjej som är KD-ledare. Jag önskar henne verkligen att komma in i riksdagen, men inte för mitt liv skulle jag skänka en röst på henne ändå. Precis!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2010, 21:10
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Bra talat netha  finns som sakt goda människor i alla lägern som vill väl och inte bara tänker på prestige pengar och annat.Anntar att det är ett slags prevelegie att känna till dom man rösta på för många på valsedeln är ju inte ett dugg "bekanta"många vet man inte ens vilka de är eller hur de 'är.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
03-09-2010, 21:14
|
Gäster

|
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 22:10)  Bra talat netha  finns som sakt goda människor i alla lägern som vill väl och inte bara tänker på prestige pengar och annat.Anntar att det är ett slags prevelegie att känna till dom man rösta på för många på valsedeln är ju inte ett dugg "bekanta"många vet man inte ens vilka de är eller hur de 'är. Jamen så klart är det plus om man känner någon på vallistan privat och vet att lita på.  Men som nu verkligheten är så är det få förunnat att känna dem personligt/privat ... och då måste man lita på deras löften baserat på vad de sagt i media.
|
|
|
|
|
|
|
|
03-09-2010, 21:20
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
passa på att känn kandidaterna på pulsen nu och lär känna dom när de står i valstugorna
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
03-09-2010, 21:23
|
Gäster

|
Jag vill mest få mer koll på landstingspolitikerna, det är en massa okända människor för mig, men inte profilerar de sig heller?!
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2010, 08:27
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Anki på Öland @ 02-09-2010, 14:45)  Och före 2006 var alltså allting himmelrike här i lilla Sverige?? Ingen led nöd, alla sjuka och arbetslösa fick fick full ersättning utan problem - fast det kanske var så att det inte fanns några arbetslösa då?? - och alla djur hade det såååååå bra, både vilda och tama.... osv. osv..... Ibland är minnet väldigt kort hos en del. En ideologi är väl en sak, den kan låta fin, men att förverkliga den är inte alltid samma sak. jag gillar inte din ton. vet inte om jag skrivit att allt var så tiptop innan den här odugliga regeringen satte sig vid det dukade bordet. så det du skriver ovan får stå för dig.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2010, 10:37
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (herkules @ 04-09-2010, 09:27)  jag gillar inte din ton. vet inte om jag skrivit att allt var så tiptop innan den här odugliga regeringen satte sig vid det dukade bordet. så det du skriver ovan får stå för dig.  Annars hade väl saken varit enkel. Varför skulle vi annars behöva knalla iväg till några valstugor för?? Fram för demokratin!!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2010, 15:57
|
Medlem
Antal inlägg: 120
Medlem nr: 30 650

|
Jag har en son som p.g.a. ett neuropsykiatriskt funktionshinder hade ett veritabelt HELVETE i skolan. Jag har tappat räkningen på hur många politiker vi har varit och träffat i riksdagshuset vid alla våra turer dit för att försöka påverka. De flesta var rätt hyfsade MED ETT STORT UNDANTAG: KD. Vilket jävla bottennapp när det gällde synen på skolbarns rättigheter. Fina på ytan kanske men FY FAN vad ruttna när det verkligen gällde.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-09-2010, 23:08
|
Medlem
Antal inlägg: 113
Medlem nr: 31 571

|
Jag har en fundering, hur resonerar ni alla egentligen? Känner att man hela tiden dyker på resonemang såsom att om man röstar på alliansen så är man ett släkte med blodutsugande höginkomsttagare med enbart egenintresse. Sosseanhängare är å andra sidan solidariska som tänker på de svaga i samhället.
Men behöver det ena utesluta det andra?
Jag vill verkligen veta hur ni alla resonerar ur ett orsak/verkan perspektiv. Vad tänker ni på när ni hör skattesänkningar, skattehöjningar, nyanställningar, arbetslöshet och sjukförsäkringar? Hur resonerar ni när ni tänker ur orsak/verkan perspektiv inom dessa bitar? Om man höjer skatten, vad händer? Om man sänker skatten, vad händer? Hur påverkar egentligen dessa bitar i era resonemang? Jag vill se andras perspektiv på saker och ting, elemenera brister i mitt eget tänkande samt om man faktiskt missat något väsentligt. Helt enkelt, jag tycker att detta är en oerhört intressant debatt!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2010, 07:23
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Om man höjer skatten börjar det växa gräs i Sahara, sjuka blir friska och världens krig upphör. Sänker man skatten börjar pesten breda ut sig, hundvalpar dö och det heliga Palestina annekteras allt mer
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2010, 07:34
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Huggorm @ 05-09-2010, 08:23)  Om man höjer skatten börjar det växa gräs i Sahara, sjuka blir friska och världens krig upphör. Sänker man skatten börjar pesten breda ut sig, hundvalpar dö och det heliga Palestina annekteras allt mer eller tvärtom, enligt andra..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
05-09-2010, 08:41
|
Medlem
Antal inlägg: 113
Medlem nr: 31 571

|
CITAT (Huggorm @ 05-09-2010, 08:23)  Om man höjer skatten börjar det växa gräs i Sahara, sjuka blir friska och världens krig upphör. Sänker man skatten börjar pesten breda ut sig, hundvalpar dö och det heliga Palestina annekteras allt mer
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|